Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 3.04.2022 in all areas
-
7 точкиНека и аз да се включа с проблеми в задните спирачки и тяхното отстраняване. При мен проблемът беше в скъсани маншони на задните спирачни апарати и съответно блокирали бутала и изтъркани накладки почти до метал. Взех 2 ремонтни комплекта за всяка страна, 1 литър спирачна течност АТЕ и накладки АТЕ. Ремонтните комплекти са на Autofren с номер D4846C за апарати LUCAS. Спирачните апарати са на 90% същите като на VAG с минимални разлики. Ремонтния комплект е за много марки и модели коли, не е специално само за японски. Има достатъчно клипове в нета как се разглобява такъв апарат. Разглобен спирачния апарат изглежда така, заедно с ремонтния комплект. Зегерките и на буталото и на механизмът с винта се вадят най-добре с 90 градусови зегер клещи. На снимките се виждат старите маншони в какво състояние са и буталата с ръжда по тях. След разглобяване на апарата на части, със смазката от бялото пакетче се смазват всички нови части и се сглобява по обратния начин. Супортите са почистени от стари замърсявания и водачите смазани изцяло с нова смазка за водачи на АТЕ, а старите маншончета имаха скъсани места. Болтовете на супорта (скобата) се стягат с 55 Nm. Болтовете на апарата с 23 Nm. Пробката с 9 Nm. Гайката отзад на апарата за ръчната с 27 Nm. Болта на спирачния маркуч към апарата с 35 Nm. След сглобяването на всичко се обезвъздушава, като аз направо си подмених течността защото старата беше леко мътна. 1 литър е достатъчен. При мен след смяната на всичко се наложи и натягане на ръчната, като се свали конзолата с подлакътника. Има достъп и ако се махне само пластмасата на пепелника откъм задните места и след това с дълбока вложка 12 с удължение се налучка гайката, която е доста навътре. Работата не е малко, но удоволствието от това да си го направиш сам е безценно.
-
3 точкиСлед твоят пост и аз се насочих към смяната на веригите, оказа се, че обтегача на голямата верига не е напълно разпънат и веригата не е прекалено разтегната въпреки 250хил.км., но при отваряне на капаците се оказа, че обтегача на малката верига се е счупил и при ниски обороти си дрънка като стотинки в касичка. video-1648916566.mp4
-
2 точкиКрадат ги, как да не ги крадат. Оригинален втора ръка ще ти е много скъп и не се знае в какво състояние ще е – никой няма да даде гаранция. Моят съвет е да говориш с център за испускателни системи (но проучи кой, за да няма лоши изненади) и да ти препоръчат универсален катализатор.
-
1 точкаЕсента си взех 17-ки джанти и нови зимни гуми. До сега винаги съм карал Ледженда (зиме/лете) с 245 45 18, а сега за сефте минах на стандартния за модела размер 235 50 17 и усетих някак по-комфортна возия, но може и да е внушение. Първата чуденка е защо за Хонда https://www.wheel-size.com/size/honda/legend/2007/ и Акура https://www.wheel-size.com/size/acura/rl/2007/ модела има различни препоръки, при положение че е една и съща кола? Иначе препоръчителни размери гуми много, даже някои са абсурдни https://www.automobile-catalog.com/tire/2006/1147835/honda_legend_3_5_vtec_v6_sh-awd.html Естествено забелязах и разлика в показанието на километрите. При еднакъв маршрут (Монтана - В. Търново) с 235 50 17 излезе 250км (според навигацията 250,3км), а с 245 45 18 е бил 247км. Според калкулатора разликата в диаметрите е + 9мм за 245 45 18 и е нормално да има разминаване. Реших да сметна колко всъщност е то. Периметърът на 245 45 18 е 2125,78мм, а на 235 50 17 е 2097,52мм. Сметнато в км, по-малките правят 6,34 оборота в повече за 1 км и съответно + 1585 оборота за 250км. Имаше и разлика в обичайния разход на гориво (логично - по-висок, заради повечето обороти на гумите по маршрута), но това е трудно преценимо заради комплексност и от други фактори. Сега е по-студено, а и каучука на зимните гуми е по-мек, но ми хрумна да премеря и реалните ширини на протекторите, както и да извадя надлъжните дренажни канали, за да получа действителното "петно на контакт" с асфалта. Това е моят случай, но рисунък на протектори има много. На снимките се вижда разликата в ширините гумите. При стандартна ширина на балона 235, протектора е 195мм, а петното е широко 154мм, като вероятно е и по-малко - не съм смятал минусите за ламелите, а само извадих основните канали на зимните гуми. За по-големият опционалният размер 245 тези стойности са 210мм протектор и 167мм контактно петно, вадейки водоотводните надлъжни канали. За мен бе лека изненада колко по-малко е контактното петно спрямо познатите ни цифрови ширини на гумите. И сега чуденката ми е за летните 18-ки джанти 235, или 245 да си търся? Разликата в диаметрите на 235 50 17 и 235 45 18 е +1мм за 18-ките, а за 245 45 18 е + 9мм. Има ги и двата типоразмера 18", но по-тесният е по-рядък. Колата е достатъчно тежка и контактното петно дори да намалее с 10мм - пак 157мм ми се струва достатъчно и ще е повече от на зимните. Другото което ме блазни в 235 е че имат тегловен индекс 98, а на 245 е само 100, а ми се ще да вози малко по-меко. Относно нараняването в дупки не се тревожа, а и до сега не съм патил, ама все на 100 съм карал, а заводски препоръчителният за 245 45 18 е 96, което е малко парадоксално, но го компенсира по-високото препоръчително налягане. Иначе височините на гумата отвъд джантата са както следва: 235 50 17 - 95мм / 235 45 18 - 83,2мм / 245 45 18 - 87,7мм. Предимствата на по-тесните са по-леки гуми, по-малко аеродинамично и пътно съпротивление при търкаляне, а за по-широките е обратното, но пък във виражите и на екстремно спиране ще държат по-добре. А и визуално някак повече ми харесват вертикалните им страни, а не бъчвообразните, като на по-тесните (сравнени на 1 от снимките) - лятната е 245, а зимната в калника е 235. И 2-те джанти са еднакво широки - 8 J. Не гоня икономия - няма да ставам хипермайлър (извънградско ми харчи около 10,5л газ на 100), но все пак над 95% от времето една кола се движи направо и почти без право или обратно ускорение. Та, какво ви е мнението по казуса ми? Знам че повечето от вас карат на 17-ки, но за мен на 18-ките колата е по-управляема във виражите, а и визуално изглежда по-лека с тях, така че лятоска ще съм на 18-ки. Въпросът е 235 45, или 245 45? Доволни ли сте от 235, или търсите повече сцепление? На картинката с 3-те странични снимки съм симулирал реалната визия на гумите, където разликата между 2-те 18-ки е почти неусетна. Малко длъжко стана това постче-въпросче (сори), ама може да е полезно.
-
1 точкаЗнаете ли кой е изобретил автомобилната чистачка? Този аксесоар отдавна е задължителна част от оборудването на всяко четириколесно превозно средство, но това невинаги е било така. Всъщност, историята на чистачките започва в една мразовита зимна вечер в Ню Йорк през 1902 г., когато 36-годишната (по онова време) американка Мери Андерсън пътува по улиците на града с трамвай. Тя забелязва, че шофьорът почти не вижда през обсипаното с киша предно стъкло. Въпреки че предният прозорец на трамвая е проектиран за видимост при лошо време и водачът може да го отвори, премествайки покритата от сняг или дъжд секция от своята видимост, системата за предно стъкло с множество сегменти не работи особено добре. Ватманът е принуден или да го държи отворено, излагайки на природните стихии както себе си, така и пътниците на предните седалки, или да спира постоянно, за да го чисти. Андерсън започва да скицира устройството за почистване на предното стъкло още по време на пътуването си в трамвая. Малко по-късно, завръщайки се в родната Алабама, тя наема дизайнер, който ѝ помага за разработката и за производството на работещ модел. Така се създава първият прототип, който работи на практика - набор от рамена за чистачки, направени от дърво и гума и прикрепени към лост близо до волана от страната на водача. Когато шофьорът дърпа лоста, той задвижва рамото на чистачката по повърхността на прозореца, изчиствайки дъждовните капки или снега. Мери Андерсън кандидатства за патент на своето изобретение през 1903 г. и получава такъв със срок от 17 години.
-
1 точка
-
1 точкаПо-добре да запалиш малка светлинка, отколкото да се оплакваш от всеобщия мрак. Конфуций
-
1 точкаЗдравейте, Колеги! Маслата пристигнаха. Tези, които ще пътуват с куриер, ще ги сортирам и опаковам тази вечер и ще ги изпратя утре, а тези които са за лично получаване може да се взимат. Напомням и за новите клубни поставки за номера, които вече са при мен и можете да се сдобиете с комплект при взимане на маслата или да ги изпратя заедно с поръчката Ви, по куриер. Цената е 12 лв. за комплект. От фенове за фенове - бъдете част от отбора!
-
1 точкаПодобно подлагане на пружините според мен е удачно само за да се компенсиря някакво умекване и провисване на колата, т.е. да се възстанови заводския просвет. Ако се цели по-голям просвет, по-добре да се подложи на целия мост, така геометрията на окачването ще остане непокътната.
-
1 точкаКолега, при мен беше същия шум като взех колата. Чуваше се най-осезаемо, когато застанеш долу до картера. Когато мотора е натоварен се чуваше най-силно. Оказа се, че обтегач на малката верига беше счупен и паднал вътре в картера. Единствената разлика е, че при мен продължаваше да се чува и след сваляне на пистовия ремък. За обтегача ми взеха 160лв и толкова за труд.
-
1 точкаМного вероятно шума да е точно от веригата. В крайна сметка е консуматив и като се има на предвид пробега на нашите возила и това , че почти сигурно е оригиналната под капака - резултата е този.
-
1 точкаКлапаните си ги провери,аз го правя на 30х.км. и опита ми от 300х.км.на газ показва че през една проверка се налага леко регулиране на няколко клапана.Относно оборотите мисля че трябва да си почистиш eacv и да почистиш и регулираш iacv.Срещал съм коли и на които е пипано и по реглажа на дроселовата клапа които принципно не е хубаво да се пипа ако не се налага.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00