Моите премеждия с ръчната спирачка на Jazz-ката:
Още като взех колата ръчната не държеше добре, натегнах я по инструкции и беше супер за известно време. При едно паркиране и дърпане на ръчната се чу доста силно изпаткване под колата. Реших, че се е скъсало жило, но при отваряне на средната конзола, жилата си бяха опънати и симетрични. При натягането я бях направил на 7 клика, а след този случай стана на 8/9 при максимума. Държеше, но скърцаше от заден десен апарат при влизане и излизане от колата под наклон. Бях решил да почистя всички спирачни апарати (водачи, пластинки, смазване и подмяна на спирачна течност с източване от всеки апарат). След като направих тази профилактика открих по един почти блокирал водач на всеки заден апарат (отзад са дискове). Дисковете са почти нови, накладките имат още доста живот. Почистих и смазах нещата, смених и спирачната течност. Може и да си въобразявам, но колата взе да спира по - добре, пък и старата мътилка в казанчето за течност вече не ме дразни
Всичко е супер, но ръчната започна хич да не хваща след тази спирачна профилактика. Наложи ми се за седмица да паркирам под голям наклон и си возех един голям камък в багажника При първия удобен момент реших да разгледам какво се случва с жилата, дали се мърдат механизмите и на двата апарата (мърдат се). Не намирам разлика в опъна на жилата, но при дърпане на 1-ви клик хваща съвсем леко задно ляво колело (както е по инструкция), а задно дясно колело започва да хваща при 5-ти клик. Това не ми позволява да донатегна защото ще почне да задържа левият апарат при отпусната ръчна
Използвани са правилни смазки, водачите и леглата са почистени до блясък, спирачките си работят добре (изминах 1000 км след това).
Или е дясното жило, или е механизмът за ръчната в апарата. Някой имал ли е подобен проблем и според вас първо да сменям жило или да отварям/подменям апарата?