tanas4o_ 86 #1 Публикувано 2 Август, 2017 Здравейте, може би отварянето на нова тема не е правилната идея, но има ли някой сред нас на които са му се чупели прахо-уловители (Dust cover) ( ех, че завъртяно звучи) на задните амортисьори? Става въпрос за позиция 13 на схемата по-долу. Вижда се и на снимката, че са стоели изкривени и са опирали (търкали) в амортисьора.... За мен има само едно обяснение за това им положение и то е разкрачена задница....... Как се лекува това е споменато в друга тема, подложки, тампони и т.н. Много странно. Задницата беше разкрачена миналата година (десния прахоуловител опираше в амортисьора, скърцаше и после се счупи естествено. В един сервиз го смениха с оригинален и подмениха тампоните (позиция 12 според мен на чертежа) с по-високи такива. Гумите се прибраха чувствително в горната си част, задницата се изправи, новия прахо-уловител пак не стоеше добре (леко изкривен) но не опираше никъде. И така една година. И сега левия счупен, а десния - след дъжд особено, скърца като за световно и ме изнервя максимално. Обобщено, дали разкрачената задница е причина за чупенето на тия пластмаси??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #2 Отговорено 3 Август, 2017 Довечера ще погледна... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #3 Отговорено 25 Август, 2017 Фабричен дефект.Теоретично би трябвало всичко да е наред.НО Пружината ляга върху гумен маншон,който няма заготовка за края на пружината.За 100к км си е направил място,но края на пружината е доста остър и натиска пластмасовото легло на маншона само в една точка.Като резултат маншона -също пластмасов се изкорубва и почва да трие в етикета на амортисьора. Решението не съм го измислил още,но единия маншон беше спукан,а втория си го счупих собственоръчно,докато сглобявах пружината.Самата пластмаса се е опекла и е станала крехка.Отделно долната подложка на пружината 19 беше износена-там където се събира кал и пясък на първата долна витка. Цената в Бултрако е умопомрачаваща и реших временно проблема с 2 слоя термошлауха. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 86 #4 Отговорено 25 Август, 2017 Сърдечно благодаря за усилията и разяснението. Понеже при мен се забелязва корозия по амортисьорите и пружините са омекнали, най-вероятно ще се сменят и двете, но не съм се решил дали да взема цял комплект оригинални, както е на чертежа по-горе срещу 450 лв за страна, или ще са само пружини заедно с тампоните.... Трябва още инфо... Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #5 Отговорено 26 Август, 2017 АМортисьорите би трябвало да са ти здрави.Газови са и ще познаеш веднага, като ги разкопчееш. Амортисоьора....телена четка, ъглошлайф с шурка, ръздопреобразувател Вюрд, 2 ръце боя-като нови. На долната витка термошлауха 16мм .Режат се парченца по 30 мм и се оформят като трапец.Иначе не може да се наниже термошлаухата. След това втори ред с термошлауха 20 мм, пак по същия метод на монтаж,като се застъпва долния ред през 15 мм.Нагряване с пистолет или сушоар.Термошлауха -по един метър от модел стига точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nix111 6 #6 Отговорено 8 Януари, 2018 Да не отварям нова тема: Когато взех колата, един от малкото и кусури бяха скъсани прахоуловители отпред. Смених ги комплект около 50 лв. (разбира се не оригинални, но и оригиналните очевидно бяха скъсани доста бързо). Сега гледам че пак са скъсани - след около 9-10 месеца и 18 000 км по късно. Имате ли този проблем? Оригиналните са около 200 лв компелкта, но очевидно и те се късат бързо. Като цяло дори скъсани, амортесьора не се вижда, защото си стоят сгънати. Вижда се само ако на ръка ги дръпна или вдигна колата на крик и колелото увисне. Притеснявам се да не влиза мръсотия и да се скапе амортесьора. Обръщали ли сте внимание дали и вашите се късат бързо? Ако знаете откъде да си взема такива които издържат дълго? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DMZ 125 #7 Отговорено 9 Януари, 2018 Когато събирах мнения преди да купя моето ЦРВ това го дадоха като основен проблем. И то не толкова като проблем, а като консуматив, който се сменя по спомен на около 30 000км. Аз смених моите при първоначалното обслужване /преди около 33 000км/ и от тогава не съм ги гледал. След месец- два ще сменям тампони и ще ги видят и тях. Предполагам, че ще са за смяна. До колкото са ми казвали каквито и да се сложат ефекта ще е един и същ, поради което ще слагам по- евтини. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #8 Отговорено 9 Януари, 2018 (Редактирано) И аз скоро се сдобих с моето ЦРВ и първото, което смених заедно с накладките бяха предните прахоуловители, защото старите почти ги нямаше, бяха станали на отделни пръстени, а от едната страна в противоударния тампон се бяха натъпкали доста парчета гума от прахоуловителите, че едва ги извадихме. Сложих евтини - двата за 50 лв.,ще видим колко ще изкарат. Редактирано 9 Януари, 2018 от a.aleksandrov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #9 Отговорено 14 Ноември, 2018 Здравейте, да повдигна темата и аз. При мен проблема също е в предните прахоуловители, смених ги преди година и половина и след скромните 20000 км., вече са на рингчета. Въпроса е дали само сме чували че оригиналните се късат бързо или наистина е така. Защото в противен случай със слагането на зимни гуми, ще трябва и подмяна на тези прахоуловители. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 86 #10 Отговорено 14 Ноември, 2018 Само за статистиката - предни прахоуловители - сменени веднъж за почти 10 години и 170к км. Сложих някакви алтернативни, не оригиналните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Искрен 16 #11 Отговорено 16 Август, 2020 Видях,че и моите предни прахоулавители са скъсани. Това са едни гумички продълговати като хармоника, които покриват амортисьора нали? Бихте ли дали съвет от къде се купуват , нужно ли е да са оригиналните,приблизителна цена и смяната им спешна ли е. Планувал съм смяна на консумативи другия месец. Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1562 #12 Отговорено 16 Август, 2020 Ако са само напукани е желателно, но ако са скъсани, с дупка е задължително да се сменят. Влиза прах и вода, поврежда стеблото, и семеринга на амортисьора, и започва да тече. Нямам идея, откъде да ги купиш в България. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Искрен 16 #13 Отговорено 16 Август, 2020 (Редактирано) https://www.autopower.bg/прашник-амортисьор-febest-hshb-refl-is29502777.html Това дали ще стане ? Редактирано 16 Август, 2020 от Искрен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 476 #14 Отговорено 17 Август, 2020 Ще стане, гледай задължително да има захващането за пружината, че има универсални без това и е кофти. Както изглежда този на снимката. Оригиналните са 90-100 лв бройката. Аз съм с такива. Трябва да са по-добри. Ти си прецени. От половин година ги карам, не мога да кажа колко ще изкарат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #15 Отговорено 17 Август, 2020 След като ми смени прахоуловителите Слави ме посъветва, да предупреждавам като се мие колата да не пръскат с пароструйката към маншона. Аз започнах да я мия на четки, резултата е че в момента (след почти две години от смяната им) изглеждат като нови. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasimir St. 0 #16 Отговорено 17 Декември, 2020 Здравейте, като тотален новак, може ли да попитам, изисква ли много работа смяната на тези така наречени "прашници"! В смисъл, ако няма друг проблем по ходовата част, заслужава ли си само заради тях разглобяването!....смятам да откарам колата за смяна на горивен филтър и масло на скоростна кутия, та дали да го съчетая и със смяна на прахоуловители!......мисля да ползвам услугите на ЮбиКо. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 790 #17 Отговорено 17 Декември, 2020 Смяната на прахоуловителите е като смяната на амове, минава се през същата процедура. Ако са скъсани, ще влиза прах и мръсотия и амортисьора ще си замине по-бързо, но пък ако си с оригиналните, надали има остава още много живот, така че най-добре сменяй всичко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #18 Отговорено 17 Декември, 2020 Преди 14 часа, Krasimir St. написа: Здравейте, като тотален новак, може ли да попитам, изисква ли много работа смяната на тези така наречени "прашници"! В смисъл, ако няма друг проблем по ходовата част, заслужава ли си само заради тях разглобяването!....смятам да откарам колата за смяна на горивен филтър и масло на скоростна кутия, та дали да го съчетая и със смяна на прахоуловители!......мисля да ползвам услугите на ЮбиКо. Благодаря предварително! Еми работа си е , но в Юбико ще ги сменят бързо и безпроблемно, защото си разбират, имат условия и инструменти. Е ще трябва да ги питаш и колко ще ти вземат, но ако амовете са ти здрави, им смени само предпазните маншони и не се занимавай с глупости. Също помисли, дали от тях ще взимаш тези прашници (където цената ще е доста по-висока) , или ти ще им ги занесеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasimir St. 0 #19 Отговорено 17 Декември, 2020 Здравейте, благодаря за отговорите Ви! питах днес кое колко ще струва и: смяна масло скоростна кутия (автоматик) - 230 прашници - 118x4 оригинални ; (40х4 не оригинални) бензинов(горивен) филтър - 280 ....."лекинко" ми идва нанагоре, но ще го преспя и утре май ще се обадя на човека да поръча частите! ПП: до колко знам ЮбиКо работят само със собствени части!(от тях се печели, но не ги упреквам...) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #20 Отговорено 17 Декември, 2020 И 4-те ли са птецакани - обикновено се скапват предните, така че виж. И какъв е тоя скъп бензинов филтър? И това до колкото се подразбира, са цените на частите само май. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #21 Отговорено 18 Декември, 2020 118лв. за една гофрирана пластмаса,която доказано сдава багажа бързо.Луда работа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 86 #22 Отговорено 18 Декември, 2020 По спомен оригиналните с поръчка от Англия са около 30-тина лири. Говоря за предните. За задните има комплект на Фебест и цената беше добра. Аз карам с такива отзад вече 3 години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #23 Отговорено 19 Декември, 2020 При Слави ми смениха предните прахоуловители за около 140-150лв. /всичко с работата/ за един предиобяд беше готова, още не са мръднали - вече 2 год. Но си мия колата на четки или предупреждавам като я мият да не насочват пароструйката към маншончетата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasimir St. 0 #24 Отговорено 19 Декември, 2020 Здравейте, Quote И това до колкото се подразбира, са цените на частите само май. Да, това са цени за частите......благодаря за съвета, ще погледна дали и 4-те са за смяна..... Quote 118лв. за една гофрирана пластмаса,която доказано сдава багажа бързо.Луда работа. Напълно съм съгласен, ама явно без тях не може! Quote Но си мия колата на четки или предупреждавам като я мият да не насочват пароструйката към маншончетата. Благодаря за съвета, ще го имам в предвид! Quote При Слави....... Може ли да попитам това колега от форума ли е, сервиз или...... ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #25 Отговорено 19 Декември, 2020 Преди 1 час, Krasimir St. написа: Може ли да попитам това колега от форума ли е, сервиз или...... ! Сервиз в Овча купел. В темата има контакти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasimir St. 0 #26 Отговорено 22 Декември, 2020 On 12/19/2020 at 2:36 PM, niksi said: Сервиз в Овча купел. В темата има контакти. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #27 Отговорено 22 Декември, 2020 Ако някой има нужда от смяна може да я извърша с негови или закупени от мен части 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове