Jump to content
dandilov

Иде "сибирски" студ! Заредихте ли акумулатора?

Recommended Posts

Спорелям най-скорошен опит. Зареден със соц зарядно на 12.73V акумулатор, 2 годишен, 45 аh свален от колата и оставен така, престоял 25 дни в избата без да се ползва.

Резултат: 2-3 неуспешни опита да запали. На четвъртия опит след много продължително тормозене на стартера (над 10 секунди) едва-едва запали. 

 

Стартера може ли да "замине" по този начин, след такова тормозене, да кажем в поредни пъти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Тези 2 модела, които съм посочил нямат собствен принтер, а при единият от тях може да принтват резултатите след като се свърже с компютър. Има и модели (но са по- скъпи), които си имат собствен принтер- по принцип те извършват същите измервания като по- евтините тестери.

Поздрави 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Спорелям най-скорошен опит. Зареден със соц зарядно на 12.73V акумулатор, 2 годишен, 45 аh свален от колата и оставен така, престоял 25 дни в избата без да се ползва.

Резултат: 2-3 неуспешни опита да запали. На четвъртия опит след много продължително тормозене на стартера (над 10 секунди) едва-едва запали. 

 

Стартера може ли да "замине" по този начин, след такова тормозене, да кажем в поредни пъти?

 

 

Eстествено, че може. Знам че е идиотско така да го тормозя, обаче това означаваше пак да свалям клемите, пак да зареждам, дълга и широка. Според мен изводът е, че нито едно зареждане колкото и да е правилно не може да зареди така акумулатора както дълго и продължително извънградско каране. Обаче къде да ходя надалеч по тия заледени пътища, то с припалване и няколко кръгчета в квартала повече беля става. Изобщо, голяма мъка е с тия акумулатори зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е в избата е могло фен да го контролираш с мултицет, при необходимост да го заредиш, явно е изпадна в дълбок разряд и има опасност от сулфатизация или оловния полип по плочите, по принцип стартера е един от най-голямите врагове на акумулаторите, на принципа на нередовен стартер са и товарните вилки ( мисля, че така беше) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Стартера може ли да "замине" по този начин, след такова тормозене, да кажем в поредни пъти?

 

Стартерът не може да замине. При такова тормозене заминава акумулаторът!

Върти се на стартер до 5 секунди. Ако не запали, трябва да се изчака най-малко 30 секунди до минута, преди следващия опит! Това дава време на акумулатора да се "подготви" за следващ старт. Успокояват се процесите в него и се охлаждат плочите и решетките.

Ако го подложиш на голям напън (10 секунди въртене и повече), има вероятност да прегреят и да се изкривят плочите и решетките в клетките. Следва хвърляне на вторични.

Ако стартерът върти, а колата не пали, проблемът не е в акумулатора, а някъде другаде!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един бърз въпрос- трябва ли да откача плюсовата клема при зареждане с тъй нареченото соц зарядно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е желателно да се разкачат клемите при зареждане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  Здравейте, 

имам едни питания относно зареждането на акумулаторите, може и да са глупави, ама... да си питам :)

Някой може ли да ми обясни, каква точно е процедурата по зареждането на "днешните" акумулатори? 

 

Какво имам предвид - Едно време, имахме от тези старите "соц" токоизправители, за които се говореше по-нагоре (може и още да го имаме, но нямам идея къде е :D). Когато баща ми зареждаше акумулатор, му махаше/отвиваше капачките отгоре, доливаше дестилирана вода, ако имаше нужда и го пускаше да се зарежда, като се следеше да не кипне и т.н., процедурата я знаете. 

 

Да, ама... от сегашните акумулатори, не съм видял някой да има такива капачки отгоре. Като капсуловани са. Или... може би има капак отгоре им  :dunno: . Та, как точно се зареждат ? 

 - Ако няма капак и под него капачки, които да махна - просто му включвам зарядното ли (предполагам, ще има нещо като "отдушник" в този случай)? Ами ако има нужда от доливане... ? 

 - Ако има капак и под него капачки - какво правим, ако акумулатора е в гаранция? Отворя ли го - гаранцията пада... 

 

PS: Питането ми вече е за зареждане със съвременно, електронно зарядно (дето уж само си знае какво да прави :D)

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега технологията е еквивалентна като на старите обслужваеми акумулатори, с разликата, че тези вече необслужваемите са херметизирани и имат калциева сплав към оловото и повечето нямат заводско поставени контролни тапи, на мястото на вентилационните отвори, като на старите които са отворени постоянно , тук са поставени клапан-сепаратори които се отварят при нужда, защото в акумулаторната батерия се натрупват летливи газове, или тези сепаратори са на принципа на разтоварващия клапан при турбото, затова няма нищо притеснително, закачате си клемите на токоизправителя и не го закачате, по безопасни са от обслужваемите акумулатори дори и да  се получи токова искра е много малка опасността от детонация, това им е плюса пред обслужваемите акумулатори не случайно им викат ''мързеливите акумулации'', при по къси разстояние, при по често стартиране и каране тип градско са по издръжливи, и има малка вероятност от детонация и има по-малко изкарване на вредни емисии от тях :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

акумулатора ми е нов на 5 мес., но реших да го сложа за няколко часа на зарядно, заради късите разстояния и постоянно работещия размразител на задното стъкло. И сега малко отчет:

След кото се прибрах вечерта премерих напрежението на акумулатора, беше 12,5 v. Без да откачам плюса му пуснах едно от онези соц.зарядни и напрежението бавно започна да пълзи от 13 v нагоре. Оставих го около 5 часа и зарядното напр.беше стигнало 16,5 v, а акум.шумолеше. Като го откачих от зарядното напрежението му остана 14,5v, а сутринта беше 13v.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си направил, с изключение на това, че не си разкачил акумулатора!

Винаги разкачвай минуса и после зареждай!

16,5V са малко множко, особено за съвременните акумулатори, но карай...

Акумулаторът трябва да се зарежда поне веднъж всеки месец, за да му се направи дозаряд. Понеже алтернаторът на колата не може да направи пълен заряд!

Купи си качествено зарядно и действай. Така, че да ти изкара акумулаторът по-дълго време след гаранцията!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам зарядни BOSCH C1 или С3, иначе колега акумулатора си го презаредил, ако няколко часа след като си махнал токоизправителя и в покой акумулатора е над 13V се води презареден :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да задам 1 въпрос.Колко трябва да е тока при кола в покой, имам в предвид,когато колата е изгасена и всичко в нея е изключено,никакви лампи,диоди,СД каквото и  да е изключено и това го измери,като махна 1ната клема от акумулатора и показваше 0.97 без да пада или да се покачва.Всичко в колата проверих,но не намерих да сам имал светната крушка,плафон даже и в жабката проверих.. нямаше нищо.Колата е Хонда Аккорд 2.2 цдти 2004г екзекутив

Редактирано от Yozo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключовете махна ли ги от контактния ключ и добре ли си затворил багажника?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега,ключовете бяха в ръцете ми,всички врати и багажника бяха затворени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко време прави това замерване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи,нямам проблеми днеска извиках 1 мой фриенд той дойде да измери ме всичко от - до 

колата в покой смисал без да е палене само мерене 12.76 V

преди да запаля 9.75 V след запалване 14.26 V

когато пусна фаровете пада на 14.20 до 13.99 V

когато извадих 1-ната клема измерване на колата изключено абсолютно всичко и изчаках ме 2 мин уреда показа 0,03 А до 0,05 А някъде се сменяше има няма.А не като преди да стой на 0,97 както оня дъртак ми беше измерил явно нещо грешно е мерил и ме хвърли във филмите и ми каза,че акумулатора ще ми пада на 2-3 дена пак той си пали и при -16 градуса нямам проблеми паля като при бензинова кола,отделно акумулатора е купен от този дъртак и исках просто да ми завери резултатите след слагането на акумулатора а той реши и ремонт още малко да ми прави на здрав акумулатор и кола... Извинявам се за времето което ти загубих (west bam) мерси за помоща

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем колега, ако ти се занимава към пуснатите къси светлини  пусни и отоплителната система на пълен капацитет, да видиш колко ще свали до акумулатора волтаж :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Мисля, че 16,5 V при зареждане на акумулатор не са проблем, особено ако е Ca или Ca/Ca технология (повечето "необслужваеми" акумулатори са именно такива).  

Колеги, вече тестера е при мен- измерва акумулатора; стартера и алтернатора.

Ако някой има нужда от такова измерване- да се свърже с мен. 

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че вече времето се стопли, пиша тук - за да не отварям нова тема.

Последния месец, по-рядко карам едното CR-V (1-2 пъти на седмица) и когато това се случи, е за кратки разстояния.

С акумулатора, който е на близо 4 години, досега не съм имал проблем и винаги когато съм го мерил, е показвал стойности от 12,65 до 12,85 V  .

Изглежда някой от тези дни, съм забравил отворен прозореца на задната врата и плафона  е дръпнал от капацитета на акумулатора. Вчера се опитах да я запаля но въртеше слабо и не можа - пробвах 2 пъти , замерих акумулатора и той показа 11,80 V

Естествено при тези стойности няма да запали, за това си подадох ток с това устройство:

post-20738-0-50672600-1491732914_thumb.jpg

 

и си запали от раз.

 

Изминах около 90 км. и когато се прибрах акумулатора се беше заредил и си показваше нормална стойност.

Днес на обяд го измерих, след като беше престоял близо 20 часа и показваше 12,89V.

 

Та въпроса е - да го зареждам ли на зарядно, или няма смисъл?

.

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип теоретично е най добре да се зареди на зарядно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само на теория,но и на практика, след като не си могъл да запалиш,е необходимо да му направиш едно дълго зареждане. Тези 90км. не са нищо и акумулатора ти не може да се зареди за толкова кратко време. Иначе и така ще работи,но му скъсяваш живота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сигурно е така и сте прави.

Знам че е хубаво, поне един път в годината да се дозареди така профилактично.

Просто се чудех, дали да не го отложа за началото на зимата.

Днес преди малко пак го замерих и си показваше 12,85 V , значи добичето още си държи и има живот в него, ама ще го закача на зарядното за няколко часа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително го зареди с токоизправител, за да го заредиш само с зарядната система на колата дори и тя да е отличник  ти трябват минимум 300км преход, за да ти изкара добър жизнен цикъл акумулатора трябва да се зарежда поне преди  тежкия зимен период и след него напролет :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един час на място без консуматори е достатъчно да вдигне умряла батерия ,до номинал.Тока на заряд обаче е голям и бензина е по-скъп от тока :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Един час на място без консуматори е достатъчно да вдигне умряла батерия ,до номинал.

 

Съжалявам, но не съм съгласен!

За един час само ще я възбуди, но няма никакъв начин да я вдигне до номинал!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм съгласен, зарядната система един вид се явява като поддържаща акумулатора във възбудено така да го кажа състояние, при по силен разряд на стартерната батерия си трябва освежаващ заряд  с токоизправител :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай го поне за 10 часа, другото са залъгалки. Освен това се поинетересувай за процеса сулфатизация. Не отлагак до зимата, ще е късно. Колкото ти трябват на зарядно, горе долу толкова ти трябва и да караш -9,10 часа поне. Освен това, щом си го съборил толкова много, е добре да направиш пълно разреждане ( с малка крушка примерно) и последващо зареждане, ако си със умно зарядно, то си знае.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата нека поразрови хронологията на темата по горе сме коментирали  сулфатизацията, истината е акумулатора дълго време да не седи извън активна експоатация под 8V, тогава се предизвиква  сулфатизацията на плочите му, а при по ниски температури може да доведе до замръзване на електролита, да не се повтарям, коментирали сме ги тези неща в темата :)

Редактирано от west bam
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя, че сулфатизацията се случва и при системно недозареждане, което е еквивалентно на " падна ми акумулатора, ще го оставя до зимата" , т.е, остава си недозареден и малко по малко си заминава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса сулфатизация/десулфатизация знам, че е важно да се провеждат периодично пълни цикли на зареждане/разреждане , за да не се натрупват отлагания, които после да го повредят трайно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много "локуми" са разтягани, но истината е една!

Пълен заряд с качествено зарядно и то по веднъж всеки месец. Всичко друго е "мижи да те лажем".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям казаното от колегата от "горния етаж" веднъж месечно, особено през тежкия зимен период :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много "локуми" са разтягани, но истината е една!

Пълен заряд с качествено зарядно и то по веднъж всеки месец. Всичко друго е "мижи да те лажем".

Обичам да си поддържам и обслужвам колите навреме, с възможно най-добрите части и консумативи, за да мога да разчитам на тях винаги и да няма неприятни изненади.

Обаче, никога не бих се превърнал в роб на една кола, вещ и т.н...., на които предназначението им е да ми служат.

В този ред на мисли, бих си сменявал акумулатора всяка година, но няма шанс да го зареждам всеки месец.

Естествено, това е лично мое виждане и нека всеки прави това което смята за правилно.

 

п.п. Правилно ли разбирам, че си зареждаш акумулатора всеки месец ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, свалиш ли акумулатора ще трябва да правиш обучение на празен ход наново.

Гаранция, гледал съм на HDS.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не познавам такива хора, да си зареждат акумулатора всеки месец!

Карам си колата всеки ден, лятото всекидневно на 1км, зимата на 4км.

На всеки 4г. купувам, Дюрасел, Yuasa,  или Sznajder!

На немските нямам довери, цената им е овър, качеството турско!

Българските батерии са откровен и евтин боклук!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че губи настройката на шофьорското стъкло,подсветката на таблото и кода на СД-то.

Сменявал съм акумулатор, а и съм го разкачвал няколко пъти.

Поне при дизела, това съм забелязал и нямам идея за друго. Ти сигурно говориш за бензиновите.

Иначе като зареждам акумулаторите на всичките ми коли, за да не се занимавам с настройки, ги зареждам директно както са си на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
п.п. Правилно ли разбирам, че си зареждаш акумулатора всеки месец ?

 

Старая се, т.е. опитвам да не забравя да го кача на зарядното, но пропускам някой - друг месец. И на мен не ми е само това на главата все пак...

 

П.П. Само тираджийските акумулатори се зареждат напълно от алтернатора!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че губи настройката на шофьорското стъкло,подсветката на таблото и кода на СД-то.

Сменявал съм акумулатор, а и съм го разкачвал няколко пъти.

Поне при дизела, това съм забелязал и нямам идея за друго. Ти сигурно говориш за бензиновите.

Иначе като зареждам акумулаторите на всичките ми коли, за да не се занимавам с настройки, ги зареждам директно както са си на колата.

 

:D Оф да, все забравям, че си с нафтовия. Да, губиш ги тея неща дето си изброил.

Това са дреболии де, обучението на дросела е играчката, но като го нямаш...

 

Аз едно нещо не мога да осмисля - Емича замерва 12,85 и трябва да зарежда до номинал?

Колко е номинал според вас?

 

При 2000 оборота алтернатора трябва да си извади разграфения ток по книжка. При дизела сигурно са 130 ампера (всичко му е по-голямо на дизела...).

За близо 1 час (90 км) не може да се дозареди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Един час на място без консуматори е достатъчно да вдигне умряла батерия ,до номинал.

 

Съжалявам, но не съм съгласен!

За един час само ще я възбуди, но няма никакъв начин да я вдигне до номинал!

 

Искаш да ми кажеш ,че динамото ще зарежда 10 часа ,за да може да запали на следващата сутрин?

Никъде в ръководството не пише батерията да се зарежда всеки месец. или изобщо да се зарежда.За целта се грижи компютър/след 2000 год/ посредством  измервателна система наречена ELD.Заряда на моменти стига до 35 А.

 

Хайде да оставим ,чух,видях,един приятел ми каза,или знам,а да прочетем едно ръководство или сервизен мануал.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...