Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 30.06.2025 in all areas

  1. 2 точки
    Хората казват - "Мотор не се мие", ама аз таз мантра я заобикалям - веднъж годишно, ей тъй - преди преглед. Няма драма с него - ще се кара, още 1 година. Минах го сабале, по ладовина.
  2. 2 точки
    От настройките -> Субтитри -> Автоматичен превод -> език по желание
  3. 1 точка
  4. 1 точка
    БАМ! Пристигна моята мечта. Чисто новичка Honda Ridgeline Trailsprt 2025. Първи впечатления? Върви повече от Акорда, много повече... И харчи повече, малко повече! По-тиха е от CR-V -то... И доста по-широка! Повече, отколкото очаквах във всяко едно отношение. А цвета? Направо кърти!
  5. 1 точка
    @pichurka @Dimitar_Honda Тези знаете ли ги.
  6. 1 точка
    Малките оригинални части могат да се взимат от Амаяма ,на удивително ниски цени от всичко което се предлага в Бг. Иначе в форума има тема за оригинални части,но разликата от това да си я вземеш сам пак е немалка.
  7. 1 точка
    И аз се сдобих с такъв теч в началото на Май, на сменен кондензатор преди 4г в Бултрако Пловдив (колата беше на 6 години). Системата се оказа празна, напълниха я, сложиха и UV оцветител. Казах си Е тоя кондензатор, оригинален, пък за 4 години се проби пак... Вечерта се навеждам и ето това виждам. И аз реших, че е уплътнението, поръчах си и тръгнах да се приготвям за смяната. Климатика не съм го пускал изобщо оттогава, че не знаех с какви темпове изпуска. Отидох да източат климатика, 3 седмици след пълненето - системата вече празна . Та започнах с демонтажа. Свалих предната броня и се захванах с климатика. Болта излезе с драма, пълно с корозия. Ама като започнах да вадя тръбата - ми направо се скъса. А частта, което остана вътре, беше като залепена. В крайна сметка успях да я раздвижа, с внимателно натискане напред-назад, след като излезе доста гняс. Ама това раздвижване няма как да се постигне като е тръбата залепнала на място. Може би с някакъв разтворител... Но в крайна сметка сега ще трябва да се сменя тръбата и кондензатора, понеже като го гледам и той ще се обади след година. Проблема ми е, че не мога да намеря инфо какво е уплътнението за горната тръба. По-голямо е от на долната, която е 8мм, спрямо каталога на Honda.
  8. 1 точка
    Време: -Демонтаж - около 4-5 часа -Почистване и заварка - около 2 часа -Монтаж - около 2 часа Инструменти: -Тресчотки и камъни 10, 12, 14, 17 -Удължител (тръба или професионален удължител) - необходимо е за сила при развиване, с повишено внимание поради опасност от скъсване, на клеясалите гайки и болтове. -WD40 или по-висок клас лубрикант за клеясали гайки и болтове- мин 200 мл -Клещи и други дребни помощници за удобство Резервни части: -Нова гарнитура за колектора, HONDA Part No: 18115-RBD-E01 Ако ще си правите заварката сами се предполага че имате необходимите знания и инструменти за почистване, шлайф и подходящ материал за самото заваряване. Затова няма да се спирам на това. Ремонтът е почти невъзможен без втори човек, затова се подсигурете с един надъхан като вас помощник. Започваме: 1. Сваляне капака на двигателя: Развийте оградените с жълти кръгове болтове и отстранете капака 2. Източване на антифриза: ]Развийте капачката и тапата за обезвъздушаване на разширителния съд за антифриза: Развийте тапата за източване и източете в чист съд антифриза. Не го изхвърляйте, освен ако не искате да го смените с нов. После се налива обратно. След като източите всичко, затегнете здраво тапата за източване.[/color] 3. Сваляне на термо щита Свалете маркучите показани на снимките. Може да се мине и само със сваляне на малкия вакуумен маркуч, но е доста по-лесно ако се махнат и останалите.Развийте трите болта и отстранете термо щита. [/color] Термощит: 4. Сваляне на Катализатора За да свалите катализатора, би трябвало да свалите цялата изходяща тръба с меката връзка, което е доста непосилна и клеясала задача. При големите мъки на болтовете при меката връзка се усукваше лошо цялата ситема чак до ауспуха, та се уплашихме да не скъсаме нещо и спряхме. Обаче на шурето му дойде хитрата идея просто да откачим двата тампона на меката връзка и гърнето (показани са на снимките) и така си решихме безболезнено и елегантно проблема с изходящата тръба, като просто я отместихме на страни и фиксирахме.[/color] След като отместите (или свалите) тръбата, развийте планката на катализатора ( 3 болта) и свалете самият катализатор. 5. Сваляне на турбо компресора - линия за антифриз Развийте показаните болтове, като тук трябва да се внимава да не се изгуби вътрешната шайба на големия болт (17мм). На снимката е с голямата стрелка: Внимание: ще потече малко антифриз! 5. Сваляне на турбо компресора - линия за масло Развийте болтовете, обозначени на снимките. Внимание: ще потече малко масло! 5. Сваляне на турбо компресора - тръби за въздух Развийте стягите и извадете тръбите. Облепете отворите за да предотвратите замърсяване. Развийте болтовете на турбото и отдолу скобата и свалете турбо компресора (2 човека единия помага от горе) (!) За да не прецакате турбото: - не пипайте актуатора - не пипайте витлото 6. Сваляне на изпускателния Колектор: Развийте гайките, Не се притеснявайте ако излязат със шпилките - после се навиват по обратния ред безпроблемно. Ето пораженията: Подготовка за заваряване: Следват аргоновите заварки: (Доста си поиграхме и зававарихме навсякъде където имаше съмнения) Получи се доста добре, а шурето заваряваше за втори път с такова нещо - браво! 7. Гарнитура на колектора: Препоръчително е да смените старата гарнитура. Монтаж: Всичко по обратния ред. Гайките на колектора към двигастеля се стягат с 44 Nm Трите гайки на Турбото към колектора - с 59 Nm Ако нямате динамометричен ключ, завийте средно силно но не прекалявайте! След като завършите монтажа, налейте обратно антифриза до макс. (ако има нужда долейте с нов) и обезвъздушете. Стартирайте двигателя и след 2-3 секунди го угасете. Направете така 3-4 пъти, след това стартирайте и оставете да поработи поне 1 минута, за да се разнесат всички течности по обичайните си места. Направете тест драйв и се насладете на резултата. Прикачвам и официалният сервизен бюлетин на Хонда за смяна на колектора. Поздрави! HONDA - Exhaust Manifold Replace.pdf
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...