Jump to content
Sign in to follow this  
Nik Der

Хонда Акорд 2.0 - изключително висок разход на гориво

Recommended Posts

Здравейте! От около 20 дни съм собственик на невероятен екземпляр Акорд, 2.0, 147к.с., автоматик, сбъдната мечта.

Но имам проблем с разхода на бензин, движи се някъде около 18-20/100км градско, карам я всеки ден до работа и обратно, което е около 8 км общо, трафикът не е голям, 2 светофара с 20/30 сек чакане, не карам с повече от 40-50, не ускорявам рязко. Автомобилът работи без някакви осезаеми проблеми, всичко изклежда да си е наред. Веднъж светна чека, но след като откачих акумулатора за минута повече не се повтори. Сутрин като я запаля започва работа на около 1200 оборота, след това пада на около 700-800. Забелязах няколко пъти на светофар като я държа на D4 оборотите падат на около 300-350 и дори да преместя лоста на N пак си остават такива. Та не ми се вярва това да е нормален разход, макар и автоматик. Някакви идеи?

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо - честито! Имах същата и в кратък градски трафик разхода ми бе 13-14л. Извънградското е по-меродавно понеже колцата е топла и няма чести спри/тръгни. Там ми даваше 7-5 / 8л при нормално шофиране 90 - 120 км/ч. Пробвай извънградско и засечи колко ще постигнеш. Безспорно градският ти е висок и мин. обороти са твърде ниски. Чекът също няма повод да свети, но всички тези симптоми водят към "мързелива" първа ламбда сонда, тоест изгорял подгрев. Потърси къде да закачат колата и прочетат грешките с оригинален софтуер. Не е фатално и аз минах през смяната и.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз си мисля че е кислородният датчик( ламбда сондата).Тя си има живот и ако е от нея ,чек лампата ще светне отново.Преди да откачиш клемите отиди на диагностика да ти прочетата грешката или можеш сам да си я прочете от самодиакностиката чрез премигвания на чек лапмата. Така ще бъдеш сигурен заради кое свети чека.От пасажерската страна под жабката има синя 2 пинова букса-като се наведеш ще я видиш.Шунтираш я с един кламер и даваш на контакт и гледаш колко къси и колко дълги мигвания ще има.

Пример:

 

1 дълго мигване и 2 по бързи е -12-та грешка

8 дълги-8-ма грешка

 

Между всички грешки има по дълга пауза.Можеш после да споделиш тук какъв е кода.

 

Успех!

 

П.с-Хубаво е да си направиш едно почистване на дроселовата клапа и на EGR клапана и пътищата му.

Edited by SpliFF
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за насоките! В събота ми се отваря по-дълго пътуване, та ще я засека как гори извънградско. А относно синята 2пинова букса, не можах да я открия. Намерих друга, сива. Забравих да спомена, че съм в Англия и Хондата е с дясна дирекция.

И още нещо, ходих в сервиз да попитам за смяна на маслото маслото на скоростната кутия, там ми предложиха два вида Dextron II и Dextron III, същото ми предложиха и в голяма верига магазини за авточасти, същото излиза и в онлайн магазин, където си вписваш номера на колата и ти изкарва всичко за нея, и не са чували за масло специално за Хонда. Да им се вържа ли и да взема от декстрона или да си я карам, докато се прибера в България и тогава да го сменя?

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

581591f736ea69b5139e49041031d217.jpg

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

0aef3665c72eabc83c284fa6cf5f8614.jpg

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Горещо ти препоръчвам да сложиш орииналното масло-Honda ATF DW1.Буксата значи е в ляво под жабката.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Причината да ти предлагат Dexron е, че в AutoData излиза само Dexron за автоматичната кутия. Honda ATF изобщо не е споменато. От друга страна от Хонда напомнят, че Dexron е временен заместител и при първа възможност, маслото да се смени с Honda ATF.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колцата изглежда чудесно и ако технически е читава, ще те радва и служи дълго. Ако кутията работи добре, не е проблем да я покараш още, докато обезателно си намериш правилното масло за нея. Съветите ни в тая насока са безплатни и задължителни -иначе може да последват изненади. Тоя модел е произвеждан на острова -не може да няма някой който му разбира.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, ако разходът с английския бензин ти е такъв не ми се мисли с тукашните помии колко ще го докараш. Иначе, автоматът си гори доволно в градски условия на къси разстояния и разход от 15/100 е нещо по близко до нормално. Бръкни с ръка по долната вътрешна периферия отдолу и отзад на джапката и виж за свободни букси ако напипаш такава я извади. Моята е там и беше метната вътре. Можеш да провериш и за 16 пинова ОБД букса като откриеш малкото парче мокет от страната на пасажера при средната конзола. Ако имаш такава остава да си вземеш едно ELM адапторче и си четеш и чистиш грешката през телефона( има писано за това, не е нещо сложно). Моята е абсолютно същата като твоя хеч с десен волан, но е седесарка и със светъл салон.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Причината да ти предлагат Dexron е, че в AutoData излиза само Dexron за автоматичната кутия. Honda ATF изобщо не е споменато. От друга страна от Хонда напомнят, че Dexron е временен заместител и при първа възможност, маслото да се смени с Honda ATF.

Днес намерих книжката (Manual - а) на колата в багажника зад чейнджъра, който видях също за първи път :D:D, та в раздела за атоматична скоростна кутия пише: масло ATF Honda, Dextron II и III.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес намерих книжката (Manual - а) на колата в багажника зад чейнджъра, който видях също за първи път :D:D, та в раздела за атоматична скоростна кутия пише: масло ATF Honda, Dextron II и III.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само да вметна към темата, че през последните няколко дни е доста студено, а това неминуемо влияе на разхода на гориво. Не че е причина за твоя висок разход, но го имай предвид като я засичаш. За градско при отрицателни температури може да скочи до 3-4 л/100 км над обичайното.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То хубаво, но при мен не е падало под 10 градуса до преди 4дни. От 4дни тук е - 1 до - 3 сутрин, но пък от 4 дни разхода (поне според чертичките на таблото) клони по към 14-15/100, което е странно.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега. Днес направих теста с 2 пиновата букса, шунтирах я, нищо не мига. Като дам на контакт чека светва и така си стои без да мига, SRS лампата угасва и след около 2 секунди светва и така си и остава. Пробвах няколко пъти и всеки път едно и също.

 

 

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами това се прави когато ти светне чека за грешка.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте и извинявайте, че ще се включа в темата с въпрос, но днес бях в сервиз, защото ми свети чека постоянно. Обаче не можаха да намерят никаква буква и се оказа колата, че е от 98 и казаха да я карам някъде, където четяли японски букви. Знаете ли къде се намира тая буква и къде могат да я прочетат, да видя какво ще каже компа? Благодаря :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

След 78 мили извънградски преход по магистрала(почти през цялото време на круизконтол-60мили/час) стрелката на бензиномера падна с 3 деления. Нямам представа колко литра е 1 деление, но 3 деления за 78 мили извънградско, са мнооого по приемливи от почти 9 деления за 59 мили градско шофиране.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изобщо не съди за реалния разход по деленията на скалата, понеже движението на стрелката не е с линейна характеристика. Ако напълниш резервоара догоре, първите 100км извънградско стрелката въобще няма да мръдне от МАХ, а последните няколко деления преди да светне лампата ги взема за 50км (пак извънградско със същия стил езда). Пълниш до капачката -караш -само градско или само извънградско, допълваш (пак до капачката) -желателно същия ден и колонка, и смяташ. Това е сравнително точен начин, а колкото по-голям е пробегът, толкова по-"представителни" са данните.

Edited by ceco_accord
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, обслужи ли колата? Смени и маслото в скоростите и двигателя и прегледай свещите дали са за смяна... Ако си сигурен, че по двигателя всичко е ОК, провери за задържащи спирачки. Защото за съм имал кола с такива спирачки и е много гадно особенно при градско каране.

Това което описваш за карането по магистралата и спадането на стрелката, звучи нормално. Мини 200 - 300 мили, зареди пак до горе и кажи какво излиза.

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искам да опровергая твърдението на Ceco, че показанията на стрелката на уреда за количеството на бензина в резервоара не се мести първите 100км при пълен резервоар. Това не е така! Поне на моята кола. До сега съм имал възможността да го проследя 280 пъти. Още след първите 15 км стрелката видимо е преместена. Това е едно от нещата, които много харесвам на колата. Абсолютно равномерно движение на стрелката. За моя стил на кормуване малко преди 300 км пробег стрелката е наполовина.

Относно разхода, акорда не е за градско кормуване. На мен до сега не ми се случвало да изхабя цяло резервоар при градски условия, но половин да. Малко е стряскащо да видиш стрелката на уреда да ти показва половината, а да си минал само 130-140 км. Предполагам че това е определено 20/100. И съм го виждал на моята кола. Извънградско е съвсем друго. Ако целиш икономичност или просто не бързаш, може да постигнеш и 7/100 разход. Както аз в момента. Сега съм минал 620км и още не ми е светнала сигналната лампа. Но ще стане до 10 км най много. Предполагам, че ще постигна 7.2 разход. Най - често сигналната лампа ми светва около 500 км пробег. А разхода е 10/100.

Успех с "новата" кола за теб! И свиквай с разхода. Той е за сметка на всички други спестени разходи.

 

 

Изпратено от моят SM-N9005 с помощта на Tapatalk

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

До горе напълнен резервоар е много относително.Но аз мога да потвърдя твърдението на Ceco_accord.Напълня ли резервоара така,че да видиш бензина в гърловината минавам около 80-100км извънградско. Също така разликата от изключване на пистолета и допълване до горе е около 5-6л.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предният ми Акорд-6 (долу в подписа) карах 11 години и си му знам номерата. От това което съм споделил не се отказвам, но наистина не уточних че догоре означава до капачката. След 100-тина км извънградско, което е примерно 8л и при тръба от капачката до резервоара събираща поне 6л това е напълно нормално. Следващите няколко деления от мах спадат сравнително бързо, както и последните няколко преди 0-та. Ориентировъчно 40км нормална извънградска езда. Стрелката е най-точна в зоната приблизително 7/8 - 1/8 по скалата. В тези 6/8 движението и е "линейно" спрямо изразходваното гориво, а в последната 1/8 пак спада по-бързо. Ако спра под наклон или на висок бордюр при малко гориво, стрелката не се мести, но после при контакт лампата за резерва светва, дори да има още 3-4 деления до 0-та и не угасва и след хоризонтиране на колата. Мисля някога имаше подобна тема за нивомерите, ако някому се рови да чете. Иначе да 600 км извънградско и магистрали са постижими с 1 резервоар, а дори съм имал разход 6 на 100, но нямам нерви за такова шофиране, понеже е постижим само ако не се надвишават 90 км/ч и се кара равномерно и по равнинни терени.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на всички за отговорите, що годе вече "влизам в час".

Днес отново ми светна Чека. Направих "фокуса" с 2пиновата букса и резултата е грешка 61,каквото и да означава тя. Вече е късно, но утре ще се разровя да разбера какво точно е "61''.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нека някой потвърди:

 

61 Primary oxygen sensor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е грешката и по-точно за подгрева на сензора.Като за начало трябва да се провери инсталацията.Буксата на сензора е 4-пинова и е отпред на лесно място.Като разкачиш буксата на тези 2 пинаpost-31240-0-62706300-1481184254.jpg  измери съпротивлението , ако е заминал подгрева няма да ти да де никакво съпротивление или ще е много високо.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според сервизното , съпротивлението на подгрева трябва да варира м/у 10-40 Ом-а , ако е изправно.

Абе картинката не показва ли другите два пина да се мерят ?! :ermm:  

 

подгрев ламбда измерване .jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами аз гледам от ESM-a и там мисля ,че са показани тия от горният ми пост.post-31240-0-06390400-1481191678.jpg

Може и аз нещо да не се ориентирам.А бе ако не е тази двойка ,ще е другата.

Edited by SpliFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съпротивлението на подгрева на сондата за F20B6 двигател трябва да е около 1,8-2,0 ома. Дори и да го има при неработещ двигател не означава, че като подгрява и не прекъсва вътрешно и затова светва чека. По спомен подгревът са двата едноцветни кабела, при оригиналните сонди- черни.  Колегата да провери за слаби връзки по букси и ако не открие нищо да преминава направо към четене на тая тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=85601

Edited by HondaExplorer
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Измерих и двете двойки пинове. При двойка 1-2(от поста на колегата Rockonoff) мултицетът не реагира, при двойка 3-4 отчете 1.2 ома.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Измереното съпротивление м/у 1 и 2 черни проводници ли са? Пробвай, като разкачиш буксата, да измериш напрежението при подаване на контакт на мъжката букса на пиновете, които са с/у 1 и 2 и кажи какво е напрежението. Ако то е ок, най-вероятно е дефектирал кислороден датчик (предна ламбда сонда).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, на мен ми дава грешка 41, но не знам къде да я търся тази грешка. Някой знае ли каква е грешката? Благодаря и извинявайте за вмъкването в темата :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съпротивлението на подгрева на сондата за F20B6 двигател трябва да е около 1,8-2,0 ома.

Хуу де , от къде го четеш това , щото големо раминаване се получава м/у мойто и твойто сервизно да го е@а !! 

Де е 10-40 , де е 1,8-2 ?! Шах с ома ....  :tooth:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи Рокич имам 3 източника- първо в ESM на една от страниците с грешката на подгрева дават да се премери съпротивлението на подгрева и при първа сонда дават 3,3 ома а при втора 12-14 ома по спомен и това при 20 градуса тъй като съпротивлението се мени от околната температура. Това за двигател H22 но като вървях по пътя за нова сонда в другата тема която линкнах имам спомен че на H22 и F20B6 бяха еднакви широколентови изцепки сондите. Отделно от цялото това четене по чужди форуми пак съпротивлението което цитираха беше от порядъка на 2 ома. И за капак реших да си премеря подгрева на чистак новата сонда за 200 кинта  Denso- DOX1452 преди да я монтирам и ми даде 1,9 ома по спомен. Тия сонди не са обикновени а се водят AFR, те един вид се разпознават с ЕКУ-то като то следи токът който генерира сондата за така наречената кислородна помпа в тях. Има нещо като обратна връзка и много бърза и в широк диапазон реакция за разлика от обикновените циркониеви и титаниеви които работят на Бедно- Богато без междинни стойности. За нуждите на диагностиката този ток се трансформира математически от екуто в напрежение но определено погледнато на осцилограма не гравитира синусоидално около 0,5v както при останалите сонди.

 

За колегата:

 

Колеги, на мен ми дава грешка 41, но не знам къде да я търся тази грешка. Някой знае ли каква е грешката? Благодаря и извинявайте за вмъкването в темата :).

Тази грешка е точно подгрева на първа сонда, докато при колегата Nik Der по горе дава грешка 61 за сондата изцяло което ме навежда на мисълта че проблемът може и да е другаде по сместа не само в сондата.

Edited by HondaExplorer
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разлика в мигащия код има м/у различните години на даден модел и различните двигатели.

 

Ето и пример от ESM за код 61 Двигател H22A7  И F20B6

 

 
 
 
DTC(MIL indication*) || Detection Item || Probable Cause ||
 
 
P0133 *4  (61) ||| Primary heated oxygen sensorSlow response(Sensor 1) ||| s   Primary HO2S (Sensor 1)s   Exhaust system |||
 
P1149 *3  (61) |||| Primary heated oxygen sensor (Sensor 1)Circuit range/performance problem |||| s   Primary HO2S (Sensor 1)s   ECM/PCM ||||
 
P1163*3  (61) ||| Primary heated oxygen sensor (Sensor 1)Circuit slow response ||| s   Primary HO2S (Sensor 1)s   ECM/PCM |||
 
P1164*3  (61) |||| Primary heated oxygen sensor (Sensor 1)Circuit/range/performance problem |||| s   Primary HO2S (Sensor 1)s   ECM/PCM ||||
 
P1165*3  (61) |||| Primary heated oxygen sensor (Sensor 1)Circuit range/performance problem |||| s   Primary HO2S (Sensor 1)s   ECM/PCM ||||
 
 
*: These DTCs are indicated by the blinking of the Malfunction Indicator Lamp (MIL) with the SCS short connector connected.
**: The   indicator light and the Malfunction Indicator Lamp (MIL) may come on simultaneously.
*1: A/T
*2: M/T
*3: F20B6 engine
*4: H22A7 engine 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тоест горното потвърждава съмненията ми че може проблемът да не е в подгрева. При мен със същия акорд 2000г.  грешката която се появи беше 41, директно за изгорял подгрев точно като на колегата Neophyte по горе, но те екутата явно са като докторите- еднакви симптоми, различни диагнози.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Такааа , вчера реших да замеря какво се случва при моята сонда , защото преди месец ми светна чека и отчетох

"P1166 HONDA - Air/Fuel Ratio Sensor 1 Heater Circuit Malfunction" . Тогава просто изчистих грешката и жената си кара безпроблемно на газ.

Та провокиран от дискусията напоследък и със съмнения за изгорял подгрев се въоръжих с мултицета и хукнах да замервам.

 

WP_20161210_14_37_35_Pro.jpgWP_20161210_14_38_04_Pro.jpg

 

Не знам дали правилно нагласям самия мултицет , но ето какви показания ми дава при замерване на двата черни кабела на подгрева : 1.7-1.9 Ом-а.

Горните 2 пина не отчитат нищо.Замерих и какво идва от компа на мъжките 2 пина/към подгрева , там напрежението е 9V.

И сега малко съм в ШАХ , хем ми дава грешка за скапан подгрев , хем напрежението АКО МЕРЯ ПРАВИЛНО е ОК ?!?!? 

А мотора на бензин има едно леко почти недоловимо прекъсване/усеща се най вече на темпомат при постоянна скорост/ и в ниските е малко муден. На газ никакви грижи , ама тя там ламбдата май не играе. Чека в момента не отчита проблем.

Но ... вчера като разкачах буксата на ламбдата , после светна и отчете същата грешка.Проверих кабели-мабели , напръсках с контактен спрей и закопчах буксата , зачистих отново грешката и сега не "блестим" , обаче горните симптоми на бензин си ги има.

Мисля да търся здрава ламбда за проба , което ше е е бати мисията , покрай мен няма F20B6 ...  :hmmm:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, а тези 9 волта постоянни ли са? Защото аз съм с F18 и сондата ми е долу при катализатора и ми трябва половин минута докато сляза, а някъде четох, че при контакт подгрева работел 10-15 секунди и изключва после и сега не знам, просто нямам напрежение там или го изпускам като времетраене.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е в еурокарпартс с отстъпката £100 първа сонда Денсо... аз се чудя дали и моята не е за смяна. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...