Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Здравей колега,благодаря за бързият отговор.Направих теста,защото наближава смяната му,но тъй като не съобразих,че в неделя няма къде да скенирам листа, остана само със снимка.С това масло преминах границата от 7000 км.,която съм си поставил за смени и щом ресурса му е почнал да намалява ще се сменя.Явно сезонът (летния)е по "щадящ".Докъто ми пристигне новото масло сигурно ще имам още около 700-800км,като тогава ще скенирам задължително листа.Хубав ден!☺

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си далеч от истината.Двигателя като изстине си остава на 35-40 градуса,което е далеч от точката на образуване на конденз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Имам един въпрос и не намерих по-подходяща тема да го задам. Ходих да ми сменят маслото за първи път и майстора ми каза, че на тази кола не искал да го смучи с машина през дупката за щеката, ами трябвало по стандартния начин през пробката. Сега се разрових и намерих мнения, че и пробката можело да се прецака след време ако само от там се точи маслото, та въпроса ми е според вас кой е най-добрия начин за точене на маслото, че да знам да го практикувам за в бъдеще?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само пробката, а и картера (резбата на отвора) могат да ти прецакат,

ако ходиш при загубеняци да ти сменят маслото. На мен ми се случи...

Колко трябва да си смотан обаче, за да не можеш да завиеш един болт правилно?!?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само пробката, а и картера (резбата на отвора) могат да ти прецакат,

ако ходиш при загубеняци да ти сменят маслото. На мен ми се случи...

Колко трябва да си смотан обаче, за да не можеш да завиеш един болт правилно?!?

 

Не винаги последният механик е виновен. Може при предишни смени да е прецакана работата, но чак сега да е вече неотложен ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и последния капков тест:

1.Mobil1 ESP-0w30.

2.Honda accord-K20Z2.

3.Общ пробег на автомобила-131400.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 8400км.

5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%

6.Средна скорост 45км/ч.

7.Сезон на експлоатация 05.2017г.-09.2017г.

8.Моточасове-250

9.Изразходвано гориво-около 7200л.пропан бутан и 80л. бензин А95.

10.Пробата е взета от напълно загрял двигател.

11.Сушена е 24ч.на стайна температура.

12.Обем на налятото масло при смяната-4.7л.

13.Доливане около 150мл.

14.Маслен филтър purflux.

15.Около 100км.с скорост над 150

16.Колата се кара предимно на къси разстояния.post-32686-0-28153800-1504604566_thumb.jpg

Моля колегите emod и Markony,за окончателна оценка на състоянието на маслото!Благодаря! ☺☺

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека Еmod да коментира какпките,аз на пробег казвам ,че маслото е за смяна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте JHM и Markony,

От гледна точка на окислението и диспергиращите свойства маслото си е още "живо" и продължава да се държи.

Да, има потъмняване на цвета на маслото и по-големи фракции мърсотия, но те все още не доминират осезаемо в обема на маслото. Не са стигнали и до края на зоната на дифузия, т.е. имаме още ресурс от диспергиращи свойства. Поне това показва болшинството от "капковия дъжд"  :)

Аз си мисля, че лимитът на това масло на газ е около 10 000 км. при този режим на каране - поне от гледна точка на окисляване и дисперсия на мърсотията.

 

post-2577-0-38461700-1504706934_thumb.jpg

 

Гледайки многобройните тестове в ойл-клуба не мога да се отърся от мисълта, че маслата се сменяват с "прекалено презастраховане".

Вижте това, което за мен е един еталон за стареене на маслото: Клик и Клик

Има и още нещо важно, което може би трябва да променим при правенето на капковите тестове - а именно да ги правим на филтърна хартия "синя лента". Все повече се убеждавам, че там нещата са по ясни, както казва колегата от руския форум в двата горни линка.

Тия дни ще пусна нещо на синя лента, за демо  :D

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги за вашите анализи,като ще чакам с интерес "демото", колега emod.Поздрави!☺

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги а какво мислите за Castrol 0W-30? Отчитам, че малко отклонявам темата, за което се извинявам. Виждам, че се обсъждат марки масла непознати за мен и още отсега ме боли главата отде да ги търся... Скоро взех колата, Акорд, бензинова, 2.0, 2006 края. Насочил съм се към кастрола на прима виста-все пак е сериозна марка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах до преди 2 месеца с Castrol 0W-30. На мен ми хареса, но колата ми го харчеше. Това е най-рядкото масло което съм виждал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги а какво мислите за Castrol 0W-30? Отчитам, че малко отклонявам темата, за което се извинявам. Виждам, че се обсъждат марки масла непознати за мен и още отсега ме боли главата отде да ги търся... Скоро взех колата, Акорд, бензинова, 2.0, 2006 края. Насочил съм се към кастрола на прима виста-все пак е сериозна марка...

Да уточним модела ,че има 10-на...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел със Subaru Forester 2.0 2004 наскоро ме застреля с факта, че преди 2000 км майсторът му е сменил маслото с 10w40 и той искал да си купи същото, че да доливал, че вече било по средата на щеката...

Според хора този мотор така си горял масло. Изчезвало направо. :D

Препоръчах му като падне на минимума направо да го сменя с Петро SS 5W30.

Та по повод на това (понеже от Субарута не разбирам много) пак ровех в оня форум, където намерих инфо и препоръките за неговия мотор ми попадна една тема, та публикувам списък на топ маслата според масления клуб.

 

Забележка: доста от маслата в списъка ги няма на европейския пазар. :)

http://www.oil-club.ru/forum/topic/7906-idealnye-masla-top-ojl-kluba/

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така…


Долният „експеримент“ го направихме случайно на една от "работните" семейни коли - Форд Ескорт, 1994 г. Просто… стечение на обстоятелствата. Трябва да отбележа, че моторът (1.6 zetec-e, 90кс) се кара с това масло 15 години и около 100 000 км. Отзивите са изключително положителни. Моторът не харчи масло, като трябва да се има предвид, че още когато взехме колата бе „пътник“ – надрани цилиндри, едното бутало бе надупчено, сякаш е стреляно с пушка, луфт бутало/цилиндър – голям, и т.н. Заменихме „погиналото“ бутало, сложихме едни нови сегменти и лагери, и до момента колата върви 15 г. без проблем и ежедневно се кара в тежък режим с изключително кратки пътувания зиме и лете.


Е… това е пример за „добре изчерпан ресурс“ на едно масло  :D 


 


1)      Масло – Ford Formula F 5w-30; Ето линк към ойл-клуб-а, касаещ свеж анализ на това масло ТУК


2)      Автомобил – Ford Escort, 1.6 zetec-e;


3)      Общ пробег на автомобила – над 300 000 км;


4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – около 5000 км;


5)      Цикъл (извънградско/градско) – много и то изключително кратки извънградски пътувания; по около 150-200 км. на месец


6)      Средна скорост - ниска;


7)      Сезон на експлоатация – 2 години;


8)      Моточасове – не се знаят;


9)      Изразходвано гориво – не се знае; Лукойл 95;


10)  Пробата е взета при смяна на маслото (прогрят двигател за 10-на минути) и се е сушила 22 часа на стайна температура;


11)  Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,25 л.;


12)  Доливане на масло – не е правено.


13)   Моторът е чист. Няма отложения, доколкото е видно през отвора за наливане на масло (вижда с малка част от изпускателния разпределителен вал и главата около него).


Пробата е направена на филтърна хартия „синя лента“ от два типа – за количествен анализ (с плътност 85г/м3; отбелязана на листчето като В.391) и за качествен анализ (80г/м3; отбелязана на листчето като КА 4), както и на обикновена бяла офисна хартия с плътност 80г/м3 (последната капка).


 


post-2577-0-14597200-1504895672_thumb.jpg   post-2577-0-77260800-1504895703_thumb.jpg


 


post-2577-0-23838700-1504895720_thumb.jpg   post-2577-0-70700500-1504895742_thumb.jpg


 


post-2577-0-63693200-1504895761_thumb.jpg   post-2577-0-15042900-1504895778_thumb.jpg

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Изчетох първата и втората част на темата за масла, изключително полезна информация. Ориентирах се към Реванола както му казва Markony.

Дотук добре но и видовете са доста... повече от раздвоен съм:

 

 

Доста ми хареса и https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html, както е писано няколко пъти - бие откъм цена/качество.

 

Карам сивик 1.4, 90 коня (в профила ми) като градското ми е около 30%, като късите разстояния са по-скоро изключение.

Колата няколко години е била с Fuchs 10w40, като е доливано около 1л на 10к км.Не съм любител на обороти след 5к и над 140км в час.

 

Какво бихте ми препоръчали от по-горните масла за смяна при този двигател и начин на каране.

 

Благодаря предварително и се извинявам че поста пак е тип - какъв вид масло, но всичко е индивидуално и не знам кое би било най-подходящото.

 

Хубав ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, dkostiev,

За да довърша "Великолепната седморка", към изброените от теб масла ще добавя и Ravenol SSV - ей го и НЕГО.

За избора - имаш ли катализатор? Работи ли? Искаш ли да го съхраниш?

Ако отговорът е да и искаш да продължиш до го поддържаш жив - Ravenol DXG или Petro-Canada. За зимата конкретно аз бих взел Ravenol DXG (30-50% PAO + молидбен). Ето ТУК има инфо - https://g.io.ua/img_aa/large/3568/78/35687843.jpg.

Ако отговорът е НЕ, нямам катализатор или НЕ ме е грижа за него - каквото и да избереш от останалите масла няма да сгрешиш. Просто трябва да пробваш, за да разбереш как ще ги "приеме" мотора.

Аз имам много добри лични впечатления от Ravenol SSO 0w30.

Сега ще пробвам през зимата Ravenol SSV 0w30.

Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей emod,

 

Грижа ме е, но нямам катализатор, така е закупена колата.

Ravenol SSO 0w30 ми изглежда много добре като описание, показатели и цена, ще опитам с него на следващата смяна.

 

Много благодаря за бързия и изчерпателен отговор.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло Ford Formula F 5w-30 във Форделата за 5000 км е станало пълен леш... Отгоре на всичко ми се струва, че е и със съдържание на вода / антифриз.

Поправете ме, ако греша.

 

До dkostiev, щом ти лапа по литър на 10000 км. от 10W40, значи си за ремонт. Я гумички на клапани, я сегменти... Започни с гумички на клапаните.. Ако няма резултат, тогава сегменти.

Двигателят не трябва да харчи такива количества масло! Представям си, ако му сипеш 5W30 или 0W30, каква "ламя" ще стане...

Ревизирай си двигателя, пък тогава изборът е голям.

От Ravenol съм ползвал DXG 5W30 зимата, и стартирането беше песен (като през лятото на 40 градуса). Също и SSL 0W40 през това лято. С него двигателят пък е много по-тих, но работната му температура се вдига с 2 градуса. Това съм забелязал...

Досега нивото не ми е мърдало на щеката. Поне не мога да преценя.

Така, че ако е изправен двигателят, не трябва да харчи масло!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло Ford Formula F 5w-30 във Форделата за 5000 км е станало пълен леш... Отгоре на всичко ми се струва, че е и със съдържание на вода / антифриз. Поправете ме, ако греша.

 

Да, има обводняване, но не голямо. Все пак колата се кара на къси разстояния, както съм писал.

За 2 години в картера... достойно се е справило маслото в тези тежки условия на работа :yes: ​.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелееее... Вярно, че си писал 2 години екплоатация... Сега обърнах внимание. :)

Ми имайте малко милост към машината. Може да е дърт Форд, но и той иска мазане... ;)  :D

А иначе, това е нагледен пример какво се случва с маслото след една година в картера, макар и да е само на 5000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят не трябва да харчи такива количества масло! Представям си, ако му сипеш 5W30 или 0W30, каква "ламя" ще стане...

А какво е обяснението за случаи като моя?

10w40 за 8000км (13 месеца) и разход 300-400мл , сменено с 5w20 -до момента 4600км (11 месеца) и разход 0мл . Първото го "пипаше" във високите обороти и то още скоро след наливането му, а за второто нищо не е от значение. Стил и периметър на шофиране -еднакъв (градско / извънградско 70% към 30%) средни скорости 90км/ч спрямо 30км/ч. Първото изкара около 200 мото часа, второто е малко над 100мч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обяснението е,че си сбъркал вискозитета за този мотор.☺

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масово по сервизите се налива 10W40 на всички двигатели. Прави ми впечатление, че не е само в България тази неграмотност.

Четете си книжките бе хора, там пише вашия двигател от какъв вискозитет се нуждае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обяснението е,че си сбъркал вискозитета за този мотор.☺

Така я купих -обслужена с прясно 10w40. Поправил съм грешката, но идеята ми бе че не е задължително по-рядкото масло да дава по-голям разход.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масово по сервизите се налива 10W40 на всички двигатели. Прави ми впечатление, че не е само в България тази неграмотност.

Четете си книжките бе хора, там пише вашия двигател от какъв вискозитет се нуждае.

За съжаление, не е толкоз простичко.... Ето какво пише в книжките които Бултрако дава: 10-40 е панацея за всички двигатели!

4qnRO.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой има ли отзиви от Ravenol 0W-30 SSE. Мисля да го пробвам на акорда к24а3 и дали би било подходящо Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk

Редактирано от Markony
Преместено от Акорд

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни английската версия на книжката - http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/WA0808/WA0808OM.PDF - 281 страница, а изводите ги оставям за теб...

Редактирано от rabbeat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой има ли отзиви от Ravenol 0W-30 SSE. Мисля да го пробвам на акорда к24а3 и дали би било подходящо Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk

Дай линк към маслото да уточним модела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ceco, 10W-40 струва 6лв/л, а 5W-20 около 20 лв/л. И двете масла се продават за 30лв/л. Къде им е далаверата да ти сипват скъпо масло?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Извинявам се буквите накрая са SSO https://www.ato24.de/en/ravenol-sso-sae-0w-30.html

 

Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk

Това е линка за въпросното масло

 

Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Мисля да го пробвам на акорда к24а3 и дали би било подходящо

Колега pantany, по принцип в книжката на Акорда дават 5W20, а ето какво препоръчват от Ravenol в техния Oil Guide на сайта (обърни внимание на първите две масла от списъка):

 

post-17338-0-87676200-1505230869_thumb.jpg

 

Истината е някъде по средата... :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни английската версия на книжката - http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/WA0808/WA0808OM.PDF - 281 страница, а изводите ги оставям за теб...

Това не е Английската версия а Американската, при това ранната американска версия. Понеже имам и последната версия за модела на Американците (там препоръчват само 0-20) имам и Европейската (която включва и Английската) която е много същата като Българската....

Изводите съм си ги направил, писано е много.....

Аз на тази книжка не вярвам, има много противоречия, включително за периодите на смяна на масла, филтри (и горивния), и всичкото обслужване!

Редактирано от pln
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече две смени с тва ов20 ЕЦС на реванол, при първата смяна макар че промихме двигателя ( сложихме едно масло да хвърли), това масло го гореше доста отначало сипах 500 мл за 3к след това до 10к не е пипанало грам, като го източвах беше черно като катран (подозирам е изчистило доста нагар отвътре) . сега пак съм с него за 2к не е мръднало ще го видя дали пак ще стане черно. 

 

да кажа че съм на газ.

 

 за колегато който каза че 10в40 го харчи повече от 5в20 е напълно нормално тези 40ки се изхабяват за 5к и при високи обороти нашите к24 го правят на създарма(разпада се). както е казал Markony и цената си им е такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SSO на Ravenol си е нормално хубаво масло-хидрокрек. Забележително е с големия си TBN,много добри миещи способности.Става идеално за италианка -първите 1-2 смени.Единственото притеснение ,че няма ILSAC,може би сярата е повечко.Бих казал ,че е аналогично на PC,но цената му е по-голяма.

ECS e супер масло.Имам навъртяни с него само 5-6000.Не съм проверявал нивото /има си датчик за за целта,но разход има ,,около 100 на грама,което се дължи на тежкия ми крак.Двигателя вътре си е кристално чист.

Другия Равенол 5W-20 SFE...вече 2ра туба по 20л съм разлял се държи също чудесно.К20.К24.J32,J35 със него се разбират по-добре от ОЕМското 5/20.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте от няколко дни имам Хонда Сивик FN2 8 ген. с прословутия к20з двигател. Вчера поръчах масло Fuchs 0 w - 20 , та въпроса ми е дали това масло е правилно за този двигател, като според каталога на маслото това е най-добрия избор. Тука у наше село повечето не са  виждали и карали с 0w-, та ме убеждават, че колата е за 5w- 30 и  5w - 40, та даже и 10-ка. Предния ми автомобил беше друга японска марка с бензинов двигател и карах само 5w -30 и 5w -40 , като никога не съм слагал нещо по-различно от пълна синтетика и не мисля и да слагам. :punk:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, GT1 става за твоя двигател,но за TypeR се препоръчва 0W-30 Ilsac GF-5 или с други думи малко по-балансирано масло при по-големи натоварвания.

Иначе приятелите ти,почти са уцелили.За по-топъл климат наистина става 10W-30.Особено ако често влизаш в червения сектор.

Вискозитета може да ти се стори странен,но това се ползва при високи обороти.Информация можеш да вземеш от някой моторджия..те карат с такова до 15000.

Естествено говоря за синтетика с ПАО или естери.Е цената е малко шокираща ,но и колата не е случайна..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От изписаното и изчетеното разбирам, че равенола е доста читаво масло в частност 0w30 sso. Та другото питане е дали да сменя сегашния titan fucs 5w40 който е на 2000 км. Защото всеки около мен ми обяснява, как 0w30 щяло да бъде по-добре за акорда к24а3 за зимата

 

Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ще е по-добре и не само за зимата!

Карай поне още 2 месеца така, за да му оправдаеш парите, пък после го сменяй.

Но... SSO не е съвсем твоето масло...

Ако държиш на Ravenol - виж снимката от сайта им по-горе.

От общите поръчки, имаш избор и на други производители. Petro-Canada, Amsoil, например.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме колега ,който е останал без катализатор заради Амсойла, както предупреждавах. Обеща да се включи в темата....с подробности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...