Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 15.04.2022 in all areas

  1. 4 точки
    🙋‍♂️Сега да довърша темата: - Наистина беше стартера -Беше станал сух, или както колегата горе го беше описал👍👍👍 -Намерих един употребяван(оригинален Denso) на 170К за 35 Евро... За всеки случай! -Днес моят майстор и приятел го свали от колата. Разглоби ги и двата, и се оказа, че при моят (240К) две от четките са износени на 40%... -Почисти и смаза двата стартера(имаше доста мръсотия вътре) , и сглоби с по-добрите части ,, нов"... -Сега имам и втори функциониращ, и готов в резерва... Нов Denso би ми струвал към 220-280 Евро. Смятам, че моят вариант е икономически по-изгоден, впредвид километрите и реалната стойност на колата в момента... 😁😉 Успех на всички ви✌️
  2. 4 точки
    Има анализ на това масло в Oil-club-a - КЛИК. Макар и малко стар (от 2015 г.) е показателен за характеристиките на маслото + едва ли в текущата ситуация има (значителна) промяна в състава. Общо взето подкрепям @dandilov -среден клас масло при това API SL, т.е. по-стара специфиация (от 2001 г.).
  3. 3 точки
    Колега, не бъди толкова смел! Това е среден клас масло, хидрокрек, може и с малко добавена минералка. Вече не пишат в msds-a... С оглед на тенденциите от последната година, не карай повече от 150 - 175 моточаса, и/или 7500 км.
  4. 2 точки
    По принцип, колата излиза от завода със стоманени тръбички. Тези тръби е изключително трудно да се режат и наставят. Обикновено се сменяват цели, от щуцер до щуцер. Нямам представа, дали някъде се предлата оригинална тръбичка като резервна част. Особено за '95-и набор кола. Имам предвид готова, огъната тръба за директен монтаж на колата. Преди много години, когато работех в сервиз (ама в Англия) си правехме тръбичките сами. Медна тръба навита на ролка. Набор от различни щуцери, покриващи всички известни марки и модели коли. Не са много разновидности, понеже са еднакви за повечето марки коли. Да кажем (по памет) 5-6 вида щуцери. Специална машина за оформяне на края на тръбата. Представлява ръчна преса със сменяеми накрайници за всеки вид щуцер. Значи -5-6 накрайника. Таааа - свалям твоята тръба, дърпам от ролката нова медна тръба и започвам да я огъвам на ръка по твоята тръба. Режа, избирам подходящите щуцери иоформям краищата на тръбата. Монтирам новата (вечна) тръба на колата. Мисълта ми е - въртиш телефони, или тръгваш по сервизите, докато намериш, кой може да направи това, което описах. По-лесния вариант е някой от форума да го е правил и да те прати в точния сервиз.
  5. 2 точки
    Здравейте Ето къде трябваше да покажа разхода.... абе знаех си, че пак съм неориентиран... Около 20- 30% градско (предимно на D3), и 70- 80% извънградско (на D), нормално шофиране по правилата. Бензина, който наливам е 95 от лук. С ACC предполагам, че разхода ще се вдигне- ще експериментирам. Поздрави
  6. 2 точки
    Тъй като в другата тема се обсъжда липсата на читави бензинови CR-V на пазара и високата им цена, ще си позволя да драсна няколко реда с обобщение на моите впечатления от автомобила. Колата я карам от 2017 г., вече е на 182 хил. км., 2008 автомат + executive. Концепция: Казват, че Хонда първо проектират даден автомобил съгласно своите виждания, а после оставят на маркетинговите специалисти да се оправят с промотирането и продажбите както намерят за добре. CR-V очевидно няма проблем с второто, защото е един от най-продаваните SUV за времето си. Пробивът става още с изключително успешната втора генерация, а трета стъпва върху нея с малко модернизиране, актуализирана визия и нови двигатели: бензиновият R20 и дизеловите. Най-важното според мен е да се разбере, че това не е и няма за цел да бъде мощен луксозен джип или off-road звяр, а скромен семеен автомобил, с който да возиш децата на училище и да отидеш на почивка. Външен вид: Формата и излъчването на колата, въпреки че са вече поостарели, според мен още се вписват добре в цялостната картина на родния автопарк. Общо взето, автомобилът не бие на очи, но е достатъчно разпознаваем. С 18 цола според мен изглежда по-масивно и по-добре. За някои е дразнещ моментът с постепенното провисване на задницата и разкрачването, но това се лекува лесно (Повдигане на купето CRV III). Практичност: Една от най-силните страни на автомобила. Задните седалки се сгъват и мястото за багаж може да стане огромно - ако не се лъжа 2000 литра обем. На мен лично никога не ми се е налагало да ги сгъвам, а имам и резервна гума в багажника заради газта. Да не говорим, че имам и релси на тавана за куфар. В купето е изключително просторно и приятно. Мястото на задния ред е повече от достатъчно. Жабки, джобове и ниши за дреболии също има бол. Откъм проходимост съм изключително доволен. Колата е достатъчно висока. 4x4 сработва автоматично и доста добре. Не се е налагало да го ползвам за по-дълго време, обаче много държа да го има. Сигурност и стабилност на пътя: Още една силна страна. Освен, че е богато оборудвана с въздушни възглавници, колата разполага със стандартните скоби ISOFIX за столче, както и с доста добра VSA система (Vehicle Stability Assist) за устойчивост при завои и против поднасяне . На пътя стои изключително стабилно за височината си и имаш усещането за сигурност при всякаква скорост и пътни условия. Позицията на шофиране е много удобна - висока и с добра видимост. Спирането е напълно адекватно по всякакви стандарти. Зад волана се чувстваш уверен и най-вече спокоен. За мен това е решаващо при избора на кола. Управляемост: Тук ще повторя горното, а освен това колата е изненадващо маневрена за габаритите си. Воланът е неочаквано директен и отзивчив за такава едра и тежка машина, още повече, че при мен рейката е електрическа. Още един плюс, но това все пак е Хонда. Мощност и икономичност: Специално бензиновият R20 е достатъчно мощен за целите на автомобила - семейни пътувания. Както всеки атмосферен двигател, колкото повече обороти развъртите, толкова повече ще върви. Тягата започва да се усеща на 3800 оборота. Няма никакъв проблем и нищо страшно да се натиска до червената зона - 6500 оборота. Силата на този двигател в комбинация с автоматик е при магистрално шофиране с плавно увеличаване или намаляване на скоростта. Тогава се заключва хидротрансформаторът и е напълно реалистично да поддържате 140 км/ч на @2500 оборота. В други държави по други пътища спокойно би се пътувало и със 160-170 км./ч. Другата сила на автоматика е адаптивността спрямо натоварването, т.е. при по-натоварен автомобил превключва по-динамично, за да запази тягата. Добавям и "вълшебния" бутон D3. Това, че като натовариш колата нямало да върви, са някакви фантазии. Очаквано, на автомобила му липсва аеродинамика. Съответно въпреки всичко не може да бъде толкова икономичен, колкото се е искало на японците. Средният разход на бензин при мен (60/40 извънградско/градско) е малко над 10 на 100. На който това му е проблем, слага газ и забравя. Обслужване, поддръжка и ремонти: Обслужването, предвид класа на автомобила, за мен е сравнително евтино. Някои суми са цитирани в тази тема. Основният разход е за гуми. Най-важна е редовната смяна на масло: двигател, скоростна кутия и диференциал. При R20 е задължителен редовният реглаж на клапани - поне на 40 хил. км. Двигателят R20 е с верига, както казах - атмосферен, изключително надежден и здрав. Не е капризен на масло, т.е. не е задължително да е скъпо, "пълна" синтетика и прочее, стига да отговаря на спецификациите. Според моите наблюдения за този двигател е допустимо да харчи масло във високите обороти, говорим над 4000. Колко точно ще харчи зависи от стила на шофиране. Обаче не е нормално да харчи на спокойни обороти, ако е така - има проблем. Харчът на масло е по-скоро дразнещ, отколкото проблемен факт, тъй като трябва да се следи редовно нивото, особено преди и след дълъг път. Има си датчик за нивото и по принцип светва жълтата лампичка, но аз лично никога не го оставям под средата. Петстепенният автоматик е утвърдена през годините собствена разработка на Хонда и при редовно обслужване и нормална експлоатация е сравнително безпроблемен. Задното предаване е на принципа на двете помпи, т.е не работи постоянно, а само при необходимост и не товари задвижването; освен това не разчита на датчици и електроника, а на хидравлика. Относително здраво е, а проблемите идват от липса на обслужване. Рано или късно при нашия модел се разваля климатроникът. Има различни решения на проблема, вижте темата Хронични заболявания на климатроника. Неочаквани и извънредни ремонти при добре поддържано CR-V не би трябвало да излязат. Окачването е сравнително здраво, но с остаряването след 150 хил. км. почват замените на накрайници, шарнири и други стандартни неща. Като цяло колата е надеждна, а части има на всякакви цени. Чисто козметично лакът на нашите коли според мен е не е достатъчно здрав и дълготраен, лесно се драска и рано почва да дефектира. Колите, купувани нови в БГ, не съм чул и виждал да имат проблем с корозия. Слаби места са подкалниците, които се накъсват, както и гумените уплътнения на лайстните на вратите Комфорт и екстри: CR-V не е ориентирана в премиум сегмента, но е над средно ниво. Возията е ОК: твърда, но не чак неприятна. В града по дупки и релси клати доста. Иначе седалките са сравнително удобни. Най-важното е, че след дълъг път никога не се чувствам изморен. От шумоизолацията има какво още да се желае. При висока скорост бученето идва главно от вятъра, заради лошата аеродинамика, както и от гумите. Лично аз като избирах реших, че единственото допустимо ниво е екзекютив. Така имаш поне минимален лукс. Степенувам по важност за мен: пълен ел. пакет с прибиране на огледалата, подгряване на стъклата и огледалата, панорамен покрив, подгряване на седалките, кожен салон (задължително светъл), ел. шофьорска седалка, мултифункционален волан, сензор за дъжд, cruise control, двузонов климатроник, аудио система със субуфер, парктроник, автоматични светлини, измиване на фарове и т.н. Липсващи екстри са дневни светлини, обдухване на седалките, ел. пътническа седалка, отделна вентилация на задните седалки (май при американките има), регулиране на фаровете и други. Камера, навигация и мултимедия съм монтирал отделно, не го броя за екстра към модела. Качеството на материалите в интериора е по-добро от средното, фронталната конзола е приятна, с интересно съчетани текстури, при мен няма скърцане и паразитни шумове вътре. Като обобщение мога да кажа, че като съотношение качество/цена и плюсове/минуси не виждам алтернатива на този автомобил, за която да си заслужава да го сменя в момента, въпреки годините му. Нищо чудно, че и други колеги не си продават читавите бройки. Така че който е решил, да се мята смело ако намери нещо запазено!
  7. 1 точка
    Само че с бус отзаде ми.Колоната пред мен рязко спря и веднага погледа ми в огледалото за задно виждане.Бус ""мастер",от ония със секси емблемата,няма и намерение да намаля.Аз максимално на ляво колкото може откраднах от ляво,а той в последния момент засвири с гуми и към банкета.На косъм да ме направи хечбек.Професионалист шофьор,виждащ случващото се пред него от високо и с повече време за реакция това е недопустимо.
  8. 1 точка
    Идеална е! Термостатът на 2.2 i-ctdi е с температура 78 гр. На климатроника има скрито меню, откъдето може да се види реалната температура на антифриза. Дава се на контакт, натискат се и се задържат бутони "AUTO" и "въртешна циркулация" и се стартира мотора. Тогава се пускат тези два бутона. Позициите от менюто се местят с бутона за задния нагревател. Позиция "А " е за температурата на антифриза. Ето тук колега го е обяснил по добре цък
  9. 1 точка
    Две ленти, обикновенно лявата е задръстена, а дясната стои празна! И за бг шофьора е закон лява лента за наляво, средна за направо и дясна за надясно. Никой не гледа маркировката и средната лента задръстена! Пример "Тодор Александров" В БГ трябва да се премахне левият завой.Всяко кръстовище с различно решение. Всеки светофар с различна настройка. Работи се на парче. Как един от тея настройчици не проумя да пуска в ляво и направо едновременно за да се изтеглят, завиващите в ляво и да не пречат. Писал съм го и през 2008г.! В Египет нямат ляв завой, само кръгови! Държава от третият свят, не в ЕС!
  10. 1 точка
    Виж някоя на части,аз моя така го намерих в идеално състояние. Другия вариант е Бултрако
  11. 1 точка
    Мигащият мигач на идващата кола означава, само и единствено, че мигачите на колата са изправни. Накъде ще кара, само той си знае.
  12. 1 точка
    Първата снимка е Монтана - Велико Търново (254 км). Втората - общо за деня, като влизат сутрешно и вечерно градско в Търново (20-тина км) + обеден трафик в София (около 30 км). Разход на газ +15% по колонка спрямо борд компа, така че вчера съм сГазил 112 литра. Лошото е че като взех колата август 2020-та, газта беше 2 пъти по-евтина в пари, а разходът си е приемлив за трафика и със зимни гуми.
  13. 1 точка
    Е как да не похваля японците за Легендарното им създание! 10 дена отпуска - пълна кола, естествено на климатик. Около 400 км магистрала, където требе да си в лявата лента (тоест 140+км/ч), 100- тина км градско и още поне 2х100 за проходи и апокрифни малки и лоши пътчета (в които режими си харчи над 15/100, щото не достига скорост за 5-а предавка), а останалите около 1000 км по федерални шосета с изпреварване на трафика, който на много от участъците просто бе като влак с 20-тина вагона, трудно оставящи място да се вмъкнеш в колоната. Абе много коли има в тая държава - пречат на Ледженда да си плува крейцерски със 100-120 - където е най-икономичен. Компа показва бензин, но целият trip A е минат 100% на газ. Сметнах бележките - 231,5 литра (но има още малко в баката), което си е 13/100 - съвсем приемливо за условията и пробега. Маршрут: Монтана - покрай Плевен та в Русе - през Габрово - вр. Шипка и Бузлуджа - Пловдив - леко в Бургас до Созопол - наобратно през Бургас та на Свети Влас - Обзор - Варна - покрай Шумен в Русе - В. Търново - Монтана. България - земя като 1 човешка длан, с Ледженда необуздан.
  14. 1 точка
    Същият маршрут, но културно. От врата до врата, на 1 дъх, а снимката е след пристигане.
  15. 1 точка
    Баш така си е. Консумацията на навесното оборудване е почти еднаква, а каквото остане е за кеф. Ледженда не усеща дали е вкл. климатроника (или други глезотии), както и не му дреме дали е с 2-ма или с 5 човека.
  16. 1 точка
    На въпроси "кой двг да избера" винаги съм цитирал Мечо Пух - "Колкото повече, толкова повече!". Шестте буркана могат "две и двеста". На моменти разхода може да удари в земята някоя по-малка въшка с 4 буркана. В същото време бая пишман рейсъри ще гледат с отворена уста отдалечаващия се кораб. Голема кола си иска голем двг. Ааа, за малко да пропусна - и автоматик. п.п. Разхода на Джаз 1 L13 i-dsi, Сивик 9 L13 i-vtec и Сивик 9 R18 i-vtec беше еднакъв. Личен опит. По-големия Авенсис автоматик гори само с около 1л нагоре.
  17. 1 точка
    Поддръжката е като на всяка Хонда - скъпа, но само ако се наложи. За сега Легена е в ред, а имайки предвид опита си от 1 Сивик и 2 Акорда (за общ период 20 години). не очаквам да ме разори.
  18. 1 точка
    Темата си е жива, просто щото няма други популярни. Полезна би била, ако някой има време за нея и принципно би доказала обявеното от производителя, а постигнати стойности под посочените са възможни но нарочно гонени. Давал ми е извънградско малко под 9 на 100 (като заводските данни), както и 15 на 100, а разликата е 5-6 км по-висока средна скорост. Та, аз просто споделям, за да се знае какво може, а може още по-надолу - нагоре е ясно че всеки може. Разбира се че съм чел и знаел колко скъп е Легена. Това е мантра която дори тези които имат тоя кораб споделят, дори да не са патили от него. На мен това ми е чудно - защо се налага мнение за 1 модел, че е чудесен, но и скъп за поддръжка и експлоатация. Нали скъп е относително понятие. На мен реално ми е по-евтин като експлоатация от К24А3 АТ (заради газта), а като поддръжка още не съм се парил. Точно такива бяха очакванията ми когато реших да го взема. И не парадирам с него, а просто споделям, защото мнозина вероятно ги е страх от тая кола, а страхът е като чатал на врата - ограничава, а животът требе да е кеф, а не угнетение. Отворил съм му 1 тема и там пиша всичко, за да е полезен (макар и частен) случай. Автомати карам отдавна и знам как да не харчат много. Тук случаят е същият. Има си тънкости и толкова. Те не са издевателство, а просто ги намираш и ползваш - не че е важно и непременно. Но определено мога да кажа че Акорда ме държеше в напрежение, просто е по-сангвиничен тип характер - наопъки на Ледженда. От него слизам отпочинал, а това е полезно, имайки предвид 2 пътувания седмично до София, първото от които ми е за закуска (и наобед съм си на работа), а второто е следобедно и по здрач съм си дом - кукуряк. Иначе ме радва добрият тон и хумор в темата, а който я взема насериозно (или инак) - емииии... човек и външно вижда вътрешното си аз, та кой каквото си носи.
  19. 1 точка
    По-точно 320 - "от врата до врата", тоест вътре е и градското, което у Софето е 1-ва / 2-ра / спри па пцувай и така от кръговото на 4-ти км до болницата. Обратно същото + тапа още на качването на Цариградско. Това петък след 15 часа си е "лунна походка", а сянката ти се удуъжава по-бръже от местенето напред - нема излазане от столицата.
  20. 1 точка
    Аз съм доволен. Очаквах да е по-лакома. Знам как да я галя и да не пие много, а в същото време да не съм бавен.
  21. 1 точка
    Икономичен Леджънд е ОКСИМОРОН. Не е направен да е икономичен. Това му е едно от силните качества. Е, който не смее да настъпи газта и само гледа разхода , или се влачи с......нека се радва на разхода. Писал съм в раздела и макар отдавна да се разделих с автомобила, пак казвам това не е икономична /не само за гориво/ кола. Всичко друго е заблуда, че си излъгал Honda. Не се стърпях.
  22. 1 точка
    Добрите енерговъоръженост и аеродинамика дават такъв моментен разход. Това е крейцерската скорост на Ледженда. При 90 км/ч е 6л/100км. Строго извънградски автомобил. VID_20210305_131613.mp4
  23. 1 точка
    От днес, малко преди Джъмбо София - хоризонталния край на Хемус. Маршрут Монтана - Враца (центъра) - София. Силен трафик, ремонти и ограничения (Мездра - Ботевград), зимни гуми. Без тея фактори е 0,5 надолу. Другото е на кофти снимките. Вижда се моментен разход на круиз контрол (2500об/мин при 120 км/ч), средна скорос и среден разход за прехода (trip A).
  24. 1 точка
    Моя шестак е залепнал на 11,6 среден разход за последните 3800 км, ама в тях само около 10% е градско. Борда показва бензина, а газта реално е с литъ нагоре. Лятоска бе по-икономичен.
  25. 0 точки
    Силно масло , модерен пакет от добавки. Висока течливост ,при студен старт. Икономично, ниска пепел и сяра , става и за дизел. Сипвай смело на Акорда. Добавки на калций и бор. Ще издържи 250-300 часа п.с. Щом е и от чужбина наливай, няма място за притеснение
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...