Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

И още един въпрос ме мъчи за видкозитета на маслото, двигателя е D16V1 тук съм раздвоен от една страна май 0W20 е за постигане на икономия от друга страна за да се пази двигателя се препоръчва по гъсто масло. Да кажем избирам 0W30 но дали не е по добре първата цифра да 5 все пак преди да загрее двигателя има по голямо луфтове а и аз чакам да вклучи газта(20C) най често. Та малко съм в дилема мисля че колата ми е на около 200 хиляди и не е от Италия. Та кой е най подходящия вискозитет?

Има ли по евтино масло от амсоила с добри миещи свойства че хондите с тоя тънки сегменти малко им трябва да спекът.

 

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре прецени сам.Нито едното ,нито другото масло ще ти повреди мотора.Прочети FAQ в шапката.Това 5 или 0 лятото няма значение освен икономията.Зимата 0 е по-добре.Горе на 30 е ок,но 5W-30 e по скъпо от 0W-30 на някои марки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

HondaExplorer, би ли сподел с две думи как сканираш капката? По-специално, настройките на скенера. Използваш ли някаква специална/допълнителна обработка на сканирания образ. Странна ми е цялата тази "пъстрота" около ядрото. До сега не съм се сблъсквал с такъв резултат след сканиране. Опитах се да обработя предишното ти сканирано изображение (това 1200 dpi) и не успях... Получава се просто една "цветова мозайка".

При сканиране ти трябва най-простия възможен вариант на цветно сканиране, според способностите на скенера ти. Без никакви подобрения на цвета или нещо подобно (не съм много спец по скенерите). Може да ползваш евентуално баланс на белия цвят. Нищо друго.

Здрасти, настройките на скенера са 600ppi и Millions of colors. Върху листа с капката слагам бял лист и така сканирам, след това само отразвям бялата част за да може като отворя снимката петното да е прилично голямо. Никакви цветови корекции не правя. Подозирам че тази резолюция която избирам на скенера 600ppi всъщност не е това което се търси и дава по детайлен и зърнест образ. Ето и вариант с минималната за скенера резолюция 75ppi.

post-15617-0-76339800-1490091457_thumb.jpg

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За 0W20 стигнах до извода че целта му е икономия и нищо друго но тази снимка долу малко ме учудва става въпрос за марката JEEB бензин. става въпрос за високите температури

9073396j.jpg

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 0W20 стигнах до извода че целта му е икономия и нищо друго но тази снимка долу малко ме учудва става въпрос за марката JEEB бензин. става въпрос за високите температури

9073396j.jpg

 

Навсякъде казват как външната температура нямала никакво значение, защото при загрят двигател тя е постоянна. А навсякъде по owner's manual за маслата пишат за връзката между външна температура на въздуха и вискозитет. Вече съм шах и мат с тия визкозитети!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

HondaExplorer, сложи листчето с капката в средата на скенера и просто сканирай в А4 с резолюция 600х600ppi. Възможно е проблемът да идва от това, че когато "отрежеш" бялата част скенерът си прави баланс на бялото по частта, останала за сканиране, което поражда проблема ти (така поне ми казаха по-знаещи хора). Не се притеснявай за размера на капката. При обработката с GIPM-a можем да я увеличаваме. Пробвай с някоя капка, която ти е под ръка

 

П.С. Нали не ползваш някаква "гланцирана" хартия?

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здрасти, всъщност настройката на сканиране е с една цифра а не както даваш пример 600 х 600. И в руския сайт споменават максимална резолюция но под 800, а не под 800х800. Оправих настройката и сканирах и без допълнителен бял лист отгоре и пак същата работа. Сканирах и на друг скенер с който разполагам отново без допълнителен цял бял лист и ето резултатът там.

 

post-15617-0-39612100-1490102708_thumb.jpg

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за уточнението относно резолюцията. Моя грешка. Сега вече всичко е ясно видно и ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех нова капка след още 250 км. и състоянието сега изглежда значително по-добро. Явно има голямо значение как ще капнеш капката! Преди я капвах от около  10 -15 см височина, а сега от около 2 - 3 см.

 

post-17338-0-10293400-1490115040_thumb.jpg post-17338-0-84183700-1490115062_thumb.jpg

 

Мисля, мога да карам още с това масло... Или...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, капката се капва от 3-5 см височина. Аз лично капвам от около 3 см.

Маслото изглежда много добре. Бих го проверил отново след около 500 км, за да проследя развитието и потвърдя резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

500 км е малък пробег.

 

За последователен анализ на пробег 5000км са достатъчни 3-4-5 капки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип си прав, но в случая просто искам да изключа (и то обосновано) драстично различния резултат от предходната му капка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смятам да взривя темата като декларирам, че идните седмици ще сменя маслото с Carlube 5w40 за 34лв. 4,5л. от верига хипермаркети. Преди да ми "скочите" само да уточня, че маслото си е английско произведено от един от гигантите в производство на петролни продукти и смазочни и поддържащи течности- Tetrosyl. Параметрите на тубата са

  • ACEA A3/B3
  • A3/B4
  • API SN
  • MB 229.1
  • RN 0710/0700

При положение че изискванията за моя двигател са от годините на API SJ. И за да бъде съвсем интересно ще правя капкови тестове на 1000, 5000 и 10000км.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам колега, който налива масла от верига хипермаркети от години, сменя маслото на 15000 км и... колата върви винаги на здраво ръчкане. Ланча Капа 2.0, ако има значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги, чета с интерес темата, а също и темата за маслата в Субару форума и все пак в главата ми е каша. Затова моля за съвет.

1. моята кола е Сивик 1.7 cdti (километри незнайни, 150К на табло) - кара се всеки ден сутрин и вечер по 5-6 км. в посока, без светофари и т.н. Зимата едва отлепва стрелката на температурата. Затова и определям режима си на 80/20 - градско/извънградско. Сега ще кажете - "ти не си за дизел" и е вярно. Просто нямаше бензинови като я купувах. Осезаем разход на масло нямам. Сипвал съм Мотул Ексес 5/40, Тотал 9000 5/40. От прочетеното до момента съм разбрал, че маслото трябва да отговаря на спецификации ACEA B3, API CF или GM DEXOS 2. То хубаво, ама тези с Dexos 2, които съм заглеждал са с по-нисък TBN, от тези които нямат този сертификат. Давам за пример http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fo-sae-5w-30.html и http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-fo-sae-5w-30.html

2. На баща ми колата FR-V 1.7 бензин/газ 125 к.с.  ( за първи път ще сменяме). Километри на таблото над 200К. Бих определил, че режима му на шофиране е 70/30 извънградско/градско, като минимума на шофиране е 15 км в посока/ 2х дневно. Заради газта, чета че трябва да е MID- SAPS и да е ILSAC GF-5. Двоумя се тук дали да му сипя някой АМС или да мина първо през някое друго и на следваща смяна да е "по-така".

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

dandilov, купил си "ядрена бомба" за Д14-ката - Ravenol SSL 0W-40 (VOA, oil-club.ru)  :plane:

Дано да си уцелил и партидата - 16801328.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:punk: :punk: :punk: 

Едната туба е от Ноември 2016г., а другите са от Февруари 2017г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та оня ден Божката си сменя зимните гуми с летни и ония ми ти майстори видяли шишето Петро 5в20 в багажника и не пропуснали да му напомнят, че не било за нашия климат и щял да има проблеми лятото ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, голяма съм шамандура, докато се туткам да чета из руски и субару форуми, изтървах общата поръчка. Засега съм се спрял за моя Сивик на Ravenol VSI 5w40, но остава въпроса за на баща ми газифицираното ФР-В. Чудя се да пробвам бюджетни варианти за първа смяна като https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html, https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-0w-30-1-l.html или https://www.ato24.de/en/amsoil-signature-series-0w-30-synthetic-motor-oil.html

Благодаря предварително на отзовалите се!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента тече дискусия ,която е интересна. Равенола 5W-20 11000km на газифициран Хюндай.

http://www.oil-club.ru/forum/topic/28488-ravenol-sfe-5w-20-otrabotka-na-hyundai-ix35-posle-11-160km/

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ирония ли е или линка ти е грешен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kotarankat, доколкото това е първа смяна на масло на FR-V- то (считам, че колата е нова придобивка), аз лично бих пробвал първо с Петрото и то за около 5000 км, като един вид промивка на мотора, след което в зависимост от създаденото впечатление ще следва продължаване със същото масло или смяната му с нещо друго.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един въпрос как да източа максимално старото масло, без да свалям картера при смяна нивик аеродеск д15z8 98?за да не остова много от старото.купих колата и не знам кога приди мен е сменявано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

dragob, и Маркони и аз сме писали по-горе на тази страница по въпроса за "пълното" изтакане на маслото (постове с номер 683 и 685). Просто взимаш една спринцовка от 50-100 ml и й слагаш 10-ина сантиметров шлаух (гумена тръбичка) отпред (на мястото на поставяне на иглата). Повдигаш предницата на колата така, че маслото да се стича към отвора за изтакането на маслото. После мушкаш внимателно шлауха през отвора на болта на картера и придържайки го изсмукваш всичко, до което се докопаш. Също така можеш да срежеш върха на шлауха, който вкарваш в картера, под лек диагонал, за да може по-добре да прилепва и да засмуква от дъното на картера. След като изсмучеш всичко - оставяш колата няколко часа, за да се стече максимално останалото в двигателя масло и повтаряш процедурата. Ако имаш останало чисто масло за доливане, можеш да налееш 400-500ml, за да се получи нещо като промивка на картера, след което отново изтакаш и изсмукваш със спринцовката. Общо взето... това е. В твоята ситуация обаче аз бих свалил и капака на клапаните (капака на главата) и бих почистил всичко добре, както пише по-горе Маркони. Така ще разбереш какво е положението на главата и на ангренажния ремък, доколкото се вижда. Не си го спестявай. Не е кой знае каква работа, а за сметка на това ще ти даде добра информация за състоянието на мотора и евентуалното му "омазване" от нередовна смяна на масло.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един въпрос как да източа максимално старото масло, без да свалям картера при смяна нивик аеродеск д15z8 98?за да не остова много от старото.купих колата и не знам кога приди мен е сменявано.

Не се занимавай със спринцовки, шлаух и подобни глупости.

Просто отиди при маслар, който има вакумна машина, за източване на маслото, през тръбата на щеката за проверка на маслото. След като го източи от пробката на картера, изчакайте да се откапе максимално и след като завие пробката и смени филтъра,го накарай да изсмуче допълнително остатъка от картера с машината.

Гарантирам ти, че след източване на маслото и спиране на откапването му от пробката, с машината ще изсмуче допълнително около 100+ грама, като това зависи от релефа на картера.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,някой има ли впечатление и наливал ли е масло на Repsol ,закупено от Тех-Ко на К20/К24?Предполагам,че щом са официален вносител,то маслото няма да е менте и ако е с подходящ вискозитет  (0/20,0/30 или 5/30) няма да навреди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност няма да навреди.Все пак виж какви сертификати предлага точния модел.Интересува те API SM/SN или ILSAC  4/5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, честит празник. Днес реших да направя 2-рият капков тест на маслото в двигателя.

1.Amsoil ss-0w20.

2.Honda accord-K20Z2.

3.Общ пробег на автомобила-122000.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7100км.

5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%

6.Средна скорост 40км/ч.

7.Сезон на експлоатация 11.2016г.-04.2017г.

8.Моточасове-?

9.Изразходвано гориво-около 700л.пропан бутан и 120л.Еко 95

10.Пробата е взета от напълно загрял двигател.

11.Сушена е 24ч.на стайна температура.

12.Обем на налятото масло при смяната-3.9л.

13.Доливане около 150-200гр.преди 2000км.

post-32686-0-14252000-1491743873_thumb.jpgpost-32686-0-29215900-1491743917_thumb.jpg

Моля колегите emod и Markony за коментари. Благодаря!

post-32686-0-16527000-1491744506_thumb.jpg

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен за 7100 км, маслото изглежда добре. Притеснява ме само тая "къдравост" по периферията на капката... Дано да е от хартията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера хвърлих Репсол 0W30 a5/c2. Незнам колко е качествено, за 9000км(предимно извън градско) съм долял около 600мл. Купих го от Тех-ко. Зимата пак ще съм с такова. Сега налях 5w40 Петронас...ще видим колко ще изкара преди да го пипне...К24А3 на пропап-бутан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, маслото е в добро състояние. Краевата зона на ядрото все още е цяла и се държи. Имаш зона от чисто масло (в син цвят, макар и понамаляла), а и зоната на дифузия още не е много замърсена с неразтворими частици мърсотия. Аз бих продължил и капнал капка след 1000 км., все пак си на газ, а тя "пази маслото".

 

post-2577-0-81080600-1491768152_thumb.jpg

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги, ще се включа с нова капка след 1000км:).Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих сложил VIC DC-6 маслен филтър на това масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оригиналния хонда(purflux), къс съм. Прегънката на хартията е зигзакообразна. Какво е предимството на препоръчания маслен филтър?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега разглеждах в различни сайтове автомобилни масла, защото обещах на брат ми да му поръчам. Намерих тази оферта https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/total-quartz-7000-disel-10w-40-5l , която се води като изгодна? Знаете ли каква е редовната цена на Total Quartz 7000 Diesel 10W-40 5l?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Какво е предимството на препоръчания маслен филтър?

Миналата година карах с такъв,но после спряха вноса.Сега гледам пак са заредили.Има 2 филтъра в един корпус.Улавя саждите и променя цвета на маслото.Само за 5000 км е,което ме устройва идеално :).Провери в Гугъл,има картинки и разрез.Препоръчвам за тънки масла.Точно като за капката ти....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Ще сменям масло. До сега ползваните са били Castrol Edge / Magnetic (5W-40). Сега се колебая дали отново да е такова или да пробвам Eneos, за който казват, че се отразяват добре на всички японски коли. Има ли нещо, което да трябва да съобразя или мога спокойно да пробвам този път с Eneos?

 

 

--

Vasko56, понеже точно масла гледам в момента :) - Това твоето го виждам и по-изгодно, за 31 лв.

   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих сложил VIC DC-6 маслен филтър на това масло.

Разгеле, от миналата година ги чакам Еврото да заредят :)

 

Тотала за 31 питайте borko30 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Предстои ми смяна на маслото и съм се спрял на Eneos Premium 10W40 4L(41,50лв в maxcar), някой има ли наблюдения към това масло и заслужава ли си най-вече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...