Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 28.10.2024 in Мнения

  1. 4 точки
    Да. Сами по себе си, маслата PAO (или 4-та група) са с много слабо полярни молекули. Това ще рече, че не прилепват към металните повърхности и са с много слабо изразени разтварящи способности. Тоест не образуват траен маслен филм върху повърхостите и не могат да разтворят, в себе си, противоизносните присадки. Пак да подчертая: "сами". Ето защо PAO никога не се използват като единствен базов компонент в маслата. Но! Притежават изключителна здравина и устойчивост на т.н. "сили на срязване". Висока температурна стабилност. Ниска изпаряемост при високи температури. Много добра течливост при ниски температури. За да могат да се използват в едно масло обаче, задължително трябва да бъдат в смес. От друга страна, лубрикантите от 5-та група ( естери, алкилирани нафталини) са и най-добрите разтворители. Те притежават високо полярни молекули, прилепват плътно към повърхостите и образуват по-траен маслен филм, в сравнение с останалите масла. Също като PAO имат висока температурна стабилност, много добра течливост при ниски температури, изключителна здравина и устойчивост на "сили на срязване". Естерите имат свойството да възобновяват еластичността на семерингите и по-този начин да предотвратяват течове. Именно за това естерите и AN се използват като добавка към PAO. Те разтварят противоизносните присадки в себе си и след това техните полярни молекули се прилепят към молекулите на PAO. По този начин образуват една хомогенна суспензия. Към тази смес се добавя и хидрокрекингова база, понеже естерите не бива да превишават 10 -15 % от общата смес, защото почват да правят вреди, вместо да помагат. Този разтвор вече представлява готовия продукт. При това, маслото е най-добро, когато всички съставки трябва са правилно дозирани и работят едновременно и в симбиоза! При повечето големи производители, с голям пазарен дял, ТОП-серията им не превишава 50% съдържание на PAO. Към тези проценти добавят 4 - 10% естери, може и AN, а останалото е хидрокрек. Все пак трябва и цената да е конкурентна на пазара. При някои се наблюдава дори и 5-10% минерална база. Не съм привърженик да си правя смеси от различни масла, именно, за да не разваля "симбиозата" на компонентите им. Макар, че съм го правил веднъж - дваж, чисто експериментално. Но не го препоръчвам.
  2. 3 точки
    Има и EXLINE (бившо EXTREME AMG) VRS различни вискозитети със състав както си му е редът. Май са правени по насоки и според желанието на участниците от форума oil-club.ru от Bonker. В завода в Лодз в Полшa на VENOL (което си поражда едни смътни съмнения - AVENO, VENOL, RaVENOL и пр. изобретателност на бай Игор Шевчук) и са 70% ПАО и 10% естери. Не е много ясно как във връзка със СВО става бизнесът, но на сайта им https://shop.exline.group си се продават ( с известни прекъсвания за някои продукти ). Цената на прилично хондовско масло 5 л е около 125 лв. (там)
  3. 2 точки
    Не няма ,или поне не и на нашия пазар в Европа аз не съм срещал .Такава рецепта би била скъпа ,а и масовия потребител не се вълнува толкова от синтетични продукти.В Европа има много малък % собственици ,които реално знаят как да си подбират маслата . Това ,което съм описал е това какво аз бих искал да предложи пазара. Въпроса е ,че няма търсене за подобни продукти за това и няма предлагане. В Русия има два местни производителя Polymerium и Novus ,мисля че те имат топ масла с Pao ,ester-и и AN + волфрам ,органичен триядрен молибден ,титаний ...Общо взето всичко от душа .Но там има и търсене ,собствениците на тези блендери са редовни в Oil-club.ru и опипват пазара,интересуват се какво се търси и го предлагат.
  4. 2 точки
    Аз ходя при едно момче, което има сервиз зад лидъла на рогошко шосе. Там са на клетки, неговата мисля беше 26-та. За реглаж ми взима 50лв, отделно доста неща по ходовата част съм сменял при него и всеки път съм доволен. При мен се случи потъването на няколко изпусквателни клапана и сега му я оставих за основен ремонт. Оставям телефон за връзка с него: +359896880254 . Тодор се казва
  5. 2 точки
  6. 1 точка
    Офф, снощи беше яко и най-сетне Максималния питбул го "упапаха" с 20 сек. наказание, а не беше бълха, щот стигна само до 6-то място. А 2-теФери-та пак на подиума. Още нищо не е решено в тазгодишният шампионат. Либърти скачат от радост за хляба (и салама), а публиката има своите зрелища и съспенс.
  7. 1 точка
    Не "мажат" по-добре ,най-добри смазващи функции имат минералните масла .Въпроса е ,че тук не става въпрос за обикновен лубрикант .Маслата с 4 и 5 група осигуряват много по-устойчив на разрив и температура маслен филм и клин .Много по-добра течливост в ниски температури ,висок вискозитетен индекс ,което от своя страна пък води до намаляване на полимерите в маслото.Съвремените двигатели са много по температуроотделящи .
  8. 1 точка
    Проблемът на ПАО-то е, че изсушава семерингите, за това ПАО базираните масла съдържат алкалираните нафтилини или естери, или и двете(най-добре), за да противодействат. Никой не отрича органичните масла, просто синтетичните са по-добри, разбирай мажат по-добре, имат по-дълъг ресурс и вискозитетът отбелязан на тубата се запазва по-дълго, а не да сипеш 5/30 и след 5000км. двг да работи вече с друг вискозитет. Ако можеш да си позволиш да сменяш често масло, хидрокрекът си е отличен избор. Аз съм казвал, че предпочитам да наливам крек и да го сменям на 5к, отколкото двойно по-скъпа синтетика на 10к., но все пак това си е разправия.
  9. 1 точка
    За кои "нови " двигатели е по подходящ VHVI ? Да, PAO базата ако е без AN или Ester-и няма много смисъл от подобно масло .90-те години почти всички големи компании имат масла с по 60,70,80 % PAO база .И когато се появяват на нашия пазар марки като Тотал ,Кастрол ,Шел,Ени,Елф -синтетични масла ,хората ги наливат в стари съвецки автомобили .ДВГ текват като лейки защото всички гумени гарнитури,семеринги са предвидени за минерални масла.PAO има два основни недостатъка -свива гумени изделия и няма полярност. И от онези години тръгва гаражната митология ,че на стар двигател не се налива синтетично масло ,която се предава и до днес. За мен идеалната рецепта би изглеждала - 40% PAO,40% GTL ,10% VHVI ,5% AN ,5 % Ester. Не съм фен на Равенол но правят продукти ,които се търсят и има пазар за такива масла. Моят автомобил му наливам микс от 4 масла ,едно от които е 4Т Елф 10W60 .
  10. 1 точка
    Чувал съм добри отзиви за RIFTO Garage. Имат фейс буук старница.
  11. 1 точка
    Ето видео на цялата драма с тези лагери и как се решава, в общи линии няколко часа работа, без да се сваля двг. Най-добре търси второ мнение, но преди това от Бултрако искай да видиш това, което виждаш на видеото, за да си сигурен, че там е проблема. Особено след като колата ти не е включена в сервизния бюлетин, но все пак е хубаво да изпратиш един мейл с ВИН-а до Акура САЩ или Канада, в зависимост откъде е вкарана, за да ти потвърдят със сигурност.
  12. 1 точка
    Тези лампи могат да светнат и от слаб акумулатор. На мен ми се случи да падне акумулатора и така светна таблото и колата не искаше да запали (явно е някаква защита). След зареждане всичко се оправи. За другия проблем няма какво да коментирам, той си има име - Бултрако.
  13. 1 точка
    За да се стигне до биелен лагер трябва да се свали картера. Отделно не е ясно какъв лагер е превъртял, основен или биелен, казват, че вала бил крив, което поражда въпроса как превъртял биелен лагер криви вал, ако лагера всъщност е основен, как криви вал при положение, че двг работи нормално, без екстремни звуци(трябва да чука страшно) и как въобще са установили, че вала е крив. Ако действително има превъртял лагер, би следвало все още да е в начален стадий и да може да се ремонтира. Звънкай на други сервизи, може да включиш и Фена от Дупница и Маркони от Русе, даже е за предпочитане. https://owners.acura.com/service-maintenance/recalls?id= Провери ли си колата по ВИН, дали влиза в някой от бюлетините?
  14. 1 точка
    Бягай далеч от тези, събират 'майсторите' от околовръстното. Как биелен лагер ще превърти, ще изкриви колянов вал и колата ще светне с въпросните лампи и как въобще се диагностицира превъртял биелен лагер без да се разглоби двг. Карай си колата, щом не е записала грешка, значи може нещо моментно да се е бъгнало, примерно със системата за изключване на някои от цилиндрите, май има такава при теб, и ако пак влезе в авариен режим я карай при някои от доказаните сервизи в София.
  15. 0 точки
  16. 0 точки
  17. 0 точки
    Само дето, хидрокрекинга е мн по добър избор за новите двигатели от колкото паото дето го хвалят тук,хора дето не правят разлика между горещ вискозитет,хора който не признават органичните масла.. дин дин може да трие утре.
  18. 0 точки
  19. 0 точки
    Дайте нещо по-мръсно бре. Случката се развива в едно развратно семейство.Дъщерята иска сто лева на баща си:-Тате, дай 100 лева да ходя на кафенце.-Добре дъще, но първо ще ми направиш една с* *ка. -Добре.Почнала дъщеря му............ и когато баща и свършил тя му казала.-Абе тате, не че искам да те обидя с нещо, ама к* *а ти смарди на л* *на.-Ами дъще, брат ти искаше колата преди малко.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...