Jump to content
ceco_accord

17" джанти от Мазда за Акорд 7 комби

Recommended Posts

Здравейте колеги каращи / карали Акорд 7 комби и имащи мнение по моя казус.

 

Търсенето на втори комплект 17-ки (за зимните ми гуми) ме отведе случайно до въпросните джанти. Имам и други варианти http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=104948 -от отзивчив колега / съфорумец, както и същите като моите (оригинални за Акорд 7 фейслифт -Екзекютив) отново от съфорумец. И на двамата съм признателен, но както споменах -"спънах се" в маздовите

 

Та на въпроса с повишена трудност. Джантите са от Мазда 3 според продавача или от Мазда 5 -според това: http://www.wholesalewheel.net/store/factory-wheels-mazda-64887-mazda-mx-miata-17-inch-silver-factory-aluminum-alloy-wheel-rim-reconditioned-free-shipping-p-2073.html

 

Кое от 2-те е вярно (или и двете) и ако е първото -не са ли "хилави" за "хамбарчето"? Мазда 5 е ванче тежащо 1.5 тона, Мазда 3 си е поне с 200кг по-лека, а Миатата е с още толкова по-лека -тоест 1100кг. При "обиколка" из нета видях въпросните джанти само върху последния от трите модела (3-та генерация 2005 / 2008): https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5 та се опасявам да не се строшат, че карам безразборно по дупките. Не искам да жертвам % от сигурността заради красотата, а понякога съм склонен :( , та помагайте.

 

Всички размери (17" х 7" , 5 х 114.3мм и ЕТ 55мм) отговарят на хондовите ми 17-ки, с изключение на централния отвор, който при нас е 64.1мм, а на тези е около 67мм -мерено на око (с рулетка). Не бях подготвен и дори не знам колко е точният маздов, но в нета срещнах 70.1 което определено не е за въпросните джанти. Тоест -някой може ли да каже точно колко е и дали има втулки от ??.?мм към 64.1мм Бяха си с гуми 205х45х17 и заедно 1то колело (гума + джанта) тежи 15кг (при мен 20кг за 225х45х17)

 

Иначе Сложихме една за проба и не опира никъде, спирачният апарат и диска си "дишат" спокойно, а централната част пасва идеално на супорта. Просто спиците са с 1 повече (10 срещу мои 9) и са по-тънки, както и "сърцевината" за болтовете е по-плитка, но те се завиха идеално. На 1 от снимките се виждат 2-те сърцевини от които започват спиците и колко маздовата е по-плитка и съответно олекотена. На друга снимка е джантата (вън / вътре), както и всички надписи -ако някой изрови нещо за конкретния модел и допустимото му тегло -което всъщност е най-важният ми въпрос.

 

Иначе стоят чудесно на колата. На общата снимка (3-те комбита) -средната е "илюстративно изображение", а най-долната е за да се види разликата между двете джанти (предната гума е по-малка). Харесва ми как изглеждат на фейс комбито (в профил и ракурс) и визуално го олекотяват и стилизират, но... ???

 

Благодаря за търпението на изчелите писанията ми и за споделянето на отзовалите се с компетентни отговори и помощни материали.

 

Сполай ви че сте много, мислещи и знаещи.

post-1741-0-46350100-1503954412_thumb.gif

post-1741-0-09082500-1503954441_thumb.gif

post-1741-0-23733200-1503954483_thumb.gif

post-1741-0-08270500-1503954505_thumb.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което намерих е че МХ-5 тежи 1155кг, а допустимата пълна маса е 1365кг. По парт номера на джантата 9965 25 7070 не откривам допустимо натоварване. Иначе имат логото JIL (като на моите), но доколкото знам това е японски стандарт за размер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Цецо,

 

Според мен няма какво да те притеснява, ако ти харесват земаш, слагаш и газ. По дупките никой не знае кое колко ще изкара, особено в дивия северозапад.

 

Ако е вярна тази логика, аз съм сгрешил с избора си на джанти щото са доста леки и тънки:

Boostgunmetal.jpg

 

Като сложиш размера гуми който е препоръчан за колата, нещата ще си дойдат на мястото :)

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с маздови джанти от 2 години лятото. Никакъв проблем не съм имал. Има втулки за централния отвор и всичко заспива. Малко ме дразни, че не съм намерил капачки за дупката по средата ама здраве да е. 

Стоят по-добре от оригиналните, даже миналата година бях с 205/55/15 и имаше ебаси визията :) 

Ти тоя акорд го изкара 2 тона и половинa  :D :D

 

Моите са 15ки, но си карам малко хамалската из софийските дупки :tooth:

 

2001-mazda-milenia-factory-oem-wheels-56

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли са по- слаби от хондовите, даже една спица е плюс. На визия са почти еднакви на пръв поглед, а втулките лесно може да се изработят от подходящ материал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то и аз съм виждал джанти с по-тънки и по-малко на брой спици, но те са ковани (или магнезиеви) и там якостта на материала е от друг порядък. Тези са си лети, вероятно от нормална сплав и леко ме притеснява да не стане беля, но не намирам данни. Преди 2 седмици ремонтирах покрив и натоварих комбито солидно (без въобще да се замислям за джантите) и със сигурност съм надхвърлил 2 тона обща маса. По дупките се кара или с 20 или със 120, а при 120 локалното динамично натоварване на борда и спиците е зверско + твърдите бордове на зимти гуми.

Не че искам да се "филмирам", но съм виждал строшени джанти (вероятно при катастрофи), и не искам да ме "изпревари" някоя от моите.

За втулки ми казаха да търся алуминиеви, щото тефлоновите стареели. Някой ако обади маздовия централен отвор ще е добре (може и линк за конкретни втулки. Капачките с логото М са 56мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами премери го с шублер отвора, ако може, ако не, отиваш при някой гумаджия и мериш с оборотните втулки, които имат. След това при стругар, щом исках халумин и си готов :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, понеже преди 2 месеца взех четири лети 16-ки от Мазда 6 за зимните гуми, та при тях централния отвор беше 67,1 и се наложи да взема втулки 67,1-->64,1 (толкова е централния отвор на оригиналните хондови джанти). Предполагам, че и при твоите е същото - докато търсих инфо установих, че Мазда 3 и Мазда 6 са с еднакви централни отвори, но за всеки случай може да замериш с шублера да не се окажат някакво изключение, макар че се съмнявам.

Редактирано от Dzmeq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно са точно каквито казваш 67.1 към 64.1 и гледам в нета има доста обяви. Само не ми е ясно има ли значение материалът, но един гумаджия препоръча да си търся метални. Знам че служат само за центриране при монтаж на джантата но различните материали различно се разширяват и нараняват. Твоите какви са и от къде ги поръча?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на втулките не е само центриране, а по-скоро осигуряване на плътно прилягане на джантата към главината. Ако нямаш въпросните втулки опорните точки на джантата са само петте болта, когато обаче "уплътниш" нещата, поставяйки втулките получаваш допълнителна контактна площ с главината. Това съответно е предпоставка за по-малко вибрации (особено при по-висока скорост), по-добро центриране на джантата (анджък ;)) и разтоварване на болтовете. Аз лично си взех пластмасови втулки като тези - http://vtulkite.com/shop/втулки-за-джанти-67-1мм-64-1мм/. В нета можеш да намериш различни мнения по отношение на материала, от който са изработени - за мен лично водеща бе цената и за това избрах тези, пък зимата ще видим - дори и да не са много ок, все ще прежаля някак си 16 лева...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми е в мъглата тоя казус. Според тоя търговски сайт модела е подходящ за доста коли на мазда, но теглата и годините в които са произвеждани буди у мен съмнение че просто иде реч за размерите. https://www.lawheel.com/mazda-mx-5-miata-oem-17-set-of-4-chrome-wheels-64887-2.html

Джантите просто са хромирани, но надписите от всяко 1 ребро са 100% същите като на пробваната от мен. Някои разбира ли от тях, та да провери удачни ли са за комбито и кой от тези кодове е тегловен индекс?

 

Иначе пробвах "симулация" и със Сивик 8 джанти.

post-1741-0-01896800-1504090300_thumb.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...порових се из нета, за да намеря някаква информация за теглови индекс на джантите, но не намерих такъв.

Всеобщото мнение се покрива с моето - а именно всички джанти, като изключим може би някой китайски лоу кост, са преоразмерени с много.

Докато гумите имате теглови индекси близки до максималната допустима маса на колело, при джантите не е така.

Отделно, частта, която те притеснява, дали ще издържи, е много пъти по корава, от вътрешната страна на джантата. Затова и джантите се кривят там, много рядко отвън. 

Та...мисля, че притесненията са ти необосновани, колелото е толкова здраво, колкото най-слабото си звено, което в случая е първо гумата, после вътрешната периферия на джантата, и накрая чак "кекавите спици". Счупените спици, които сме виждали при автомобили претърпели ПТП идват от странични удари по колелото при ПТП-то, където джантата е съвсем различно натоварена в сравнение с нормалната си експлоатация, и съответно не е изчислявана за такива натоварвания.

Редактирано от Чавдар K
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не намирам нищо конкретно по отношение на максималната тежест :( Но колегите горе са го казали, ако имаш притеснения малко по-напомпана гума и ще се застраховаш ;)  Или иначе това е сертификата JWL - http://cartype.com/pages/2101/jwl_stamp_on_alloy_wheels

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско и на двама ви. Имам вече избор, а продължават да валят оферти по вайбъра, та ще се похваля по-натам какво съм "обул" за зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравих да кажа най-важното "тръст ми айм ън енджиниъ" :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука изкопах нещо,на който му се чете.

ijsrp-p3041.pdf

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обещаните реални снимки.

От начина по който стоят на колата и визията на самите джанти съм доволен, а единственият ми дерт е че не са :honda: , но пък всяка е с 2 кила по-лека от оригиналната! Ако ви допада решението ми, ще кажете (и ще ми простите "изневярата").

post-1741-0-59192800-1511023260_thumb.gif

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер са Цецо, я сподели къде спираш да намина да ти сваля крилцето :P

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тея джанти напрао "не опирам в земята". :) Постоянно съм "в полет". :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:  Кефи спойлерчето, трябва да разгледам моргите да видя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И много помага за чистотата на задното стъкло. Ако някой ми вземе чистачката му, ще разбера чак след дъждовен месец. Част от въздушния поток се отклонява върху джама и възпрепятства огромното подналягане и завихряне, характерни за комбитата.

Ако "ровейки" по моргите срещнеш стандартните (и в добро състояние) задни калобрани -"свиркай", че бързо ми се цапат долните страни на задната броня. :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.11.2017 г. at 18:50, ceco_accord написа:

Обещаните реални снимки.

От начина по който стоят на колата и визията на самите джанти съм доволен, а единственият ми дерт е че не са :honda: , но пък всяка е с 2 кила по-лека от оригиналната! Ако ви допада решението ми, ще кажете (и ще ми простите "изневярата").

post-1741-0-59192800-1511023260_thumb.gif

Да ти кажа са много  по-добри от тия оригиналните дето имаш. Една джанта на хонда няма свястна

Всичките са леща. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Nikito82 написа:

Една джанта на хонда няма свястна

Всичките са леща. 

Забравил си само да напишеш,че това е твое лично мнение!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам не мисля, другото е манящина. Направо фенщина. 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Nikito82 написа:

Да ти кажа са много  по-добри от тия оригиналните дето имаш. Една джанта на хонда няма свястна

Всичките са леща. 

Хонда имат подобни, точно на фейса ги слагат, само че са им заоблени спиците...Цецо ти беше с такива когато се видяхме в Сф, или не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Те са за летните гуми, а за зимните взех тези М-ки. И двата комплекта ми харесват, но с ръка на сърце съм повече за маздовите. Всеки си има свой вкус. Той не е лош или добър, правилен или грешен, просто си е негов. Аз за себе си съм доволен понеже за "скромна сума" попаднах на леки и здрави (вече проверено) 17-ки, които като стайлинг и топология пасват не по-зле от оригиналните (които помниш). Семеен човек съм (не че не изтрещявам понявгиш), но за мен комплект джанти и гуми няма как да прескочат 10 % от стойността на колата. Сегашните общо 8 гуми и 8 джанти са под лимита. :)

Последното не е препоръка, нито упрек или завист към колегите които са си "натокали" подкалничното пространство. Просто съм реалист, макар и пристрастен към колите, марката и дизайна.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагледно, как спиците определно не са най-слабото звено на джантата, а точно напротив.

29472713_1842438755786659_75386292132978

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от дупка или нормално каране няма как да стане, а може и тоя агент нещо да е експериментирал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко обяснение - какъв ѝ е случаят на тази джанта? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , проявявам интерес -искам да закупя оригиналните джанти от Мазда МХ5 , може и замянка за други чисто нови от моя страна , ако се продавам моля да се чуем на тел 0896542111 - Милослав

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, но не ги давам.

Джантите се оказаха толкова добри и над очакванията ми, че ако намериш 2 комплекта, моля те -пиши ми. Ще си взема още едни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще пусна това тук... 

 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братушките са зверове! Друго си беше ако при първоначално отрязаните спици, бяха тренирали стартове с пилене на гуми по равно и после да мерят с високоточен уред радиалните и аксиалните отклонения, но зверовете не владеят тея тънкости. Дай им демолюшън. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Цецо,

 

Дали можеш да споделиш от къде взе капачките за джантите и на какъв размер са?
И аз съм започнал едно такова джанта приключение и стигнах до капачките, но Мазда капачките са 56мм лицев диаметър, а за Хонда се продават само 58мм.

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти.

 

Ще ти трябват и втулки за централния отвор.

На този размер не открих читави Н капачки, та преправих оригиналните, като ги изпилих челно на шлайф машинка с лентова шкурка (за да изравня елипсовидната денивелация от М емблемите и леката сферичност). После ги лакирах, за да залепне добре ЗМ лепилния слой на новите емблеми. Тях си ги векторизирах, а приятел ми ги резна на лазер от черен и огледален плексиглас, след което отделните им детайли наставих един в друг и се получи приемливо.

 

За съжаление тази изработка изкара 2 зими, понеже огледалният слой на плексигласа кородира от солта и влагата и се поразлепи, което не преживях и тая есен си купих лепенки - виж из нета.

Аз хранех надежда в дълготрайността на моите самоделки, понеже по същата технология си направих и логото tourR за 5-ата врата (снимката от аватара ми) и вече 4 години си е добре. Явно долу при джантите климата е по-агресивен. :)

Да, те са с по-голям диаметър, но прецених кои да избера и изрязах излишното, намалявайки ги до необходимия размер. Разлепих старите самоделни Н и лепнах новите върху М капачките. Не че имаше сурова зима и често сняг, но за сега са ОК.

капачки-от-М-към-Н.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Поръчах и втулки и капачки, тези на снимката долу.
Това на което се надявам е, че капачките всъщност са 56мм на клипса и че ще влезнат в дупките, но просто лицевата част ще стърчи.
Същото вече беше коментирано с човека от Ловеч който ми праща капачките. Друг е въпросът как ще седят тази капачки на джантите, особено като лицевата част - около 2мм, ще стъчи от равнината на джантата.

 

Ще видим как ще стане и ще пратя снимки как е паснала капачката.
Ако е тотална грозотия, ще премина на твоя подход.

 

 

image.thumb.png.1916ff00c84a0e8dadaf1a9b55a2afcf.pngimage.thumb.png.07f59a3c2c210a85881b315047bdcba3.png

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пречи да пробваш - едва ли са скъпи. Ако хондовите капачки ставаха на маздовите джанти, щях да карам така, а не да търся решение. Така или иначе не мога да сложа и 8-те си джанти едновременно на колата, та можех просто да местя капачките. Освен диаметъра е различна и денивелацията на улея за клипсовете (поне при моите), но като пробваш, ще видиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойдоха капачките.
Сега да ти кажа остава да реша дали ми харесват :)
 

0-02-05-5c4183b0f444d824e69b9fd42379566d985df8e33fab25c68ee735eb2e280e07_534ad7e9.thumb.jpg.3fc8dc1279e400a2783dccdf814d253b.jpgviber_image_2020-03-31_16-02-06.thumb.jpg.082f67f511d9756a97b1ed9f3f44cecd.jpgviber_image_2020-03-31_16-02-08.thumb.jpg.eda5da4e414519368bfbf7de74d4a8e9.jpg

 

Сравнено с Мазда капачките:

 

0-02-0a-03a1744ffa827aa06fe27130b2b34fd094a2b8d1a9de0c0dfc72e16037edb94b_3a875657.thumb.jpg.e10abe77ff39c464299fa17042c07504.jpg0-02-0a-6a4146bd30677ebf30d6228bd15f7885d2978ef765e3bd64bb4014d76cd7b00d_1e997d2e.thumb.jpg.3dd3a8e438c55b8403a38751d066dda7.jpg

 

 

Май финалното решение ще е като ги сложа.

Иначе доста плътно влязоха в дупките и същевременно няма да пречи на втулките и на монтажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачките изглеждат добре.
За 16 лв. е добре, пък и ми трябваха и една капачка за 16-ките.

viber_image_2020-03-31_16-17-401.thumb.jpg.348f262bf3594583be5a2a1a040f3138.jpgviber_image_2020-03-31_16-17-41.thumb.jpg.16026b225c6c7057540a58de7d4a52e1.jpgviber_image_2020-03-31_16-17-40.thumb.jpg.11818f93c01b2ec7d34593af1b59bb02.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но както и очаквах стои по-нагоре. Нали си я щракнал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...