Jump to content
kebappa

Проблем с преден макферсон !

Recommended Posts

Здравейте.

Имам проблем с предните макферсони и не мога да намеря еднозначен отговор на проблема. С две думи не е ясно кое е повредено - пружини или амортисьори . Като цяло колата е стабилна . На нормален път нямам проблеми. През средни по размер дупки, също . Ако обаче мина през неравност, едновременно с двете предни гуми и с малко по-висока скорост, колата блъска до упор . Имам чуство, че амортисьора блъска чак горе до тампона. При въпросния удар не се забеляза разклащане на автомобила . Ако мина по-бавно през въпросната неравност няма никакво блъскане. С полото минавам през същата неравност и грам не блъска , нито при малка, нито при висока скорост . Въпросната неравност е потуване? на асфалта . Не се забелязват остри ръбове на изхода й. Абе обикновено леко пропадане . На магистралата, при на снадките по мостовете и особено малко след Пловдив към Бургас също блъска ..... При тест с натиск (натискат калника и гледат дали клати) , дава перфектни резултати . Казват ми , че имам супер амотрисьори . Отидох на тест за амортисьори . Изкараха ми идеални резултати . Описах им проблема и те решиха, че са поомекнали пружините . Даже на око се виждало , че предницата била леко по-ниска от задницата. Говорих с втори сервиз и те се съгласиха с другите , че щом блъскало , най-вероятно пружините са се посмачкали . Коментирах проблема с още два сервиза и те са на другата крайност - амортисьори . Нищо им нямало на пружините . В крайна сметка нито пружините , нито амортисьорите , нито тампоните са без пари . Както всички знаем цените на тампони , пружини и амортисьори не са никак ниски. Нямам време и пари да експериментирам и да сменям само пружини и евентуално след това и амортисьори . Та главният ми въпрос е някой дали е бил в моето положение и как е подходил? Кое е сменил и какъв е бил ефекта?

Като марка за макферсона съм се спрял на Каяба . Колата е с D16V1 двигател .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е амортисьор, но макферсони са при полото ти, при Хондата е Мулти линк ;) Макферсона е тип окачване, при което амортисьора се върти с главината.

Намери 2 амортисьора от някоя друга хонда с пружини,сложи ги и ще разбереш от тях ли е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да греша за името на системата, но аз на амортисьор, пружина и отгоре тампон казвам макферсон. Нямам нито време, нито условия да си правя и ходовата част . А и не ми се вярва мякои да се навие да ми даде двата си амортисьора или пружини за проба . А и труд ще има по качване и сваляне и ....не че не съм навит, ама надали е рентабилно от финансова гледна точка . Основната идея на темата е някой със сходни проблеми да сподели опита си в решаването им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампони макферсон са ти за смяна.Около 22 долара оригинални от Япония е цената на брой. Ако ти се иска нещо по-евтино, търси фебест.

Лично съм диагностицирал 2 седми сивик с такъв проблем през последните 3 месеца. Явно им идва времето след 10-12 години експлоатация. Има едно пластмасово лагерче, където легенчето на пружината ляга (номер 11), проверете и смажете и него при смяната.

 

12,13 - ляв и десен от снимката

 

8951061F.png

Редактирано от vesivanova
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nile ти направо ме разби . Трета посока на развитие. Тампоните ги гледаха . Няма дори и напукано . Ако са скъсани съм съгласен с теб . Ама те са визуално здрави. Тези два сивика, които спомена със здрави тампони ли бяха ? Само тях ли смени и лагера и се оправи колата ? Старите пружини и амортисьори ли остави? Като съм тръгнал да давам 650 лева ми се иска да съм сигурен, че е правилно решение , но с насоката за сплесканата пружина или тампоните ми се породиха съмнения .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според моето скромно мнение, проблема ти е в рейката...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа къде ти е проблема точно след като не съм гледал колата.Понеже говорите за амортисьорна част, ти казвам къде е слабото място там. Самата гума е прекалено малко, за да се скъса така, както си свикнал да я виждаш.Тест с клатене също не помага, шанса да разбереш е да хванеш гайката на амортисьора на стержина и да я завиеш. По този начин гумата ще започне да поддава и ако се суче гумата и не изтърва вътрешната втулка всичко е ОК. Тук важния момент е да знаеш колко точно усилие да приложиш . Има мнение и за рейка, но там чукането е специфично, особенно изразено по грапава настилка - макадам, павета. Според мен отиди в сервиз дето не виждат хонда за първи път.

 

П.п

За двата сивика - и на двете коли гумата визуално беше здрава, при сваляне на целия амортисьор в пакет и после изваждане на този тампон, той буквано се разпадна. Гумата беше изпечена. В монтиран вид не се виждаше скъсаното. Има опция да ти скърца дори от тези тампони, както на колега с акорд 7.

Редактирано от vesivanova
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със същия проблем , но само от ляво. Със същия мотор е колата ми и на мен всеки майстор ми казва ,че всичко е ток и от 2 год. не мога да прежаля 500лв за амортисьори без да съм сигурен. Бих бил благодарен на Nile да си каже мнението тъй като виждам,че е във Варна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nile ти направо ме разби . Трета посока на развитие.

Чакай да те доразбия с четвърта посока тогава . :)

За такова чукане каквото обясняваш, най често са виновни скъсани шокови тампони, с номера 9 и 10 от схемата по горе.

Ако модела на твоите е като №10 може и визуално да ги провериш като вдигнеш колата на крик.

Ако са като №9 и прашник като №3 от схемата, без разглобяване няма как да установиш дали тампона е здрав .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених двата макферсон-тампона и лопането(почукването) изчезна . Благодаря на Колегата за съдействието!

post-34507-0-32528100-1479059235_thumb.jpg

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да напиша отново как се диагностицира тоя проблем .Снимката по горе е от моя смяна,тампона визуално здрав,клатим,натискаме всичко изглежда ОК ?! 

Завъртам обаче гайката на стержина и се чува скърцане,после поглеждам по-внимателно и се вижда как гумата си се върти свободно.Крайният резултат след изваждане на тампона е снимката по горе.Това се получава от остаряла гума,нормално е колите са на 12 години.............

Редактирано от Nile
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за липсата ми в темата , но бях "извън играта" за известно време . В крайна сметка не намерих никой, който да диагностицира колата категорично и еднозначно и реших нищо да не правя за сега . Жената кара доста по спокойно от мен и при нея не блъска така. Тампонът съм сигурен, че е здрав . Тестваха го с въртене и ...... в крайна сметка след ходене поне на 5 сервиза , тест на амортисьори и похарчени Н лева се съгласих с моя майстор, който ми прави колите от дълго време. Имам му доверие до голяма степен . Та ми каза :

- при прост тест с натиск са ок ;

- при тест на машина са ок ( бях на точно определен сервиз за теста );

Карай си колата и не се занимавай с глупости . Лекото почукване от амортисьора, който протече и спря в последствие е заради частична липса на масло . При малки колебания няма плавен, а съвсем малък празен ход и за това чука на малки неравности . Случвало му се е и друг път . На големи колебания си работи.

Като за финал реших, като им дойде времето (почти не се кара колата вече) да сменя тампони , амортисьори и пружини на каяба . Няма какво да му мисля толкова . Това всичко от Германия излиза, колкото само двата амортисьора на каяба в Бг ...

От всичкото обикаляне по сервизите най ме хвана яд, че всички гадаят и викат май и може би .... Ебати и сервизите! Смени тва и ако не е от него, ще сменим и тва, и тва .....

Благодаря на отзовалите се по темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да напиша отново как се диагностицира тоя проблем .Снимката по горе е от моя смяна,тампона визуално здрав,клатим,натискаме всичко изглежда ОК ?! 

Завъртам обаче гайката на стержина и се чува скърцане,после поглеждам по-внимателно и се вижда как гумата си се върти свободно.Крайният резултат след изваждане на тампона е снимката по горе.Това се получава от остаряла гума,нормално е колите са на 12 години.............

 

По този начин може ли да се направи диагностика на задните тампони или важи само за предните? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги препоръчвайте ми каква марка тампони да си взема, защото си взех кайаба, уж японски на 3 тия ден почна да блъска и скърца пак :/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинални колега, 90 лева е единия. Иначе автърмаркет препоръчват на Febest, ама и там си е на късмет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия смешни гумени шок тампони-прашник, някой слагал ли е от друга кола с цел да сложи истински полиоретанов шок тампон че окачването не стига че е късоходово а и меко.

 

Sent from my A700 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×