Jump to content
Sign in to follow this  
a.aleksandrov

CR-V III 2.2 ctdi 2007 г. - Бавно загрява

Recommended Posts

Здравейте, след бензинови CR-V I и CR-V II от скоро имам дизелово CR-V III 2007 г., струва ми се обаче, че загрява много бавно. Необходими са около 4-5 км. (15-20 мин.) градско каране за да светне първата чертичка за температурата, след което много бързо светват следващите чертички до една под средата и там си остава. Иначе след като е загряла съм пробвал спускане на скорост, спускане на празен ход, изкачване на баир, градско шофиране, извънградско шофиране и чертичките не помръдват. Топло започва да духа още преди да светне първата чертичка, но дали защото на бензиновите ЦРВ-та топлото идваше много бързо, ми се струва, че тук нещо не е наред и може би трябва нов термостат. При Вас как е?

Не знам дали има връзка с горното, но другото, което забелязах е, че лявата перка на радиатора (като застанеш пред колата е дясната) понякога се включва много често и почти не спира или ако спре е за кратко и пак се пуска и това още при студен двигател, като изгася колата спира. Пробвах с включен климатик, с изключен, на AUTO, но не се повлиява от това. Така и не можах да разбера от какво е.

И последното, което искам да попитам е свързано с подгряване на огледалата. Доколкото разбирам подгряването на огледалата и задното стъкло се включва от един бутон до тези за силата на вентилатора. Като го натисна лампата светва, но и двете огледала си остават изпотени. Първото, което предположих е да проверя за изгорял бушон. Доколкото разбрах от книжката на колата бушона е в кутията при двигателя № 15 и е по-голям от другите, като върху него пише 30, но вътре не се виждаше да е прекъснат. От какво друго може да е или да не би да съм объркал бушона?

Иначе автомобила си е супер и си го карам с кеф всеки ден :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

И моята е същата работа,бавно загрява.Даже и от дясно при мен духа само марно,не топло.Вероятно съм и за пита парно,но ще видим.В ръководството пише,че дизелите имали някакъв допълнителен подгревател,но ме съмнява,че може при мен да го няма,защото колата е от Италия.Доста коли от там нямат такъв подгревател.Като цяло не съм доволен от отоплението на колата,но го има проблема с питата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички дизели до един загряват бавно, освен ако нямат допълнителна система за подгряване. Няма значение коя марка или модел е колата, ако е дизел си загрява бавно. Бензиновия двигател изначалем работи с по високи температури. Все пак знаем че като цяло бензина е по силно запалим от нафтата и се възпламенява с искра не под високо налягане.

Та така.... проблем няма :)

колкото до огледалата, остави ги да поработят 1-2,мин и пипни и стъклото с ръка, трябва да е леко топличко.

Edited by jaccomo

Share this post


Link to post
Share on other sites

То от Хонда си пишат, че има допълнителна система за подгряване, но при нас е пълен майтап тази система. Иначе естествено , дизелите по-принцип,  си загряват по-бавно от бензиновите.

Обаче не мога да не спомена и един друг факт, който забелязвам между двата модела с дизелов двигател - съответно стария i-ctdi  и новия i-DTEC  - като стария ми загрява доста по-бързо от новия. Стария на 3,5 -ия километър е загрял почти до нормална температура , стрелката е малко преди нормалното и положение и си духа доволно топло. На новия обаче му трябват около 5 км. за да стигне на първото квадратче за да задуха топло, като след това много бързо /за секунди или стотина метра/ изпълва цялата скала и си спира на обозначеното място. Иначе загреят ли си нормално, парното си е доста добро и говоря за еднакви външни температури, като загряването от горните километри са до към -3/-5 градуса. Ако е над над -5 градуса, им трябва още около 0,5 до 1 км. и пак си достигат нормалната температура.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emicha само от любопитство - за колко  време горе долу изминаваш цитираните километри .. в трафик или на скорост.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно проблем няма, а  така си загряват. А някаква идея защо в това студено време и без да е загрял двигателя перката на радиатора се включва. Първо 1-2 дни въртяха така почти постоянно. След това за около седмица изчезна. И сега от 1-2 дни пак така прави.

А колкото до огледалата - не сгряват. На предишното ЦРВ докато натисна копчето и изпотеното започваше да изчезва, а тук и след 2 мин. няма резултат. Тръгнах да търся първо бушон, защото и двете едновременно не работят, ако беше само едното тогава щях да си помисля, че проблема е в самото огледало, но пък като са и двете заедно. Някакви идеи какво може да е или да не би да съм сбъркал предпазителя?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, a.aleksandrov написа:

.............. А някаква идея защо в това студено време и без да е загрял двигателя перката на радиатора се включва. Първо 1-2 дни въртяха така почти постоянно. След това за около седмица изчезна. И сега от 1-2 дни пак така прави...........

така прави когато трябва да загрее ,за да започне регенерация на DPFa , натоварва двигателя чрез генератора

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега като се замисля вярно, че тогава край колата започва да мирише по особен начин, като на изгорели сажди. Явно и това не е проблем.

Сега остана подгрева на огледалата.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, a.aleksandrov написа:

.......... Явно и това не е проблем..........

Ще стани    :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, golfy написа:

Emicha само от любопитство - за колко  време горе долу изминаваш цитираните километри .. в трафик или на скорост.

Еми различно - примерно нощно време почти няма движение и е на скорост, като само намалявам или спирам на някое кръстовище, за евентуално предимство, та ги изминавам за има/няма около 5 минути, като паля колата и след 10/20 секунди съм потеглил. В движение загрява доста по-бързо като време, отколкото в трафик. В трафик загрява пак за същите километри, но като има задръстване, или ме хванат (по същия път)  2 или 3 светофара, където чакам примерно по 2/3 минути, ето ти още 5/9 минути към горните и се получава че загрява за 10/15 минути. Естествено докато не вдигне температурата почти до нормалното си положение, не настъпвам колата, а я карам нормално. Имало е случаи да загрее и по-бавно, примерно чак на 5,5/6 км. от потеглянето, но тогава температурите са били доста под нулата ( между -10/-20 градуса).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах една Ц-класа,чист дизел.Направо им скриваше шапките на всички.Паля и тръгвам,като карам само по надолнище и точно на 3мин. вече почваше да духа топло.А загрее ли до 90 градуса,нямаше човек,който да издържи вътре,ако врътките са максимално топло,колкото и да обясняваха,че са зиморничеви.С тази кола не помня нито един път да съм пътувал с яке,просто ще пукнеш.Колата пак беше италианка,но явно немеца си беше свършил работата.Иначе и новите CDi-та също са бавни за загряване,ама ЦРВ-то води класацията(за мен трагедия пълна).

Японците от Хонда ту ме изумяват с нещо хитро измислено в колата,ту ме разочароват с някоя недомислица,която е главно от пестене.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази сутрин установих, че нагревателите на задното стъкло работят със сигурност - размразиха го бързичко, което означава, че действително бушона, който отговаря за него си е здрав, както и че копчето в купето не само свети, но и си работи както трябва. Остава в сила въпроса от какво може да не работи подгрева и на двете огледала. Възможно ли е да са на отделен предпазител само те? Някакви други предположения?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-лесното в момента е да свалиш стъклото на огледалото и да видиш дали е окабелено за затопляне. Да не се окаже, че предния собственик е икономисал при подмяна с някое евтино огледало. След това с мултицет виж дали подава ток на буксата за отопление в огледалото като пуснеш отоплението.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 12/21/2017 at 21:11, Deodriver написа:

Имах една Ц-класа,чист дизел.Направо им скриваше шапките на всички.Паля и тръгвам,като карам само по надолнище и точно на 3мин. вече почваше да духа топло.А загрее ли до 90 градуса,нямаше човек,който да издържи вътре,ако врътките са максимално топло,колкото и да обясняваха,че са зиморничеви.С тази кола не помня нито един път да съм пътувал с яке,просто ще пукнеш.Колата пак беше италианка,но явно немеца си беше свършил работата.Иначе и новите CDi-та също са бавни за загряване,ама ЦРВ-то води класацията(за мен трагедия пълна).

Японците от Хонда ту ме изумяват с нещо хитро измислено в колата,ту ме разочароват с някоя недомислица,която е главно от пестене.

Представи си колко по-ефективни са новите дизелови двигатели спрямо старите... Иначе, ако някой е слагал печка, моля да сподели впечатления. И на мен не ми харесва колко бавно загрява, но добре че има подгряване на седалките.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 22.12.2017 г. at 11:48, a.aleksandrov написа:

Тази сутрин установих, че нагревателите на задното стъкло работят със сигурност - размразиха го бързичко, което означава, че действително бушона, който отговаря за него си е здрав, както и че копчето в купето не само свети, но и си работи както трябва. Остава в сила въпроса от какво може да не работи подгрева и на двете огледала. Възможно ли е да са на отделен предпазител само те? Някакви други предположения?

Да, може .

Разгледай схемите. Ако имаш нужда от помощ пиши.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой може ли да ми каже къде се намира този допълнителен подгревател на дизелите,за който пише в ръководството на колата?

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 4.01.2018 г. at 18:11, sttekata написа:

Да, може .

Разгледай схемите. Ако имаш нужда от помощ пиши.

Не успях да намеря ел. схемите за подгряване на огледалата, но и да ги видя няма да е от голяма полза, защото освен да сменя бушон за друго по ел. инсталацията не ме бива :) Лошото е, че докато търсих в нета, попаднах на статия в руски форум, в която пишеше, че има модели без подгряване на огледала, но те са произвеждани за САЩ, а моята е от Италия. Остава да съм уцелил такъв екземпляр

Edited by a.aleksandrov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Препоръчвам ти да свалиш огледалото и да видиш дали има подгряване - ако има тогава търси проблем.

Ето два клипа как се сваля самото стъкло на огледалото (визирам на автомобили Хонда):

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това при ЦРВ 2

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както писах по-горе струва ми се, че колата загрява много бавно, но след вашите мнения реших, че просто модела си е такъв, но вчера забелязах, че на място температурата пада. Тъкмо беше започнала да загрява (бяха светнали 2 чертички) и се наложи да спра на място, където поработи около 5 минути на място и за това време 2-те чертички угаснаха, т. е. колата изстива при работа на място. След това като потеглих си загря както трябва. Иначе скоро я бях пробвал като спусках по наклон на скорост, както и по инерция и тогава не изгасваха чертички. Как мислите, дали термостата е за смяна, при Вас как е?

Share this post


Link to post
Share on other sites

На моята в града онзи ден на -10 в Русе и трябваха 20 мин. да загрее на макс.
Иначе днес на загрят двигател и температура на въздуха -2 работа на място повече от 30 мин. не помръдна нито една чертичка. Бях задал киматроника на 26 и вътре можех да стоя по потник.
Зора им е докато загреят.
За по-бързо загряване е препоръчително климатроника да е на AUTO а не на A/C OFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Знаете ли на колко градуса трябва да отваря термостата, защото днес на 2-3 марки ми предложиха и всичките бяха на 78, струва ми се малко?

Share this post


Link to post
Share on other sites

нищо чудно, дизеляка работи на по ниска температура.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, a.aleksandrov написа:

Знаете ли на колко градуса трябва да отваря термостата, защото днес на 2-3 марки ми предложиха и всичките бяха на 78, струва ми се малко?

Нормалната температура при комън рейл-а е малко по-ниска от на обикновените дизели и помпа-дюзата на ФВ. Почти всички работят на 78-80 градуса. Нашите Хонди не правят изключение. Този термостат който са ти предложили би ти свършил работа, НО...... Аз лично бих заложил на оригинален.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като загрее напълно градусите падат ли?

Че преди 2-3, години познат така тръгна от термостат и стигна до глава. Но неговите падаха от напълно загряла и то доста осезаемо...

Edited by dindin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като е напълно загряла градусите не са падали до сега с нито една чертичка. Единственото падане беше в студените дни при загряла на две чертички, които угаснаха докато работеше около 10 мин. на място с включено парно. Иначе като цени проверих в Бултрако термостат струва 128 лв. и 10 дни за доставка, а неоригинален около 50 лв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тия па един термостатли немат бе братче.... Да ги таковат ония.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма гаранция, че ще е оригинален в Бултрако! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...