Jump to content
Sign in to follow this  
tanas4o_

Прахоуловители за задни амортисьори

Recommended Posts

Здравейте,

 

може би отварянето на нова тема не е правилната идея, но има ли някой сред нас на които са му се чупели прахо-уловители (Dust cover) ( ех, че завъртяно звучи) на задните амортисьори?  Става въпрос за позиция 13 на схемата по-долу. Вижда се и на снимката, че са стоели изкривени и са опирали (търкали) в амортисьора.... За мен има само едно обяснение за това им положение и то е разкрачена задница.......  Как се лекува това е споменато в друга тема, подложки, тампони и т.н.

Много странно. Задницата беше разкрачена миналата година (десния прахоуловител опираше в амортисьора, скърцаше и после се счупи естествено. В един сервиз го смениха с оригинален и подмениха тампоните (позиция 12 според мен на чертежа) с по-високи такива. Гумите се прибраха чувствително в горната си част, задницата се изправи, новия прахо-уловител пак не стоеше добре (леко изкривен) но не опираше никъде. И така една година. И сега левия счупен, а десния - след дъжд особено, скърца като за световно и ме изнервя максимално.

 

Обобщено, дали разкрачената задница е причина за чупенето на тия пластмаси???

 

post-16000-0-79868800-1501701376_thumb.jpg

 

 

post-16000-0-59612200-1501702534_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Довечера ще погледна...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фабричен дефект.Теоретично би трябвало всичко да е наред.НО

Пружината ляга върху гумен маншон,който няма заготовка за края на пружината.За 100к км си е направил място,но края на пружината е доста остър и натиска пластмасовото легло на маншона само в една точка.Като резултат маншона -също пластмасов се изкорубва и почва да трие в етикета на амортисьора.

Решението не съм го измислил още,но единия маншон беше спукан,а втория си го счупих собственоръчно,докато сглобявах пружината.Самата пластмаса се е опекла и е станала крехка.Отделно долната подложка на пружината 19 беше износена-там където се събира кал и пясък на първата долна витка. Цената в Бултрако е умопомрачаваща и реших временно проблема с 2 слоя термошлауха.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сърдечно благодаря за усилията и разяснението. Понеже при мен се забелязва корозия по амортисьорите и пружините са омекнали, най-вероятно ще се сменят и двете, но не съм се решил дали да взема цял комплект оригинални, както е на чертежа по-горе срещу 450 лв за страна, или ще са само пружини заедно с тампоните.... Трябва още инфо... Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

АМортисьорите би трябвало да са ти здрави.Газови са и ще познаеш веднага, като ги разкопчееш. Амортисоьора....телена четка, ъглошлайф с шурка, ръздопреобразувател Вюрд, 2 ръце боя-като

нови.

На долната витка термошлауха 16мм .Режат се парченца по 30 мм и се оформят като трапец.Иначе не може да се наниже термошлаухата. След това втори ред с термошлауха 20 мм, пак по същия метод на монтаж,като се застъпва долния ред през 15 мм.Нагряване с пистолет или сушоар.Термошлауха -по един метър от модел стига точно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не отварям нова тема: 

Когато взех колата, един от малкото и кусури бяха скъсани прахоуловители отпред. Смених ги комплект около 50 лв. (разбира се не оригинални, но и оригиналните очевидно бяха скъсани доста бързо). Сега гледам че пак са скъсани - след около 9-10 месеца и 18 000 км по късно. Имате ли този проблем? Оригиналните са около 200 лв компелкта, но очевидно и те се късат бързо. Като цяло дори скъсани, амортесьора не се вижда, защото си стоят сгънати. Вижда се само ако на ръка ги дръпна или вдигна колата на крик и колелото увисне. Притеснявам се да не влиза мръсотия и да се скапе амортесьора. Обръщали ли сте внимание дали и вашите се късат бързо? Ако знаете откъде да си взема такива които издържат дълго?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Когато събирах мнения преди да купя моето ЦРВ това го дадоха като основен проблем. И то не толкова като проблем, а като консуматив, който се сменя по спомен на около 30 000км. Аз смених моите при първоначалното обслужване /преди около 33 000км/ и от тогава не съм ги гледал. След месец- два ще сменям тампони и ще ги видят и тях. Предполагам, че ще са за смяна. До колкото са ми казвали каквито и да се сложат ефекта ще е един и същ, поради което ще слагам по- евтини.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз скоро се сдобих с моето ЦРВ и първото, което смених заедно с накладките бяха предните прахоуловители, защото старите почти ги нямаше, бяха станали на отделни пръстени,  а от едната страна в противоударния тампон се бяха натъпкали доста парчета гума от прахоуловителите, че едва ги извадихме. Сложих евтини - двата за 50 лв.,ще видим колко ще изкарат.

Edited by a.aleksandrov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, да повдигна темата и аз.

При мен проблема също е в предните прахоуловители, смених ги преди година и половина и след скромните 20000 км., вече са на рингчета. Въпроса е дали само сме чували че оригиналните се късат бързо или наистина е така. Защото в противен случай със слагането на зимни гуми, ще трябва и подмяна на тези прахоуловители. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само за статистиката - предни прахоуловители - сменени веднъж за почти 10 години и 170к км. Сложих някакви алтернативни, не оригиналните.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Видях,че и моите предни прахоулавители са скъсани. Това са едни гумички продълговати като хармоника, които покриват амортисьора нали? :) Бихте ли дали съвет от къде се купуват , нужно ли е да са оригиналните,приблизителна цена  и смяната им спешна ли е. Планувал съм смяна на консумативи другия месец. Благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако са само напукани е желателно, но ако са скъсани, с дупка е задължително да се сменят.

Влиза прах и вода, поврежда стеблото, и семеринга на амортисьора, и започва да тече.

Нямам идея, откъде да ги купиш в България. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще стане, гледай задължително да има захващането за пружината, че има универсални без това и е кофти. Както изглежда този на снимката.

Оригиналните са 90-100 лв бройката. Аз съм с такива. Трябва да са по-добри. Ти си прецени. От половин година ги карам, не мога да кажа колко ще изкарат.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като ми смени прахоуловителите Слави ме посъветва, да предупреждавам като се мие колата да не пръскат с пароструйката към маншона. Аз започнах да я мия на четки, резултата е че в момента (след почти две години от смяната им) изглеждат като нови.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

като тотален новак, може ли да попитам, изисква ли много работа смяната на тези така наречени "прашници"! В смисъл, ако няма друг проблем по ходовата част, заслужава ли си само заради тях разглобяването!....смятам да откарам колата за смяна на горивен филтър и масло на скоростна кутия, та дали да го съчетая и със смяна на прахоуловители!......мисля да ползвам услугите на ЮбиКо.

 

Благодаря предварително!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смяната на прахоуловителите е като смяната на амове, минава се през същата процедура. 

Ако са скъсани, ще влиза прах и мръсотия и амортисьора ще си замине по-бързо, но пък ако си с оригиналните, надали има остава още много живот, така че най-добре сменяй всичко. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, Krasimir St. написа:

Здравейте,

като тотален новак, може ли да попитам, изисква ли много работа смяната на тези така наречени "прашници"! В смисъл, ако няма друг проблем по ходовата част, заслужава ли си само заради тях разглобяването!....смятам да откарам колата за смяна на горивен филтър и масло на скоростна кутия, та дали да го съчетая и със смяна на прахоуловители!......мисля да ползвам услугите на ЮбиКо.

 

Благодаря предварително!

Еми работа си е , но в Юбико ще ги сменят бързо и безпроблемно, защото си разбират, имат условия и инструменти.

Е ще трябва да ги питаш  и колко ще ти вземат, но ако амовете са ти здрави, им смени само предпазните маншони  и не се занимавай с глупости.

Също помисли, дали от тях ще взимаш тези прашници (където цената ще е доста по-висока) , или ти ще им ги занесеш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

благодаря за отговорите Ви!

питах днес кое колко ще струва и:

смяна масло скоростна кутия (автоматик) - 230
прашници - 118x4 оригинални ; (40х4 не оригинални)
бензинов(горивен) филтър - 280

....."лекинко" ми идва нанагоре, но ще го преспя и утре май ще се обадя на човека да поръча частите!

ПП: до колко знам ЮбиКо работят само със собствени части!(от тях се печели, но не ги упреквам...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

И 4-те ли са птецакани - обикновено се скапват предните, така че виж. 

И какъв е тоя скъп бензинов филтър? 

И това до колкото се подразбира, са цените на частите само май. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

118лв. за една гофрирана пластмаса,която доказано сдава багажа бързо.Луда работа.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По спомен оригиналните с поръчка от Англия са около 30-тина лири. Говоря за предните. За задните има комплект на Фебест и цената беше добра.  Аз карам с такива отзад вече 3 години. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

При Слави ми смениха предните прахоуловители за около 140-150лв.  /всичко с работата/ за един предиобяд беше готова, още не са мръднали - вече 2 год. Но си мия колата на четки или предупреждавам като я мият да не насочват пароструйката към маншончетата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

Quote

И това до колкото се подразбира, са цените на частите само май. 

Да, това са цени за частите......благодаря за съвета, ще погледна дали и 4-те са за смяна.....

Quote

118лв. за една гофрирана пластмаса,която доказано сдава багажа бързо.Луда работа.

Напълно съм съгласен, ама явно без тях не може! :(

Quote

Но си мия колата на четки или предупреждавам като я мият да не насочват пароструйката към маншончетата.

Благодаря за съвета, ще го имам в предвид!

Quote

При Слави.......

Може ли да попитам това колега от форума ли е, сервиз или...... !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Krasimir St. написа:

Може ли да попитам това колега от форума ли е, сервиз или...... !

 

Сервиз в Овча купел. 

В темата има контакти. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/19/2020 at 2:36 PM, niksi said:

 

Сервиз в Овча купел. 

В темата има контакти. 

Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако някой има нужда от смяна може да я извърша с негови или закупени от мен части :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...