Jump to content
dandilov

Иде "сибирски" студ! Заредихте ли акумулатора?

Recommended Posts

С оглед на прогнозата за "сибирски" студ през следващите дни и температури до минус 25 градуса по Целзий, заредихте ли акумулаторите?

Дори здрав и читав акумулатор може да замине безвъзвратно при такива ниски температури, ако не е добре зареден!

При ненапълно зареден акумулатор, електролитът е с по-ниска гъстота от номиналната, т.е. по-малко % сярна киселина. При такива ниски температури е напълно възможно замръзването му, а това води до механични повреди на решетките и плочите. Дори спукване на пластмасовата кутия на акумулатора!

Спасението е акумулаторът да бъде предварително зареден на 100%.

Няма време за чудене, ами закачайте зарядните и нека Силата (на тока) бъде с вас! 

 

Успех! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чак -25 никой не е казал. Пак преиграват. Всяка година по това време има по 3-4 дни с -15 и после е добре. Колко пък да е студено- имаме кабели, въжета... Ако не разгърмим колите ще е резил.

 

п.п. Миналата година от 7 автомобила пред нас само хеча ми запали. Жена ми с англичанката също, ама 20мин по- рано.

А големия цирк беше, че колата все още е / щото е продадена / с обикновена газова и двоен карбуратор и първите 3-4мин я държах на около 3000 оборота, и бачкаше доста грозно. После им давах ток на всичките. А до предния ден ме ебаваха- това ще запали ли ?

 

п.п. 2 Сега ще го видиме акорда за сефте как ще е . Нещо върти малко по-тегаво и се чува едно изстъргване при палене, но ще се види, като засменявам нейсе съединителя, така и така страртера ще е долу.

 

Та ич му се не плашете на студа. Той е оправданието на АПИ да усвой парите за чистенето и като не пътувате да не чисти, дефакто.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих го и го сложих в избата, защото няма да карам в следващия 1 месец.

По този повод да попитам: Замерих волтажа на свален акумулатор. 12.65 V показва. В какви граници се движи напълно зареден, но свален акумулатор? (не говоря да се замерва при работещ двигател).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-17338-0-54506300-1483554534_thumb.jpg

 

Таблицата показва ориентировъчно заредеността на акумулатора в "спокойно" състояние. Т.е. най-малко 3 часа, след като е работил в автомобила или 10 часа след сваляне от зарядно.

 

Колега Cyreon, при теб акумулаторът е зареден на около 90%. Може да го "донапомпаш" малко, ако имаш с какво...

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Някъде до към 13,2 v.

...измерено 10-на минути след сваляне от зарядното. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Cyreon, при теб акумулаторът е зареден на около 90%. Може да го "донапомпаш" малко, ако имаш с какво...

 

Koлега, благодарско за изчерпателната информация.

 

Не знам обаче дали си заслужава да се дозарежда от 90 на 100 процента, защото чета много примери как хора са си прецакали акумулаторите от презареждане. Нагряват, надуват се и после на боклука. Доколкото съм чел 50% зареденост е критичната точка, под която не бива да се оставя никога да пада.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който не знае какво прави със самоделките и ментаците - така се получава.

Ми то си трябва наблюдение и контрол, ама на народа не му се занимава и после друго им виновно...

Затова са измислени съвременни автоматични зарядни, но истинските са скъпи, а евтините са ментета.

 

Между другото да прегрееш акумулатор при заряд си трябва абсолютно душманско и безхаберно отношение...

Това е като да сложиш пържолите във фурната и да не те интересува повече какво ще стане с тях... и евентуално на другия ден да се сетиш да ги извадиш... :D

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя му долях водица да не стои жаден :D Сега пали на четвърт, което е малко странно щото до преди 2 дена палеше със зор. Ама тва сме го дискутирали в 4х4 раздела. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кой студ иде реч? -15 пффф

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото да прегрееш акумулатор ц:при заряд си трябва абсолютно душманско и безхаберно отношение...

Това е като да сложиш пържолите във фурната и да не те интересува повече какво ще стане с тях... и евентуално на другия ден да се сетиш да ги извадиш... :D

24 часа на зарядно дали ще са му много на акумулатора- 45 А, напълно разреден?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какво е зарядното и какъв ток дава.

За напълно разреден - 45Ah делено на зарядния ток, умножено по 1,2 и ще получиш колко часа да го зареждаш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, какво ще кажете за моят ретро токоизправител?Мога ли да го ползвам на здрав акумулатор за профилактично дозареждане? Между другото закачал съм го вече веднъж.

post-32686-0-64134000-1483602782_thumb.jpg

post-32686-0-38509900-1483602798_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, ако осигурява напрежение 14,4V.

Но трябва да смяташ колко време да зареждаш според капацитета на акумулатора и степента му на зареденост.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед на прогнозата за "сибирски" студ през следващите дни и температури до минус 25 градуса по Целзий, заредихте ли акумулаторите?

Дори здрав и читав акумулатор може да замине безвъзвратно при такива ниски температури, ако не е добре зареден!

При ненапълно зареден акумулатор, електролитът е с по-ниска гъстота от номиналната, т.е. по-малко % сярна киселина. При такива ниски температури е напълно възможно замръзването му, а това води до механични повреди на решетките и плочите. Дори спукване на пластмасовата кутия на акумулатора!

Спасението е акумулаторът да бъде предварително зареден на 100%.

Няма време за чудене, ами закачайте зарядните и нека Силата (на тока) бъде с вас! 

 

Успех! :thumbs1:

Хубава информация колега, трябва добре да се следи заредеността на акумулаторите зимата, защото саморазряда му е по голям, дълбоко разреден акумулатор е този който е под 8V, ако дълго време се съхранява в разредено състояние акумулатора се получава тъй наречената сулфатизация на плочите му, а при а при ниските параметри на волтажа води до замръзване на електролита при минусовите температури, батерията също се води за разредена, когато ако имате възможност да премерите с аерометър плътността на електролита и е под 1,25гр/см3 мисля, че така беше гр/см3 ако греша да ме поправят по компетентните, и заредеността ако е по малко от 12,30V. Презареден акумулатор е този който след като е свален да кажем от токоизправителя и показанията на волтажа след  2-3 часа са 13,1-5V

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, какво ще кажете за моят ретро токоизправител?Мога ли да го ползвам на здрав акумулатор за профилактично дозареждане? Между другото закачал съм го вече веднъж.

Имам същия токоизправител и хвърля 16.2-3V, безотказен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие сте откачили. Има си тестери. Аз обмислям да си купя на Стек накрайника за зареждане през запалката, на работа има такова зарядно и място, където да го включвам. То си има датчик. А иначе се мери във всеки магазин за акумулатори с товарна вилка. Ако ще и 50V да извади, като не държи нема палене. 

В тоя ред на мисли- не вярвайте и на очите на акумулаторите- моя на едната кола от 2г е черно и си пали и си държи ток. 

Не им се впечатлявайте, няма да им удължите живота. Ако колата се кара редовно няма как да умре, освен от клетка или утечка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окото мери гъстотата само на една от клетките ,което не е никаква гаранция за състоянието на целия пакет от клетки.Разчитат че с времето клетките стареят и се износват еднакво и индикират само една от тях ,ама често не се получава така ,пример -излиза зеленото топче ,пък не върти .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе, то е колкото изкара. Снощи погледнах очето, беше бистро, закачих му зарядното и преди малко слязох да го изключа. Вече си е зелена "мента", ха му наздраве!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие сте откачили. Има си тестери. Аз обмислям да си купя на Стек накрайника за зареждане през запалката, на работа има такова зарядно и място, където да го включвам. То си има датчик. А иначе се мери във всеки магазин за акумулатори с товарна вилка. Ако ще и 50V да извади, като не държи нема палене. 

В тоя ред на мисли- не вярвайте и на очите на акумулаторите- моя на едната кола от 2г е черно и си пали и си държи ток. 

Не им се впечатлявайте, няма да им удължите живота. Ако колата се кара редовно няма как да умре, освен от клетка или утечка. 

Така е, хидрометъра или тъй нареченото контролно око не е фактор точно да покаже статуса на акумулатора, а и мери само една клетка, аз съм имал тотал щета акумулация със светещ зелено хидрометър, ориентировъчно може да се види моментната му зареденост, слагат ги само и единствено за по - висока цена като уж екстра, направете проба ако имате контролно око на акумулатора и да кажем седи бяло като цветова гама, разклатете го добре и ще светне гарантирам  зелено, истината да се препази акумулатора е колата да не се застопорява дълго време в неактивна експоатация, зарядната система трябва да зарежда в интервал 13.80V - 14.50V, и консумацията в покой или токовата отечка да не е повече от 50мА, зимно време да се контролира волтажа когато е в покой ако е необходимо се прави освежаващ заряд с токоизправител, жизнения цикъл ще му е доста по - дълъг :)  :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такам. Моя беше кипнал преди 2-3 месеца и не бях доливал вода. Преди това пак беше кипял. Защо не знам. Като се стопли времето ще го гледам :) 

 

Та сега след доливането осезаемо пали по-лесно и почти винаги на 1/4 оборот. Днес сутринта както беше затрупана си запали веднага :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен може зарядната система на автомобила ти да презарежда, като отвориш някоя от контролните тапи отдолу ако има кафяви налепи значи редовно е презареждан и затова може и да кипи, друг момент е ако е сипана над нормата дестилирана вода, също може да кипи повече отколкото трябва, значи нормалната доза е от 10 до 15 мм над ръба на плочите, там си има едно топче което служи за ориентир :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, какво ще кажете за моят ретро токоизправител?Мога ли да го ползвам на здрав акумулатор за профилактично дозареждане? Между другото закачал съм го вече веднъж.

Ха-ха мислех че само аз имам такава соц реликва. Колега този "токоизправител" e  е най-бруталното нещо което можеш да вържеш на акумулатора. Не случайно е наречен токоизправител а не зарядно устройство. Изходното напрежение хвърля над 16 волта. Оставен без надзор акумулаторът кипва, което е и основния показател в инструкциите от едно време да се спре зареждането. Отварял съм го и вътре освен един траф мисля имаше един или 2 диода, май не беше дори грец от 4 броя, камо ли да има стабилизиращ елемент и филтър, което значи доста вредни интерференции. При наличие на модерни и евтини импулсни устройства с контрол на тока, десулфатизиращи обратни импулси, не знам дали е редно да се издевателства все още с подобен тип зарядни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не е "брутално нещо", ако знаеш как да го използваш.

Тези над 16 волта пулсиращо напрежение правят активна десулфатизация на сулфатизирали акумулатори!

За старите соц. акумулатори с дебелите плочи активна маса, върши чудесна работа.

За съвременните "еднодневки" дето ги правят с максимално тънки плочи, трябва да се ползва макс. до 4 -6 часа, като се наблюдава акумулаторът да не загрее. После почивка 10-12 часа и при нужда пак заряд за 4 часа... и те така... докато гъстотата на електролита стане 1.28.

 

Абе пернишкото си е "жеуезно"!  :bg:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че сулфатизацията на плочите е необратим процес в минус за акумулаторите, като гледам вашите мнения явно са решили и този проблем :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3 дни престой без палене 12.44 Волта добре ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мии добре е :) 

 

Врътни и виж какво ще стане :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Врътнах разбира се, и видиш ли запали :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ще запали разбира се, ама виж ми табличката по-горе в темата и си прецени на колко % е зареден при 12.44V.

А не напълно зареденият акумулатор сулфатизира!

Другият проблем е, че при много ниски температури замръзва и "Сбогом Гергино"!

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не е "брутално нещо", ако знаеш как да го използваш.

Тези над 16 волта пулсиращо напрежение правят активна десулфатизация на сулфатизирали акумулатори!

За старите соц. акумулатори с дебелите плочи активна маса, върши чудесна работа.

За съвременните "еднодневки" дето ги правят с максимално тънки плочи, трябва да се ползва макс. до 4 -6 часа, като се наблюдава акумулаторът да не загрее. После почивка 10-12 часа и при нужда пак заряд за 4 часа... и те така... докато гъстотата на електролита стане 1.28.

 

Абе пернишкото си е "жеуезно"! :bg:

 

Не съм съгласен колега, десулфатизацията е процес на редуване на зарядо-разрядни цикли за определен период. Тая реликва само зарежда пулсирайки с 50 Hz, то и затова КПДто упоменато на кутията е 50%, не се използва пълноценно енергията. 16+ волта хич няма да ги коментирам да не чуе някой производител на батерии.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо нямам да добавя, дублира се нещо през тела, да се изтрие.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно пулсациите с 50Hz и между тях - разряд с малък ток (0,3 - 0,5А) от някоя малка лампа или вградено товарно съпротивление, образуваха зарядо-разрядните цикли по времето на соц.-а. ;):)

А относно 16V - това не е стабилизирано постоянно напрежение, а изправено пулсиращо напрежение. В съчетание с обратния импулс на разряда между два импулса, резултантното усреднено напрежение на клемите, на акумулатора се получава около 14,4V до 14,8V. ;):)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...моят Акорд не е пален от 29 декември,петанце боя не се вижда от снежец :D На мен ми е доста интересно дали ще запали до преди това колата не е спирана.Ще изчакам до понеделник и ще направя клип и ще го кача,за момента на изненадата...пък квото сабя покаже.. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ще запали разбира се, ама виж ми табличката по-горе в темата и си прецени на колко % е зареден при 12.44V.

А не напълно зареденият акумулатор сулфатизира!

Другият проблем е, че при много ниски температури замръзва и "Сбогом Гергино"!

 

Всичко това е много хубаво, но нали не си мислите че това е първата и единствена зима с такива температури? Аз помня много по страшни зими, където ~ -30 ги държеше и Икарусите и Чавдарките вървяха, а на седалката сняг и лед, а за тръба абсурд да се хванеш иначе залепваш...тогава гараш почти никой нямаше, колите си бяха навън, кой имаше брезент горе долу добре, кой не се сещате..еми акумулатор тогава никой не е зареждал, и проблем с паленето не е имало.

Никога не е излишно допълнителна грижа, но при положение, че един акукумалатор е около 90-100лв., държи си гаранцията между 3-5 години, едно скъпо зарядно се явява голям разход ако нямаш няколко автомобила да кажем или и аз не знам. До колкото виждам с менте зарядно най-много да си убиеш акумулатора докато е в гаранция и да не ти я зачетат.

90-100лв. за акумулатор на 3-5 години е ОК, това все пак е консуматив.

 

В никакъв случай не искам да обидя никого, хубаво е че има такива които като разбират от нещо го споделят, а не го пазят за себе си..

 

ПС: Въпрос, как мога да разбера дали алтернатора зарежда?

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
..еми акумулатор тогава никой не е зареждал, и проблем с паленето не е имало.

А-а-а, не съм съгласен! През онова време в нашия блок имаше 3-ма със зарядни и като почнат студовете, на опашка се редяхме съседите да заредим акумулаторите. А пък и акумулаторите бяха 2 пъти по-тежки от сегашните. Много материал в тях и караха по 8 - 10 години.

И сега ми става смешно като се сетя как ги мъкнехме, разкрачени, тия "тучове". Все едно сме се наакали... :lol:

 

ПС: Въпрос, как мога да разбера дали алтернатора зарежда?

 

Палиш и мериш напрежението на клемите на акумулатора. Трябва да е в границите 13,8V до 14,8V (зависи от акумулатора в какво състояние е). Ако напрежението е по-малко или по- голямо (възможи са такива варианти), значи си за ремонт на алтернатор.

 

Успех! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега ще запаля да видя..

 

....14.35В, като след 15 сек започна да качва на 36-37-38, след което угасих.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи всичко е О.К.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

Офф:

Като заговорихме за соца, едно време на Чавдарките се молех на шофьора да седна на пасажерската седалка от другата страна на двг, с уговорката че ще му чистя с парцала стъклото :)..и да акумулаторите бяха доста тежки, и бели :)...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

www.vbox7.com/play:55ac77db63 съжалявам,но не можах да го кача,директно от тела.. :)

Редактирано от Gasmonkey

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай го на зарядното, че като го гледам как бере душа...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...