ichods 12 #1 Публикувано 23 Март, 2017 (Редактирано) Здравейте, преди няколко дни махнах катализатор. Махането стана, като направо го отрязахме и на негово място поставихме права тръба, на която заварихме гайка за втората ламбда сонда. Гайката е дълга и сондата, фактически, не е в тръбата, а седи до нея. Вчера изпробвах колата на дълго и разхода ми на газ падна с около 1л, може и малко повече да е. Усеща се, че на колата и е по-леко, но както си карах ми светна чека на двигателя, и ми изписа грешка: P0420 - ниска ефективност на катализаторната система. Някой имал ли е този проблем и как да го реша, благодаря. Редактирано 23 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #2 Отговорено 23 Март, 2017 (Редактирано) До колкото си спомням, новата втулка за сондата има определени размери, нещо такова: Размера на отвора може да е 3 мм (ако си спомням правилно). Аха, ето и темите: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=86758 http://www.volvo850.ru/sdelay/L2obman.htm Редактирано 23 Март, 2017 от tonywoolf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ichods 12 #3 Отговорено 23 Март, 2017 От няколко дни имам и проблем с газовата уредба,както си се движа нормално започва да писка и прехвърля на бензин,може да го прави постоянно а може и веднъж в деня,днес смених филтрите на газта и имаше леко подобрение но го направи отновоМисълта ми е може ли газовата да взима някаква информация от втората сонда?Сега ми светна отново чека но този път грешката бе Р0171 - прекалено бедно дозиране на горивото!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ichods 12 #4 Отговорено 23 Март, 2017 (Редактирано) Това, с газовата, е от преди да махна катализатора, но ми го е правила два пъти (имам съмнение, че бе от качеството на газта), откакто махнах катализатора го прави много често, без значение от къде съм заредил. Редактирано 23 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #5 Отговорено 23 Март, 2017 Според мен грешка P0420 си идва от втората сонда. Най-вероятно, все още е близо до потока на газовете. Също знам, че се слага резонансно гърне и след него се слага фланеца за сондата, а не права тръба. Грешката за смес Р0171 си е чисто от първата сонда и там може да е от настройка на газовата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #6 Отговорено 23 Март, 2017 Ами така е, като си махате катализаторите... Катализаторът не се маха, а се сменя! 1. Има своите специфични функции за правилната работа на двигателя. 2. Това е най-добрият шумозаглушител в системата на отработените газове. Никакви резонатори не могат да го заменят. 3. Намалява количеството на изключително канцерогенни вещества в изгорелите газове и спомага за опазването на околната среда, и здравето. Явно никой не се замисля, че с махането на катализатора, почва да трови околните още повече! В интернет вече има много оферти на прилични цени. Съжалявам, но не мога да оправдая махането на катализатор. Относно проблема имаш два избора: 1. Да отидеш на настройка на газовата уредба и да ти "емулират" ламда сондата. При това ще дадеш пари, колкото за половин нов катализатор и няма да можеш да си слушаш музика нормално в купето, поради бученето от изгорелите газове. 2. Да си купиш нов катализатор от английския ebay.co.uk и да си свиркаш... П.П. С нов катализатор, разходът на гориво също ще се намали, в сравнение със стария... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #7 Отговорено 24 Март, 2017 (Редактирано) Аз пък съм на мнение, че държавата, знаейки факта, че се карат огромно количество стари коли, чиито катализатори са заминали и освен да пречат, нищо друго не правят, могат да предложат някакво финансиране (частично) + безплатен демонтаж/монтаж. Все пак сме в България. Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #8 Отговорено 24 Март, 2017 Пост №104 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=95678&page=3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
James87 0 #9 Отговорено 24 Март, 2017 А някой с мнение/опит за тия 2 катализатора? https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/katalizatoer-10147/honda/accord/accord-vii-cl/17127-2-4-cl9 Дали са добър заместител на оригинала и дали има някаква съществена разлика между тях, предвид разликата от 200 лева в цената? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cK1 28 #10 Отговорено 24 Март, 2017 Аз пък съм на мнение, че държавата знаейки факта че се карат огромно количество стари коли, чиито катализатори са заминали и освен да пречат нищо друго не правят, могат да предложат някакво финансиране (частичтно) + безплатен демонтаж/монтаж. Все пак сме в България. "Да дадат", "да направят" - на майките, на татковците, на децата... за колите ... Айде малко по-сериозно ! Да направят истински годишните прегледи и данъка на колите минимум 150 лв. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #11 Отговорено 24 Март, 2017 Извинявам се за off-a.... темата наистина е банална, но съм финансово засегнат... Да направят истински годишните прегледи и данъка на колите минимум 150 лв. И какво като направят данъка минимум 150лв? Като плащам всяка година 400лв, дали това ме спасява от саждите, дето бълват старите дизели или белия пушек на автомобили, които вървят на масло? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cK1 28 #12 Отговорено 24 Март, 2017 (Редактирано) Като направят данъка минимум 150 лв., колите ще намалеят с 30% . Защото не смятам, че моята кола заема повече място и цапа повече от фиат уно или рено 19 дизел например, чийто данък е шест и осемдесе.Просто е стъпка в правилна посока ./Ти прочете ли първата част на изречението ?/ Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #13 Отговорено 24 Март, 2017 (Редактирано) Много точни данни даваш, и изглежда си доста убеден. Откъде имаш тази информация, относно %? Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #14 Отговорено 24 Март, 2017 Ние, англичаните, си купуваме те такива те, катализатори:http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=honda+accord+catalytic+converter&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xhonda+accord+2.0+2003+catalytic+converter.TRS0&_nkw=honda+accord+2.0+2003+catalytic+converter&_sacat=0Наскоро и един българин, собственик на HR-V, си беше купил подобен катализатор:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=103609 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #15 Отговорено 25 Март, 2017 Аз не съм против катализаторите, само че за моят модел, искаха за афтърмаркет към 600лв. Преди около 2г., без работата, оригинален тогава, беше 1200лв. Моят катализатор тежеше адски много, афтърмаркета не тежи толкова. На диното от форсирането на 2пр. замириса на сяра или на нещо подобно и трябваше да го махна. Прецених, че е по-добре да платя нова генерация, отколкото да дам пари за катализатор, който не знам дали изобщо е катализатор, (този за 600лв.). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Valkov90 18 #16 Отговорено 25 Март, 2017 Колега, относно втората сонда, можеш да я изключиш софтуерно или да сложиш такава универсална на Бош, струва около 80 лева и няма да имаш проблеми. Аз също съм с генерация без катализатор и след тази интервенция колата се е отпушила доста, поне това ми каза швейцареца, от който я закупих. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
M&M 236 #17 Отговорено 25 Март, 2017 "" Без катализатор са единици хората, които могат да настроят газова уредба. Катализаторът е необходим за правилното измерване от сондите. Без него е почти невъзможно настройката, освен на диностенд с външна широколентова сонда, която може да работи при по-демократични условия. Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ichods 12 #18 Отговорено 25 Март, 2017 (Редактирано) Днес отново ми светна чека с p0171, тази за катализатора не е светнала, но за всеки случай ще я махна софтуерно. Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #19 Отговорено 25 Март, 2017 Нито една капка не си мисли, че е виновна за потопа! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #20 Отговорено 26 Март, 2017 Аз пък съм на мнение, че държавата знаейки факта че се карат огромно количество стари коли, чиито катализатори са заминали и освен да пречат нищо друго не правят, могат да предложат някакво финансиране (частичтно) + безплатен демонтаж/монтаж. Все пак сме в България. Държавата да ни ремонтира колите, да ни лепи стиропора, да ни плаща социални и да ни оправи жените! Аз сам ще си купя бирата...... 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #21 Отговорено 27 Март, 2017 На сивият Акорд от подписа ми, знаейки че ще го продавам, смених катализатора. Просто се раздрънча, без да съм го удрял. Но той е Евро 2 и ми намериха за 2 стотака. Иначе, ако някому може да е полезно, тук https://www.zr.ru/content/articles/905991-kataliticheskij-nejtralizator/ споменават някои от причините и ефектите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1497 #22 Отговорено 28 Март, 2017 Изтрих няколко мнения, насочени към конкретни потребители, които нямаха съвсем нищо общо с темата. Да няма сърдити. Единствено ме радва, че все повече хора осъзнават, че "държавата" сме най-вече самите ние и съвестта ни. Аз на нито една от моите коли не съм махал катализатор, колкото и да ми обясняват как щяла да гори по-малко, да полети или че старият катализатор си е изпял песента. Изпял, неизпял, всеки път на ГТП ми мерят газовете и винаги са си в норма. Преди за мръсния въздух в столицата беше виновен Кремиковци и "държавата", която го е построила там. Сега кой ни е виновен?! (Реторичен въпрос. Придържайте се към темата, моля!) 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ichods 12 #23 Отговорено 29 Март, 2017 (Редактирано) Колкото и да ме обвинявате, че не съм еколог, ще продължа да пиша във връзка с темата, защото съм сигурен, че за повечето хора ще е полезна. За проблема с газовата система имаше съвсем различна причина, която бе открита и отстранена. Направих втората сонда, с упоменатата по-горе втулка с отвор 3мм, но от време на време чека отново светва (ниска ефективност на катализаторната система). Ще покарам още малко и ако продължи да свети, ще я махна софтуерно. Някой има ли представа, с КТС на БОШ дали става? Другият проблем, с бедната смес за сега го няма, явно е било от проблема с газовата. Редактирано 31 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #24 Отговорено 29 Март, 2017 Аз досега бедна смес на бензин не съм виждал. KTC какво е? Програматор ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #25 Отговорено 29 Март, 2017 Колкото и да ме обвинявате,че не съм еколог ще продължа да пиша в връзка с темата защото съм сигурен че за повечето хора ще е полезна. Ще ти кажа какво да направиш, но искам после тук , където темата е полезна за всички, да кажеш колко ти струват главоболията и ходенето по сервизи, за икономията от 300-400 лв, които ти се струват много! Че тровиш англичаните, а не нас и нашите деца. Отиваш при газаджията и му казваш да пусне инсталация до компютъра на бензина или до самата ламбда сонда и да включи емулация на втори канал на ГИ. Параметрите на емулация ще ти ги дам, след като ми кажеш марката на ГИ. Така няма да имаш повече индикации за неправилна работа на катализатора. Извини ме за тона. След като работиш/ живееш в Англия, би трябвало да си научил как е правилно да се случват нещата. Искам също да ми кажеш как ще минеш преглед там? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ichods 12 #26 Отговорено 29 Март, 2017 (Редактирано) Не можеш да ме убедиш, че кола като моята, с махнат катализатор, бълва толкова вредни емисии, че да задмине в класациите 70 процента от всички коли в БГ, (най вече старите дизели, за които е безсмислено да говорим и спорим) и да трови народа и децата ни. Как ще премина прегледът в Англия ли, ми ще ти обясня. Нещата не са по различни от тези в България. Ситуацията е следната - карам колата в най-близкия МОТ център, там я вдигат на подемник, оглеждат за течове на масло, гориво и антифриз, разбито окачване, виещи лагери, дискове, накладки. Всичко това за около 10 минути, ако открият нещо фрапиращо (казвам наистина фрапиращо) те свалят от подемника. Ако ли не, точно за 15 мин си с нов МОТ сертификат, плащаш и си заминаваш. За емисиите е общо взето като в БГ, бутат ти сондата колкото за камерата и никой не го гледа. Така че, пак казвам, ще пиша какво става с чека, след като съм махнал катализатора и много хора (от еколозите с Хондите) ще се възползват от това. П.П. Като сме на темата, ми за колите без ЕГР какво ще кажете ? Редактирано 31 Март, 2017 от vesivanova 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
talasam 6 #27 Отговорено 28 Април, 2017 Браво на колегите, които считат, че катализатора се ПОДМЕНЯ, а не премахва. Очевидно "тарикатлъка" излиза по-скъпо и борбата човек трябва да я води на ментално ниво със себе си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MilevUK 2 #28 Отговорено 28 Април, 2017 Добре де, как пречи тоя катализатор? И аз съм на газ, и като откачахме моя, вътре блестеше, чист като сълзичка. Между другото, оня ден зареждах на Шел и колата на по-висока предавка и ниски обороти (да, мечтая си за автоматик) насецваше. Сложих газ от Асда и всичко се оправи. Как минаваш МОТ без катализатор не знам, явно си намерил "нашенски" хора. При мен, аз тъй като съм такси, няма абсолютно никакъв шанс да мина без това. Даже на дизелите доста гледат дали егр клапана и дпф филтъра са там. Няма ли ги, приключваш. Заради премахването на катализатори, София е най-мръсната столица в Европа. На газ не е толкова зле, но на дизел доста се усеща, когато си без. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове