Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 20.01.2024 in Мнения

  1. 4 точки
    Здравейте, Отварянето и измерванията ми отнеха около един час, сега следва трудната част, анализа и описанието. Още от началото да кажа, че мога да се наема занапред да отварям филтри. Ще се радвам да помагам, а и ми е интересно и имам условия. Филтър Champion COF100128F. Купил съм го за ЦРВ бензин R20A9. Цената е убиец - 8 лв. Опаковката е добре, кутия и найлонче на филтъра, защото ако не се лъжа Mahle-то нямаше найлонче, а само беше в кутия и това ми направи впечатление.На кутията пише, че е за Fiat 500 Размерите отговарят на описанието по сайтовете за продажба. Малко филтърче, на размер е същия като предишния ми Mahle. След отварянето филтъра изглежда доста добре изработен. Не видях никaкви забележки, от механична гледна точка, а аз съм машинен инженер. Да се пофала. Има поставен някакъв найлон за предпазване, но само за едри боклуци, не е плътен достатъчно, за да защитава и от влага. Няма ръжди или петна по вътрешната повърност. Уплътнението е плоско, не е о-пръстен и се вади много лесно. Но каналът е много дълбок, не мисля, че има опасност от изплюване. Някакъв вид каучук е според мен. Резбата е добре нарязана. Противодренажният клапан също е от обикновена черна гума, горе долу е еластичен, има какво да се желае според мен. Но пък си ляга много точно на мястото. Без да го изучавам подробно, нещо ми подсказва, че може да се подобри тази част от филтъра. 629e0515-d4c9-4161-8958-b655703ee362.mp4 Вътрешното асембли на филтъра изглежда много добре изработено, както казах. Залято е равномерно с лепило и няма пропуски, сглобката и "заварките" са много здрави и прецизно изработени. Филтърната хартия е захваната с метална пластина доста добре според мен. Филтъраната хартия ми изглежда добре, до сега не бях виждал какво представлява и честно казано ми е чудно как минава масло през това нещо. На светлина не виждам никакви проблясъци през нея. Дебелината е 0.6 мм. Сега за площта на хартията. Тъй като нямам опит ще помоля за помощ или корекция. Както се вижда на снимките "светлият отвор" на филтъра между двата метални пръстена е 47 мм. Но лепилото не запълва цялото легенче и след измервания установих, че реалният размер на хартията може да се приеме за 56 мм. Да повторя, хартията влиза навътре в металните пръстени, но те не са изцяло запълнени с лепило и остават по 4.5 мм на старана свободна хартия, която може според мен да се приеме за работна площ. Дължината на хартията е 122 см. Чиста площ "светъл отвор" - 573 см2. Реална работна площ с добавката - 683 см2. Байпас клапанът е с размер 1.01 см и отваря при 1.2-1.3 кг. Ако вземем средно 1.25 кг, то налягането, при което отваря е 0.49 bar. Тук вече започвам да се съмнявам и се сещам за поговорката, като знам какъв съм инженер ме е страх да отида на докото. Вярно ли съм ги сметнал? Моля за помощ със заключението и анализа на данните. Поне докато се понауча
  2. 3 точки
    Хайде и аз да се включа! Най- вероятно имаш ДПФ ? Колега, симптомите ти са за започнала регенерация с цел самопочистване на ДПФ филтъра! Прекъсваш я с гасенето на автомобила и в следствие на това ти вкарва гориво в маслото!!! Перките се включват на климатика, като част от програмата за самопочистване и също разхода на колата скача с доста на инфо дисплея. Не ти ли е светнала сигнална лампа в жълт цвят, за да подскаже прекъсната регенерация? Като се случи отново, изкарай автомобила на път, на който можеш да поддържаш/поне 10мин./ минимум 60км/ч и 2200 оборота докато си завърши регенерацията! Ако маслото се е вдигнало на щеката повече от см. си за подмяна на същото! Ако често ти прави тези магарии с регенерация ДПФ филтъра си заминава/нов или премахване физически и софтуерно/. Има и доста фирми за почистване, но отзивите са противоречиви. Влез в групата на Хонда ЦРВ в фейса и ще намериш с търсачката много теми за твоя проблем!
  3. 2 точки
    Къса смяна на маслото на двигателя и другите агрегати и ще превъртиш километража.
  4. 2 точки
  5. 1 точка
    @Bizzito При диаметър на отвора 1,01 см и натиск, средно 1,25 кг, се получава: - Площ 0,8 см2 - Налягане 1.25/0.8=1,56 кг/см2 * 0.980665 = 1,53 bar. Малко по-високо е от целта, но е приемливо. Не е като при Filtron и Hengst над 2 бара, например. За площта на филтърната хартия може да се приеме ширина (по снимките) средно 5 см и дължина 122 см = 610 см2. Стандартна за този размер филтри. Наско (с общите поръчки) ми беше предложил няколко филтъра да ги отворя, но му отказах, че нямам време. Ако си мераклия, обади му се да ти ги изпрати. Адмирации за положеният труд и отделеното време! Чудесно си се справил!
  6. 1 точка
    Профилактично ползвам тези две добавки на Pro-Tec. PRO-TEC P1180 OXICAT и PRO-TEC P1101 FLC Два пъти в годината OXICAT и веднъж годишно FLC. Убедил съм се, че работят. Друго не ми трябва. Добавки за масло не слагай в никакъв случай!
  7. 1 точка
  8. 1 точка
    Здравейте, 1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин; 2) Масло – Ravenol 0w20 DFE; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 77 150 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3460 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 20/80%; 7) Средна скорост - около 17 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 05.08.2023-16.01.2024 г.; 9) Моточасове – около 210; 10) Изразходвано гориво - около 450 л бензин 95 + добавки; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л; 13) Доливане на масло – не е правено; 14) Други – предходно масло Honda 0w20 сменено на 6000 км; Първа снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Втора снимка - на прозорец. Трета снимка - история+scan.
  9. 1 точка
    От експреса на алито с месец чакане.
  10. 1 точка
    Здравейте, Четвърти тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001 г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –197 922 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4170 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 70/30; 7) Средна скорост 51 ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – около 82; 10) Изразходвано гориво – LPG около 320 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра - Shell, EkoPetrol; DS Oil; EKO; InsaOil; Gazprom. 11) Kтм = (370л. / 4.3 л.) ≈ 86 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло - ДА, 300 мл след смяна на масления филтър с аналогичен на 2700 км 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).
  11. 1 точка
    Да споделя и тук, та взех си шарнири и хубава шпилка и майстора ми направи това и изглежда прилично. Старите дрънкаха и ме дразнеха.
  12. 1 точка
    Здравейте, Взех си само шарнирчетата и една хубава шпилка и майстора ми ги направи ейтака. Мисля че се е получило много добре.
  13. 1 точка
    Привет. В предната част го хванах с два рапида тип "копче" за пластмасовия праг, на челото към гумата. Отзад първо свалих калобрана, след подкалника го върнах и само пробих дупка в подкалника да мине рапида / захваща се за бронята/. По средата, зад гумата, гледано челно от към нея, вече пробих една дупка в ламарина, която обаче е, като планка и не влиза обургията в багажника, а излиза пак отвън и отдолу на багажника. Това всичко, обаче, е за английското купе.
  14. 1 точка
    Стара тема с подобна дискусия. И връзка и тук към първопричината. Това, което мога да обобщя по мои наблюдения е, че там има голямо текучество и от там липса на дори средна компетентност за марката в повечето звена. Има май едно момче в резервните части, което знае какво прави, но като цяло се налага проактивно участие от страна на клиента за намиране на търсената част. В сервиза и приемчиците също имаше печени хора, но предвид честото "търсим колега" не знам какво ще заваря всеки път, когато отида там. И текучеството го разбирам донякъде. Имах близък човек, който се опита да работи там преди години, но издържа няколко месеца комбинацията от заплата и отношение. Та затова не знам доколко е редно да се очаква кой знае колко и от текущите кадри и чак им се радвам, че и тях ги има. А липсата на продадени нови автомобили ги е довело до там, че да внасят употребявани от Европа и да ги продават като "Проверен автомобил с доказана история", където единственото доказано е, че цената ще е едно 20% над пазарната. Нали е от "дилър"...
  15. 1 точка
    Стига с това "хора от третия свят". Ние сме в Европейския Съюз подяволите! Не виждам гладни деца да умират по улиците, не виждам хора с автомати да се разхождат, да продават наркотици и да стрелят по цивилни, а тук, където пишем, виждам хора, които имат нормална непрестъпна работа и карат автомобили (което е символ на лукс, макар в България често да е символ на това, че някой 19 годишен е събрал 1500лв за бала и си е взел 17 годишна морга). Отношението в България не трябва да е по-различно от това в която да е друга европейска страна - проблема е в конкретната фирма, не в държавата. Ако ние се самоприемаме за убитаци от 3тия свят, такива ще бъдем в очите и на другите - ще очакват да стискаме зъби и да търпим глупости, щот'разбираш ли, било нормално за "Булгаристан"!Да попитам, Annie, ако драмата с колата още не е приключила, можеш ли да се обърнеш към ЮбиКо? Те са също оторизиран сервиз, но работят и с неоригинални части, цената за труд им е различна и са изключителни професионалисти (до тук 5-6 пъти влизам в сервиз при тях и съм удивен колко компетентни са - проблемите са оправяни от първия път и не са се появявали отново, не е имало безумни "диагнози"). Та, ако ти дадът двойно по-ниска цена за пълно отремонтиране на проблемите, гаранцията ти ще отпадне (ако се наложи използване на неоригинални части), но не знам колко държиш на тая гаранция при положение, че ти искат 2000лв отгоре за отремонтиране на проблем по каско. Но аз си мисля, че ЮбиКо ще ти вземат за оправяне на щатите от катастрофата по-малко и с оригинални части. Може да не съм прав, но дори ако им се обадиш по телефона или отидеш на място да обясниш казуса си си мисля, че ще проявят интерес и ще ти кажат какво може да се направи.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...