Jump to content
darius

Избор, Nokian weatherproof или Michlen crossclimate

Recommended Posts

Здравейте,

Всесезонните гуми, както знаем винаги са направени с определени компромиси.

Къде е компромиса тук?

Някой карал ли е с посочените гуми и има ли нова технология в направата им.

 

Дали  тези гуми могат да дадат показатели като

Potenza RE002 или RE070 ?

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нокиана според ревютата и отзивите е по добрата "зимна" гума , която се справя добре и на топло , а Мишленя е обратния вариант.

Реално за умерен климат с къса зима са добър избор според мен , и аз ги заглеждам тая година .... ако не пърпориш в планината яко.

Реално след 1 сезон , ше стават само за летни според мен ....  -_-

ПотенциЙте според мен нямат нищо общо с всесезонките. 

За съжаление нямам личен опит с горните ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пред очите ми последните 8 години е волво s80 D5 185 к.с. 2007г , автомтик 4х4. Кара се целогодишно (градско, извън, планини, курорти...) с GoodYear Vector 4Seasons. Досега около 100000 км с два комплекта. Износват се нормално, няма оплаквания във връзка със спиране и управляемост, нито зиме, нито лете, дори на 4-тата година. А не е като да нямаше тежки зими. За мен това си остават най-добрите всесезонни гуми до момента. Да видим какво са сътворили от континентал...

Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам Michelin Cross Climate на Mini Cooper 1.6 2002 и съм страшно доволен от гумата. Взехме ги зимата и за поведението им на сняг мога да кажа, че колата се катереше по-лесно по заснежената рампа на гаража от колкото Accord-а от сигнатурата с чисто нови Continental TS860. Разбира се, факторът, че минито е много по-леко е много важен, но за 4х4, което няма да се кара в тежки условия или градска кола, според мен са страхотни. 

 

Когато ги купувах, гледах тест на Michelin Cross Climate в AutoBild:

 

Тестват ги в различни условия, точно срещу GoodYear Vector 4Seasons. Като цяло са малко по-добри от GoodYear-а и съответно по-лоши от чисто зимна/лятна гума в условията за които са правени. Но като цяло показателите от тестовете напълно покриваха критериите ми - да не трябва да се занимавам да сменям и съхранявам гуми и да не са толкова лоши, че да се притеснявам за това дали условията позволяват да се кара колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шегуваш се.Това на лед в завой е пълна скръб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не споря. Специално писах - че са подходящи за автомобил, който няма да се кара в тежки условия.

 

Като човек, чието любимо хоби е каране на ски и сноуборд и винаги е на път към Боровец/Витоша/Банско когато почне якия сняг - трябва да кажа, че на лед в завой и със зимните гуми не те чака нищо хубаво - но в такива условия се кара бавно и се слагат вериги. Точно защото карам в такива условия - на колата с която ходим на ски съм сложил най-хубавите зимни гуми. Но за моите скромни 10г шофьорски стаж и около 200 000км зад волана, когато е зеледено/непочистено, винаги съм карал толкова бавно, че да не се вкарам в беля.

 

Ако ще караш често по планинските завои зимата, определено не слагай всесезонни гуми. Зимните гуми ще помогнат, но няма да те спасят от несъобразено с условията каране. 

 

ПП:Има коментари на хора каращи от повече време първия модел на CrossClimate (в момента по магазините е CrossClimate Plus, аз взех от най-първите от подобрения модел, но май не се различават много), че в началото са били страхотни, но след 2 години, за които са направени 40 000км, гумата значително се влошава в много горещо или много студено време. Отново, в моя случай ги сложих на автомобил който се кара малко, предимно градско и идеята да ги карам 3 години, за които я направят 20 000км, я не, ме удволетвори напълно. Като падне сняг, ще споделя впечатления дали все още се представя добре след като калата е карана на горещ асфалт и я е пекло слънцето цяло лято.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хохо Димо, коментарите за CrossClimate-a обикновено са от рода на "много по-добра е на сняг от летните ми"...

И клипове съм гледал със същите коментари от тестващия.

Както вече се досещате тези коментари и клиповете са от ... англичани. :)

Един приятел е на Королата с такива, но чакам зимата да мине и тогава ще го питам пак дали е доволен. :)

Както си пояснил - много са важни условията, в които ще се кара автомобилът, за да са обоснован избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо ,нямам вероятно твоя опит,но 2 зими подред имам Симитли -Банско по 400 км на месец цял сезон.Прохода е 40 км ,строях в Банско а пазарувах в Симитли.

Твърдя ,че едва ли някой ще го качи с летни и всесезонни гуми зимата след снеговалеж без да изтръпне поне 5 пъти.

Какъв е смисъла да икономисваш пари за гуми и да излагаш семейството и собствения си живот на риск,заради ревюта постигнати в идеални условия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жена ми си търкаля хибрида с Nokian Weatherproof. При около 10 000км/год не си заслужава поддържането на два комплекта гуми. Още повече, че и снежните дни при мен не са повече от 20 за зимен сезон. Решението да се премине към всесезонни гуми бе предизвикано и от цената на датчиците за налягане на гумите - 53€/бр. При планирано използване на автомобила от 10-12г и 120 000-150 000км по-добре да използвам 3 комплекта всесезонни гуми на оригиналните джанти.

Избора беше сведен до GoodYear Vector 4Seasons и Nokian Weatherproof. По-добрите каталожни данни за поведение на снежна настилка доведоха до избора на Nokian.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5-6 години карах Акорда ми само с GoodYear Vector 4Seasons 3 години. Смятам, че поне тогава, това беше най-добрата всесезонна гума! Всъщност това си е зимна гума с малко износване лятото! Тази зима видях зор с ЦРВ-то с гуми GoodYear Ultragrip SUV, на място, където с Акорда 3 зими нямах проблеми!

Сега нямам наблюдение на новите модели всесезонни гуми, но искам да отбележа и още нещо съществено: те вдигат разхода на колата /както и зимните/ поне с 0.5-0.8 литра спрямо хубави летни!

Така че икономическия ефект не е чак толкова голям, колкото изглежда на пръв поглед!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Жена ми си търкаля хибрида с Nokian Weatherproof. При около 10 000км/год не си заслужава поддържането на два комплекта гуми. 

 

 

 

Аз правя и по 25к и повече на година и търкалям Vredestein Quatrac 5. Двете вече са на над 20к без видимо износване.

Три години ако изкарат от нови мисля, че ще е екстра. Изобщо цялата хамалогия със смените, комплектите ми е вече чужда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега нямам наблюдение на новите модели всесезонни гуми, но искам да отбележа и още нещо съществено: те вдигат разхода на колата /както и зимните/ поне с 0.5-0.8 литра спрямо хубави летни!

Така че икономическия ефект не е чак толкова голям, колкото изглежда на пръв поглед!

Разликите в разхода на гориво не са толкова големи.

Ето така изглежда графиката между различните класи (A-G) за 1000км:

Verbrauch_Grafik.jpg

т.е. ако всесезона гума с клас С (като обсъжданите в тази тема) ще имат по-висок разход на гориво спрямо най-добрата лятна гума (клас А) от само 0,12л/100км.

02_economie.png

За елементарна сметка нека приемем, че един автомобил минава 12000км/год, т.е. 1000км/мес. Ако с летни гуми се шофира от 01.04 до 31.10 или 7 месеца, а през останалите 5 месеца със зимни, които имат също клас С, то предимството на летните гуми с по-нисък разход ще се изразява за само 7000км/год или само 8,4л гориво за година. При средна употреба от 5г, то разликата в изразходваното гориво би била 42л. При 24000км/год съответно 16,8л/год. - разлика от 84л. От тук нататък всеки може сам да си сметне колко струва втори комплект джанти + гуми + ежегоден баланс. Като допълнителни, но незадължителни разходи могат да се приемат и втори комплект сензори за налягане и евентуални такси за съхранявне на втория комплект в хотел за гуми.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав за количествено-стойностната сметка.Един комплект за ЦРВ-то е 1400-1800 лв. За Харвито е 700 лв. Амортизацията е 300 лв на година на зимните гуми.Ама дай сега таблицата с децибелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като говорим за класа за икономичност на гумите, според мен има разлика в таблиците за летните и зимните! Т.е. таблиците важат за сравняване само на летни гуми или само на зимни!

Ще дам пример:

Аз ползвам като летни CONTINENTAL CROSSCONTACT LX2 - те са клас С

Като зимни GoodYear Ultragrip SUV - и те са клас С

​Обаче на практика има голяма разлика в съпротивлението на търкаляне на двете! Как го разбрах: гаража ми има лек наклон и когато ЦРВ-то е с летни гуми, като изключа от скорост излиза веднага без проблем! Ако съм със зимните, едвам тръгва, даже побутвам с крака понякога! Налягането в гумите е едно и също!

​Тази година занулих единия трип като сложих зимните гуми: разход средно 7.8 л/100км

Занулих и като сложих летните: разход 7.1 л/100км

​Вярно е, че и зимата се вдига малко разхода от студа, но аз всеки ден правя поне 12 км в една посока и колата си загрява както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иване,ще си откача кардана ,като ти гледам разхода....Съпротивлението-тракцията е пропорционална на шума и на разхода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро и аз ще съм с карданче и ще видим каква е реалната разлика в разхода :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.

​Тази година занулих единия трип като сложих зимните гуми: разход средно 7.8 л/100км

Занулих и като сложих летните: разход 7.1 л/100км

 

 

Не е имало нужда да нулираш... carspending-а ти съдържа такава статистика.

 

9216331p.jpg

 

Аз винаги съм отдавал тази разлика на по-лошите условия, в които се кара зимата.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-лошите условия вдигат разхода, така е.

Но и гумите имат значение! Освен примера, който дадох в предния си пост за излизането от гаража, ще дам и друг:

Зареждам почти винаги от една бензиностанция на Ром Петрол, която ми е на пътя. Единия трип съм го направил да се занулява при пълен резервоар и гледам разхода до прибиране в къщи и на другия ден до офиса /около 20 км общо/. Правил съм наблюдения точно в преходния период - октомври, ноември, точно преди и след смяна на гумите. На практика условията са еднакви, но разликата от 0.3-0.5 литра на 100 км си я има! Останалото е от студеното :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо ,нямам вероятно твоя опит,но 2 зими подред имам Симитли -Банско по 400 км на месец цял сезон.Прохода е 40 км ,строях в Банско а пазарувах в Симитли.

Твърдя ,че едва ли някой ще го качи с летни и всесезонни гуми зимата след снеговалеж без да изтръпне поне 5 пъти.

Какъв е смисъла да икономисваш пари за гуми и да излагаш семейството и собствения си живот на риск,заради ревюта постигнати в идеални условия?

 

Отново, абсолютно съм съгласен с теб - ако ще карам Симитли-Банско цяла зима, никога няма да сложа всесезони гуми на колата. Написах го няколко пъти - за тежки зимни условия, сложи нови хубави зимни гуми. Сложил съм всесезонките на кола, която се кара 90% градско, с ниска скорост и то не докато се сипе снега. Готов съм да споря на дълго и широко, че нищо не рискувам и че при условията, при които кареме, всесесозните гуми се справят по-добре от зимни (мокро и студено). Еле пък ако сравняваме нови всесезонни гуми със зимни гуми купувани от ОЛХ с ДОТ от преди 4 години, които много наши съфорумници смятат за напълно приемливи  :)

 

ПП: Не искам да налагам мнението си на никой - в темата се пита за мнение за въпросните всесезонни гуми и по-горе споделих моето такова. Не искам никой да го приема за чиста монета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След четене по други форуми май Веселия ще се окаже прав!

Всесезонните гуми са за градско и леки зимни условия, като в София или Черноморието например.

Лично аз зимни гуми не съм ползвал в София, но има ли сняг следва трамвая! :plane:

Последните 3г. с коли Стрийм и Акорд ползвам зимни.

 

Тежките зими, обаче със нови зимни висок клас!

Явно е че всесезонната гума няма да се сложи на бегачка, тъй като се кара само лятото.

И явно с жената можем да спестим втория комплект гуми, тя и без това не кара повече от 100км/ч :whistle:

 

Какво се случва лятото със всесезонните гуми обаче, никой не коментира, а това по-скоро е въпроса? :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Michelin CrossClimate или Continental-а са твоите гуми, ако ти е важно да се представя добре през лятото.

Те са на основа лятна гума, докато останалите са разработени на базата на зимна гума

Мишелин бяха първи, а Континентал сякаш преписаха от тях и направиха "лятна-всесезонна".

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Какво се случва лятото със всесезонните гуми обаче, никой не коментира, а това по-скоро е въпроса? :honda:

 

Както Чавдар е писал - Мишелините водят всички останали в летните тестове и потвърждавам, че се държаха много над очакванията ми на горещо и на мокро. Как ще се справят втората зима, след като съм ги търкалял в жегата и цяло лято ги е пекло слънцето пред блока - предстои да разберем другата неделя. Очаква се да падне под нулата и да валне сняг - обещавам да споделя впечатления :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Continental Extreme Contact DWS All Season.

Четири широки канала и всякакви връзки между тях!

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за Bridgestone  да не говорим, в БГ май сме поизостанали:

The Bridgestone Potenza RE960AS Pole Position is a Ultra High Performance All Season tyre designed to be fitted to Passenger Car

 

Bridgestone Turanza Serenity All-Season

Bridgeston Weathercontrol A001

 

Bridgestone Dueler H/L Alenza All-Season

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо така нападате всесезонните гуми. Предвид условия в коитокарам зимата (95% София и 5% по изчистени пътища), аз сериозно обмислям следващата взима да ползвам всесезонни вместо зимни, а лятото летни. 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за  градско каране и под 8к на година аз бих сложил зимни за 4 години, и после пак така. 

 

на жената за 5 години по 5-6к градско зиманат гума не е мръднал грайфера освен че е станала пластмаса, та затова тази година пак сложих зимни да ги кара като всесезонки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От жегите няма как да стане на пластмаса. Освен това спират отвратително на мокро - поне според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за  градско каране и под 8к на година аз бих сложил зимни за 4 години, и после пак така. 

 

на жената за 5 години по 5-6к градско зиманат гума не е мръднал грайфера освен че е станала пластмаса, та затова тази година пак сложих зимни да ги кара като всесезонки.

 

 

Извинявай ама казваш, че колкото и да караш, все би сложил зимни гуми. После, че дъртите ти зимни гуми вече за нищо не стават и мислиш да ги караш като всесезонни. Ако новите всесезонни гуми са някакъв компромис за всякакви условия, то дъртите зимни гуми, карани и лете и зиме, са меко казано... силно неразумно решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Индустриалната химия сигурно се развива, но аз не мога да си представя що за каучук с добавки ще е тоя материал, който няма драстични промени в свойствата си при температурни амплитуди от около 60 градуса?

Летните ми гуми от 10 до 30 са чудесни, над 35 почват да мажат, а под 5 се вдървяват. Зимните над 15 пак мажат, а под -30 вече стават на гьон.

Всесезонните са не просто за плитък или без сняг, а и за амплитуди под 40 градуса (от -10 до +30). Отвъд тях как ли работят в нашия климат, който далеч не е умерен (както мнозина си мислят).

На входа на Монтана имаме кръгово в което мога спокойно да се движа с 80км/ч ако е под +5 със зимнитеили над +15 градуса с летните. 10-те градуса между тях са непостижими с над 60, понеже тракшъна "гаси маторя", за да не ме вади към външния банкет, независимо с кои гуми съм. :)

Сигурно всесезонките в тея +5 _ +15 ще са чудесни, но при -10 и над +30 ко прайм?

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На входа на Монтана имаме кръгово в което мога спокойно да се движа с 80км/ч ако е под +5 със зимнитеили над +15 градуса с летните. 10-те градуса между тях са непостижими с над 60, понеже тракшъна "гаси маторя", за да не ме вади към външния банкет, независимо с кои гуми съм.  :)

Сигурно всесезонките в тея +5 _ +15 ще са чудесни, но при -10 и над +30 ко прайм?

 

Не караме с 80км/ч в кръговото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено. Това бе само пример за странично сцепление, щото не всичко се свежда до това по правия и обратния вектор.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скромния ми опит показва точно това: т. нар. странично сцепление е първото, което не работи. Следващото е спирането -  ма нали ще спрем все някога, в нещо;-), :-(.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дообясня малко за "кръговото". Естествено го правя не в "час пик", а когато няма други коли и понеже е голо, имам перфектна видимост в него и 250 -300 метра по 4-те му входа.

Това не съм го измислил, а като метод го видях от реномирано Руско издание, което тества гуми по дузина показатели (не като немците на половина).

Тестът е въртене в кръг -по голям радиус, прави се на сухо и мокро, при различни температури (рано сутрин, преди обед и в следобедните жеги) и се мери скоростта при която автомобила почва да "изправя" траекторията. Методът е доста прецизен и показва как някои добри "маркови" гуми, дават разлики от по 4-5км по-ниска скорост спрямо други "маркови" гуми, а спирачните им пътища са аналогични.

Както знаем, често кривването с цел заобикаляне на препятствие е по-ефективно от спирането, но не всички стабилизиращи системи работят еднакво и с тая цел се тестват фрикционните свойства на протектора при странично натоварване. Колкото по-късно се загуби сцеплението, толкова по-добра е гумата по този показател и стабилизиращата система отлага сработването си (при тестовете я изключват).

Както се казва -"не опитвайте това в къщи", но ако го направите ще опознаете веднага и нарочно гумите си, и няма да ви изненадат.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора зима, след цяло лято на слънце, всесезонките се справят без никакъв проблем в градски зимни условия - чак съм шокиран колко добре върви и спира. На снимката където е затрупана в преспата - излезе давайки уверено газ назад, без никакви засилвания, заклащания, бутане и тн :) Карам Акорда само когато на безумния Мини Купър му замръзнат бравите на вратите... Което става всеки път след като вали дъжд и същата нощ температурата падне под нулата...

IMG_20171129_114834.jpg

IMG_20171128_164310.jpg

IMG_20171129_114820.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,
Тоя модел е обречен на успех в страни с умерен климат. 
Реален пример: монтаж на 1 гума 15Е в Белгия, х 4= 60 евро. 
На пролет да сложиш летните обратно още 60Е. За една година 120 евра (колкото една 17" гума ).
Затови Те (с най-високия стандарт в ЕС) си ги карат, а Ние (с най-ниския) спорим.

От личен опит съм доволен от тях, нисък шум, разхода падна, добро спиране и управление.  Но не бива да се забравя, че не са зимни гуми и за определени части от БГ  не се препоръчват.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...