Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 8.07.2022 in all areas

  1. 2 точки
    Голема вода пред нас от якия дъжд - около 40 санта. Където е задницата на камиона е по-високо. Найстина карам Леген. Двамината заобиколих на слалом и се прибрау у гаража. Утре трябва да чистя радиатори.
  2. 2 точки
    Аз не съм доволен от тази мярка и съм първия, който бих събрал месечната им отстъпка в жълти монети и да си ги събират пред парламента. Абсолютна подигравка. От момента ,когато са обявили това подпомагане според цените на горивата тогава и сега-тази отстъпка трябва да е поне ×2. Схемата към картела за мен е- вдигаш малко отстъпка, ние ти гарантираме двоен обем продажби и съответно....
  3. 2 точки
  4. 2 точки
    Хайде още едни 5 стинки от мен. Проблемът не са толкова маслените магистрали, колкото дренажните отвори на буталата. От лявата страна на снимката е бутало от двигателя D14. Вдясно е бутало от двигателя K20. Каналът на масления пръстен на D14 е с ширина 2,8 mm. Каналът на масления пръстен K20 е с ширина 2,1 mm. Дренажните отвори на буталото, на R18 и R20 са подобни на тези от K20 и имат по-малък диаметър от тези на D14. Дори няма достатъчно място в канала за тях! За това са разпробити и в основата на канала за маслосъбирателните сегменти. В това разстояние от 2,1 мм има два маслени пръстена и пружина между тях! Представяте ли си за каква мимимализация иде реч? Това е новата концепция на всички производители на двигатели! Не само Хонда. В този случай се налага използването на нисковискозитетни масла. За да могат да преминават безпрепятствено през тесните отвори и да имат по-голям поток. По-високият вискозитет ще преминава по-трудно. Респективно ще е с по-слаб поток. А точно там, в буталните пръстени, маслото е подложено на най-високите температури (250°C - 300°C). Като не включвам турбото, разбира се, но и в момента обсъждаме двигател без турбо. Та там колкото по-бавно преминава маслото, толкова по-дълго е изложено на екстремна температура. Следователно по-голям риск от овъгляване и разлагане. А това пък води до съответните отлагания и коксуване (запичане) на сегментите. Резултатът всички го знаем - горене на масло! От друга страна - по нисковискозните масла, поради по-големия поток и по-ниския вискозитет, имат по-добри характеристики на топлоотнемане и топлоотдаване. Тоест охлаждат по-добре. А това е и допълнителната задача на едно масло в двигателя! Това е главната от причина за изискване да се използват нисковискозитетни масла - конструктивните особености на съвременните двигатели! Не само от еколигични причини и икономия на гориво... За повечето нови двг, за хибридните автомобили се използват масла 0W-8. Как ви се струва? ...конструктивно "изпилване" на всички възли и детайли...
  5. 2 точки
    Идеята си е много добра даже! И би свършила чудесна работа, ако се прилага както трябва! Но! Както всичко в БГ, така и тая идея за еко-стикерите, се изопачава, неглижира, "замита се под килимчето" и се използва само и единствено да се пълни касичката на Някой. Кой? Ми тоя, който има под "шапката си" повече пунктове за ГТП. Тоя си е поръчал законовата разпоредба и тоя си пълни гушката! И съвсем не му дреме за екология, тровене на народа, стриктно минаване на ГТП, контрол, реално състояние на автомобилите и т.н., и т.н. И се връщаме на въпроса: "Кой?" Е докога ще си питаме все "Кой?" Трябва да рипнем най-накрая!!!
  6. 1 точка
    От утре (събота, 9 юли, 2022 г.) стартира антикризисната програма за отстъпка от 25 стотинки при зареждане на горива. Тъй като живеем в България съм сигурен, че това ще предизвика въпроси, коментари и отзиви. Затова пускам тема, където можем да споделяме и да питаме за всичко, което ни интересува. Постарах се да систематизирам нещата в няколко точки с това, което е известно до момента: 1. Отстъпката важи само за масовите горива - бензин А95, дизелово гориво, пропан бутан и метан. Отстъпката НЕ важи за премиум горивата от по-висок клас (А98/100 или скъпия дизел). 2. Няма нормативно нареждане, което да задължава бензиностанциите да предлагат отстъпка, но главните вериги вече обявиха, че ще участват в програмата. 3. Няма ограничения за количествата гориво и броя на зарежданията, които ползват отстъпка. (Първоначално предложените текстове бяха за 50 литра ограничение на месец, но те в последствие отпаднаха). 4. По време на действието на тази мярка няма да важат картите за отстъпка, които бензиностанциите традиционно дават. (т.е. ако традиционно си ползвате карта за отстъпка, дефакто намалението няма да е 25 стотинки, а по-малко). 5. При зареждане, собсветникът физическо лице, предоставя малкия талон на автомобила, доказващ собственост на физическо лице или краен потребител физическо лице (видно от малък талон клетки С.2.1 и С.3.1), които са от категории L и M1, това са мотори и мотопеди, автомобили за превоз на пътници до 8 места, но без мястото на водача. За зареждане на всички видове корпоративни автомобили, както и автомобили на физически лица, различни от L и M1, държавна помощ няма да се предоставя. 6. Служителите няма да проверяват и записват личните данни на собственика на автомобила, но за предоставяне на помощта ще се издава фактура – разширен касов бон, на потребител с име „Получател на компенсация за гориво по ЗДРБР“ с идентификационен номер # 0000000025. Върху така издадената фактура касиерът записва и регистрационен номер на автомобила, виден от „малък талон“ и съответстващ на автомобила, заредил горивото. 7. Програмата е с продължителност от 6 месеца.
  7. 1 точка
    Я махни горната лепенка и снимай пак.
  8. 1 точка
  9. 1 точка
    372 лв. е неоправдано скъпо за този размер. Обади се на някой онлайн магазин за гуми и им дай модела на колата, да ти препоръчат хубава гума в диапазона 200-250 лв./брой. Почти всички онлайн магазини доставят гуми с пресен DOT и дават гаранция. Аз лично препоръчвам BGGumi, имат и физически магазин и сервиз за монтаж/баланс на Симеоновско. Мисля, че размерът ти е ОК - 225/50 R17. Като марки съм доволен от Continental Premium Contact, Vredestein Ultrac Satin и Fulda. Чел съм добри неща и за Uniroyal и Hankook. Гледай етикет за спиране на мокро "А". Ако искаш да са тихи - шум не повече от 70 dB, но това е второстепенен критерий.
  10. 1 точка
    Линк: https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html Вид и количество: SHELL HELIX ULTRA 5W-30 1х4L Стойност на поръчката: 24.04*1.9775 = 47.54 лв Начин на плащане: - Револют Начин на получаване: - Лично в кв. Малинова долина
  11. 1 точка
    Ето линк с обявата Let's shop together on AliExpress with new user coupons Your BGN 1.96 in coupons are here! https://a.aliexpress.com/_mOldpH4 Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
  12. 1 точка
    Винаги има несъответствие между борд компютър и реално замерено. Искаш ли реално да замериш колко ти гори колата, се прави най-добре на принципа пълно-пълно. Бордът е просто ориентировъчен.
  13. 1 точка
    Току що прочетох в ДВ. Така е - без да променят акциза, което според мен е по-добре за бюджета на Държавата. Просто по .25лв надолу, вкл. пропан-бутана
  14. 1 точка
    Аз да внеса уточнение за написаното по-горе от мен...(по Маркони) "...Това е пазарна политика след 1996 година и всички сме свидетели на това в една или друга сфера.Общо взето най-трудния пазар е японския и американския. Европа е разграден двор и законовите норми и изисквания се спазват само в определени държави,които са над политическите интереси. От тук идва и голямата бъркотия със стандартите ACEA, API и ILSAC. По подразбиране Honda е японска марка е нужно да съблюдаваме японския сертификат ILSAC..." "...Кой сертификат/одобрение изисква Honda? Honda е част от консорциум на японските автомобилостроители и одобрява стандарта ILSAC..." Та това съм имал предвид. Сега, не е казано, че не трябва да се съобразяват и други стандарти, но специално за "разградения двор" много пъти го е писал и форумчанинът SAE20 от Oilclub.ru
  15. 1 точка
    Отстъпката не важи за пропан бутан ! Там просто премахват акциза и по логиката 340/тон+20%ДДС = 41 ст за кг, което е някъде до22-3 ст за литър (1кг=1.56л). Берект версин да го намалят и с 20, ама няма да стане ! За протокола: Вчера се разходих до Долината на широките гащи (123км от Бургас) и си сипнах газ по 1.14лв/л и напълних резервоара по 2.90/л 95. Толкова ! Иначе карам предимно на газ, но сега сложих ОКСИКАТ в резервоара
  16. 1 точка
    Ще се ползва и за автомобили на лизинг, ако физ. лице е вписано като ползвател на колата.
  17. 1 точка
    Никъде. Буквално никъде... Само като видят автомат и мятат сол и светена вода. Пловдив и читав майстор не се вързва вече. Иначе "майстори" дето сменят шарнири и накладни на килограм има, чак с лопата да ги ринеш.
  18. 1 точка
    При 50литра резервоар и светнала лампа как очакваш с 6л. стрелката да мръдне осезаемо. Нали лампата ти е загаснала. Проблемът е в колонката на станцията, а не в колата. Карай си колата и не търси под вола теле.
  19. 1 точка
  20. 1 точка
    Ако се загатва че е възможна такава комбинация, уви, не е. ILSAC GF-6A = API SP-RC (Resource Conserving) и това се отнася за ниските вискозитетни класове като SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, 10W-30. SAE xW-40 изобщо не е предвиден да бъде по ILSAC GF-5/6A. Все пак като стандарт може да достигне API SP, който по същество също е най-съвременият, но без така желаната класификация (в Honda средите, но и не само) за Resource Conserving качества. Поздрави.
  21. 1 точка
    В ляво Fuchs Titan Supersyn Longlife 5W-40 (отработка на 10хил.км.), в дясно Addinol Super Light 0540 5W-40 (свежо). И двете масла са на хидрокрек база (group III) и имат осъвременен противоизносен пакет присадки. Addinol е с малко по-висок работен вискозитет. Основната разлика между двете е пакетът присадки. Addinol е с повече молибден и много магнезий, по-малко калций и без бор. Има и малко повече сулфатна пепел. Fuchs ми изглежда с по-балансиран противоизносен пакет присадки и е с по-малко сулфатна пепел. Това не значи, че е по-лошо масло! Отработката на Fuchs показва много добри резултати за 10 хил.км. пробег. За съжаление не можах да намеря отработка на съвременната рецептура на Addinol, за сравнение. Моля и @emod да си каже мнението. Не може да ги "връзваме" само с ILSAC. В Европа са "вързани" с ACEA. Може да избираме и по двете спецификации. ILSAC, 50/50 - градско/извънгр., и с оглед на не голямото количество масло, което събира тоя двигател, ресурс 150 - 175 моточаса или около 6 - 7хил. км.
  22. 1 точка
    Не ползвам социалните мрежи отдавна го изтрих но имам viber
  23. 1 точка
    Най-новите технологии - бази, подобрители на вискозитете, IL (ionic liquids) и т.н., се внедряват в масла 0w-20, 0w-16 и 0w-8. Като качество на изработка тези масла в момента са лидери на пазара. Индустрията вече не влага (серизони) ресурси за развитие на останалите вискозитети (от 0w-30 нагоре) - те просто са изчезващ вид в областта на леките автомобили. Горното следва да се разглежда през призмата на избор на масло за нормална, ежедневна експлоатация на автомобила. Не визирам бутикови масла и "състезателен режим" на експлоатация . Дали 20-ката е по-лоша от 40-ката при опазването на мотора е спор, които не може да се реши "теоретично". Проблемът не се свежда просто до вискозитета, а е много, много по-комплексен. Хубавото е, че всеки има право на избор... или може да си забърка нещо сам, ей тъй, да вдигне вискозитета, за всеки случай .
  24. 1 точка
    Един необсъждан фактор е рискът от кавитация, който при ниски обороти е значително по-висок при по-гъсти масла в сравнение с по-тънки. Образуваните локални разрушения са също и предпоставка за закоксуване и съответно разход на масло. Та ако караш повече градско, това е още една причина да не вдигаш много „топлия“ вискозитет.
  25. 1 точка
    Благодаря, за информацията dandilov, съжалявам ако съм звучал груб по-горе, не е било лично. Вероятно ще взема това за целогодишно ползване. Спрял съм се на марката защото мога да го взема от вносител на много добра цена, знам че има и други разбира се. Все пак ако някой предложи друго по-добро 5w30 от същата марка, нямам напротив. Galaxie 5W30_BG.pdf
  26. 1 точка
    Само с два поста,мисля че ти показа! Друг е въпроса,че само в тази страница от темата,има толкова ценни мнения,та незнам кой друг форум ги има?Поне аз не съм срещал. П.П. -С добри чувства...🙂!
  27. 1 точка
    Маслата с грейд 0W-40 по принцип са много добри масла, но имат един главен недостатък. Съдържат повече VIIs ( полимерни подобрители на вискозитета), които не са толкова термостабилни и се разграждат при високи температури. Това води, от една страна до допълнително снижаване на вискозитета, а от друга - до повече високотемпературни отлагания в двигателя. Е, в последно време се разработват и нов вид VIIs, които са значително по-термостабилни, но се срещат, за момента, само в определени масла на определени производители. Кои по-точно не мога да кажа сега, но не са масови, все още. Като цяло 0W-40 имат вискозитетни х-ки по средата между W30 и W40, но съвсем не може да се каже, че са от нисковискозитетния клас. 40-ската не го позволява. По-горе в мненията от темата бях споменал, че твоето Galaxie 5W-40, учудващо не е отбелязано, че съдържа PAO (полиалфаолефини), за разлика от Galaxie 5W30. Поради това, а и поради другите особености, аз бих се насочил към Galaxie 5W30 от ресинговата серия на Yacco. Макар, че за R20, (според мен) най-подходящо би било една хубава термостабилна PAO синтетика по ACEA A5 със силен ZDDP пакет, за да пази и веригата, или на PAO база по ILSAC GF-6A. Макар, че и една добра, термостабилна, PAO синтетика 0W-20 не вярвам да навреди по какъвто и да е начин на нормално експлоатиран мотор! Тук летните температури в България не могат да окажат влияние.
  28. 1 точка
    Кафе от изпражнения на бозайник Едно от най-екзотичните и скъпи кафета в света се казва копи лувак. Главозамайващата цена за една чаша се дължи на уникалния произход и начин на приготвяне. Кафето идва от Индонезия, тъй като там живее бозайникът цибетка, който го “произвежда”. Тя се храни с кафеени зърна, които преминават през храносмилателния є тракт непокътнати. Там се случва и обогатяването на кафееното зърно с ензими от организма на бозайника, които придават по-горчив вкус на кафето. Но това се смята за най-органичното кафе в света, тъй като е доказано с неповторими показатели. Името му идва от “kopi”, което означава кафе на индонезийски и “luwak” - името на азиатската дървесна котка. Преди да открият ценният и ресурс, тя била смятана за вредител и местните я убивали.
  29. 1 точка
    Здравейте. По-горе показах метод за избор на масло, наподобяващ вървене по изключително тънък лед. Правилната фраза по-скоро трябваше да бъде “don't try this at home”. В действителност в Honda Owner manual се изписват изискванията (говорим за бензинови двигатели) по ACEA. Но не и по кое издание са. И тук е разковничето, защото всяко издание на ACEA има дата на въвеждане и на приключване. Така например отстъпващата ACEA 2016 изтича на 01.05.2023г. След тази дата, всяко едно произведено масло по оставащите активни категории трябва да отговаря на ACEA 2021... Считано от ACEA 2008, няма как едно ACEA C3 масло да бъде ACEA A3/B4, или едно ACEA C2 да бъде ACEA A5/B5 и за да стане объркването още по-голямо, всяко следващо издание на ACEA има по-строги норми. Затова и Honda просто цитира използването на ACEA като счита, че при избора на масло, трябва да се ползва такова, по активната към момента ACEA Oil Sequences. Любознателните колеги могат да намерят в страницата на ATIEL диагарама, която показва нагледно дали комбинацията между 2 категории е невъзможна, възможна или условно съвместима. И да, вътре няма грешка защото ACEA A1/B1 отпада в ACEA 2012 (за да се кросне с ACEA C5), а чарта е между отиващата си ACEA 2016 и най-новата 2021. Поздрави.
  30. 1 точка
    Интериора вътре не е луксозен. Семпъл и ориентиран към практическата част на живота. За кола от 2008 даже в момента бих казал малко вехт. Ние сме с две малки деца, и за това изобщо не се притеснявах от това! Колата ми служи, а не аз на нея! Шумоизолацията е доста слаба, но в никакъв случай, като на опел... Аудио системата е не е лоша като качество. Веднага след покупката сложих газова система Prins VSI II - единствената за съжаление , която можеше да се монтира в Германия за този мотор. До сега не съм имал проблеми с нея. След смяната на ламбда сондата, бях да я донастроят, а съм й правел и настройване клапани преди 10 К... Сега, с тези цени от по 2 евро за литър бензин, съм още по-доволен! следва....
  31. 1 точка
    Тест първи. Много ми е интересно с това масло как ще са нещата. 1) Масло – Mobil 1ESP LV 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 199880км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 770км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - 720км. извън градско и 50км. градско. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 23.06.2022г. до 03.07.2022г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 47л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Доливане на масло - няма. Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла, цветно сканиране на 600 резолюция. Капката над надписа е вярната, че дугата се пльосна от високо. Test 1 Mobil 1 ESP LV.pdf
  32. 1 точка
    Привет. Отремонтирах стъклоповдигача с помощта на познат, който ми направи една втулка по моя скица. Май леко трябва да охлабя натягането на ножицата, защото за нагоре понякога няма сила да тръгне, иначе надолу от теглото на стъклото си върви бързо.
  33. 1 точка
    По-скоро трябва да се каже, че има няколко подходящи стандарта за двигателя. Първо когато колата е била произведена е важала ACEA 2007, а тя все още не поставя изискване за TBN за ACEA Ax/Bx стандартите упоменати в Honda Owner manual-a. По-горе колегата бе споменал ACEA A1/B1 High SAPS формула, който е отпаднал и се заменя от ACEA C5. Понеже едно ACEA C5 масло може да отговаря само и единствено на SAE 0W-20, нека да не се учудва, че онлайн каталозите по този показател (ACEA A1/B1) ще предложат масло в SAE 0W-20. ACEA A1/B1 съвсем не са минимални изисквания, а равнопоставен стандарт изискван от Honda наред с ACEA A3/B3 и ACEA A5/B5. ACEA C5 и най-новата ACEA C6 са Mid SAPS формули масла. Т.е. по вид формула не се различават от ACEA C3 която автоматично става и тя правилна за двигателя и се вмества с нива на сулфатна пепел <0.8, спрямо 1.6% max упоменати за ACEA A3/B4-07. Последната категория кореспондира най-често на SAE 0W-30 / 5W-30 / 5W-40 масла. Според Honda Owner manual всичко в диапазона SAE 0W-20 до 5W-30 е правилно. И ако за R20A2 масло SAE xW-30 е един от позволените и отлични избори с маx кин.вискозитет при 100С 12.5 cSt според SAE J300, то използваното до сега масло е 12.7 cSt, чудо голямо, току що станало SAE xW-40. Отделно то е и по API SN, американски стандарт за бензинов двигател. До тук става ясно че всички нива на сулфатна папел са позволени, както за ACEA Ax/Bx, така и за ACEA C3/C5/C6. TBN още не се изисква и какъвто има маслото също е правилен, защото на пазара все по-често се явяват комбинирани масла по ACEA C5/C6. И ако за ACEA C3/C5 TBN е мин 6, то за ACEA C6 вече е мин 4. Инцедентно се оказа че вискозитетния клас с малко побутване също е правилен, така че използваното масло е правилно. Мир да има. Поздрави.
  34. 1 точка
  35. 1 точка
  36. 1 точка
    От фейслифтовите 4 ген. европейските са с класическия 5 степенен автомат, а американските със CVT. Пета генерация бензин също са с CVT. Хибридните на практика нямат скоростна кутия: това е-CVT всъщност представлява плавно задвижване от електромотора до 80 км/ч, а за по-високи скорости се включва директно ДВГ-то!
  37. 1 точка
    @Honda_Z Прав си. Не уточних, че US пазарът предлага CVT за "големите" двг. Даже май беше САМО CVT за US. Не сметнах за необходимо да го споменавам, предвид това, че @prosqka проси в Лондон. Тук, на Острова, 2.4 двг във CR-V е изключителна рядкост. Освен това, каталогът, който гледах е английски и там не фигурира CR-V 5 с 2.4 двг и CVT кутия. На хибридите пък изобщо не им обърнах внимание. п.п. Не знам, може и да греша. Както казах не знам нищо за CR-V 5. Извинявам се, ако съм заблудил някого.
  38. 1 точка
    Няма за къде да се бърза. Предвид, че още CR-V 4 фейс с 2.4 е CVT това: малко ме усъмни. И ето тук https://hondanews.com/en-US/releases/2017-honda-cr-v-powertrain?page=5 казват, че 2.4 си е баш CVT. Що се отнася до 2.0 хибрид, от @VPetrov , който има такава, знам, че също е с вариатор. Бърза проверка в БТ потвърждава това:
  39. 1 точка
    Колега, стига с тези приказки, че са за успокоение, просто да има нещо. Разбира се, че не са само за успокоение. Да, няма да помогнат за развил се пожар, но за такъв в зародиш, а още повече ако се включат няколко шофьори от различни коли, могат да се предотвратят беди. Ти не твърдиш обратното, но изказването, че са само за успокоение е крайно. А относно това, че хората си пестят пожарогасителите – наистина се съмнявам да има много такива хора. Просто в ситуация като тази много хора са неподготвени и в лек шок и са предпазливи и/или изплашени и просто не действат по най-рационалния начин. Друг е въпросът, че понякога правилното действие наистина може да е да стоиш встрани.
  40. 1 точка
    @qwsd Здравей, колега! Съвсем добронамерено и колегиално искам да ти обърна внимание, че има някои неща, с които си се вкарал в голямо заблуждение. Сулфатната пепел няма нищо общо и въобще не е показател за това, колко бързо се "скапва" маслото! Тя варира в широки граници за различните типове и спецификации масла, основно заради базовото масло в сместа и типа, и базата на противоизносния пакет присадки (ZDDP). Основен, първичен, показател ( макар и не напълно достатъчен ) за живота на едно масло са комплексът от следните две характеристики: 1. Базовото масло в %, което е използвано в смес с другите. 2. Алкалното число (TBN), особено за гориво бензин! Колкото по-високо е, толкова по-дълъг ресурс има маслото за бензинов двигател. HTHS не поддържа налягане! HTHS е характеристика, която показва колко е устойчив масленият филм на сили, на "срязване", при 150°C. Тоест по-висока стойност, съответно по-стабилен маслен филм при 150°C. Но достига ли маслото тази температура в лагерите? R18 и R20 сериите на Honda са проектирани и конструктивно изработени за низковязки масла. Най-подходящи за изправен, не износен двигател са хубава синтетика на PAO или GTL база, 0W-20, 0W-30 и 5W-30 по ILSAC GF-6А, по ACEA A5/B5, или по ACEA A3/B4. 5W-40 не циркулира добре в тези двигатели, не е за тях и не бих го ползвал. Пък и да сложа рейсинг серията в двигател за нормална употреба - то е "като на свинче - звънче". Не , че нещо, но Yacco имат други, много по-подходящи масла за R20. И накрая най-важното: "Honda обича прясно масло"! Не на по 10 - 15 хил км. Не го забравяй!
  41. 1 точка
    Не се бях интересувал до момента, но от бърз поглед в нет-а и един каталог за части: Автоматиците на CR-V 5 са: - 1.5 бензин е само CVT, - 2.0/2.4 бензин е добрата, стара, 5-степенна Honda АТ, - 1.6 дизел е ZF-9HP, т.е. 9-степенен планетарен механизъм.
  42. 1 точка
    Мисля че реших проблема, по този списък за грешка P0171 на ново реших да проверявам наред, почнах от хлабините на клапаните и кво да видя, смукателните трябва да са на 0.20 а 0.25 влизаше спокойно, да не кажа че 0.30 беше на косъм да влезе, изпускателните трябва да са на 0.25 а 0.30 влизаше спокойно, да не кажа че 0.35 на косъм влизаше. Та след като ги отрегулирах 0.20 на смукателните и 0.25 на изпускателни клапани, сега шорт фуел трима е около +7 +10% , Лонг фуел трима седи на около +4+6 %. Предстой най сетне да направя читави настройки и на газовата. Много ми е интересно как се получиха толкова голями хлабини в клапаните като само и единствено Аз подържа и ремонтирам колите в семейството 🥲 важното е че си намерих грешката и я отстраних. Поне научих някои неща, като това че за компа на хрв не иска пин код за имобилайзера, намерих цялостно упътване за ХРВ, измерване на сензорите и що ходя живи данни на ХДС.
  43. 1 точка
    Хайде и от мен малко картинки. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – смес: Shell Helix Ultra 5W30 - 2 литра + Shell Helix Ultra 5W40 - 1,5 литра. 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 333 000 км, а може и повече (по километраж: 232935 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 3102 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 40 / 60 %. 7) Сезон на експлоатация – 28.01.2022г. - 25.06.2022г.; 8 ) Моточасове – 80 по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 214 л. А95Н; 10) Kтм = (214 / 3,5) ≈ 61 ; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.; 13) Доливане на масло - няма. Не е мръднало! 14) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 15) Режим на експлоатация - градско (много на брой къси разстояния но и достатъчно на брой дълги) + извънградски пътища + магистрали. 16) Предишно масло - Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра. А пък ауспухът изглежда така:
  44. 1 точка
    Здравейте, Първи тест с ново масло - MOTUL 8100 Eco-lite 5w30: 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 ILSAC GF-6a, API SN RC; 3) Маслен филтър – Honda 15400-PLM-A02, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –171 570 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 59 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - N/A; 8) Сезон на експлоатация – от 28.06.2022; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 5 л. Rompetrol; 11) Kтм = (л.5 / 4.5 л.) = 1.11; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране по жегите около 7 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура (че и малко отгоре))); 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,5 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 350 мл (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox). Субективно двигателят работи по-тихо с новото масло от предходното, обективно – реших да замеря шума на загрят двигател (на снимката), като мисля и за в бъдеще да проверявам така.
  45. 1 точка
    Здравейте, Четвърта проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница. Поръчал съм ново масло, ще го сменям скоро. Още от същото 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 238 421 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4155 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 27.06.2022; 9) Моточасове – около 195; 10) Изразходвано гориво - около 380 л. Diesel + Cetane booster 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история.
  46. 1 точка
    Капков тест 2 1.Mobil1 5W30 ESP от "ato24" 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-211600км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 4300км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 30/70 6.Средна скорост,около 45км/ч. 7.Сезон на експлоатация 08.04.2022 до 25.06.2022г. 8.Мото часове около 100 9.Изразходвано гориво 360л.газ и 40л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване лек. 15.Предишно масло-Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40  16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне.
  47. 1 точка
    https://www.ato24.de/en/castrol-edge-professional-h-5w-30-honda-1-l.html това е Кастрола за Хонда...и да се знае - Ваг и Хонда - земя и небе
  48. 0 точки
    Инструкция за това как да свалите напрежението, стреса и агресията: 1. Затворете очи. 2. Бавно и дълбоко вдишайте и издишайте. 3. Отворете едното око. 4. Задръжте дишането и....Стреляйте!
  49. 0 точки
    Един човек бил за риба и нещеш ли по едно време се появила златната рибка и му продумала с ковешки глас: - Човеко, ще ти изпълня три желания само си извади краката от водата ...
  50. 0 точки
    - Баце, колко моЕш да изпиеш? - С мезе или без? - С мезе. - У кръчма или на теферич? - На теферич. - За мОа сметка или за твОа? - За мОа.. - С мезе на теферич и твОа сметка....крайо му се не види.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...