Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 5.09.2022 in all areas
-
2 точкиСамите пишещи си противоречите защото сте с различни разбирания. Едните мислят за нова година на производство и че парите били много,а другите от своя страна търсят надеждност и спокойствие при избора на возило ако ще и 13/4+ годишно да е. Обстановката е такава ,че пазара не се диктува от екземплярите в България,дори тези тук са на по-ниска цена от колкото в Европа а са докарани от там(парадокс нали ..има и транспорт+печалба). Ако даден човек се е спрял на модел не му обяснявайте колко е тъп да даде Х пари за стоката ,а по-добре да го подготвим за изненадите които би имал с модела. Акорд 8 въобще не е лош избор-за около 17-20000лв бюджет,няма как да му предлагате автомобил за 30+ щото просто бил по нова година. Има много автомобили 2016+ които материалите и сглобката е много по лоша от на Акорда. Да дадеш "много" пари за "стара" кола но да си спокоен не е срамно, живеем в такива времена,че безпроблемната експлоатация на нещо и неангажираност с посещение на сервизи и пестене на време е по-важно от всичко (поне за мен) . Едното ми возило е на 21год (за мен струва над 20) и си го карам с удоволствие и не се чувствам прецакан от това :))).
-
1 точкаЗдравейте уважаеми колеги! Искам да помогна на начинаещите шофьори,които тепърва ще се сблъскат с мистерията алтернативно гориво. НЕ-яснотата по някои детайли,относно преобразяването на горивната система може да ви доведе до параноя, истерия и грешни решения. Надявам се с тези няколко въпроса и отговора да вдигна мъглата по въпроса.Не гарантирам за изчерпателност,но винаги имам възможността да допълня темата. 1.Какво е газ? -Пропан бутан,LPG e втечнен въглеводороден газ,получен след преработка на нефта използван за гориво от началото на 20-ти век.При нормална температура и атмосферно налягане е в газообразно състояние.В промишленоста и дома се използва във втечнения си вариант.Втечнява се при 8-9 бара налягане в зависимост от съотношението пропан/спрямо бутан.Силно запалима и избухлива смес,без мирис.Ароматизира се допълнително с етилмеркаптан, който нормалното обоняние засича при 20-25% концентрация от въздуха.Това е опасна концентрация за взрив при произвеждане на искра -Метан,SNG e основна част от природния газ.Съпровожда добива на нефт и въглища,разлагането на растителни отпадъци.Труден за транспортиране,поради голямото налягане при което се втечнява. Без мирис,ароматизира се допълнително.Смеси над 5% обемни части са взривоопасни.Открит е в началото на 18 век,но се ползва доста по късно като гориво. 2.Защо се налага преминаването към алтернативно гориво? -Не се налага ,но е желателно.Ограничението в петролните залежи,грижата за околната среда и разликата в крайната цена го правят приемливо гориво 3.По-добро гориво ли е LPG и CNG от бензина за колата ми? -Спорен въпрос.Двигателите не са проектирани за работа на газ,но близките горивни процеси го позволяват.Приемаме го за алтернативно гориво. Това беше обща информация,която ще намерите при всички търговци на газово оборудване.Продължаваме с информация от "кухнята" 4.Каква Газова уредба да монтирам на Хондата си? -За предпочитане е последно поколение.Марката не е от толкова голяма значение.Качеството и дълговечността на компонентите е по-важна.Всяка "велика" Марка има и бюджетни варианти.Гаранцията е много важна! Казчеството също е преходна величина,много от производителите изнесоха производството си на Изток. 5.Важен ли монтажника? - Изключително важен!-това е човека,който ще вземе много решения вместо Вас,касаещи Хондата Ви! 6.Какви решения взима монтажника? -Избор на компоненти:Ако уредбата е сбирщайн,елементите са от ключово значение.Тия уредби No-name се събират с цел докарване на по-ниска крайна цена и по-голяма печалба. Няма алгоритъм по който се избират компоненти.Няма и доказателство ,че тези компоненти ще работят взаимно.Няма качествено оценка на взаимодействие. Компонентите се събират на база рекламата и търговците,отстъпките,на прекупвачите им т.н. на база не-касаеща вашата Хонда. -Изборът при маркова уредба се свежда до определяне на местата за монтаж,Комплекта е събран от проверени и тествани компоненти,с доказана съвместимост.Дори скобите и тройниците са брандирани.Убедете се ,че всички компоненти отговарят на бренда! 7.Важни ли са местата за монтаж? -Важни са.Основни приоретети са по-къси тръби и кабели,внимателен избор на траектория на маркучи.Безопасно полагане на захранващи тръби и маркучи.Монтаж на едрогабаритни детайли с презумция ,че после ще се обслужват,подменят,ще се извършват ремонти по мотора и др. дейности.Надеждно закрепване на всички компоненти. 8.Може ли монтажника да претупа работата си? Може и се случва постоянно.Целта е само една-повече печалба за по-малко работа. 9.Голямо ли е вмешателството в автомобила? -Голямо е!Реже се,дупчи се,криви се,прекъсват се кабели,нарушава се изолоция,нарушава се антикорозионна защита. 10.Мога ли да избегна това голямо вмешателство? -НЕ,но можете да заинтересовате монтажника финансово... за специално отношение. 11.Мога ли да помогна на монтажника? -Да!Занесете му изправна кола,работеща перфектно на бензин,която познавате от поне 2-3 месеца.Измита външно и по възможност с чист двигател. 12.Защо трябва да познавам колата си и какво общо имат моите шофьорски и технически умения? -Монтажа на газова уредба не е еднократно преживяване,макар че техниката доста напредна.В общия случай ще се върнете при газаджията минимум 2-3 пъти. Необходимо е първите километри след монтажа да наблюдавате работата на двигателя и ако откриете нещо необичайно, да уведомите монтажника.Негово задължение е да отстрани проблемите. За целта трябва да установите проблем и при какви обстоятелства се проявява.Обратната връзка е изключително важна за монтажника.Думички като "сецва","придърпва","мудна" имат цифрово и техническо отражение. 13.Има ли зимна и лятна настройка? -Да Има.Дори перфектно настроена уредба ще си промени работата при зимни условия,при смяна на зимната с лятна газ и обратно.Отношението пропан/бутан определя начина на транспорт/втечняване на газта при различни външни температури.Уредбите с обратна връзка по ОБД донякъде неутрализират проблема. 14.Бързи или бавни дюзи? -Газовите дюзи имат 2 основни характеристики:време за отваряне и време за затваряне.Определят се от механични фактори-тегло/форма и електрически-големина и брой намотки на бобината. Сбора от тези времена затварят един цикъл примерно 4ms.Ако минималното време за работа на моя двигател е 3,5 мс,тази дюза не ми върши работа,защото общия цикъл е над минималния.Съответно се налага използването на по-бърза дюза. НОИзбора на работна точка е фактор зависещ от налягане на газта и отвора на жигльора(монтажника).В 90% от случаите бавни дюзи работят прекрасно на Хонда.Изключение правят 6 цилиндровите двигатели. 15.Знае ли монтажника какво става в газовото ЕКУ? -Знае само 10%,а за останалото предполага.Това е политика на фирмите произвеждащи техниката и тия,които им пишат софтуера. 16.Как тогава прави настройка на системата? -Лесно!Пуска автонастройка и пробва да натиска разни копчета,повечето на английски и ако системата заработи добре на празен ход сетъпа може би е успешен.По-напористите монтажници правят тест на колела и донастройват в движение.Алгоритмите по които работят ГИ са тъмна материя за монтажника. Преходни процеси,процеси без обратна връзка,дори принципа на автокалибрация е тайна на производителя.Алгоритмите са различни при всички марки или еднакви при системите ползващи един и същ доставчки на софтуер. Оторизираните монтажници ходят на курсове за монтаж и настройка в главните представителства и получават затова сертификат.Те не полагат изпити-само присъстват на курсовете,Притежанието на сертификат не гарантира разбирането на материята.Представителствата прекъсват отношения с некадърните си монтажници ако има много оплаквания от клиенти отправени към централен офис. 17.Зная ли точно какво купувам,като купя ГИ от фирмата ABC? -Не! Конкретната версия на хардуера и фирмуера е тото,но обещанията на всички фирми са велики!По принцип коректните фирми упоменават върху продуктите си с кой фирмуер и хардуер е оборудвана кутийката. 18.Какво да направя ако се притеснявам ,че колата ми има проблем на газ? -Установете има ли проблем на бензин.Ако да-потърсете квалифициран автомеханик.Ако не-потърсете монтажника си и му споделете проблема. 19.Какво да направя ако монтажника не може да ми отстрани проблема? -Важно е да разберете дали става въпрос за техническа неграмотност и/или непукизъм.Ако човека наистина е неграмотен и недобре запознат със спецификациите на ГИ и колата-в случая Хонда споделете проблема тук в форума. Ако е непукист пребийте го или намерете съответните хора за това. 20.Не ми ли е голям разхода? -Теоретично разхода зависи от много фактори.Отделно количеството на горивото с което засичаме разхода зависи от измамниците по газостанциите.По правило разхода е по-голям с до 20% от разхода на бензин,за който пак важи онова с бензиностанциите. Разхода зависи от шофьорските умения,от познаването на автомобила,от средната скорост,от критичната скорост,от цикъл студено-топло-студено. Ако светне жълтото двигателче на таблото определящо наличие на проблем,обърнете се към автодиагностик или разберете сам номера на грешката и ще се ориентирате проблема дали е свързан с газта и ли има генерален проблем. 21.Имам ли нужда от омаслител? В общия случай НЕ.Необходимостта от допълнително смазване от техническа гледна точка е абсурд.Водачите на клапаните са изработени от сплави на база фосфорен бронз,който предполага нормална дълговечна работа ,съответно с износване в рамките на 200к километра.Маслообирачите изпускат малко масълце,даже и да са нови.Повечето ни Хонди горят масло на поразия.За къв да наливаме още масло? 22.Трябва ли ми емулатор на ламбда сондата? Не е необходимо,даже е нежелателно.Стандартната сонда води бензиновия компютър до постигане на смес 14,7:1,която е малко богата за газ ,но със сигурност е безопасна.При добра настройка на ГИ сондата си върши работата и регулира времената на дюзите,с което помага за безпроблемното съжителство бензин-газ. 23.Трябва ли да сложа аванс регулатор? Не е задължително,но е желателно особенно за метан.Октан коректора увеличава предварението при средни и високи обороти,в зависимост от нуждите на алтернативното гориво.Метана иска корекция да кажем +15,а пропан бутана +5 градуса,като във високите обороти,тази корекция намалява линейно. 24.Иска ли специална настройка двигателя с витек? Да!Витек режима иска много специално отношение.При основната настройка приемаме двигателя като механична константа.Газовото ЕКУ не разпознава витек режима и вместо увеличена мощнoст,получаваме тъпчене на място.Опитните монтажници знаят къде да бутнат,какво и в коя посока. 25.Да питам за един приятел с оригинална газово уредба? Те таково чудо нема.В някои страни са монтирали ГИ в магазина,за да измъкнат 2-3к евро от някой напудрен клиент.В повечето случаи са морaлно остаряли с неясна подръжка и златни консумативи.Като видя редуктор Honda с дюзи Denso и ЕКУ Hitachi може би ще запея друга песен.Изобщо не препоръчвам закупуване на кола с монтирана газ. 26.Течна фаза и/или директно впръскване ? Новите двигатели изискват и нови системи за впръскване...след 2-3 години ще мога да направя оценка.За двигателите с дюзи в пълнителния колектор,не е необходимо..по-скоро е екзотика.Honda вече запова да вади хибриди и скоро ще видим как ще се развие този бизнес.Със сигурност бих си купил Хонда с 2 горива. 27.Трябва ли да имам качен последния софтуер/ъпдейт на моя газов компютър? Да,желателно е да се информирате за това дали има ъпдейти за вас.Флашването е лесно и не боли.Прието е да е безплатно.Както във всеки софтуер с ъпдейтите се подобрява работата на устройството или се добавят нови неща. 28.Трябва ли да сложа свещи за газ? Не е необходимо при съвременен автомобил,особенно в Хонда.Достатъчно е да се намали пробега за смяна на свещи. Следва още,но това е на първо четене от въпросите ,които са ми задавани на лични.Коментирайте на воля.....
-
1 точкаКой каквото и да говори, човек трябва да вярва и сбъдва... ... "мечтите си. В тях е силата"!
-
1 точкаНе знам защо искаш да имаш навигация ? Супер морално остаряла е. Тъпото е, че за тия коли няма нормални решения за retrofit..
-
1 точкаКолеги, днес направих поредната (надявам се и последна) стъпка към решаване на проблема, като смених ролката на алтернатора. Трудна и скъпа операция, която отнема около половин ден на опитен майстор. Времето ще покаже дали този път съм уцелил, но междувременно намерих един клип, със същия шум като моя, като авторът казва, че се е оправил след смяна на тази ролка:
-
1 точка
-
1 точкаИма със сигурност има в твоя град газаджии смяната на този филтър е към 10 лв. Ако го помолиш да купиш допълнителен няма да ти откаже. продават и в нета https://tehno-zona.eu/produkt/о-пръстени-масло-газ-устоичиви/ https://www.tidis-autogas.com/produkt/филтър-за-редуктор-shark-комплект
-
1 точка
-
1 точкаКогато решиш да сменяш пак филтрите. Големия които казах че го знаеш. И малкия може да на изпарителя Може да е отделно на газовия клапAн
-
1 точка
-
1 точкаКазал съм го много отдавна.Изхвърлете ги тия мазила и си проверявайте клапаните на 20-30к.Не допускайте бедна смес и сте ТОП.
-
1 точкаКолегата пуснал темата е за мен най-добрия в поставянето на газови на Хонда,в някой от темите писа че е направил специален модул с който да се предотвратява това. Свържи се с него и обясни проблема.
-
1 точка
-
1 точкаЧочо,аз го обясних в главната тема FAQ.За автомобил над 100км пробег...извънгаранционен автомобил наливат 5W-40 за презастраховане.Хонда ,често се карала в червените обороти и на високи скорости,което има някакъв резон,но всеки автомобил/шофьор си е уникален и не може да слагаш всички под един знаменател.Второ пробега 15000км с масло,което не е " върха на сладоледа" е подбран само за извънградско,но това никой не ти го споделя.Трето,при градско каране-което е смърт за мотора и маслото 3-5-8 км в едната посока на ден лятото ще отвориш термостат,но зимата си на кантар.Изобщо има много ако и единствения правилен начин да си спокоен е да провериш химическия анализ след малък пробег и ако маслото не е сработило съвсем,следващия път да увеличиш пробега.Говоря за съвсем нормална семейна експлоатация.Изключение е оффроуда,нервно каране /газ-спирачка/ и теглене на ремърке. За съжаление тази практика не е позната в България,освен за тежки,скъпи машини,като комбайни,минната индустрия и някой от по-скъпите тирове в големите спедиторски фирми.Един анализ е 100-150 лв.Едно читаво масло е 70-80 лв за 4 литра.По-ефективно е да си смениш маслото на 5000 отколкото да анализираш и да караш още 1500-2000км.От друга страна следя Амсойл,Редлайн,Мобил 1...топ маслата им.Изкарват на градски цикъл 8000,но 9000 трудно.Останалото е проста аритметика и всеки си я смята.Мога да постна много примери,но и с това няма да убедя Иван,Първан и Драган,че тези 10000км са мит...
-
1 точкаОбщо взето наистина не съм съгласен с поста ви.Хонда общността не е по различна от другите за вас,но за мен е! Може би щеше да бъде по-добре да си пуснете рекламата като в форума на БМВ и Субару,естествено срещу съответното заплащане,пък нека клиентите преценят сами дали Фобос е лидер в България на автогазовите уредби. Рекламата е трудно нещо и струва много пари,обикновенно с нея се занимават психолози.Почнеш ли сам да си правиш реклама обикновено свършваш със смяна на гуми на закъсали тирове. Нека да се върнем на опорните ви точки: 3.Ок 4.Твърдя ,че марката няма значение.Вие също сте съгласен с мен щом монтирате Фобос...Хиляди пъти е по-важно монтажника да познава спецификите на Хонда и възможностите на газовата уредба.Като например да знаете ,че няма Хонда с довпръскване и че всяка Хонда си има датчик,който се ползва само за обороти на двигателя. Режима за ППХ си работи перфектно на всички Хонди и едва ли някой се интересува от него..?? 14.Както казах по-нагоре бързи или бавни... за Хонда няма значение..Избора на дюзи се определя от времето на впръскване на празен ход на отворен термостат.Дали са по-червени или по-умни или по-тежки се отразява на цената,съответно ако сменя 4 рейки Валтек за една Кейхин цената пак ще ми излезе.... 16.Тук просто ме допълвате.. 18.Абслоютно неизползваен плъгин.Имат го почти всички системи.Върши работа ако го гледа диагностик.Повечето газаджии си нямат идея защо реда на палене е такъв....камо ли да гледат осцилограми. 21.Преди време спорих с маркетинга на Фобос,но той нещо се покри.Да кажем че хондаджиите са си направили изводите. 22.Твърдя,че няма нужда от ламбда емулатор...вие казавате ,че не така и обеснявате какво е ламбда сонда.Четете внимателно! 26.Малко несвързано...Газ се слага за икономия ,не за мощност.Ако се преместя във Варна ще си изхвърля газовата уредба .Масовия потребител не го касае директното впръскване.Собствениците на нови автомобили пък нямат избор.. 28.Допълване Та в ретроспекция,г-н Велчев купете си една Хонда покарайте малко,научете и кътните зъби и ще забравите за всички други марки...пък за газовите уредби....българските домати и домашната ракия препоръчвам само !
-
1 точкаГосподин Велчев.Ако очаквате тука да стане спор,надеждите са ви празни.Не съм фен на конфронтация .Темата е пусната единствено с цел помощ на феновете на Хонда.За други марки бих писал други неща...Желая ви успешен бизнес!
-
1 точкаДобавих 28 точка.Разполагам с няколко документа на една велика фирма,Номер 1 и т.н.Първо твърдят ,че има нужда от смяна на топлинно число и разстояние.После твърдят ,че само техните "газови свещи" работят,накрая признават ,че няма нужда от промяна на свещите при би-горивни автомобили. Основни твърдения на лидера в свещоизработката,дето са измислили запалителната свещ: 1.При използване на Пропан-бутан има по-голямо работно налягане изискващо по -голямо напрежение на искрата Заблуда-Искрата постъпва в режим сгъстяване няколко градуса преди ГМТ.След това започва процес работа-няма как налягането да изисква нещо. 2.Пропан бутана изисква по-голяма енергия на искрата за запалване...с около 2 кV.Това се постига с намаляване на разстоянието на зап.свещ! Абсолютно невярно!Енергията на искрището се увеличава пропорционално на разстоянието между двата електрода. 3.Температурата на изгаряне на пропан-бутане е малко по-висока от тази на бензин и затова трябва да избираме свещи с по-ниско топлинно число. И това е невярно.Важи само за чугунени глави и двигатели работещи над 100 градуса/Форд,Ауди,Фолксваген/.Тук влияние оказва и кой бензин и кой пропан бутан.Между 89 и 115 октана има Балкан разлика. Тук говоря за една абсолютна търговска реклама с цел измама на потребителите и реализиране на печалби на базата неграмотността на клиентите! Относно спецификата на горивото и запалването може да се говори много.Лично мое мнение е ,че в момента на пазара няма читав аванс регулатор(ТАП) и достъпно модифицирано запалване работещо добре с пропан-бутан.В бъдеще ако изскочи нещо достъпно с плазмено запалване ще Ви информирам...
-
0 точки
-
0 точкиДействието се развива в Северна Гърция, по време на гладните 60 години на миналия век. На една местна мома (да не я наричаме красавица) ѝ писнало да кара на маслини и козе мляко и решила да емигрира в Америка. Добре, ама – χωρίς χρήματα (хорис хримата) - пари няма (по гръцки) ! Затова тя отишла в кръчмата, където се събират моряците, огледала се и приближила най-куцото коте от тях. Младеж, който - видимо - единствената жена, която бил виждал, е била майка му. - Ще ти сбъдна всички желания – казала му тя – само да ме качиш на кораб до Америка и да ме храниш и поиш по пътя. Момъкът не чакал дълго да го навиват. Казал ѝ, че още на другата сутрин тръгват с отлива и тя трябва да е преди изгрев на пристанището. Скрил я в една спасителна лодка, завил я с чергилото и корабът тръгнал. Десет дена я хранил с вафли и поил с портокалада, а пък тя му се отдавала по всички, известни от рисунките по старогръцките вази, начини. На единайсетия ден един страшен мустакат капитан отметнал чергилото на лодката и изкрещял: – Ти какво правиш тук, ма ?! – Как какво правя? Отивам в Америка и съм си платила! – нафукано рекла младата гъркиня – А и вече десет дни плаваме, няма как да ме върнете обратно… – Ти хубаво си си платила – рекъл капитанът – ама това е фериботът за Тасос…
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00