Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 19.01.2025 in all areas

  1. 8 точки
    Да си спомним за Legend coupe 2 ген
  2. 7 точки
    Пълно е с идиоти ,които четат табелки и питат в магазина продавача, който още няма брада с какво масло се кара Хондата.. Пълно е с майстори-идиоти, които твърдят ,че тя колата ти е на 30 години и трябва да се кара с дебело масло. Пълно е с идиоти джамбази, които внасят кола от Италия и ти я продават като нова ,нищо че никога не и е сменяно маслото. Специално за Данди ...относно хвърлените с лека ръка твърденя ....за твоя Фобос. Изхвърлил съм над 100 и твърдя с името си ,че тая система няма настройване. Всъщност няма по-голям боклук от нея измежду всичко ,което съм виждал за 20 години. Пълен абсурд е да си правиш клапаните на 40000 и да караш на газ. Намесвам се само защото може някой да ти повярва...Двигателя ти е много хубав, но има фабричен дефект в главата ,който никой не може да оправи. Този ,който е проектирал хлабините на валовете ,никога не хващал луфтомер. До ден днешен всеки колега ,който регулира клапани на ЦРВ-1 го псува. Стъпката на резбите е голяма. Гайките са за камък 12 и се клатят,което задължително води до пренатягане. Стойностите на хлабините на всяка Хонда са цолови, но българина знае само 0,10 0,15 и 0,20. Това значи ,че по подразбиране от сервиза ЦРВ-то излиза с неправилно регулирани клапани. Да не продължавам с подробности ,че ставам досаден...
  3. 6 точки
    Там от решаващо значение са гумичките под шайбите на гайките за капака, ако не са сменени с нови теча може и да си остане въпреки новата гарнитура. Момента на стягане дори и да го спазиш, шайбата под гайката отива до ограничителя и те това е, но отдолу под шайбата, гумичката ако е стара, удървена и сплескана не упражнява достатъчния натиск на капака върху основната гарнитура и теча след време е готов. Силикон се слага мъничко само в четири точки където са снадките с предния и задния капаци, местата се виждат и се усеща леко ръбче като прекараш с пръст или нокът, предварително се почистват и обезмасляват добре контактните повърхности на капака и главата където ляга гарнитурата. Ако гарнитурата ще е автърмаркет по добре да е Виктор рейнц, и Елринг става но се удървя по рано и задължително се сменя при всеки реглаж, оригиналната си е класика и моите наблюдения са че си избива стотинките защото изкарва 2 - 3 реглажа. Може капака да се провери на някаква равна повърхност за изкривявания но трябва някой да е издевателствал сериозно върху него за да се изкриви, добре е да се огледа и за подбитости по повърхностите на капака и главата.
  4. 6 точки
    Напротив R18 и R20 си се карат с 0W-20. Спрете да разсъждавате за маслото като за боза.....
  5. 5 точки
  6. 5 точки
    Скоро тук не съм писал, ама момчето с тенекето замина, та изкарах Леджо от гаража. 33 дена спа зимен сън, но днес е сняг, та да раздвижим малко "щар по щар-а".
  7. 5 точки
    Аз ще подходя малко психоаналитично и се надявам колегата да не се сърди, защото го разбирам напълно. Според мен е имало общо разочарование от автомобила в двата месеца след покупката му особено от човек с опит с други марки и вероятно поради зараждащото се усещане за незаслужено дадени повече пари. Проблемът със стартера е прелял чашата и натрупания гняв в момента блика като антифриз от казанче с прецакана радиаторна капачка. Няма лошо, нека колегата да излее вербално натрупаната агресия стига да му подейства добре, защото от цялата работа вреди само на себе си, а кенефа си стои паркиран кротко на завет и дори не подозира как влияе на ползвателя си. Който се натоварва от темата или се чувства засегнат от критики към марката може да скокне в раздел Офтопик и да се забавлява. Основният проблем тук са очакванията, а именно колко са здрави определени марки коли, как не се развалят, как няма никога да те оставят на пътя, бла бла... Решаваш да подходиш разумно, да си вземеш сравнително проста кола с лесна и "евтина" поддръжка и изведнъж идва разочарованието и в случая дори безсилието и радикалните намерения. Колега @D.G. тук никой няма да поощри идеята да се отървеш от колата, все пак е форум на фенове, но ще намериш съмишленици, които са се справяли с далеч по-сериозни предизвикателства и би могъл да се мотивираш. Ако решението е да се разделиш с колата направи го, ако решиш да минеш през това въпреки студа и сополите и след време да се сещаш как си се ядосвал, но си проявил инат и си научил урок направи и това. Важното е да нямаш очаквания нито към хора, камо ли към железа. Успех!
  8. 5 точки
    Извинявай, жена ли си? Толкова рев рядко се среща. Във всеки пост пишеш, че ще я разкатаваш тая кола. Махай я и да се приключва.
  9. 5 точки
    Никой не пише, не знам защо. Явно никой не си рециклира апаратите. Тези са на TRW, сигурно затова е толко мъчно направено. За инфо, има канал в който влиза зегера. Той притиска механизма и става неподвижен, не трябва да има луфт. При рециклиране, не е нужно като цяло да се сваля целият механизъм. Има 1 О-пръстен, който надали ще се предаде, стои на самият механизъм и заради него да се вади всичко, поне за мен е излишна операция след като видях за какво става въпрос. Зегера се сваля с подходящи Г-образни зегер клещи с дълго рамо. При този апарат, трябва да се и изпилят с дремела или флекса леко самите човки на клещите. Много е тънко разстоянието до зегера. Монтирането обратно е още по-тегаво. Ако има преса, ще стане доста по-лесно, да се натисне механизма леко надолу, за да влезе зегера лесно. Това е цялата операция, останалото с поставянето на буталцето и гумените уплътнения е лесно.
  10. 4 точки
    Багажника го отворих,както е по клипа, който качи колегата Митко. Много благодаря за помощта.
  11. 4 точки
    Прибра се вчера падуана, та го разпитах. Каза че ударът е бил с 1-2 км/ч. Демек, не е спрял в уличната ламба, а са а подпрел на нея. Рекох да огледам, ама първо измих колата от "лайната", та да лъсне щетата. Амии, ако при предната бе направена бронята както требе, а не китосана цепката и боздисана с лоша адхезия, нямаше нищо да стане, амаа ... а и пак беше зимъска у студа. Реших че ще я правим нАпролет, да омекне пластмасата и да хване прилично пръскането. По здрач извадих пищова, малко шкурки, намерих остатък от сивото каст 751 и за 10-ина мин без никакво старание, кройки по формата и съобразяване посоката на металика, я декорирах набръзко, с ясното съзнание че е временно. Добре е чиляк да има фолио в цвета на купето. От самолет са не види. И добре че го сторих вчера, щото днес сутринта - бял не само тавана, а цялата и немаше да ми се занимава в тОа снег, преди да си замине.
  12. 4 точки
    Добър вечер на всички. До тук стигнах , ще се опитам тези дни да го вкарам в колата и да се запали.
  13. 4 точки
    Не ми е проблем. Недоволстваш малко в повече. Изправи се срещу проблема и малко по - мъжки действай, и ще се намери решение.
  14. 4 точки
    ЦРВ 2, бензин - ръчка150к.с. от миналата година, тая година вече и с газ.
  15. 4 точки
    Имало да става. Тя ще оцелява. Водих я на баня - "да измия срамът от челото" пред момчето.
  16. 4 точки
    Ей за такива моменти трябва админите да измислят още един тип реакция, а именно - емпатия, съчувствие, "с теб сме, брат" или нещо подобно. Позитивната част: не си бил с Леджо, за пореден път е доказана здравината на хонда и всички са живи и здрави. Негативната: може да се кара така, ама ние не сме от тия. Дразни ни и ни бърка в душевността. Мъдрата: Тва ся пак от ония уроци ли беше? И кво да не рискуваме, да пазим дистанция, ако може по-рядко да караме. То пък в тая ненормална държава и веднъж в годината да излезеш да караш може да изскочи скала, кон, диво прасе и други пътни екзотики.Въпроси, въпроси и пак въпроси...
  17. 4 точки
    Изглежда съм превъртял играта със снимките в тая тема. Започвам да качвам линкове. Повече резолюция под гнилото парче:https://ibb.co/DDDv8BWv И самото то: https://ibb.co/39dHMCVT След обработка: https://ibb.co/JwSDDHQJ https://ibb.co/gMYQdMD9 Новото парче: https://ibb.co/4RwsgxPz https://ibb.co/bMF77BMh https://ibb.co/RpzTLcrR В багажника е изчистено: https://ibb.co/C3j88pC6 Утре стартирам с ръждопреобразувател и епоксиден грунд за гърбовете на заваряваните детайли и после затварям пробойните с телчарката. Новите шпилни са монтирани: https://ibb.co/XwcBtyc Както и тампоните на шенкелите и реглажните щанги: https://ibb.co/Fj7KMTj https://ibb.co/j9ps8R2C
  18. 4 точки
    Тази снимка е невероятна ! На пръв поглед изглежда, че някой чете във водата, но когато увеличиш, разбираш, че няма човек, няма книга, няма проучване – само илюзия. Животът е почти същият; изглежда еднопосочен, но под повърхността е съвсем различен.
  19. 4 точки
    След баня. Изпратено от моят moto g24 с помощта на Tapatalk
  20. 4 точки
    Заведох я да се запознае с другата пенсионирана японка с английски паспорт. От 4г е в България и се грижи за пенсионирания ми тъст.
  21. 4 точки
    Знаете ли защо скоростта в мореплаването и авиацията се измерва във възли? 🌊✈️ Историята на “възела” започва в далечните времена на ветроходните кораби. Моретата са били необятни, а навигацията - истинско изкуство. За да измерват скоростта на кораба, моряците използвали прост, но гениален инструмент, наречен “LOG”, или “лаг” на български. Ето как е работил: Хвърляли дървена дъска, наречена логче, вързана за въже с възли, разположени през равни разстояния. Докато корабът се движел, логчето оставало неподвижно, а моряците засичали с пясъчен часовник (обикновено 30 секунди), колко възела от въжето ще се развият за това време. Така броят на възлите определял скоростта на кораба. Но какво означава възелът днес? Един възел е равен на една морска миля на час, или 1852 метра/час. Причината да се използва тази мярка е, че морските мили са свързани с географската ширина и дължина – 1 минута дъга от Земния меридиан е точно 1 морска миля. Това прави възлите изключително удобни за навигация. И защо тази мярка се използва и в авиацията? ✈️ Летците и моряците разчитат на координати, ширина и дължина за навигация. Възлите улесняват изчисленията и правят системата универсална.
  22. 4 точки
  23. 4 точки
    Моста успя да влезе целия в камерата. Зачистих предимно ръждата, а здравата боя единствено я минах леко да награпи за новия слой. Щангите ги зачистих колкото можах от шагрена и са готови за пръскане. Остана ми единствено да зачистя по-щателно стаб щангата и съм готов да събирам. За нея имам два варианта: 1. Да я мъча с външната песъкоструйка. 2. Да направя някакъв сервизен капак на камерата, през който да промушвам извънгабаритни части и да ги бластирам на участъци. И един научен урок: като се заварява отливка шанса да се получи непробиваема сплав е огромен. Втория шенкел едва му пробих отвора за резба М6 😅 Счупих две HSS свредла и едно с титаниево покритие. Накрая издълбах с карбиден фрезер и довърших със свредло с кобалтово покритие. Казуса е решен, но отрепа 1 час.
  24. 3 точки
    Собале тук е малко: "Познай си колата"? Ма нали е пред моя гараж.
  25. 3 точки
    Анализът на Шкодата е от Приста Ойл. Другият анализ от Polaris Lab е на Volvo XC60 2.0 Diesel. За шкодата пише "Наличие на гориво - не". KV100 е повишен в сравнение с даннита от дейташиита. Пламната температура се е сринала значително. Това означава, че маслото е деградирало. TBN е 4.8 mg KOH/g, но е измерен по метод ASTM D2896, който е за свежо масло и дава по-висока стойност в отработките. Реално трябва да е с 2 единици по-нисък. Без да знаем стойността на TAN, не можем да сме категорични, но не е о.к. Стойността на медта е по-скоро от остатъчната разработка на двигателя. Ако имаше наличие и на олово, щеше да е притеснително. Прави впечатление високата стойност на желязо и манган в отработката. Според мен това говори за прекомерно износване. Който я кара тая шкода, ако продължава с безумно дългите интервали на смяна, няма да я кара много време...
  26. 3 точки
    Привет колега, като цяло харесвам постовете ти защото са като скриптове, отделяш време да бъдат подробни и последователни със снимки и подходящи за начинаещи. Тук обаче мисля, че е малко крайно това което съм цитирал. Оригиналната водна помпа на акорда ми беше в прекрасно състояние на 300 000км. и вероятно още ще кара. Много хора сменят оригиналните си помпи при смяна на ангренаж с някакви измислени афтърмаркет уж "да се застаховат" и после имат проблеми. Според мен смяната е по преценка. Отделно авторът не е положил усилия да опише развитието на проблема, а не виждам и да е споменал дали му включват перките. Стара тема, зарязана в нищото...
  27. 3 точки
    От aliexpress можеш да си поръчаш.Другото е виж в сайта на dbk dimitrov. Хубаво е да си възстановиш ключалката.Колегата никога не я е ползвал, да се моли да не му падне акумулатора, че ще я обикаля катосамсар в кокошарник. Ама при него всичко се обслужва с оригинални части и акумулатора може да го сменя профилактично на 2г и няма да има проблеми.
  28. 3 точки
    Темата е стара, но искам да я затворя и да потвърдя, че проблемът беше в ролката на алтернатора. Дано да съм бил полезен!
  29. 3 точки
    @rangchev Първо проверяваш дали зарежда алтернатора14.4V без консуматори, акумулатора държи ли ток,това се парви с товарна вилка там където продават батерии. Това е по-трудно за проверка но ми намирисва на разхлабен кабел за маса. Проверете и кабелите до алтернатора.
  30. 3 точки
    Проверих каквото можах и тествах кратко извънградско. Няма биене при никакви обстоятелства. Питах и "аспухарите", които монтираха гърнето. Казаха да си карам, щом не издиша - няма оправяне, могат да ми вземат пари за ново. 2-та казуса за сега са приключени и синковеца замина - CIVITO ще даяни. Долях горивата, измих му колата, да не арчи свой леф, па да си пътува с кеф. Нали ни представя отлично в университета, дет съм завършил миналия век. VID_20250211_132720.mp4
  31. 3 точки
    Ако си мислиш, че си по-умен от предишното поколение: Преди 50 години: Ръководство на автомобила показва как да сменим клапаните. Сега: Предупреждава те да не пиеш съдържанието на акумулатора.
  32. 3 точки
    @D.G. Надявам се да се измъкнеш от тва изпитание жив и със здрави нерви. Даже не колата е виновнар а тоз, дет е боднал настоящият стартер. Дали ще постъпиш като него - решаваш ти и не те упреквам. Ората след 1-2 преспивания решават че не са един за друг. Дребните камъчета обръщат тигана и палачинката пльосва на пода. Знам какво е "да я намразиш". Имах до 2015-та Акорд 6 / 2.0 / АТ. Взех го 3-годишен в лето 2004 и до въпросната пролет ме устройваше, ама му обух нови гуми - нови, ама несполучливи за хандлинга с който бях свикнал. Новият му стопанин каза че те са супер и си ги кара още 5 години, но той е спокоен водач. След него имах 2.4 / АТ / комби - реколта 2007-ма - също без големи драми, но чат - пат нещо се разваляше, по 1 в година - да напомня че не е нова кола. И той вече е с друг стопанин, комуто е по-полезен, че е с 2 малки деца, а моето порасна - има си своя Хонда. Аз кретам с оня черньо от подписа ми, а най-здравата ми Хонда е онова бялотодо него. Малка, лека, проста колца, набор 86-та. Още е "в строя", ама поизгни - 40 години не са малко за непоцинкована кофа. Шефовете ми все нови коли карат, нещо не ги хвалят и дълго не ги ползват. Миналата седмица единият ме докара до дома с неговото джелезо. Гуми широки по 2 педи, 11 квадратни метра сянка на асфалта по пладне, 700+ немски премиум коня - мии, кат настъпи газта - прилошава ми бре - за таквоз може да си мечтае само някой не постоянно с всичкия си - НЕ, МЕРСИ! Но парите решават много проблеми, повечето възникнали поради излишни налични пари. Хондите не са НАЙ-, но са достатъчно и прагматично премерено от важното, а че нищо не е вечно е така, но някак боли като се окаже вярно.
  33. 3 точки
    На Олимпийските игри през 1936 г. японските състезатели по овчарски скок Суео Ое и Шухей Нишида показват еднакъв резултат - втори след лидера. За да се определи кой от тях заслужава сребърен и кой бронзов медал, спортистите трябва да се състезават помежду си, но те отказват да го направят. Тогава съдиите решават да дадат среброто на Нишида на основание, че е постигнал височината с по-малко опити, докато Ое получава бронзовия медал. След като се връщат в Япония, спортистите дават медалите си на златар, за да ги разреже наполовина и след това да комбинира сребърните половини с бронзовите половини. Така се появили сребърно-бронзовите „медали за приятелство“ на Нишида-Ое, които до днес се явяват символ за благородство и уважение към съперника. Разбиране, уважение и подкрепа, най - добрата формула за израстване на едно общество !
  34. 3 точки
    Подарявам детско столче за кола, тип "седалка". Състояние - използвано, но запазено.
  35. 3 точки
    Финално да уточним, тези заместители на катализатор са загуба на пари и време. Не препоръчвам на никой. Понеже нямам познати с шано ГТП я закарах при познати в сервиз които имат и ГТП. Играха си доста, не минава за много малко. Срам не срам уговориха техен познат, клиент и за още едни 50лв минах с чужд катализатор. Та до догодина...
  36. 3 точки
    Не още, събрах долната част на мотора и от другата седмица, мисля да си взема отпуска, за да го свърша, възможно най бързо.
  37. 3 точки
    ^Личи си и по капките. Сменяй го. Стига му толкова.
  38. 3 точки
    https://www.hondabook.ru/bg/Civic/8/power/n22a/snyatie-i-ustanovka-shkiva-kolenchatogo-vala
  39. 3 точки
  40. 3 точки
    Доста тъпо решение, дават ти ниво мин макс, ама ти казват да не наливаш до макса 😂 Ми да бяха коригигирали щеката. Каква е колата?
  41. 3 точки
    Да повдигна малко темата. Днес проверих свещите които станаха на 20 000 км. в какво състояние са и по тях да преценя състоянието на мотора, може и колеги да споделят мнение. Само за сравнение когато бяха нови:
  42. 3 точки
    Винаги наливайте на макс ,щом производителят е предвидил примерно 4,5литра масло защо да се налива на 75-80% от обема. Масло се мери на топъл ДВГ ,10-15 минути след изгасяне ,маслото като всяка течност има различен обем при различна температура.
  43. 3 точки
    Прекрасно време в Пловдив... ...и нова Хонда...
  44. 3 точки
    Реших да споделя моя опит със скоростната кутия на джазката (2005). Имах лек шум от първичния вал, който изчезваше при натискане на съединителя. След смяна на маслото шумът остана. Нямах проблеми с превключване и виене в движение. Дълго време проучвах скоростната и четох из нета докато шумът малко по малко се увеличаваше. Стана време за смяна на съединител и реших, че ще го съчетая с подмяна на лагерите в скоростната преди да е станало по - сериозно. Почнах да търся майстори да свършат всичко на един път, но или можеха след няколко месеца, или отказваха защото ще се чакат частите и т.н. Бавно и славно намерих номерата на всички части и почнах да ги поръчвам за да ускоря нещата ако намеря сервиз. Съединителят съвсем се беше скапал когато намерих хора за ремонта. Единия сервиз за съединителя и сваляне/поставяне на скоростната, другия само за кутията. Бях готов с частите и така помогнах доста. Шумът се оказа от единият лагер на първичния вал. След ремонта шумът изчезна и всичко е точно. Лагерите са 7 + 3 семеринга за скоростната и 1 лагер + 1 семеринг за коляновия вал. Хубаво е да се сменят всичките щом ще се отваря. Лагерите ги поръчах от Триера, всичко друго от Amayama. Качвам списъци с частите и .pdf файл с чертежи, в който има линкове (синьо за семерингите, червено за лагерите). Има номерата на Honda, както и на NTN. Лагери Jazz.txt Семеринги Jazz.txt Скоростна кутия - Jazz.pdf
  45. 3 точки
    https://www.facebook.com/reel/2849737861870021
  46. 3 точки
    Изглежда идентично отпред и отзад. Всъщност макса, който ще мога да вкарам е около 40мм. Намерих шпилки с дължина 65мм, което е 35 горница над стоковите. Като сложиш и запаса над гайката се получават към 40мм ефективна дължина между чашката купето.
  47. 3 точки
    Като начало започни да проследяваш най-дебелия черен кабел, вероятно се е загубила масата, а в Хонда тя е винаги на черен кабел. След това прегледай другите черни жици. Трябва разбира се, да се прегледат и всички останали, но трябва да се огледат и навътре в изолираното към капака, както и навътре в тавана където влизат. Не разчитай само на визуален външен оглед, понякога кабела изглежда здрав но вътрешно е прекъснат. Метода за установяване на скрито прекъсване е добро опипване и прегъване сантиметър по сантиметър върху изолацията, там където е прекъснат може да се усети. Не става с измерване защото при скрито прекъсване понякога дава верига на уреда при различна позиция на кабела и лъже че е здрав. Обикновено прекъсванията се получават в тази област на кабела където се получава периодичното прегъване, ако обаче просто снадиш кабела на това място то след няколко месеца до година пак ще се прекъсне, затова в мястото на прегъване трябва да е цяло парче нов кабел, а снадките да останат в тавана и капака, там където кабела е неподвижен. ПП-черен кабел значи чисто черен, а не черен с някаква цветна ивица по него. Успех!!!
  48. 3 точки
  49. 3 точки
    Днес тествах една боя за огради, уж 4в1. Ръжда, грунд, боя и гумиран външен слой.
  50. 3 точки
    Аз си го доливам до макс. и си стои там до следващата смяна. При ниво на макс., при високи обороти, когато помпата е качила голямо количество от маслото в главата на двигателя, няма опасност да остане масло под минимума и да се предизвика "маслен глад" в системата.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...