Именно заради това клатене.
Високото седене те лашка в седалката странично.
Високият център на тежестта не ми допада и влияе зле на хандлинга, дори колата да е нова, или поне окачването да е в ред. Обратната връзка с пътя е размазана, или почти липсва, което на някого може и да допада, но за мен е необходима за удоволствието от шофирането информативност.
Високото челно съпротивление при нормална извънградска скорост, а да не говорим за магистрална, или свръх нея. Не че карам бързо, но ниско долу е по-тихо. Да пътят е по-близо, но и джанти/гуми са по-малки, а и никой не влага много пари в добра шумоизолация на среден клас СУВ-ове.
Качването ми е неудобно, както и слизането, а също и позата на седене - предпочитам краката ми да са напред, а не надолу, но това е въпрос на усещане за ергономията и не е въпрос на конструкция и тапицерия на седалката, а позицията и в купето, и спрямо пода и таблото/волана.
Влошена габаритна видимост и свръх размерите (макар с по-добър вътрешен обем), също не ми допадат, но пък в движение напред се вижда по-далеч.
Това са принципни положения спрямо типът автомобил и всеки си решава какви са му приоритетите.
Няма кофти кола - има неподходяща за потребностите, а иначе винаги има компромиси - приемливи, или не - "всеки сам си преценя".