Jump to content
Sign in to follow this  
h.g.

Проблем при запалването.

Recommended Posts

Привет колеги,

Карам civic  1.5 vtec ( facelift 2000г).  Учуден съм от издръжливостта на колата. Досега сериозни ремонти не са правени и съм доста притеснен от следното:

При първото палене сутрин нямам никакви проблеми, но ако се наложи да я загася за малко и после пак да я паля за да тръгна - не запалва от първият път. Сякаш е била задавена и пали доста измъчено.Трябва да задържа доста стартера за да успея да я запаля отново. Учудващо е, че без значение дали е загряла или не - пали трудно. 

 

Ако някой изрази мнение или съвет относно проблема ще съм много признателен. 

Карам количката доста и винаги разчитам на нея за дълъг път. Опитвам се да я държа изправна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забелязал съм, че моята пали по-трудно, когато нивото на бензина падне под средата. На пълен резервоар пали само като и покажа ключа ;)
Предполагам ще е нещо от бензиновата помпа при мен. При теб наблюдава ли се подобна зависимост от нивото на бензина и паленето?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, колега. Винаги имам доста бензин. Гледам да не падне под средата. Свещите са ми нови. Наскоро смениха и бобината. Няма логика да пали трудно особено когато е загряла. Чудя се какво друго може да е по запалителната система. Благодаря за включването.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Остава кабелите и дистр.капачка с палеца, не знам обаче дали може да е причина при твоя случай.  И на мен понякога върти сякаш няма да запали. С падането нивото на бензина към началната резка винаги пали с повече въртене, мисля , че налягането на бензина се губи.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много съм признателен за отзивчивостта!

Не очаквах да е толкова сложно. При първа възможност ще направя диагностика.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и още нещо колега,има едно главно реле(main reley) което отговаря за работата на бензиновата помпа оправлявана от компютъра.Доста срещан проблем при него е че от топлината при лятото и студа при зимата се пукат спойките и не дават хубав контакт на помпата.На скоро имах същия проблем.Презапоих спойките и се оправи.При мен не искаше ваобще да запали на бензин.Сега е като пушка.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наблюдавам понякога същото явление, което колегата описва. При палене на загрят двг понякога иска стартера да се задържи повече и пали някак много бавно...сякаш захапва на ниски обороти и постенно ги качва до нормата. Понякога дори по навик очаквам да е запалила и пускам стартера преждевременно. Тогава се налага 2ри опит и пали. Все едно помпата не е нагнетила достатъчно бензин. Горивния филтър е чист и проходим. Това е само наблюдение, не го класифицирам като проблем, но е интересно за целите на анализа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък имам обратния проблем с паленето.като стана студено пали трудно първия път.после няма проблем.даже леко върта но стартер първо връщам ключа и пак паля.така пали от раз втория път.при първо полене върти 4 ,5 пъти и пали на три цилиндара.а кажетеми къде е проблема?може би гориво няма първото палене?или капачка дистрибуторна,кабели свещи?

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен проблема е още по-странен- студено ли е- не иска да пали въобще и замирисва на бензин. Стопли ли се над 10 С, пали все едно нищо и е нямало.

Свещите са нови, NGK Iridium. Двигателя е К20

Share this post


Link to post
Share on other sites

При колегата h.g. сутрин пали, но на загрял двигател не ще и мирише на бензин.

Което отива или към главно реле, или към ел. запалителната система (датчик, или нещо друго, което пречи на подаване на искра). Както са посочили и колегите по-горе.

Но ще използвам темата тук, за да не пускам нова тема със същото заглавие.

Относно:

Преди 1 час, dragob написа:

като стана студено пали трудно първия път.после няма проблем.

 

преди 52 минути, Румен написа:

студено ли е- не иска да пали въобще

При мен също се наблюдава трудно първо палене сутрин, но само през зимния период! През останалата част от годината си пали нормално.

Та като стане студено времето, при първо палене сутрин, трябва да задържа стартера доста, да направи около 10 оборота и тогава с малко прекъсване на някой от цилиндрите - пали. После, при втори опит, няма проблем с паленето. При загрял двигател също няма проблем с паленето.

За да не скапвам акумулатора, сутрин при първо палене, завъртам стартера 3 оборота и спирам. Връщам ключа, изчаквам 30 секунди до минута - пак заради акумулатора, и при второто стартиране пали от четвърт. Направо с докосването.

Много съм питал за тоя проблем. Много хора споделят същото, но никой не е установил причината.

Дори казват, че при хондите си е така... С което не мога да се съглася. Има някаква причина, но каква?

Възможно ли е регулаторът на налягането, на горивото да се сдухал?

product_78441.thumb.jpg.1667f864e3b25c0a560c6301c7c3f4e2.jpg

Пробита / скъсана мембрана, например, и като остане двигателят изключен достатъчно време, да връща горивото от рейката обратно в резервоара...?

Edited by dandilov
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трябва да се помисли защо  пали от раз втория път а първия не може.времето между двете завъртания буквално е  3 секунди.какво се променя за тези 3 секунди?колата не е  загряла.копресия?може. моята по горва масълце в нормите.1 лт на 4к.гориво?дали първия път не стига гориво?трябва да сменя горивния филтър и ще видя.за регулатор на налягането на бензина  незнам може би?дали проблема е в   бензина?и защо този проблем се изостря при студено време?трябва да се мисли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За тези 3 секунди имаш наново подкачване и вдигане на налягане от помпата в рейката.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Не е от това!

Првил съм опити. Завъртам на контакт (без стартер), за да подкачи горивната помпа. После връщам ключа и го изваждам, докато спре да мига зеленото ключе на таблото.  После пак давам на контакт (без стартер) и отново връщам ключа в изходно положение.

... и така до 3 - 4 пъти.

После пробвам да запаля и ... никой.

Трябва стартерът да завърти поне 2 оборота, да изключа,  и чак тогава, при втори опит за стартиране, пали от раз...

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен трябва да завърти стартера.какво става с завъртането на стартера?гориво кога влиза цилиндрите?помпата подкачва ,но дюзите  кога  впръсват при въртенето на ключа?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах подобен проблем. Студена пали а топла трудно.След много търсене и изключване се оказаха свещите.От температурата се разщиряват и се променя луфта между клемите на свеща. Смених и тръгна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: Да бе, тия свещи да не са от локум... :blink:

По-скоро си имал някоя повредена свещ.

Edited by dandilov

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен проблемът с трудното палене/липсата на палене се реши с презапояване на няколко спойки на главното реле.

Сравнително рядко ми се случва, когато двигателя е топъл лятото, да пали по-трудно - все едно е задавен.

За зимния период процедирам така - давам на контакт, за да се включи бензиновата помпа, и чакам да изключи (тя върти около 3 сек). НЕ ЗАВЪРТАМ СТАРТЕРА. Просто оставям компа на спре помпата. Връщам ключа и чакам да спред на мига зеления индикатор. Послед пак на контакт, но в края на 2-та секунда, точно преди да спре отново помпата, завъртам стартера (паля). При мен моторът пали само за няколко завъртания ( за разлика от dandilov, при мен тази процедура има ефект)

Edited by emod

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз имам подобен проблем, ту пали, ту неще.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Замислям се ,че може би е от компресия та. Каква е връзката на компресия и температурата?ката завърти стартера няколко пъти буталата и повишава налягането в цилиндрите и оттам пали след определени завъртания.с падането на температурите влиза по студен въздух в цилиндрите и от там по трудното  палене.ще трябва да се премери компресия та.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На единица обем, по-студеният въздух е по-богат на кислород. Следователно трябва да пали по-лесно.

В моят случай съм почти 100% сигурен, че проблемът ми е от не достатъчно налягане на горивото в горивната рейка при първо палене сутрин.

Ще трябва да се заема с диагностициране на причините. Насочил съм се първо към регулатора на налягането, на горивото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Защото е необходима по-голяма мощност, за да се преодолее триенето и гъстото масло например. Докато двигателят влезе в нормален температурен режим е необходимо по-голямо налягане в цилиндрите, което се постига с по-богата горивна смес.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Но защо проблема е по силен през зимата?различното е температурата на въздуха и двигателя  и маслото.при мен се усеща как припалва на 3 цилиндара.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По въпроса за трудното палене (особено при първоначално прекъсване в работата на някои цилиндър) не трябва да се изключва и проблем със запушени дюзи. Това може да си проличи, като се наблюдават корекциите  при работа на загрят двиганел, ако има запушване на дюзите, ниско налягане на горивато (от запушен горивен филтър, проблемен регулатор на налягане) ще има положителни корекции по отношение на инжекторните времена. Корекциите може да се видят с инфоборд, или с друга диагностика. Другия начин го знаем - хвърляне на боб.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте хора, евала на всички за темата, коментарите и усилията да се разреши проблемът, който и аз изпитвам от около година може би. Карам японка, 99-та година, супер здравата кола ясно е на всички, но от и при мен има много подобен проблем с паленето сутрин. Няма значение зимата или лятото - колата сутрин пали доста трудно (преди това палеше от четвърт оборот както се казва). Сутрин въртя може би около 10 скунди и не дава признак че ще запали, връщам ключа и пак въртя може би още толкова и почва да припукват цилиндрите сякаш пали на 2 на 3 цилиндъра и после постепенно изчиства и се нормализира работата на двигателя. Веднъж запалена колага, ако изгася и завъртя ключа пали от раз. И аз както някой колега горе спомена си мисля че горивото се връща към резервоара и това може да е причината, затова съм пробвал 2-3 пъти да дам на контакт да върна и пак и пак уж за да може бензиновата помпа да подкачи гориво но това не помага. При въртене и запалване доста мирише на бензин около цялята кола като на задавена. Честно казано 5 години по тая кола нищо не съм пипал защото не съм имал никакви проблеми, освен естествено масла, и разни други дребни консумативи. Прочетох коментарите на всички, ще се заема и аз да инвестигирам лека по лека и ще пиша моите наблюдения тук за да може да стигне до повече хора. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно трудното палене сутрин,тези дни като се по затопли пали по лесно.дано някой разреши този проблем.но защо се влиае от температурата на въздуха?хубавото е че идва лято.според мен има нещо общо с компресията.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, относно моят проблем с паленето който съм описал малко по-горе - сега през уикенда който мина си направих експеримент и отвъртях горния болт на горивния филтър и след като махнах железната тръбичка видях как нивото на бензина от пълен с гориво филтър след около минута вече не се виждаше нивото му, просто толкова бързо спадна нивото, че след около минута просто изчезна. Както колега dandilov е написал по-горе може би регулатора за налягането на горивото е издухал и да не може да държи налягането на горивото и то да се връща много бързо към резервоара, това е първото нещо което мисля да сменя. Имам два въпроса за които ще бъда благодарен ако някой помогне.

 

1. Къде точно се намира този регулатор за налягането на горивото. (Карам японка 99-та година 1.4i D14Z1)

2. Дали въпросният регулатор се намира някъде между резервоара и горивния филтър или по-скоро е между горивния гилтър и двигателя - много ме учуди това бързо смъкване на нивото на горивото и затова ми е странно. Понеже тук го наричаме регулатор, аз си го представях някакъв по-скоро клапан който да държи налягането и затова предполагам в случая клапан и регулатор е едно и също ??

 

image.thumb.png.95dbaabfb53ee2b529f7462f7da88c86.png   Снимката е от интернет не съм я правил аз, просто показвам кой болт развъртях за да видя че нивото на бензина спадна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Регулатора се намира на бензиновата рейка на инжекторите ,вакумен е и регулира налягането според вакума в смукателя -там го търси .

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да повдигна малко тази стара тема.

Някой откри ли,какъв е проблема при трудното палене(или не палене) в студено време?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз също се включвам с интерес за трудно палене на вече загрял двигател. От първия опит върти и не запалва все едно няма бензин или иска, а от втори опит не дава да пипнеш стартера и вече е запалила.

Някой смени ли въпросния регулатор на налягането? Има ли резултат?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпросния регулатор го смених, резултат няма,но при мен не пали само сутрин когато е студено?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вижте си главните релета, при студени или напукани спойки на платката това е резултата. Почистване и презапояване обикновено решава проблема.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси, ще го проверя и ще пиша. 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен дойде същия проблем. Пали от втория път, но постепенно от третия при студено време. При температури около нулата е определено е проблем и очевидна неизправност. Днес даваха хубаво време, т/е гаража е свободен и моето начало по този дребен дефект на ХОНДА започна. D14A4  ,320 хил. газ и бензин.

Запалване или гориво, проверката е лесна. Махнах капака и въздушния филтър и сипах малко бензин при отворен дросел и малко при затворен /при мен е вертикален/...и запали от четвът оборот на стартера. Това вчера, днес сутринта повторих , пали веднага.

Категорчно горивото не е наред при мен. Дебит или налягане. Манометъра се слага на горивния филтър и не е трудно всеки да си го направи. Според ръководството се маха най обикновено 6мм болтче и се слага манометър, и изненада няма достатъчно налягане.

При непален двигател около 0,5 атм. Запалих и качи до около 0.7-0.8 атм.  Докато проверявах регулатора за максимално налягане на рейката/ той не работи при ниско налягане както се оказа/ и чудене сега накъде, мотора загря и всичко си дойде на мястото.

Налягане  2,1-2,6 спрямо натоварването , регулира се от регулатора на рейката. При изваден маркуч на вакума на регулатора 2,7атм.

Проверен горвиен филтър, отличен, има проходимост, помпа гориво-няма затлачване на цедката има нужния дебит,възвратния клапан държи/спада налягане бавно-часове/. При мен системата е -помпа,горивен филтър рейка , и няма какво друго освен EVAP да участва евентуално. Нямах време, при проверката за дебит на горивната помпа отчете липса на налягане и влезе в сервизен режим, след ресет се оправи но нямах време да проследя къде отива горивото във филтъра или EVAP съда. Дали помпата за гориво когато е студена не може да прави налягане ще проверя лесно като я захраня отделно и включа за няколко минути преди да дам на контакт /след проверка къде отива горивото/.

За сега толкова, здаве и късмет от мен.

 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Би ли споделил какъв манометър ползваш? Искам и аз да си взема някакъв любителски.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моят е самоделка. Там е най обикновен 6мм болт който да затвори технологичния отвор предвиден за манометър.

Ако можеш да го разпробиеш със 2,5мм, можеш да запоиш със калай щуцер да го снимам. Манометъра е от повреден компресор на 12v, не е нужно да е скъп и калибриран. При интерес ще  го снимам и напиша как го направих. Спокойно сваляш този болт /има остатъчно налягане и ще разлее бензин/ и със манометъра при стругар, той знае какво да прави. Стандарта на резбата на манометрите е специфична, нужен е преходник.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега,

Дали успя да откриеш от какво е ниското налягане?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги стария проблем и тази зима.трудното палене на студено.но поне запали сутринта,на най студения ден.щото на много приятели дизелите не запалиха- ха.ха.мисля да взема да увия с изолация рагулатора на налягане на бензина.да ли ще ефект.щото според мен заради студа пуска гориво.просто гумичките в него се удървят от студа и пропускат

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на мен почна да ми прави отново този номер.

Ами аз се поинтересувах на доста места и почвам да се убеждавам, че проблемът е по-скоро в бензиновата помпа!!! !!!

Както е описал и колегата Nic 59, по-горе. Ако при непален двигател вдига около 0,5 атм. - няма как да запали от първия път.

Явно студът й влияе! И при първоначален старт, не може да вдигне необходимото налягане в системата и поради това няма запалване от първия старт.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Замислих се за температурата.ако има някой с гараж и държи по висока температура да каже дали има такъв проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...