Количеството изразходвано гориво се увеличава според обема на картера,има коли с 8-9 литра масло в ДВГ .Има и такива с 2,7-3 литра.Всичко зависи от конкретния двигател -коли убийци на масло с малоформации от родилното още .Анализи от подобни двигатели показват сработило масло на 150 моточаса или 4 хил км ,без значение от обема на картера и произход на базата( минерално или синтетично).И не се взирайте толкова в алкалното число на маслата,практиката показва че low saps ACEA C1/C4 карат и имат ресурс и след 300 моточаса .В тия масла TBN е 5-6.По принцип на пазара в момента най-издържливите масла са ACEA C3 VW 504/507 ,BMW LL-04,MB 229,52 -официално сертифицирани от API,ACEA и автопроизводителите .Т.н. long life ,при които интервала за смяна може да е 20-30 хил км ,в Азия и САЩ няма такива сервизни обслужвания. Дори самите дилъри там за конкретни автомобили препоръчват смяна на масло 5-7 мили в зависимост дали колата се ползва в тежка или лека среда .В Европа при тези редки сервизни интервали към маслата има високи изисквания за издържливост ,добавят се сукцинимиди,фенолни ,аминни антиокислители .Съвременния автопарк от последните 15-20 години стана много сложен от към периферия ,олекотяване на карантията в ДВГ .След всяко покачване на евро стандарта се добавят нови и нови екологични възли ,които имат нужда от все по-добри ГСМ продукти.
Ако един собственик на автомобил иска да го поддържа дълготрайно доста трябва да преди да го купи и в последствие специфики на интервали за обслужване.
Идеалното масло е свежото и наличието му в картера ,останалите фактори са подробности от пейзажа .