Здравейте,
Втори тест с масло – Amsoil XL 5W30
1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;
2) Масло – Amsoil XL 5W30
3) Маслен филтър – Amsoil EA 15K12, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;
4) Общ пробег на автомобила –192 070 км;
5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 6022 км;
6) Цикъл (извънградско/градско) – 95/5;
7) Средна скорост – 78 ;
8) Сезон на експлоатация – от 31. 05. 2023;
9) Моточасове – 77 ;
10) Изразходвано гориво – LPG около 620 литра DS Oil, Shell (България)б Knez Petrol (Сърбия), MaxiLine, EDO, M1 Petrol (Унгария), AVIA, AGIP, TOTAL (Германия),Carrefour, Auchan,TOTAL (Франция);
11) Kтм = (л.620 / 4.3 л.) ≈ 144;(LPG?)
12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (даже малко отгоре J);
13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;
14) Доливане на масло – не
15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км. Режим - рядко над 4000 об./мин., в Германия, където е разрешено и повечко, като мисля, че имам лек спад 1-2 мм на маслото по щека. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (business laser Xerox). Тестъте е около 5600 км. след първия.