Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 24.07.2024 in Мнения
-
3 точкиА във вчерашният ден най-после се реших и смених компа на АГУ-то. Старият бе на дузина години, а някой така го бе монтирал и навързал, че "котка можеше да си загуби котенцата под капака". От миналата година вече нямаше нигде софтуер за него по газаджиите, а и той нещо се бъгна, та не допускаше до себе си никого. Колата работеше някак, но "в напрежение" обръщах на бензин, та да изпреварвам поне тировете, че полските вървят със 120 км/ч нагоре у баира! Оня "моя" газаджия нЕще да прави "тва тенеке", та отидох при Явор във Враца, който ми монтира нов систем. Не съм проучвал колко е читаво това дет е сложил. Имам му доверие / "знам го къде живее" - колата работи по-добре и еднакво на 2-те горива. Остава да видя колко ша арчи с новия хардуер / софтуер. За целата работа - 350 лв, но от почти 2 години я имаме - минала е 16 000 км, тоест от бензин сме спестили поне 1600 лв, та дадох некой ляв от тях - за добро.
-
1 точкаИ така – нова тема в тоз раздел. Отдавна се каня да го сторя, та днес (по случай годишнината), айде – хаирлия да е. Кръстихме колцата съчетано от имената на модела и на ползвателя и – малко заигравка и полисемантика. 😊 Берлинетата е далеч от реставрация, а и е без хидравлика на волана и климатик. Някак не върви да ги няма човек от този век. Точно преди година (13.09.2022) взех на синковеца Сивик 6 – хеч / префейс / ръчка / 1,4 – 75 коня. Той Сивик 7 не харесва, а баща му пачка за читава 8-ма ген бензин нямаше, та това бе варианта на който си „стиснахме ръцете“. Пиех си сутрешното кафе и зяпах в мобилето за колца на момчето, че скоро щеше да почне курсовете – да го подготвя малко. Видях тази, близко бе, пратих познат монтьор да я види. Каза че бива за парите си, взех синковеца и отидохме. Не ме очарова. Външно доста дреболии (охлузване / цепната задна броня „плитка” градушка + ръжда по задните вежди) но поне бе спретната вътре и без гнилоч отдолу. Пробвахме я (тримата с търговеца) извънградско – на втора си вдига 100 км/ч и не пушеше.Джамбазина смъкна цената на 2 бона и рече че купувам АГУ с малко кола – Боже, колко прав беше. L Вито каза че му харесва модела, но за конкретната не може да изрази мнение, щот не разбира. Реших да я вземем, пък каквото излезе, ще се прави. Минахме оценка, договорът бе готов при нотариуса, взел / дал и имахме „нова” Хонда в семейството. Получих тел-а на собственика и се чухме. Каза че е италианка, карана от майка му предимно извънградско (ежедневно, от село до Враца и обратно), и че е обслужвана последно на 400000 км – нови ремъци, ролки, водна помпа. Харчела около 1 литър масло (Шел 10-40) на 10К, но че клапани не са регулирани – били хидравлични. Реших че няма какво повече да го питам. J Идеята бе да потренира момчето на полигона, а иначе ще служи за градска „евридейка” на фемилито и пътем ще я постегна, докато вземе книжка. Някой ме бе питал дали ще се превръща в проект. Не, колата няма да се тунингова, но ще си е проект по възраждането и. Почнах с профилактика (проверка клапани), па да и свиквам и да откривам нередности, но с дребни седмични суми, нещата някак вървяха и я „вкарах в пътя”. На майтап си пишех хронологично какво влагам, докато не теглих чертата. L Що ли ми трябваше! Колата 2000лв + 90 оценка + 60 нотариус + регистрация в КАТ 20лв (запазих номерата) ГО / ГТП и годишна винетка си имаше. Общо 2170лв / 1997-ма родом, на 406600 км. Нов акумулатор + планка и шпилки за него 125лв Крушки Н4 + нови керамични клеми за тях 47лв Пера за чистачките – „бананки” Митотойо 9лв Нова генерация тръби, задно и средно гърне + резонатор в стил катализатор 334лв Баланс летни гуми + капачки Н и втулки 40лв Полиране фарове 40лв Тест – живи данни на АГУ 30лв Нови ОЕ свещи (от приятел) 20лв Здрава жабка + тапицерия за нея и джобовете на вратите 35лв Ремонт аудио окабеляване под таблото 60лв Тук 740лв Маншони рейка 2х17 + ляв вътрешен накрайник 31,50 59,50лв Тампони долни А рамена към купето 2 предни х 14 + 2 задни х 14,90 57,80лв Втулки горни А носачи 4 х 17 68лв Тампони задни надлъжни носачи 2 х 29 58лв Стенд преден / заден мост 45лв Труд по окачването 240лв Тук 528,30лв ДОТ-4 спирачки и съединител + смяна 65лв Масло МТF 2L + PSF 1L (подарък) от Бранко 56лв Рециклиране стартер 40лв Зимен сет гуми / стоманени джанти / тасове + шкурки и спрейове 195лв Тук 356лв До тук - общо разходи 1624,30лв Направих 1 извънградско 400 км, да видя как се държи на скорост. Емии – немощна е, но добрата новина бе 25 литра газ за прехода, а лошата - около 0.2 л масло. Като я купих, аспуха бе чист (по джамбазски), после почерня, но не пушеше, да я вземат мътните. Свещите черни, но компресия равномерна и в допуска. Гледах в цилиндрите с ендослоп - няма деруги, а хонингът е отчетлив. Реших че ще доливаме. На такваз четвърт вековна кола не си струва да се прави ремонт. Последваха още 2 извънградски хилядарки с общо 1 литър разход. Последното пътуване до Сандански и Попина Лъка над него, обаче ме размисли, а и не обичам нещо да не е в ред. Над града – баир 12 км, на 3-та /2-ра, а по завоите и 1-ва – стръмно. Надолу слизам на „моторна спирачка и обяснявам на момчето защо се ползва. Долу като подадох газ иии… , отзад стана димна завеса. L Пътем се отбихме при Фена в Дупница, изслуша ме и рече „Моторчето е ЧУК. Просто му трябва основен ремонт. Ако решиш, ще те вмъкна в графика си за тая година”. Прибрах се и 2 дена размишлявах. Калкулатора показа че основен ремонт спрямо доливане, ще се избие за 200 000 км. Викам си, „Бе кой ще я кара толкова”, но пък е много удачна за неглеже студентска колца, а ако синковеца не я следи ... Речено – сторено. Началото на декември я закарах на Ванката и му рекох – „Каквото нередно в мотора и периферията видиш пътем – сменяй”. Разкости я, каза че цилиндрите са в допуска (само хонинг), та мотора не е свалял, а само отворен отгоре и отдолу. Щял да изкара още доста хилядарки. 1000 км разработка (половината до 3000 об/мин и само на бензин) с 0.0 л разход. После ново масло Шел 5W-40, с което и сега няма разход – генерацията чиста. Сивикът бе на 410000 и почва втори живот. Сега е на 415000 и си е все така. 😊 Ремонта ДВГ при Фена Гумички клапани - ОЕ 198лв Сегменти - Т.Р 140лв Биелни лагери - NDC 46лв Гарнитура картер - Ajusa 36лв Гарнитура глава – Elring 58лв Семеринг разпред вал – OE 19лв Комплект гарнитури капак – Elring 36лв Гарнитура всмукател – Ajusa 18лв Шлайф + мивка 60лв Ревизия глава 180лв Масло за разработка 50лв Воден радиатор 120лв Термостат ТАМА 32лв Ролка обтяжна климатик 48лв Семеринг избирач на ск. кутия 15лв Антифриз – HEPU 30лв Бензин А 95 20лв За частите ДВГ 841 + допълнителните 265 + труд 654 = тотал ремонт при Фена 1760лв До тук 3384,30лв ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ДВГ Масло след разработката Shell HELIX ultra 5W-40 5L 72 + смяна 97лв Маслен и въздушен MANN филтри ДВГ 26,80лв Щанги за скоростите от ударена кола - на малко км, но без луфтове 30лв Газови опори задната врата от морга, но работещи 20лв Спойлер задна врата от морга – черен 30лв Нови дюзи и филтри на газовата 140лв Изтегляне на едрите кривини по купето с технология за градушка 120лв Гумички за педалите 14лв Сваляне и слагане на гумите от алуминиевите 14-ки + нови вентили и баланс 65лв Фолио за облепване на джантите + плотер 20лв Преден ЛИП 60лв Задна броня 80лв Лява предна седалка от донор заради облегалката и 40лв Ляв сенник и патрон / вътрешно огледало, капачка за масло ДВГ - общо 40лв 5.05.23 Смяна бутилката на газта с Атикер 31л 160 лв + 160лв труд за преправяне + 40лв реглаж и нова карта на газовата 360лв Регистрация на бутилката на ГТП 45лв Пасване и смяна патрон шоф врата + нарязване 2 нови ключа с нов чип в единия 100лв Кърпене задни вежди + кит и филер / напасване брони от приятел. Платени материали 50лв Боядисване с подготовката на 2-та задни панела + 3-тата врата и задната броня 400лв Течен парафин на спрей – за кухините по врати, прагове и други места – 2 бр 26лв K-FLEX шумоизолация – 6мм гумиран слой с лепило и алуминиево фолио 6х1,5м 167,30лв 2 вида вата (по 2 квадрата) към шумоизолацията (22лв) + 1 л. BODY 910 – общо 39лв Десен пластмасов праг и капачки за задните кори в багажника 30лв Проверка и зареждане климатика с фреон 50лв Профилактика на механиката в предните врати и ел. инсталацията на лявата (не работеше говорителят и огледалото) + крушки по осветлението на таблото 65лв Нови задни говорители + монтаж и нови кабели / клеми за 4-те говорителя 100лв Крушки Н4 Osram H4 Night Breaker +200% 60/55W 12V P43T, 2 броя 50лв DRL модул за дългите 16,90лв Различни диодни крушки за плафон / предни габарити / заден ход 18лв Полиране на задните блок стопове 20лв Нови гумени стелки 25лв Тотал общо разходи след покупката (без куриерски) - 5704,30лв. Сигурно има още някоя невписана дреболия, ама здраве да е – кой и задиря, а и си стана „хоби кар“. Кофти е че толко пари отидоха, но не съжалявам че съм ги вложил, а и в рамките на година време не съм ги усетил драматично, с изключение на предколедният ДВГ ремонт. Таа, до тук около 7,7 бона, за кола на ¼ век, но технически вече е ОК и „сток”. Изкарала е 5 петилетки, ще го вози още 5 студентски години. Той си я харесва, а и друга да си вземе, тази щял да си запази. Караме я с момчето – кефи ни „старата школа” и аналоговото усещане. Пътем я шумоизолирах в голяма степен (и има ефект). Правих и други подобрения - някои са споменавани из форума, други не, но като цяло, описаното тук е просто да се има представа колко излиза стягането на колца купена за без пари. Така или иначе стойността и за мен и момчето е над цената и в момента, та „разрошихме гаргата“. 😊 Разумът угнетява чувствата, но чувствата освобождават разума! А силата е в мечтите и те дават крила. Само упоритост в следването им трябва.
-
1 точкаКолеги, при ме се оказа изгорял реостат / резистор както и да му е правилно името.
-
1 точкаhttps://novini.bg/biznes/avtomobili/857416?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3TxVYphGg9ugcAhSza7M9Jb-sfb9UH_O-kfywSQtCjN_ufAnYXkeoJcds_aem_C_zmCeLaMIQH86p7J8fqdA
-
1 точкаАз нямах в предвид само мощността, при нас в Испания започнаха проблеми, най вече със скъсани ремъци на много малко километра. А за вървежа и мощността е друга тема.
-
1 точкаНамерих друг майстор. За оборотите каза че е нормално. Източи и напълни отново системата. За 2 години липсват около 180 гр. По каталог събира 500. Взе 40 лв и каза че няма как да се разбере състоянието на компресора, ако не се разглоби, но е добре че го дозареждам, иначе от лошо към по-лошо. Ако съм решил, да му се обадя зимата (че сега много работа имал) и ще го свали и профилактира. Сега вече требе да внимавам, че мое да настина и ще следя за съскането.
-
1 точкаС бюджет 30 000 ЦРВ-то ще е дизелово. Колега продава бениново и цената е по-висока. С този бюджет една Акура РДХ фейслифтова може да се вземе (не че съм пристрастен). И да, @ceco_accord e много прав за конете, особено за бягство от големия град.
-
1 точкаТака и ще постъпя. Според записките ми съм го правил скоро след като взех колата, тоест почти 2 години. Синковеца каза че така си съска, но той я кара по-често от мен извънградско и не вдига много оборотите. Относно падащите обороти от 3000 на 2500 при вкл. на климатика: Днес пробвах едно ЦР-В първа генерация с 2.0 мотор - абсолютно същото прави и на 2-те горива.
-
1 точкаМного ти благодаря, колега. Целта на темата беше именно да получа мнение като твоето. Онзи ден закарах колата в един сервиз за стенд и за пореден път накарах майсторите да ми направят и проверка на цялата предница. И както си знаех - всичко е перфектно по техни думи. Като цяло доста се постараха с прегледа и ми обърнаха доста внимание, но без резултат. За мен нещата бяха почти ясни вече - рейката или долните шарнири. Рейката, защото си е проблемна при 8ма генерация и долните шарнири, защото при по задълбочено търсене на информация за техните симптоми, се оказа, че и при други автомобили са правили подобни проблеми. Много благодаря за мнението отново. Изпратено от моят SM-G985F с помощта на Tapatalk
-
1 точкаНай добре пробвай и виж коя е твоята кола , все пак ти ще я караш. Хонда с 1000 куб. двигател категорично я отписвай ....
-
1 точкаМоже и самото управление (навигацията да е проблема, не е изключено) В пловдив до завода Ангел Стоилов след като го подмините веднага в дясно, преминаваш през бариерата и търсиш Желязко, майстор на климатици и ги разбира доста. И не просто зарежда а и ремонтира климатични системи. Не се лъжете от лъскавите гаражи, гледайте хората да имат качества. 0877771828 - Желязко (Пловдив)
-
1 точкаВандалски акт в престижния столичен квартал "Сухата река": Причината остава неясна. Колата беше паркирана на съвсем легитимен паркинг зад един от блоковете. Добре че имам водна шкурка и ексцентрична полир машина.
-
1 точкаКогато се говори за 2.0 и 2.4 двигателите на Хонда е редно да се внесе едно важно уточнение. Има два вида двигатели 2.0, които са коренно различни един от друг. Това са двигателите, серия R20 и серия K20. При К-серията на Хонда има 2.0 и 2.4, съответно K20 и К24. Те са с два разпределителни вала. Славят се с износване на изпускателния разпределителен вал. R-серията са хвалени като едни от най-здравите двигатели, произвеждани в историята. Поне така твърди нет-ът. Те са с един разпределителен вал. При тях има проблемна партида, производство около 2012г., когато са им поставяни уникално тъпи маслосъбирателни сегменти на буталата и всичките от тая партида горят масло зверски. Другите години са с нормални маслосъбирателни сегменти и ако са обслужвани правилно, нямат този проблем. Генерално всички двигатели, ако не им е сменяно маслото макс. на 200 - 250 моточаса, горят масло, поради задръстени и запекли маслосъбирателни сегменти и дренажни отвори на буталата. 90% от европейският внос са такива. И няма значение Хонда ли е, WV ли е. При американския внос не знам какво е положението. База за сравнение, относно динамика, нямам. Но всеобщо е известно, че К24 има по-голям въртящ момент от К20, а от там и по-голяма тяга при набиране. Също има и по-голяма мощност, разбира се. Аз съм с R20A2, автомат, и си ме устройва напълно. За моите нужди си има необходимата динамика и всичко си ми харесва. Не ми трябва повече от това. Но, разни хора, разни идеали.
-
1 точкаПроблема е отсранен. Лошо стечения на обстоятелствата. Делкото ми си е било изправно. Просто в момента съм със счупен крак и ходя с 2 патерици. Като вляза в колата патериците стоят на пасажерската седалка до мен. И като съм слизал съм чукнал шоковия датчик . След това сме сменили бобина и комутатор но явно комутатора е бил сдал багажа. И отам моето делко не дава искра на другата хонда. А нейното делко не дава искра на моята заради шоловия датчик. Днес реших да купя нов комутатор и след смяната му делкото вече даваше искра на другата хонда. После видяхме че чека не изгасва на моята а продължава да свети. Наведох се да сложа кламерче за диагностика и погледа ми спря на шоковия датчик. И се сетих че може и да не спира само гориво. Натиснах го - чека изгасна и колата запали. Поуката е че шоковия датчик не спира само горивото а явно и някакви токове. Въпреки че на буксата даваше напрежение.
-
1 точкаРавенол и нищо друго Мотул е чорба. Ако колата е гаранционна трудна работа да можеш да слагаш друго масло. На 20к ако се сменя маслото, тоя мотор на 200 000 км ще е умрял.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00