Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 14.11.2024 in Мнения

  1. 2 точки
    На това твое мнение ще отговоря- въпрос на вкус- казало кучето и си облизало г**а. Всеки си решава.
  2. 2 точки
    Виждам, че темата се поизтупа от прахта , и реших да споделя нещо интересно от Boris Zhmud, Head of R&D, BIZOL Germany GmbH, касаещо подобрителите на вискозитета: Let’s consider an example of how polymeric VI boosters are used in practice. Assume, you have got 150N API Group II base oil with KV40 = 28 cSt and KV100 = 5.2 cSt (VI = 109). If you add 15% olefin copolymer (OCP) type of VI improver, such as Paratone 8006, you will end up with a polymer-thickened product with KV40 = 83 cSt and KV100 = 12 cSt (VI = 140). So, the VI has increased from 109 to 140. How can you decipher that this is a polymer-oil blend and not a polymer-free 600N oil? The first thing to check is the flash point: polymer-thickened oils will have nearly the same flash point as the original base oil (150N, FP 220o C), which is much lower than the flash point of an equiviscous polymer-free base oil (600N, FP 270o C). The second useful check is the evaporative loss: polymer-thickened oils will exhibit nearly the same evaporative loss as the original base oil (150N, 15 wt.% Noack) which is much higher than the evaporative loss of an equiviscous polymer-free base oil (600N, 2 wt.% Noack) Бърз превод: Нека разгледаме пример за това как полимерните подобрители на вискозитета (VI) се използват в практиката. Да предположим, че имате базово масло 150N API група II с KV40 = 28 cSt и KV100 = 5,2 cSt (VI = 109). Ако добавите 15% олефинов кополимерен подобрител на вискозитета (OCP), като Paratone 8006, ще получите полимерно сгъстен продукт с KV40 = 83 cSt и KV100 = 12 cSt (VI = 140). Така VI се увеличава от 109 на 140. Как можете да разшифровате, че това е смес от полимерен подобрител на вискозитета и масло, а не масло 600N без полимери (говори се за чисто базово масло 600N - примерно с KV100 = 12 cSt, KV40 = 107, flash point 276 C . бел. моя)? Първото нещо, което трябва да се провери, е температурата на възпламеняване (flash point – FP): сгъстените с полимери масла ще имат почти същата температура на възпламеняване като оригиналното базово масло (150N, FP 220 C), която е много по-ниска от температурата на възпламеняване на равностойно базово масло без полимери (600N, FP 270 C). Втората полезна проверка е загубата от изпарение (Noack): сгъстените с полимери масла ще имат почти същата загуба на изпарение като оригиналното базово масло (150N, 15 тегл. % Noack), което е много по-високо от загубата от изпарение на базово масло без полимери (600N, 2 тегл. % Noack), което е със същия вискозитет. Материалът е взет от статията - Viscosity matters П.С. Е, разбира се, нещата не са чак толкова прости, така че не се вкопчвайте в казаното по-горе Viscosity-matters-WEB-ONLY-Sept19c_FINAL.pdf
  3. 2 точки
    Това и аз го играх. При положение, че си измерил такъв ток, регулаторът със сигурност е заминал. На мен ми отне час - два пред блока, с кафетата и лафовете. Това, ако имаш подходящи инструменти, желание и хубаво време( нали няма гараж:). Ама аз бих го дал за рециклиране, щото за тия години, поне четките са към края на живота си. Снимките са от Акорд 7!
  4. 1 точка
  5. 1 точка
    Когато е добре загряла и духа топло (в хладно, или студено време) - пусни я по надолнище в режим моторна спирачка, или просто по инерция, и ако температурата от духалките спадне - термостат. Не притваря големия кръг с падането на градусите. Но обикновено той блокира в отворено, а не в затворено положение, именно за да не прегрее мотора, което значи че и с първото палене загрява по-бавно.
  6. 1 точка
    Не само полимерите са виновни, макар че те са доминиращата фаза. Като цяло, пакетът добавки се отделя от базовото масло. Важно е да се отбелжи също така продължителността на проблема с "темперирането" на зоната на сегментите - поне час от началото на работа на мотора. Източник: An initial investigation of the lubricant condition in the automotive ring zone under cold start conditions Увод: Samples of lubricant obtained from the piston ring of a petrol engine under cold start conditions are very different from the sump lubricant condition. Samples from the first operating hour show substantial fuel and water dilution which cause precipitation of additive from the lubrication formulation with multiple phase formation. The physical performance properties of these lubricant samples are drastically changed, e.g., Base Number drops from 10 to less than 2, anti-oxidancy is reduced and viscometric properties are changed. Implications for short vehicle journeys and temperature distributions within the piston assembly are discussed.
  7. 1 точка
    Вървят щото има балами да ги дават. Иначе динамика няма, проходимост силно съмнителна, здравина също много относително, защото и скъпа да вземеш няма гаранция, че няма да ти умре в ръцете след 3 месеца. Пълно е с намазани и изблъскани навеси с превъртяни километри и лъжливи години, като на цитираното по-горе синьо ЦРВ за по 20 000 лева. И после какво става, нашио се нашите с прехваленото ЦРВ за 20 000 лева, прехвърляне, регистрация, застраховка, гуми, обслужване, една газова "висок клас" разбираш ли, щото нали е висок клас кола, и то стане 25 000 лева още от старта. Толкова пари за 14-15 годишна и безлична за мен кола, не бих дал.
  8. 1 точка
    Да направих ъпдейт в Бултрако в началото на годината(март),направиха ми ъпдейт и на трансмисията.Срещу заплащане,и затова не е отбелязано в Канадския сайт.
  9. 1 точка
    Здрасти,нямам представа.Това излиза за моята
  10. 1 точка
    2011 и да е Евро 5 трудно за 18хил лв нещо като бялата лястовица.
  11. 1 точка
    За това говорих. Малко помощ за колегите с такива: Ако смятате, че вашето превозно средство може да е част от изтеглянето, винаги можете да го проверите на уебсайта на NHTSA . Използвайте своя VIN или номера на регистрационния номер, за да проверите, но Honda трябва да се свърже с всички собственици по пощата достатъчно скоро. Това е сайта на който може да проверите. https://www.nhtsa.gov/recalls?utm_source=syndication
  12. 1 точка
    https://www.msn.com/en-us/autos/news/honda-s-massive-engine-failure-recall-targets-1-4m-vehicles/ar-AA1tVq6A?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=84ad563c16c44fe08ff7c9ac72d978d4&ei=30&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2lhmMEmTeLmqkX3QH8WXejAAF0zFgkAq3tO0pxBEjueZrGUz0jsoI3xGg_aem_HPCO3gI-u3R43Pg5PqjjAg. Май много сме я загазили!!!
  13. 1 точка
    @scyberboy, баш там ходих. Знам, че са един от най-старите и добрите пунктове за реглаж. Преди 15 години някъде, с една от предните хонди, пак се връщах 2 пъти там. Да кажем, че е била стара машината за реглаж тогава ( примерно ), кофти ден на човека там или просто късмет, претенции от моя страна и тн... Сега обаче, нещата имаха нужда от реална корекция. Жалко, че не взех разпечатката от 2-рият реглаж. Ходих в 6 плюс сега. Ама аз там ходя от 3-4 години, просто сега реших да ида до зеленчуковата борса, нали са едни от най-добрите уж. Разочарован съм честно казано. В 6 плюс, момчето специално ме викна да покаже едното колело как излиза, че трябва корекция и ме пита къде и кога съм ходил последно на реглаж. Грешки винаги и навсякъде стават, въпроса е, да се коригират. Минавам цяла София, за да стигна до борсата, казах им го ( все им е тая ). То са уговорки, записи на часове, търсене на същият човек правил реглажа, като можеше просто за 10 мин всичко да е приключено ( след проверка ) а и нямаше МПС качено да се регулира. Оправдания да не се свърши работа, винаги се намират, ясно е. Може би щях да ида пак там и да търся същият човек, вместо да давам нови пари за същото нещо, просто трябваше да пътувам и не бях сигурен дали всичко е както трябва, ама на кой му дреме така или иначе.
  14. 1 точка
    При смяна на АБС модул, не трябва ли последваща калибрация. Toчно с този модул, нещата, май, не са просто плъг енд плей.
  15. 1 точка
    Направи едно обслужване на стартера и ще започне да пали много по-добре.
  16. 1 точка
    Това е положението. Животът си върви - километражът се върти.
  17. 1 точка
    Проблема ти е, че и за 1000лв да си я купил, хубавите части си струват пари. Ще сложиш нещо, което няма да е това, което трябва и после ще са пускане на теми и нерви. Ако трябва да сменяш и маховика а то сигурно ще трябва, цената на съединител + маховик + работа е над 2000лв с качествени части. Другото са полувинчати истории.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...