Jump to content
Sign in to follow this  
vazmuten

Въпроси за гуми и джанти за CRV

Recommended Posts

Аз след доста четене по форумите сложих Michelon Crossclimate SUV 225/60/18 Всесезонни. С идеята, че климата ни е по умерен и спестяването на смяна всеки сезон на летни-зимни гуми. Пролетта сутрин стартираш с 5-7 градуса, след обед 20-22 градуса, идеално според мен за всесезонна гума.

За лятото не очаквам проблеми, предстои да разбера как ще се държи автомобила на сняг.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Супер, аз също обмислях този вариант ,но ме достраша за зимата. Ще се радвам да споделяш отзиви как се държат. Ако не греша около 300 лв им бе цената нали? Инак е много досадна смяната на летни със зимни и в моя случай си вървят по едни 120-140 лв за смяна само на година,което не е за пренебрегване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, с монтажа 300лв/бр.

Edited by dindin

Share this post


Link to post
Share on other sites

аз 2 години карам със всесезонни на Нексен и съм доста доволен- и зимата и лятото проблеми не съм имал дори на лед зимата са доста добри

Share this post


Link to post
Share on other sites

@seisivan последен сезон на зимните ще ми е. и се чудя дали да не скоча на целогодишни и да продам летните си. Би ли споделил точния си модел и в какви температурни амплитуди си карал? Как са зимите и летата в Есен? тая година в България имаше дни с 40+ градуса, а някой зими са до - 20. Случвало ли ти се е да се изкачваш до някой курорт в снежна обстановка и т.н. За лед каза,а кал и дъжд? Понеже съм доста доволен от летния си Nexen N'fera RU1 ако се реша на всесезонни бих взел пак тази марка ако има положителни отзиви за всесезонни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И как решаваш проблема с неравномерото износване на предните и задните?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема се решава като на определени км се завъртат гумите по строго определена схема. 

 

П. П. Това ако си маняк де... 

Инъче като се има предвид, че всесезонните се карат средно около 3 години, караш ги толкова без завъртане и после нови. Това важи ако минаваш до около 15-20 хил. годишно. 

Edited by CNC Setter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Модела е Нексен Нблу 4 сезона- за 2 години са на около 30000км вече. Отпред са на 6мм а задните 7мм профил към днешна дата. Иначе лятото съм карал са 38 градуса с тях а тази зима тук беше доста студена. Имаше доста дни с минус 15 градуса и доста сняг и лед. Проблем не съм имал дори декември ходихме на планина във сняг и си катереше без проблем. Не са скъпи гуми но специално всесезонните на Нексен мога да ги препоръчам. Преди това карах Форда с всесезонни на Firestone Multiseason  и бяха много зле както лятото така и зимата. Това са моите впечатления

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Към колегите с зимен-летен сет гуми+джанти...не ви ли се налага да правите реглаж на гумите всеки път преди да ги смените?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте  Дойде времето за купуване на нови летни гуми и колкото повече чета, толкова повече не мога да избера какви. Ще съм много доволен, ако може да дадете някакви препоръки и насоки. А ето и какво точно търся:

  • Марка и модел: Honda CR-V
  • Година: 2013
  • Размер гуми: 225/60 R18

Бюджетът ми е около 800-900 лева, като определено ми се иска да са висок клас, с висок индекс за SUV, нисък разход на гориво и по-възможност по-тихи.
Ще съм благодарен, ако може да ми дадете и някакви насоки от къде да ги закупя и... от къде сте доволни (става дума за София).

Като варианти засега съм се спрял на:

  • GOOD YEAR EFFICIENTGRIP 2 SUV
    • Разход на гориво: B
    • Сцепление на мокра настилка: A
    • Външен шум: 70 dB
    • Товарен индекс: 100 ( до 800 кг. )
    • Скоростен индекс: H ( до 210 км/ч. )
    • Цена: ~250 лв.
  • Bridgestone Turanza T005
    • Разход на гориво: B
    • Сцепление на мокра настилка: A
    • Външен шум: 71 dB
    • Товарен индекс: 100 ( до 800 кг. )
    • Скоростен индекс: V ( до 240 км/ч. )
    • Цена: ~270 лв.

Благодаря ви много предварително!

Edited by zdravko.nestorov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам наблюдение за посочените марки. Бих ти препоръчал всесезонни, като минус по шумни са от летните. Плюсовете са описани в темата по-нагоре.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бих посъветвал да хвърлите едно око на Falken ZIEX ZE310 ECORUN.

Когато купувах те имаха много добри отзиви в https://www.tyrereviews.com/  и са клас А за дъжд и шум. Икономия на гориво С, но според мен то не е фактор.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купих си f1 asymmetric 5 xl миналата зима, бяха на промоция в Германия за 117 евро бройката и мога да кажа че гумата си струва. Тиха е нищо че и дават 71 db и много комфортно вози. С treadewear 300 е. В момента са по 130евро, но в бг за съжаление са доста по скъпи

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте! Може ли някой да сподели от личен опит дали ще е проблем да сложа джанти с ЕТ 55. Джантите са ОЕМ, но изглежда не са за ЦРВ, вариантиъе са 17 и 18 ".

Edited by stoevivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте! Според публикуваните по-горе сайтове за размери на гуми товарния индекс за нашите коли е от 96 до 100. Има ли смисъл да закупуваме усилени гуми xl 102, понеже съм се спрял на този модел https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/continental/premiumcontact-24545-p-292158.html 

като същия се предлага и усилен като няма особена разлика в цената. Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доста дупки + висок център на тежестта, за мен е достатъчно за да си купя xl гуми. А при височина 45 задължително трябва да са fp(защита на джантата) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

Както бях описал в началото на темата имам проблеми с кръста и респ. проблем с твърдата возия на SUV Honda CRV 2014. Реших го като: сложих гуми 225/65 R17, под дамаската на седалките поставих 5см. дунапрен и поддържам налягане в гумите 2.0-2.1, което в щатите производителя го дава препоръчително за този модел (в Европа е 2.2). Колата я карам годишно не повече от 8000 км.

 

До сега ползвах зимата „Michelin 225/65R17 106H XL TL LATITUDE ALPIN LA2 GRNX“ и лятото “GoodYear 225/65R17 102H EFFICIENTGRIP SUV”. Возията е напълно приемлива и дори комфортна. За съжаление гумите остаряха и трябва да се сменят. Пролетта закупих 4 бр. “Michelin 225/65R17 106V XL TL PILOT SPORT 4 SUV” – нали мишелинките са меки гуми. За съжаление се оказаха страшно твърди и веднага ги върнах старите летни GoodYear. Разликата във возията беше огромна. Реших че проблема е в „106V XL“ на модела гуми. Последваха няколко писма до Michelin и  ми препоръчаха всесезонните “MICHELIN CROSSCLIMATE 2 SUV 225/65 R17 102H” – нямат XL и на се 106V. Преди седмица закупих 2 бр. от тях и … отново греда! Твърда возия. Загледах се, че старите LATITUDE ALPIN са били от тип Touring, а тези, както и PILOT SPORT ги водят Ultra High Performance – може би това е проблема? За съжаление LATITUDE ALPIN вече не се предлагат за моя размер :(

 

Както и да е, питането ми към Вас е кои добри зимни гуми ще ми препоръчате, които да са “меки”, предвид описаните по-горе факти?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честно казано на мен все ми е твърдо макар да не съм никак капризен. Но и досега не съм имал кола с R18. Предполагам, че проблема е не толкова в гумите колкото в окачването на самата кола.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От миналата година карам със GoodYear Vector Gen 3 225 65 R17 и съм доста доволен. Много са добри и на мокро и на сухо, а и комфорта на возене е добър. Карам ги на 2.5 бара.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/25/2021 at 4:52 PM, Plamen_Honda said:

Аз след доста четене по форумите сложих Michelon Crossclimate SUV 225/60/18 Всесезонни. С идеята, че климата ни е по умерен и спестяването на смяна всеки сезон на летни-зимни гуми. Пролетта сутрин стартираш с 5-7 градуса, след обед 20-22 градуса, идеално според мен за всесезонна гума.

За лятото не очаквам проблеми, предстои да разбера как ще се държи автомобила на сняг.

След почти три години пробег с всесезонни гуми Michelon Crossclimate SUV 225/60/18 споделям:

Изминати км 35 000 км за 3 г.

Тази зима ще им е последна пързалят се на учатъци, които до миналата година вземах без проблем, видимо износени, особено в краищата, след първите две години съм разменил предни със задни.

Сега се замислям да инвестирам в летни гуми, чета в форумите за препоръки. Един плюс за всезонните е, че не ги сменяш всеки сезон. По-шумни са от летните и лятото се износват бързо.

 

  • Like 1
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересно мнение. Бях се замислил за такива всесезонки, но явно не си струват парите. Ще си търкалям китайските всесезонки. Минават същите км, ама са къде-къде по-евтини...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Принципно на всесезонните гуми не меката зима им е слабост, а горещото у нас лято.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Качествата на всесезонните гуми не трябва да се обобщават, защото има големи разлики между тях. Някои (като Мишелина) са повече летни, докато други имат по-силни зимни качества. Всесезонката неизбежно е компромис, но различно изместен спрямо двата сезона, в зависимост от марката и модела. 35К живот за Кросклаймата ми се струва нереално нисък като износване. Колегата трябва да си погледне налягането и сходимостта на колелата. Моите Куатрак 5 почти не са мръднали за такъв пробег, но ги въртя стриктно на 10К и колата е в гараж. Смятам, че ще изкарат 50-60К. Стилът на шофиране също има значение, разбира се.

Edited by inspektora
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мен адски ме дразни смяната на летни и зимни гуми особено напоследък, понеже плащам и по 80 лв., т.е. 160 на година. Много съм умувал дали да мина на всесезонни. Винаги ме е спирал момента в който ще се наложи веднъж да нагазя в някакъв сняг и това ме плаши. Как се държат гумите да кажем по зимно насочените ?Респективно пък лятото какво би се случило при аквапланинг или др.? И ако трябва да ги въртя на 10к понеже нямам гараж пак трябва да посещавам гумаджия, т.е. не се ли губи смисъла им? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ключ / крик / 40 мин. на сезон и 2 сета гуми/джанти.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз си правех тази сметка, че няма да се занимавам със смяна, ако съм с всесезонни, но за 3 г, два пъти ходих до гумаджия. След първата година за баланс взе да друса, и един път за размяна на гумите. Ако е само до размяна, колегата е прав за клюа и крика. Но според мен все се налага от нашите хубави пътища да се изправи джанта да се направи нов баланс и до тук с идеята, че слагаш всессезонни и караш 4-5 години без да ги мислиш. Лятото си е мор за тях.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въртенето е друга операция. За нея трябват 2 крика, а по-добре стойка за купето + крик.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...