Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 16.04.2025 in all areas
-
7 точкиТака,развръзката на историята. Аутодока ме изненадаха приятно с качеството на помпата,едно към едно с оригинала,пристигна точно за една седмица.Поръчах Sachs,дойде Nissin с щампа на закс 🤔. Долна помпа взех от нашенски магазин марка Herth+Buss,дойде в тяхна опаковка на помпата обаче няма щампи,качеството на пръв поглед задоволително. Последва монтаж и обезвъздушаване на самотек,за половин час претаках половин литър течност,да измия хубаво системата.Накрая 5-6 помпи с отваряне на пробката за всеки случай,но въздух нямаше,беше се обезвъздушила сама. Резултат плавен,мек и леко вдигнат педал,настройката на хода го направих,като на старата помпа.Скоростите влизат,като в масло,преди имах понякога проблеми със задната,влизаше на втория-третия път,сега няма проблеми. Възвратната пружина на горната помпа всъщност си е доста корава и затова сигурно хода на старата ми е бил по-малък. Ми това е-рапорт даден.И ако сменяте течност-в гараж с инструменти😁не,като мен на поляната.
-
3 точкиРатан Тата, индийски мултимилиардер с нетна стойност 291 милиарда долара, бе попитан от радиоводещ в интервю: - Господине, кога сте бил най-щастливи в живота си? Ратан Тата отговори: Преминах през четири етапа на щастие в живота си и накрая разбрах смисъла на истинското щастие. Първата стъпка беше натрупване на богатство и ресурси. Но в този момент не получих щастието, което исках. След това дойде вторият етап на натрупване на ценности и обекти. Но разбрах, че ефектът от това също е временен, а блясъкът на бижутата не трае дълго. След това дойде и третият етап на големите проекти. Притежавах 95% от петрола в Индия и Африка. Бях собственик и на най-големия завод за стомана в Индия и Азия. Но и тук не стигнах до щастието, което си представях. Четвъртата стъпка дойде, когато мой приятел ме помоли да купя инвалидни колички за деца с увреждания - около 200 на брой. Но същият приятел настоя да отида с него и да дам количките на децата. Видях странен блясък на щастие по лицата на тези деца. Видях ги всичките да седят в детските си колички, да се движат и играят. Сякаш бяха пристигнали на място за пикник и са споделили наградата си с мен. Чувствах се толкова щастлив отвътре. Когато реших да си тръгна, едно от децата ме хвана за крака. Опитах се да се освободя бавно, но детето погледна лицето ми и ме стисна още по-силно. Наведох се и казах: - Скъпи, имаш ли нужда от нещо друго? Реакцията на това дете не само ме шокира, но промени напълно виждането ми за живота. Това малко момче ми каза: "Искам да запомня лицето ти така, че като те видя в Рая, да мога да те позная и да ти благодаря отново!"
-
2 точкиХУБАВО Е ДА СЕ ЗНАЕ 1) Стомахът се страхува, когато не закусвате. (2) Бъбреците се страхуват, когато не изпиете 10 чаши вода за 24 часа. (3) Жлъчката се страхува, когато не спите след 23 часа и не се събудите на изгрева. (4) Тънките черва се плашат, когато ядеш студена, закъсняла храна. (5) Дебелото черво се плаши, когато ядеш повече пържена и пикантна храна. (6) Белите дробове се плашат, когато вдишвате дим, мръсен въздух и цигарен дим. (7) Черният дроб се страхува, когато ядете тежка пържена храна, различни вредни и бързи храни, пиете алкохол. ( Сърцето се страхува, когато ядеш храна с много сол и холестерол. (9) Панкреасът се страхува, когато ядеш много захар и сладко. (10) Очите се плашат, когато седиш много в телефона и компютъра в тъмното. (11) Мозъкът се плаши, когато започнеш да имаш негативни мисли. Грижете се за различни части на тялото и не ги плашете. Всички тези органи не се предлагат на пазара. Те са скъпи и най-вероятно не могат да си позволят навременна замяна. Затова поддържайте органите си здрави.
-
2 точки
-
2 точки
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаМиналата седмица, (вярно че монтьора ми е познат), но смениха предни дискове и накладки, обезвъздушиха предните апарати, смениха ми зимните гуми с летните + баланс (летните са си на джанти) и ми взеха 70 лева.
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаШашкаща е - откачили са ти и ченето. Здраве да е - дано дисковете са легнали добре и не излязат калпави.
-
1 точкаБеше изгорял или не е правил контакт? Ако е първото, такъв як бушон да изгори...?
-
1 точка
-
1 точка
-
1 точкаОтпред сложих скромния 1см подложки. https://freeimage.host/i/30TukFa https://freeimage.host/i/30TuO6g Дясната пружина малко се изметна след сглобяването. Утре ще я свия да огледам да не се е разместила подложката. Другите неща ги качих по предницата и захващам да изтъркам подкалниците от ръждата.
-
1 точкаПърво да провери клемореда, онова което задвижва ключа при завъртането.
-
1 точкаПротестиращите се опитват да решат проблеми, които не са в тяхната юрисдикция. Тоест, помагат на държавата да функционира нормално и адекватно. Държавата обаче се възприема не като наша, а на политиците, а те ще направят всичко възможно, нищо да не направят, защото така им е изгодно. Завишаване строгостта на мерките е безпредметно, ако я няма необходимата ефективност на съдебна система и нейната коректност. Но е изгодно, защото се пълни бюджетът, от който харчат те, уж в наша полза. Нови, "небрандирани" патрулки! Кво стана с конфискуваните за нарушения и защо не ползват тях? Каква е приоритетната полза от рестриктивни мерки и защо инфраструктурата е на заден план? Защо там цените на 1 км магистрала са в пъти по-високи от на запад? За да може да цуцат и от тук и от там. Измислили са го. Това скоро трябва да свърши - добре, или зле е относително за тях и за нас.
-
1 точкаСтранно, ама разбрах как става, от английски форуми... В ляво от жълтото, на черната пластмаса, има правоъгълен отвор, в който се мушка тънка отвертка, с която се натиска зъбче/контра и капака се измъква навън, към отвертката... Става много лесно, ама като знаеш... Всъщност, сваляне трябва, когато търсиш/сравняваш спрей/боя. Правене по номер никога не е съвсем точно, защото тя старее и леко се променя и за цялостно боядисване на детайл, не е толкова важно, но за поправка на малка област, личи всеки нюанс...
-
1 точка
-
1 точкаПровери термощита на катализатора понякога изгнива там където е захванат и почва да дрънчи.
-
1 точкаВземи си провери и двата лагера, макар че ти е сменян единия. Ако не е ОЕМ, не се знае какъв автърмаркет може да ти се е паднал
-
1 точкаБалада за BG джигита Не кола, а археологическа находка, вътре джигит с тежкарска походка. Облечен в анцуг, пазарска кройка, горд собственик на BMW Тройка. Убеден, че е най- големият пич, щом кара каруца с тунинг кич. Убеден, че когато колата подгони, не важат гравитационните закони. Убеден, че настъпи ли газ, на трета, вече е излитаща в космоса ракета. Убеден, че Бог му е навигатор и може да кара като авиатор. Убеден, че е безсмъртен и без страх, другите да дишат след колата прах. Убеден, че пешеходните крачки спират по- бързо от спирачки. Убеден, че ако кара смело, ще скрие произхода от село. Убеден, че е достатъчно тарикат да надхитри патрулката на КАТ. Убеден, че 20 минути подраняване е по- ценно от живот и нараняване... Убеден, че нищо не може да го спре, дори на цената някой друг да...умре... Жалко..., но това не е просто мит, а до болка реален бг. джигит. Автор : Петър Донкин
-
1 точка
-
1 точкаМЪДРОСТ ОТ АРАБСКИТЕ НАРОДИ В 31 ПОСЛОВИЦИ 1. На глупавия прощават 70 грешки, на умния – нито една. 2. Медът се залепва по мустаците на този, който се облизва. 3. Всеки мъдър враг е по-добър от невежия приятел. 4. Ако си направил добро - премълчи, ако са ти направили добро - разкажи. 5. Оставете това, което не ви носи полза – то взима от вас, но не ви дава. 6. Ще бъде ли сянката на дървото права, ако стволът му е крив. 7. Апетитът идва с първата хапка, а кавгата - с първата дума. 8. Ако се колебаеш за нещо - питай баща си; ако го няма - брат си; ако нямаш брат - съседа си; ако си далеч от дома - питай първия срещнат; а ако си в пустинята и няма никого - питай жена си, чуй, какво ще ти каже и направи обратното. 9. Две неща доказват своята ценност след като ги загубиш – младостта и здравето. 10. Думите, докато са в теб, са твой слуга, излязат ли от теб - стават твой господар. 11. Когато даваш заем си приятел, когато си го поискаш обратно – враг. 12. По-добре да живееш един ден с орлите, отколкото година с кокошките. 13. Когато бикът пада, над него се издигат много ножове. 14. Войната е лека за зрителите. 15. Враждувай с царя, но не враждувай със стражата. 16. Един преживян опит е по-добър от седем прочетени мъдрости. 17. Всичко, което е в изобилие, доскучава. 18. Дай на глупавия хиляда акъла – на него винаги ще му хареса само неговият. 19. Стиснатият богаташ е по-беден от щедрия бедняк. 20. Ако нямаш това, което желаеш, пожелай това, което имаш. 21. Не бъди като барабана – гръмогласен, а отвътре – празно. 22. За да запазиш тайната от враговете си, запази я от приятелите си. 23. Който търси приятел без недостатъци, остава сам. 24. Малка е ползата от очите, ако умът е сляп. 25. В любовта няма съветници. 26. Този, на който къщата е от стъкло, не xвърля камъни по хората. 27. Който има здраве, има надежда. А който има надежда, има всичко. 28. Който е откраднал яйце, ще открадне и кокошка. 29. Шепотът на красива жена може да бъде чут по-далеч от рева на разгневен лъв. 30. Вярвай в Бога, но си завързвай камилите. 31. Който иска да направи нещо, намира средства; който не иска да го направи - намира причини.
-
1 точкаДа, в столицата през последните години трафикът стана направо нетърпим. Обаче културата на шофьорите, макар и по-добра от тази в някои по-малки населени места, си остава потресаващо ниска. В малките градове, а и в по-големи - като Бургас например - масово не се подава мигач. В София този проблем не е толкова изразен, но си го има - особено при престрояване. Това е по-скоро от арогантност, отколкото от неумение, демек - аз съм велик, не ме интересуват другите на пътя, ще се съобразяват с мен. Особено дразнещо е при лента с позволен ляв завой без светофар. Човек с елементарна съобразителност и шофьорска етика ще подаде ляв мигач достатъчно рано, за да могат колите зад него да се престроят и да го заобиколят. Да, ама не! Обикновено безмозъчната твар набива спирачка в последния момент, после ако е на кеф пуска мигач и спира в платното да чака насрещното движение, а тия отзад псуват. А за класическото бавно минаване на светофар, където принципно могат да минат 15 автомобила, а минават 3, предлагам отнемане на книжката! Особено за такива, които специално набиват спирачки преди светофара, за да спрат цялата колона, изчакват да светне жълто, чудят се, маят се, оглеждат се, почесват се и накрая дават газ на червено! Между другото, забелязал съм, че 90% от жените чатят докато шофират.
-
1 точкаЗдравейте, от проченето в интренет разбрах, че Сивик 8, специално 2006г. производтсво, имат някакви сериозни (разбирайте често срещани) проблеми с HFT (Hands Free Telephone) системите си и по специално модула намиращ се закрепен на кората под волана, който контролира bluetooth системата и тази за гласов контрол. Проблема се състои в това, че доста често този модул дефектира и започва да консумира електричество дори и при изгасен двигател. Тока който изтегля е в диапазона 0,20-0,52 A, което смъква и без това малките акумулатори на сивика (45 Ah) за около 5 дни в покой, до 7-8 V, което е крайно недостатъчно дори и за опит за палене. С това се сбъсках и аз, такива ми бяха показанията за консумация още преди да разбера къде всъщност е проблема: Виновникът, както и темата посочва се оказа въпросният HFT модул, който при мен е със следния сериен номер: Ако нямате други проблеми с модула, не си играйте да го разглобявате (по разбираеми причини) Проблемът на този модул е, че явно нещо по чиповете се бъгва и самото устройство не успява да "заспи" както трябва. Тъй като познанията ми не са на такова ниво и допълнително не успях да открия никаква информация в интрнет как би могло да се реши проблема, бърникайки по самата платка (а инямам необходимото оборудване), решението беше да се сложи реле, прекъсващо подаването на захранване към модула при угасен двигател. Един от всичките кабели в буксата, която се включва към модула е с постоянно 12 волтово напрежение, без значение от позицията на ключа и това дали изобщо е поставен. Идеята беше да прекъсна именно него.В чуждата литература го наричат BackUp Power и го обясняват като минималното напрежение, което трябва да поддържа паметта на модула. Не знам какъв му е точния случай, но определено не е това. Автомобила ми изкара седмици на ред с разкачен модул, при което не изгуби информация нито за свързания телефон, нито за въведените контакти. Така че загуба на памет и проблеми с постоянно pair-ване не бива да ви притесняват. Определено друго му е приложението. Въпросният Back Up Power е с оригинален цвят БЯЛ със сиво, който обаче се вижда назад в кожуха, на снимката е Жълт със сиво. Тук трябва да посоча, че при мен цветовете на самия конектор и тези вътре в кожуха се различаваха, явно времето си казва думата. А сега и към самият MOD. Необходимите инструменти и консумативи са: реле (като показаното на снимката), женската букса към релето (не е задължителна, но определено е по-добре, от колкото да връзвате кабелите директно към крачетата на релето), 10 см термошлаух (отново не е задължителен), изолирбанд, макетен нож, малка отверка (помага при разкачането на корите) Първо разбира се разкачате кората под волана, като за целта първо махате малката кора в ляво и развивате един винт, след което внимателно издърпвате напред голямата кора. Внимавайте като махате голямата кора, имате минимум 2 конектора, които трябва да откачите преди да я захвърлите на страни - този на HFT модула, и този към малката интериорна лампичка, осветяваща пространството в шофьорските крака. Разкачената букса на HFT модула изглежда по този ночин. Виновника за цялото това занимание върви по Pin 11 Back Up Power-а, на сминката - кабела долу в ляво: Преди да сте разкачили акумулатора, което е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, понеже ще режите и оголвате кабели, по някой от които върви постоянен ток и не искате да укасите инсталацията, направете следните измервания за да сте сигурни че сте се насочили към правилните кабели: На угасен двигател, дори и без поставен ключ, измерете напрежението идващо по жълтия на снимката (иначе бял) кабел (долу в ляво) - трябва да е постоянен 12V. Ако искате можете да си замерите и другите, при угасен двигател, не би трябвало да имате друг постоянен +. Замерете кафевия кабел на снимката (иначе на вътре в кожуха си е лилав) - на угасен двигател/без ключ трябва да е 0, при контакт или запален двигател трябва де 12V. Чения кабел няма какво да го мерите, там си знаете С тези три кабела ще си имате работа. За да ви е по лесна работата е необходимо малко да махнете кожуха на кабелите. На следващата снимка се вижда и странното преливане на цветовете на кабелите: Схемата, по която ще се работи е следната. Трябва да оголите черния кабел (масата) и да го свържете към краче 85 на релето. Трябва да оголите лилавия кабел (този с напрежение само при контакт) и да го свържете към краче 86 на релето. Трябва да прекъсните белия кабел (Back Up Power-а, този с постоянното напрежение). Кабела, който идва от двигателния отсег връзвате към краче 87 на релето, а този които стърчи от буксата, към краче 30 на релето. Това е цялата философия, направете един тест, преди да затворите всичко по обратния ред. Положението с консумацията след интервенцията трябва да изглежда по следния начин (минуса не го гледайте, боднал съм кабелите на обратно ): Всичкото това нещо струваше около 5 лв. ако не бъркам и отне около 30-40 минути, понеже мерих токовете на всяка стъпка от опасения да не сгафя някъде. Надявам се ако има колеги с подобни "детски болести", темата да им бъде от полза.
-
1 точкаПри мен също тропаха задните апарати, свалих съпортите, набиха втулки и нови водачи и всичко заспа, няма вече тропане. За Пловдив мога да кажа къде ги правят.
-
1 точкаНяма смисъл да сменяш водачите ефекта ще е 0 защото се разбиват леглата на водачите при мен е същия проблем единственото спасение за момента без да сменяш супорти за 1 торба пари е да се сложи грес но това е за 1 месец ... в момента съм си направил старите водачи с гумички да обират луфта но нямам време да ги монтирам за да видя какво ще се получи За рейката има гайка от която се натяга гребена към пиньона но това е само за хора който се занимават с рейки защото иначе може да ти затегне волана или да не го законтриш и да изпадне но рейката се сваля задължително няма достъп иначе
-
1 точкаПо принцип тези водачи(пинове), на задния спирапен апарат износват и леглата в супортите.Моят проблем с тропането ,го реших генерално,със смяна на водачи плюс нови супорти. Писал съм и по този въпрос с моя казус,но не откривам темата.
-
1 точкаНа пролет ще сменям бутала,сигменти ..... и преди да отворя двигателя,ще го наливам с вода да видя как ще изглеждат буталата и клапаните след почистване.Виждал съм,след издухана гарнитура челата на буталата са като нови.
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точки
-
0 точкиАко не е имало драма и скъсани пробки, откачили са ти дисковете барабар с окачването. Не очаквам да идеш пак там.
-
0 точкиНе е баш така. Организацията на движението си има логика и основни правила. Ако си със, или без предимство, околните нормално очакват адекватно поведение. Ако всеки вземе да спира (или не) винаги - създава суматоха, а тя напряга околните. За дедовците може и да е било вярно, но сега колите са в десетки пъти повече. Като дете преди 50 години, много много не се оглеждах като пресичах, а ся ш си строша врата от главоврът.
-
0 точкиТракията отдавна трябва да я "разжалват" от магистрала в скоростен път, а и без това е основният развъдник на джигити. Магистрала я наричат само тези дето не са пътували по западноевропейските.
-
0 точки- Господине, тези пари са фалшиви! - Е, чак пък фалшиви! Не са фалшиви, а са имитиращ продукти, като вашето сирене!
-
0 точки
-
-1 точкиТе тука масово обичат само да пишат без покритие.Добре,че двигателите са малко и си е научил домашното с маслата и филтрите.За да затвърди знанията ги повтаря във всяка тема.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00