Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 7.09.2025 in all areas
-
2 точкиАз съм си направил регистрация в myve.bg Въвел съм си данните за шофьорска книжка и сайта периодично проверява вмвсто мен. Скоро ми писаха "скъпо паркиране" и тествах. След 10 дни пристигна мейл, че имам глоба.
-
1 точкаСивик Аеродек 2001 година, една от последните истински Хонди. Внос от Италия преди 5 години, няма никъде ръжди, обслужена с минимални външни забележеки за годините си. Кара се ежедневно. Направени са много неща по нея, като част от тях : 1. Сменена водна помпа, ролка и ангренажен ремък преди 10к км 2. Сменен съединител Exedy преди 20к 3. Сменено челно стъкло с ново 4. Сменени 2 нови фара с нови LED крушки с 24 месеца гаранция. 5. Сменени нови свещи, капачка и палец. Свещите са иридиеви Denso/ 6. Сменени тампони по мотор 2 броя + задните ушати тампони на надлъжните носачи. 7. Сменяни всички флуиди редовно - спирачна течност, хидравлика, антифриз и масло. Кара се с оригинално масло Honda 5/30. 8. Ново казанче на хидравликата с нови оригинални маркучи. 9. Нови летни гуми 195/45/16 ДОТ 2024-та на джанти 10. Нови зимни гуми 14-ски на джанти. 11. Нов воден оригинален Honda радиатор Toyo. 12. Климатика работи чудесно. 13. Сменена генерация след катализатора до крайното гърне, който катализатор работи и си е на колата. 14. Евро 3 с 3-та категория за газовете. 15. Има газова уредба но от 2 години се кара само на бензин. Съответно трябва да се профилактират и/или сменят изпарител и газови дюзи. Вписана е в талон като газ/бензин Разхода на бензин е между 7 и 8/100 в град София. Забележки : типичните за модела, дръжка на шофьорска врата отвътре, шофьорски стъклоповдигач. Работят, но е хубаво да се сменят с нови. Леки външни забележки от годините на експлоатация. Леко натиснат десен калник, имам нов такъв в същият цвят и ще бъде даден на купувача. Сигурно изпускам още неща, които съм правил по нея. Платени данък, гражданска и винетка до краят на годината. Може да се види след предварителна уговорка. За колеги от форума, ще има коментар. Продава се поради покупка на 3-ти автомобил. Много мразя репликата "качваш се и караш", но има малки неща за отстраняване и колата е в добра кондиция. История какво и как съм правил по нея, има в моята тема за колите. За връзка с мен тук на л.с. и тел О893 / ОО9 15О
-
1 точкаЛеджо е Холандец - топ е - само на 370К, ама той не се брои щот е милионник. А за канадките знам от моя чиляк, че има и гнили, но има и сухи - зависи от региона и зимите.
-
1 точкаЗа съжаление Хондовското в Хондите бе допреди дузина години. Актуална справка - новият Прелюд. Скоро тествах Пилот 2020-та. Освен че не е моят тип кола (големо и високо като яхта) с друго не ме впечатли. За екстрите не ми дреме, а като желязо е назад от Леджо. За какво да мечтая? Ще помагам zа мечтата на синчето - S2000. Кадърните инженери и дизайнери вече не бачкат за големите марки. Или си направиха старт ап-и, или бачкат за китайците.
-
1 точка@ceco_accord, всичко ще си покаже с времето, мерси. За разлика от японските, тук има европейска база данни и можеш да провериш всеки километър като взимаш нещо, без да е нужно да се молиш на вносител. За качеството, не знам още, ще разбера с времето. Важното е жената да е доволна и да са сейф с малкия, че яко джигити навсякъде. Относно скоростта, винаги съм харесвал да има повече коне, дали ще се ползват е друг въпрос. Хубавото при 7G Tronic-a е, че се обучава за твоето каране, има и спорт режим, който може дори да не ползваш ако желаеш а да си караш на комфорт постоянно. Имаш и manual също, каквото избереш, добри кутии са. Духът на старите коли, особено Хонда е уникален. Просто по-новите не предлагат нищо интересно, скучни са, не се влага мисъл като ги правят така, както по-старите, нямат достатънчо екстри, прекалено са ми пластмасови, качеството на материалите в купето не е толкова добро, скърцат и пукат, не са обезшумени добре, няма избор на бензинови мотори с малко повече коне и мога да продължа още.
-
1 точкаСивикът на момчето е 75 коня. С 4 човека и климатик - ето това е спряла кола, но за него е ОК и не иска да кара моята, дето е с такава мощност на всяко 1 от 4-те колела. Твоят проблем е като моят, (многото коне), но аз се кефя повече като карам неговата, щот в Леджо скоростта не се усеща и се губи тръпката при законни скорости, а тях ги редуцират. С 300 и със 75 изпреварването е различно и с първите вече ми е скучно. Он зи ден ми вика: Всичките ми приятели искат големи тихи и комфортни коли - не ги разбирам. А аз му рекох: Няма да повярваш, но това е масово явление и дори аз минах от там. Ноо, връщам се, само да подкарам Телевизорчето. Но ти желая късмет и безпроблемен Мерц, че отдавна бяха такива.
-
1 точка
-
1 точка@Jivetz, имах прелюд, сега е в брат ми, колата е в семейството от далечната 2008-9 някъде, не помня вече. Екседи сложих там, до ден днешен е в колата ама няма общо с тези сега, нищо общо. Понеже все хонди карам до момента, заминавах се и с авточасти няколко години. Казвам ти, от личен опит, новите не стават, стандартните серии. То не е само при тях, а при масово частите в момента. При по-високите серии stage 1-2 и други марки с доказано качество ( съответно и висока цена ), нещата са по-различни. За дизел не говоря, става въпрос за бензин. Дизел взех Luk или ( Бокluк ), както обичам да му казвам, на някакво промо за братовчеда с DS4, заедно с маховика. Изглежда като все едно си отворил киндер яйце ама тя и колата така изглежда. Нещата са зле, оригинални части където може, останалото е тото.
-
1 точка@ceco_accord, класика са си, здрави и яки машини. Като нямат и ръжди, сигурно могат още 25 години да карат с елементарна поддръжка. Новите не са точно така вече ама…това е то, трябва да се движим в съвремието. На Aerodeck в UK му казват “the dog”, защото е горе долу неубиваем ако се гледа поне малко. То това важи и за 6 хеч като се замисля. Новото дори не е Хонда, защото нямат добри предложения, за мен поне. Не, че не ги гледах в няколко сегмента ама нямат общо със старите машини, нито като двигатели, нито като интериор и екстериор.
-
1 точкаЕкседито ако ти е менташко възможно е ..Но е Афтър маркет все пак..Имат и висок клас ,но е пара. При Дидо от вн ми каза следното.. слага люк ,и каза че държат , важно е кой ти го слага и как..Не всеки има лев за оем като вази нали,и колко време ще седи колата в него и тн,щот повечето хора не искат да правят подаръци на следващите собственици.. За оем.. D&V https://m.facebook.com/dvautobg/
-
1 точка
-
1 точкаФен съм на старите Хонди и ако можех, бих взел и твоята и на Боян, ноо... ...нека и други хора да имат шанс да покарат нещо стойностно от времената когато шофирането бе аналогов ритуал.
-
1 точкаПревенцията по пътищата в България е мит. Репресията – реалност. Вместо държавата да инвестира в добре направени пътни платна с асфалт, който отговаря на изискванията, ясни маркировки, обучения, кампании, модерни технологии и ясни пътни правила, тя се е превърнала в ловец със скрита камера... Буквално. Пътните полицаи се крият в храстите, не за да предотвратят инциденти, а за да „уцелят“ някой водач, който не е намалил навреме. Лов, не контрол. Санкция, не сигурност. Във всяка цивилизована държава превенцията започва със знак, с ясна маркировка, с добро осветление. У нас – с глоба в пощенската кутия и акт по подразбиране. Да събираш пари и с тях да купуваш нови автомобили и камери не е превенция. Да изненадаш някого със скрита камера и да му вземеш 600 лева не променя поведението му. Но да го предупредиш с табела, да го образоваш, да го накараш да мисли – това е превенция. Само че тя не носи пари. Глобите носят. А когато държавата обърка приоритетите, резултатите се виждат по статистиката – жертвите на пътя не намаляват, а недоверието расте. А върха на всичко в забърканата каша са новите промени в Закона за движение по пътищата. Когато държавата е неадекватна, законът започва да наказва невинните. Представете си това: Вие сте трезвен. Не сте дрогиран. Карате в рамките на разрешената скорост. И все пак... група пешеходци изскачат внезапно от място, където не би трябвало да има хора – между мантинелите на голям столичен булевард. Блъскате някого. Загива. Резултат: вие отивате в затвора. Минимум за 5 години. Няма условна присъда. Няма прошка. Няма значение, че не сте нарушили закона. Защото новите текстове в Наказателния кодекс предвиждат лишаване от свобода дори и за изрядни водачи – стига да има фатален изход. И не само. – Ако причините смърт без превишена скорост – 5 години. – Ако има тежка телесна повреда – до 4 години. – Ако има няколко пострадали – събират се. Получавате присъда на база най-тежкото от обвиненията. Какво казва законът? Че не е нужно да си престъпник, за да бъдеш осъден. Достатъчно е да участваш в трагедия, в която си бил зад волана,дори без да имаш вина . Проблемът е по-дълбок. Новите закони не са просто строги. Те са юридически непропорционални, социално недалновидни и морално несправедливи. Няма реформа в обучението на шофьори. Няма подобрение на пътната инфраструктура. Няма електронен контрол в реално време. Няма ефективна превенция срещу наркотици, алкохол, дрифтъри и денонощни гонки. Но има: – повече камери за средна скорост (без ясно регламентирана методика) – още повече знаци (много от тях абсурдни,не на място ,дублирани или излишни) – още повече прехвърляне на отговорност към водача – дори когато той е жертва, а не извършител. Наказанията вече не различават злополука от престъпление. – Ако дете изскочи внезапно на пътя, виновен е шофьорът. – Ако шофьор с предимство бъде блъснат от друг, минаващ на червено, пак може да се окаже съпричинител. – Ако пътния участък е лошо поддържан, маркировката липсва и светофарът не работи, пак ще има виновен – и това ще е човекът зад волана. Вместо държавата да си свърши работата, тя си измива ръцете със затвори. Знаем какво означава „несъобразена скорост“. Това е вълшебното заклинание, с което можеш да бъдеш осъден дори когато нямаш никаква вина. Дупка? Лед? Аквапланинг? Изскочило животно? Внезапна повреда? Не си спрял – значи не си съобразил. И така – оттам нататък – прокуратура, дело, обвинение, присъда. Нека го кажем ясно: Закон, който не прави разлика между престъпление и трагедия, не е закон. Това е наказателна бухалка. А какво казват юристите? Че този текст в закона е популистки. Че не издържа на елементарна правна логика. Че ще доведе до реални осъдителни присъди за хора, които не заслужават и ден в съдебна зала. А най-страшното? Че ако не признаеш вина, дори когато не си виновен, губиш и последния си шанс да избегнеш затвора. И докато депутати се събират за снимки, а институции си прехвърлят отговорността, обикновеният човек зад волана остава най-лесната мишена. Защото е на пътя. Защото е видим. Защото няма кой да го защити. Закон без справедливост е просто официална несправедливост. И ако днес не се вгледаме в абсурдите на новите текстове, утре ще е късно... Видяно от Нета …
-
1 точка@ceco_accord, надявам се. Хич не ми се разделя с нея, че точно я понаправих, но другата е по-сериозна и искам нея да я наглася, че и жената ще я кара главно даже.
-
1 точкаДоно попадне в читав човек, та да продължи да живее добре, а не само да служи вярно.
-
1 точкаТука проверявам аз: https://e-uslugi.mvr.bg/services/obligations
-
1 точкаИма хора, които във времето си вършат нещо и историята отсява добро, или лошо е. Има народ, който върши нещо, или не върши нищо и това остава в историята му.
-
1 точкаАз смених комплект вериги (общо 15 оригинални елемента) на 295 х. км. Нямаше симптоми на тракаща верига, но от "страх лозе пази" го направих. Какво установих при смяната: веригите бяха леко разтегнати/износени с около 1см. Банани и плъзгачи без фрапиращо износване и канали от веригите. Зъбните колела почти като нови. Обтегачите (най-скъпите части) отворени на 50/60 % - което означава че веригите са имали още живот. И тук е момента да кажа, че по-голям проблем има с малката верига. Та промяна в работата на двигателя след смяна на веригите не намирам, но понеже въпросната кола смятам да я карам още, вече се чувствам по-спокоен.
-
1 точкаЗдравейте, от скоро имам Легенда и това ми е първия пост във форума, не съм многo технически грамотен и избягвам да давам съвети на тема коли. Просто имах същия проблем с притрисане и леко колебаене на оборотите при палене на студен двигател и реших да споделя какво оправи проблема при мен. Нямам газова уредба. Проблема изчезна след като смених PCV valve. Купих частта от АУТОФИКС ПАРТС, понеже от Бултрако ми обявиха 20 дена за доставка.
-
1 точкаПаркирана на топло вече си е вкъщи. Утре звънкам на майстора за час. И ще ходя са събера нещата за обслужването. Благодаря на всички колеги за ценните съвети! Ще имам още питанки ако не възразявате. Официално и аз съм с Хонда Вече!
-
0 точкиВреме е да минава нагоре - днес пак го натисна 1 калпазанин. Утре стартира 5-и. Форца Никола! А Макс утре стартира пръв! Дори Юки е в топ 10. Ще е интересно утре, ако въобще някой следи F 1 и 3 в този форум.
-
-1 точкиМного е гадно чувството да караш кола,която не върви,ден след ден,месец след месец.Да ти е гадно още преди да си я запалил защото знаеш какво следва.Още по-гадно е самозалъгването,че си направил правилния"разумния"избор. Те така за бензиновите CRV-та ,еле пък автомат,но всеки сам си решава.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00