Jump to content
Markony

Реставрация на Прелюд 5-та

Recommended Posts

Наследника си взе книжката от КАТ и започнахме оглеждане на обяви.

 

Търсеше се евтина читава Хонда за начинаещ шофьор.Избора в долния ценови сегмент 1000-2000 лв не е кой знае колко голям,затова под внимание се взе цената ,а не състоянието.

 

По една или друга причина изтървах изгоден Прелюд, че и беше с русенска регистрация,но каквото е писано ще стане..

 

Взехме новия член на семейния Хонда-парк от София в неприлично лошо състояние, но като се има предвид целта на занятието -  кола с минимални системи за сигурност и прилична маса, за малко пари, мотор ,който не трябва да се "съживява" от към мощност и превозно средство,което при евентуално ПТП да не ми  къса сърцето...мисията е изпълнена!

 

От тук нататък ще трябва да стане и Хонда и то с личен труд от сина ми и съвети от моя страна.

Списъка за стягане е много дълъг и за тази тема ще има много храна....в близките 3-4 месеца.

 

Смятам да публикувам всички снимки и дейности по стягането тук,за да са ценни и за бъдещите собственици на тоя велик модел.

 

А положението в момента е плачевно:

 

IMG_2730.JPG

 

 

Първоначалната диагностика показа :

 

1.Няма грам спирачки и сигурно така е от години

2.Единия фар е за тотална смяна,но поради липса на пазара ще трябва да се реставрира

3.Външен вид след градушка...ще се купува инструмент за вадене на дупки или ще се вземе от приятел подобен

4.Окачването по някакво чудо не се е разпаднало..ще има тотален ребилд

5 Шофьорското ел. стъкло не работи,днес се оказа ,че в моторчето има повече ръжда от колкото стомана

6.Двигателя F20 е за основен ремонт.400 км-2 литра масло си ги излапа.

7.Шибедаха тече,явно ще се разтапицират колонките да се видят маркучите в какво състояние са

8.Шофоьорксата седалка ще се подменя ,че бордовете ги няма никъде

9,Волана е разлепен ...като завиваш въртиш кожата ,а волана те следва с 2 сек закъснение :)

10.По таблото почти нищо не свети

11.Климатика усложливо е с изключена букса на компресора ...да не би да се включи по погрешка :)

 

Мога да продължа още ,но това е на първо четене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За шибедаха, най-вероятно гумените маншони, които извеждат водата от маркучите извън купето са запушени с прах/кал. Първо погледни тях, преди да разглобиш целия интериор :yes: Предните май бяха зад лепките, задните се падат горе-долу по средата на багажника до въздуховода. Аз съм с 4та генерация ф20а4, и съм ти градски. Ако нещо трябва ще помагам

Редактирано от Azz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да помогнеш да унищожим 2 бири. Утре съм на линия в сервиза след 14  часа,телефона ми е в подписа.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спомена за лоши спирачки се сетих, че имам серво и ABS блок + компютър от 5-та ген Прелюд Х22А5 и с кеф бих ти ги подарил, че като гледам малко свестни и помагащи хора останаха тука във форума !
Нещата са от кола с десен волан, но освен помпата едва ли другите ще са различни.
Може да пишеш тук в темата като вземеш да издирваш различни части, че все още имам останали някакви дреболии от моя прелюд(4-те ген) и от един 5-та дето преди 6г разглобявахме за части...
Успех с реставрацията !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря приятелю.купих вече помпа и серво от морга.Не можах да намеря супорти от 260мм предни дискове,Успях малко да реставрирам старите ,колкото да има спирачки,но така или иначе трябва да намеря читави,

Същото е важи и за задните супорти. Долните водачи са заварени..съответно,задни спирачки и ръчна не работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще проверя за задни спирачни апарати цели дали нямам и ще ти пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ще съм ти благодарен. Шибедаха го залепих с тиксо ,щото...бе заваля :)

Спирам да пиша по темата ......:).Да си пише собственика!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сигурно знаеш че има химии които разпускат спечени сегменти. един колега си взе спрей за 20 цилиндъра бил. каза че пръснал на боя и веднага я набръчкала. По принцип е по добре да се отвори двигателя но в предвид целта на покупката дали си струва

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя ще се пръсне и почисти. Грехота е да е в такъв вид.Дано да мине само със сегменти и лагери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още съм на мнение че за това състояние си се набутал (с ремонти, щото ти ше ги правиш) :D

Колко Прелюда 5-та огледахте до 2500?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй ,ама си има възпитателна цел.Там където може само показавам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На младежа са му взели играчка да се учи. Преди много време моята за 60км изяде 1л. масло с 130км/ч след отваряне единствено маслените сегменти бяха спекли а след това разхода беше 0 тогава се зарибих да си правя сам колата но сега съм си обещал и маслото да не си сменям сам, затова се върнах към хонда пак. Дано и младежа да не стигне до този извод.

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко Прелюда 5-та огледахте до 2500?

Накратко всичките, а те не са много в момента, два - три до 2500  се въртят из сайтовете за обяви, а в нашият бяджет се побираше кола до 2000 лв. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей "джуниър". Ще следя общата ви тема (просто от любопитство), за да видя как навлизаш в материята и попиваш Хондолизма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони Джуниър, баш ми е драго :)

Моят баща ми даде стария Сивик със същата цел.

 

Докато лично не съм му отварял двигателя, това ми помогна да понауча това онова за автомобилите, а пък ти си имаш гуру :D

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На младежа са му взели играчка да се учи. Преди много време моята за 60км изяде 1л. масло с 130км/ч след отваряне единствено маслените сегменти бяха спекли а след това разхода беше 0 тогава се зарибих да си правя сам колата но сега съм си обещал и маслото да не си сменям сам, затова се върнах към хонда пак. Дано и младежа да не стигне до този извод. Sent from my A700 using Tapatalk

Младежа си плати колата сам ...събира си парички от заплатите и има да ми връща малко :),но това са подробности.

Всички модели Хонда блокират маслени сегменти, заради неправилно масло и неправилни интервали на смяна. Затова подкарахме оная голяма тема за маслата...

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, драго ми е и на мен. Марката ме влече от ранна възраст, сега попиването е предимно по техническата част, а за това наистина си имам мастър Йода. Ще качвам снимки на постигнатия прогрес, а за сега една от днескашното следобедно кафе с колегата Коста, на който благодарим за подаръка.

post-36169-0-71131500-1492464086_thumb.jpg

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Честито и пуснете малко снимки да имаме база за сравнение след време :)

Редактирано от bobchoo
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито!Със здраве да си го караш! За да спомогна възстановяването на автомобила, мога да ти подаря оригинален волан от 4 ген в добро състояние, ако искаш дай ми адреса си на лични.Само доставката по Еконт ще е за твоя сметка.

Прелюда си ми е голяма тръпка и се радвам когато някой се е заел да го поддържа и възстановява. 

 

п.с. Според мен по добре е двигателя да се смени,вместо да се ремонтира, понеже да се ремонтира  Ф20 е крайно нерентабилно,но това все пак вие ще си го решавате :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!

Да напомня само, че тунинговането и реставрирането са много скъпи удоволствия!

Да не се постигне цена отговаряща на запазен, 2.4л, Акорд 8-ма генерация!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав. Колегата Rollin ме държи изкъсо и ме замеря с части.Каза като стигна 25000 лв да се спра....:)

Само ще реставрирам..никакъв тунинг .

Успях да реставрирам машинката на шофьорското стъкло,но вътре нямаше нито един здрав лагер,затова ще търся втора употреба.Независимо от това стъклото все пак се спуска и се вдига ,но луфтовете след изчистване на ръждата бяха над 0,5 мм и сега звука е като на фуражомелка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Машинката за стъклото на Прелюд 5 ген е еднаква с тази на ЦРВ 1 ген и Сивик 92-95г., това може би ще ти помогне с търсенето.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско! На практика Сивика седи пред сервиза неизползван и ще му извадя моторчето,но то пък е на 30 години...дано не е в същия вид.

Вчера Лъчо и Коста реставрираха задните спирачни апарати и станаха добре. Оставих ги в сервиза да работят до късно.Но гледам сутринта ,че още не е сглобена колата явно е изникнал някакъв проблем посред нощите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш проблем с намиране на части може да драснеш да потърся в Полша. Надценки от моя страна няма да имаш, не съм търговец :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за офертата.Със сигурност ще се възползвам ако ударя на камък някъде.  :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До къде я докарахте с реставрацията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До къде я докарахте с реставрацията?

Майстора е в отпуск, а аз не смея да пипам :) .До сега сме реставрирали задан десен спирачен апарат,където положението беше плачевно, сменихме маслото и гарнитура на главата и регулирахме хлабините на клапаните. Взех и машинка за стъкло от сивик 5-та, моторчето пасна перфектно, благодаря на nightfighter за съвета. Още доста дреболийки са правени, но това се сещам в момента. Малко снимков материал:

post-36169-0-78997500-1494752991.jpg

post-36169-0-90386400-1494752999_thumb.jpg

post-36169-0-85211400-1494753012_thumb.jpg

post-36169-0-50121400-1494753026.jpg

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора при клапаните много кафенее, защо така? Не е сменяно дълго време маслото или от нещо друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора при клапаните много кафенее, защо така? Не е сменяно дълго време маслото или от нещо друго?

Със сигурност миналия собственик не е сменял нищо, мога да кажа само, че филтъра за маслото беше ръждясъл отвън на 100%, не говори добре, но за сега мотора работи перфектно. По-нататък ще се отвори, ще се пръсне, ще се лъсне до огледало, както си трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква идея за шофьорско огледало.От какво може да се ползва само стъклото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://thomasss.pl/szklo-lusterka-lewe-nieogrzewane-niebarwione-sferyczne-dla-honda-prelude-v.html

 

Тук имаш размерите, но като цена на бройка от 17 лева с всичките му глупости само да го поставиш не знам защо не си вземеш от тях. Само виж колко ще ти струва доставката до Бг

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Някаква идея за шофьорско огледало.От какво може да се ползва само стъклото?

 

Не си казал - не съм ти поръчал от иБея.

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=honda+prelude+1999+glass&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xhonda+prelude+1996+2001+glass.TRS0&_nkw=honda+prelude+1996+2001+glass&_sacat=0

 

Тука имахме едни дъълги спорове като ми се беше счупило стъклото на предното ЦРВ - аджеба става ли от английско (демек обратно)...

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А със натрошено е най-добре да ти кажа....

Поръчвам от Ибея веднага..

 

Бобчо,благодаря за полския линк.Не всичко може да се разбере от превода на страницата обаче...

 

Едит: След кратко търсене по страниците на търговците и лутането между конвекс и асферикал, се върнах на търсачката.

По ОЕМ-ския номер намерих съвпадения за Интегра и Лого.В мобилето излезе едно Лого в Русе и след 20 мин имах ОЕМско огледало за 40 лв.Сега има една излишна кутия за Лого...:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е читава основата ходи до местния автостъклар. Тука нашия ги изрязва и даже си избираш какво да е. Преди 5-6г ми струва услугата 8-9лв. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×