Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 9.09.2022 in all areas

  1. 3 точки
    https://amsoilcontent.com/ams/msds/asl.pdf 72623-87-1 - VHVI Group III (хидрокрек), процент неизвестен. 151006-60-9 - PAO, процент неизвестен. 163149-28-8 - PAO, процент неизвестен. 68649-12-7 - PAO, процент неизвестен. 64742-65-0 - Минерално масло, процент неизвестен ( а пише на тубата "100% Synthetic Motor Oil" ) ?!? Има и естери - процент неизвестен. Цитат от msds-а: "*The exact percentage (concentration) of composition has been withheld as a trade secret." Да, има си PAO и естери, но има и хидрокрек + минерално масло, а какъв им е процентът? Вече всички си променят рецептурите когато си искат и стана "модно" да наблягат на хидрокрек и минерално масло, и крият %-та на съставките. Инфлация и криза... Например, каква е гаранцията, че няма да съдържя 30% хидрокрек + 20% минералка, съвременни модификатори на вискозитета и остатъка за другото? Не казвам, че е така! Но да се замислим дали не е възможно? Това имах предвид. Разсъждения...
  2. 2 точки
    Внимавай и с Ам-са, защото "Совите не са това, което са!" ...или поне, което бяха...
  3. 1 точка
    Здравей, Ето и поредната поръчка: Линк: https://www.ato24.de/en/motul-8100-x-clean-5w-40.html Вид и количество: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 1x5L Стойност на поръчката: 37,95*1,9775 = 76 лв. Начин на плащане: - Парите са преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина Поздрави, Захари
  4. 1 точка
    Потвърждавам, че проблема се оправи с обикновени чистачки (не тип банан) на BOSCH.
  5. 1 точка
    здравей, за първи път ще се включа в поръчката: Линк: https://www.ato24.de/en/honda-0w-30-acea-c2-motorol.html Вид и количество: HONDA 0W-30 ACEA C2 1x4L + 2х1L Линк: https://www.ato24.de/en/honda-manual-transmission-fluid-0-946-l.html Вид и количество: HONDA MANUAL TRANSMISSION FLUID 0.946 L - 1бр. Стойност на поръчката: (60.40 + 2*15.4 +13.95)*1.9775 =207.93лв Начин на плащане: по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: Лично Клубни поставки: Не
  6. 1 точка
    Колеги вземайте обикновенни чистачки а не тип банан,явно пружината е слаба и не ги притиска достатъчно.Имах същия проблем с 'бананите'
  7. 1 точка
    Цитат е ....има интересни неща, май ще пропусна 5w20... постът ти е обиден и към мен, и към една от иконичните и култови марки в най-високия качествен сегмент. Всъщност, тези, които така брутално и с лекота оплю са вкарали синтетичните масла в автомобила преди много години. Единствено и само неразбирането на маслата и непознаването на индустрията може да породи такова изказване. За тази компания специалистите и ентусиастите говорят с огромен респект. С тях вървят супер успешно от ежедневки, до драгстери и лодки от по 8,000кс. Летят и самолети, но това е друга тема. Постигнали са и са дали на тази индустрия толкова, колкото нито една друга компания. Това просто, за да стане ясно за кого говорим все пак. Но ние Българите сме опасни - всичко си знаем, работим като счетоводители, а се мислим за по-добри доктори от доказаните професори в клиниките, вадим зъби с конец, вместо да ходим на стоматолог, и се лекуваме с четене по форуми. Знаем си всичко. Кланяме се на ниския клас масла, а си смазваме вратите на гаража с премиум клас, за който даже не подозираме, нито познаваме. Ще обясня накратко, впускайки се в съвсем леки технически подробности единствено и само от респект към Амс, не за друго. - Не 250 гр/1000км, а 250 гр/15,000 км не трябва да ти гори, ако всичко работи както трябва и моторът свети от чистота. При теб явно не е така. Знам, че не подозираш дори. - Не се досещам защо не си казал/питал, когато си видял, че нещо не е както трябва - досега нямаше и да си спомняш, че си имал чуденки и щеше да си супер доволен. Ти си знаеш явно. - Дали си избрал правилния Амсойл за теб? Те имат различни качествени класове в портфолиото си. Съмнявам се. - Дали си му дал шанс да сработи и да си свърши добре работата? Едва ли. - Дали си уцелил правилния вискозитет за теб? - Дали е подготвен добре и правилно мотора преди това за такъв клас масло? Бих се обзаложил, че не е флъшван. Защото Амс след това поема ролята на качествен флъш и се завира там, където Кастрол и Оемските масла дори не са сънували, че могат да минат и да изчистят мотора. А това в началото е съпроводено с много бързо "умиране" на маслото, разход, дори пушене. Тези аномалии изчезват по-късно. - Високия клас на Амс (Signature series е маслото за теб) е брутален микс от най-скъпата и качествена РАО /polyalphaolephins/група 4 истинска синтетика и 20-25% естери (няколко вида слагат даже)@ група 5. Заради големия % естери вътре (polyolesters, diesters, monoesters и т.н.) това масло е изключително силно почистващо по природа. Пакетът добавки е възможно най-качествения и скъп "клас", който Лубризол произвежда. Само за сравнение - себестойността само на РАО базата им, която ползват е 3 пъти по-скъпа от тази на най-скъпия Кастрол (Оем-ското ти е Кастрол, вярваш или не), а естерната е 6 х цената на гр. 3. Всеки производител би искал да има такава формула, но на "големите" няма да им излязат сметките, защото няма как да сложат 3,000% надценка, после - Ауди да сложи още 300%, за да може да си го купиш от Порше на 54лв /л, при реална цена от 5-10лв/л. Това е Кастрол и Оемското масло. - За да сработи веднага масло от такъв висок клас, повърхностите в мотора трябва да са чисти. Само тогава може да сработи правилната полярност на естерите, Anti-wear & Extreme pressure добавките им, да има свързване с метала и депозиране на неговите си компоненти. В тези масла всичко буквално се бие за контакт с метала и е супер химически агресивно за връзка с него. Мотор, каран с минералната група 3 (каквото е ОЕМ-ското) гарантирано има сериозно количество маслени депозити. Ако не бъдат изчистени преди наливането му, Амс-ът се заема с това. Почистващата му сила е толкова голяма, че нито един производител на масла, формулирани с група 3 дори не може да си мечтае. Но това е процес - не става за 20 км пробег. Може да отнеме и 20,000км. Може и повече. Зависи какъв мармалад е бил преди това в мотора. Няма как този мотор да е каран 150-200,000км с минерални бази (гр. 3 е точно такава), и после да очакваме, че за 5,000 км без предварителен качествен флъш, ще станат чудеса. Просто вътре в мотора няма грам свободен метал, всичко е покрито с нагар и отлагания. Маслените сегменти са буквално блокирани и не могат да си вършат правилно работата, лагери/втулки на турбината - също. Буталата са покрити с плътен нагат. Хонингът е с глазура и обикновено е жълто-кафяво изпечен. По клапаните също има доволно. От там идва "харча на масло". Не от друго. - Термостабилността на синтетиките на Амс е буквално казано ненадмината, а тя ти е основната и най-важна за умиране на маслото. Потърси в Гугъл и прочети за "Oil Shear". - Дори модификаторите на триенето им са извънземни - единствените, заедно с Енеос (за Сустина) извън концерна Shell/Infineum, които ползват много по-ефективния tri-nucler moly - google it. - Група 3 е бъкана с полимери (Viscosity Improvers), докато в РАО и естерните синтетики има съвсем малко. Тези VIIs са причина са формиране на голямо количество депозити. - Група 3 НЕ БИВА да я карате >10,000км МАКС, ама вери макс. Група 4 и 5 може да се карат и по 40,000 мили, в зависимост от режима на каране и при условие, че се сменят филтрите. Защото тя не припада на 110/120С, убивайки си полимерите, които се втвърдяват, депозират по сегменти, турбина, лагери, и ей ти после 250 гр/1000км. И повярвай ми, много по-добре ще е за теб да проявиш малко търпение, да си намериш правилния вискозитет от този бранд, да му позволиш да си направи магийката и моторът ще ти заработи като, че сега излиза от магазина. За да стане това, обаче, трябва да познаваш процеса по работа на едно масло. За справката само - моят 4F 3.0TDI не е горил и 100 гр от смяна до смяна. Сегащната ми кола е има-няма 500 кс, би-турбо и не го пипа грам. Субаруто на 400 коня - грам не пипаше Амсойл Доминатор-а. Около мен има поне 30 човека, каращи с Амс и са влюбени в него, просто защото са разбрали процеса, разбрали са същността на лубрикантите и не искат и да чуят за друг лубрикант. Разход на масло - 0 (нула) за целия пробег (при почти всеки е различен, спрямо типа и средата на каране). Не ме разбирай грешно - нито нещо съм ти продал преди, нито сега ти продавам. Карай си с каквото искаш, просто искам да знаеш, че не си прав, и се опитвам да ти помогна да разбереш къде бъркаш. Ето някои насоки - не са задължителни, но са за твое добро. Ако ги разбереш и осъзнаеш - ги направи. Ако не - значи проблем просто няма. - Изчисти си мотора от горивни и маслени депозити, погрижи се за него правилно и няма да го познаеш. Особено при дизелите положението е плачевно! Знаеш ли, че за едни 14-15,000км отвътре с маслото излизат често и по 2л нафта? Ежедневно виждам дизели с толкова запушени колектори и глави, че от 5см диаметър, от нагари и депозити, диаметърът на всм. колектор е станал колкото малкия пръст. - Обърни внимание, че новият 507.00 е low-saps масло, с нисък TBN, и изисква задължително евро 5 горива по отношение на сярата. В БГ такива няма, освен Ромпетрол дизел (имат най-модерната сероочистваща инсталация по нашите ширини). Затова 507.00, правено по спецификация не бива да караш повече от 15,000км макс. По-добре го сменяй на 10,000км. - Запомни едно - маслата, формулирани по спецификация (API/ACEA) са формулирани за екология, а не за защита на мотора. Умните хора, познаващи бранша карат винаги с масла, формулирани за перформънс, а не по спецификации. - Вземи си качествено естерно или РАО масло, и му позволи да сработи. Тогава няма да искаш да си сложиш нищо друго, защото моторът ще оцелява там, където другите отдавна са метнали белите кърпи. - Ползвай постоянно качествена добавка за горивото, и силно почистваща, базирана на РЕА на всеки 5,000км (нищо друго - търсиш такава, на основата на РЕА/Polyetheramines). - Потърси и прочети за предимствата на естерна и РАО синтетика спрямо групи 2 и 3 (каквито са >90% от маслата на пазара). - Ако се съмняваш в нещо - моля, питай преди това, няма нито нещо лошо, нито срамно - така ще избегнем ситуации като тази - когато поради неправилна употреба на продукт, има разочарование. Съжалявам, че се получи от дългите постове, но дори в толкова дълъг е казано <1% от материята, която се събира в томове от по хиляди страници. Българският пазар е особено интересен - наситен с нисък и евентуално среден клас брандове и продукти, а нито механиците, нито клиентите четат, не се информират, и някак си е прието, че това е върха на сладоледа и по-добро и правилно просто няма. Марки като Red Line, Amsoil, Royal Purple, Millers, Torco, Lucas, NEO, са в пъти по-добри, бутикови продукти от всичката ширпотреба, но просто не са познати в БГ, заради което ги отричаме по дифолт, щото не пише "Ауди", или "Кастрол". Нищо, че тия последните след 5,000км започват да се разпадат на съставните си компоненти в мотора и на 10,000 вече няма никой в това масло. Ако държиш да караш с известна марка, формулирана по спецификации, 100 пъти по-добре си вземи Мобил 1 New Life (за бензинките) или ESP Formula - за дизелиците, вместо тази спекулация Кастрол.
  8. 0 точки
    Европейската комисия против дискриминацията постанови: Заменя думата "пияница" с "човек с нетрадиционно ниво на трезвеност"!
  9. 0 точки
    В тази връзка, една стара еврейска поговорка. Ако искаш да живееш, трябва да работиш. Ако искаш да живееш добре, трябва да измислиш нещо друго.
  10. 0 точки
    - Кое е най-откаченото нещо което си правил за пари? - Почнах работа...
  11. 0 точки
    Японски турист се качил на такси в Париж. По пътя някакъв мотоциклет ги подминал с мръсна газ. Пътникът казал гордо: - Японски мотор - "Кавазаки"! Движи се страшно бързо! А не - като скапаните френски брички! Таксиджията се ядосал, но не казал нищо. Не след дълго, една кола ги изпреварила с бясна скорост. Потомъкът на самураите отбелязал надуто: - "Японски автомобил - "Тойота"! Движи се страшно бързо! А не - като скапаното френско "Пежо"! Най-после, стигнали посочения адрес. Бакшишът казал: - Хиляда евро, моля! Японецът се шокирал: - Хиляда евро за пет километра?! Това е абсурд! Таксиджията обяснил: - Японски таксиметров апарат "Саньо"! Движи се страшно бързо! А не - като скапаните френски апарати!
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...