Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 24.10.2024 in Мнения
-
9 точкиЗдравейте ! Искам да улесня много от хората който могат да се припознаят в това нещо което ще разкажа и да спестя финанси който дадох и аз , от 2 години страдам от един проблем и след доста време, нерви, пари открих малкия проблем който ме е бутал през цялото време, та започвам от самото начало . Преди година имах проблем с автомата ми колата е акорд 7 2.4 фейслифт автомат “ седя си на светофара и когато трябваше да потегля автомата си изгуби скоростите и боквално седях на полу съединител и не можех да тръгна , даде ми грешка в автомата и нямаше какво да направя освен да я оглася и да запаля на ново, от което изведнъж грешката за автомата изчезна, но чека продължи да свети от което скоростите ми си дойдоха на мястото и реших да не я мъча и я закарах на първия паркинг и от там на репатрак . Няма да казвам имена на сервизи и тнт всеки ги знае . Казаха ми че пробелма е механичен и една торба пари за отваряне на кутията и диагностика, но реших да рискувам и за тези пари да взема друг автомат втора употреба с надеждата да е здрав. Смених автомата, половин година никакви проблеми, до момента в който не се случи същото нещо…Вариант да купя пак автомат ми се струва абсурден а да продам колата след наливане преди това, още повече … изчетох много форуми и тнт докато стигна до решението че пробелма може да се окаже в компютъра , още повече кой компютри стават и направо към съществената част смених компютъра с друг номер на моя съвпадат само чиповете (управелението на автомата ) моята е седан фейслифт тази от която взех беше комби фейслифт . В последствие разбрах че всички компютри от фейслифт стават за фейсови и всички компютри преди фейса стават от преди фейса, не се гледат номерата ! Колата заспа и всичко е наред , обучението на имобилайзера става с обикновен лънч за точно 2 мин !
-
7 точкиПаркирана на топло вече си е вкъщи. Утре звънкам на майстора за час. И ще ходя са събера нещата за обслужването. Благодаря на всички колеги за ценните съвети! Ще имам още питанки ако не възразявате. Официално и аз съм с Хонда Вече!
-
7 точкиОт години ме дразнят 5-те масивни спици на стоковите 17-ки, та уикенда взех мерки, претеглих за и против, въоръжих се с файл и изрязани на плотер петолъчки + пищова за горещ въздух, и си поиграх. VID_20241102_205144.mp4 Фолиото не може да се разтегне до дъното, та след изрязването, си направих конусче и останалото боядисах с матов спрей. Целта бе по-малко сиво и изместване на масивната му част в периферията, за да изглеждат жантите по-големи. Остава да си измисля и спретна някакви "по-дизайнерски" капачки (сигурно черни) и ще се "преобувам", че идела зима, а в събота карах колело - по къс ръкав.
-
6 точкиАко не ти се занимава, поне за съфорумците да е полезна темата ти. Проблема с разтапицирането е главно в пласмасовите кори около седалката, а нагоре е добре да пипа тапицер. Има си чалъми, които са тънкост на занаята. Самата система е проста: Моторче с редуктор от страни, жило в броня, което слиза отгоре и издърпва/отпуска долният край на 1 пласмасов "гребен" - голямото черно. Има и телчета, които го фиксират към металният каркас на облегалката. Това е. Може да изгори моторчето, да не работи копчето за управление, да се откачи жилото, или някоя фиксираща тел, както и клемата на ел. системата. Може и да се прецака редукторът. Вероятно при теб е това, щом има управляващ сигнал и жужене, но не работи "подуването" и се чува прищтракване.
-
6 точкиНищо не измислих, па се отказах от тез хрумки. Направих си чертеж за челната част на наличните капачки, та го пратих на приятел, да ми го разпечата на 3D принтер. Той пък нещо се бъгнал и пробата станала кат плетена шапчица. А ме мързи да заглаждам 4 броя. Айде - и таз идея отпадна. А снего тропа на вратата. Поръчах си комплект от ОЛХ-а с хром емблеми - и без това гайките са такива и ще "засенчват" бренда с блясъка си. Викам си - Колко па да са зле. Ауу - много! Ама за 20 лв ... Криви чела, елипсовидни вместо кръгли, отзад зъбчетата не щракват в джантата, емблемите не лягат добре заради чепака от дюзата на шприц формата, а като капак на всичко - гланцови. Иначе HONDA - тайландски - сигурно от некое гаражче с допотопен инструментариум и кривогледо ОТК. Откопчах Н-ките от капачките, извадих пиличките и шкурките, па си ги оправих. Фолирах ги със същия черен мат и това ще е.
-
6 точкиКойто не ще - не чете! Който не може - не коментира! Който не знае - си мирва и попива! Па който иска и да си попийва.
-
6 точки
-
5 точкиТе и тука са повече теоретиците от разбиращите, но пък видяха гърбицата колко е зле през дупката за маслото. Както ти казах аз и колегата над мен, смени маслата и карай. Да не мислиш, че и да има износена гърбица вала ще се счупи днес, или утре? Аз си докарах навес от другия край на света без да знам дали въобще пали, или не. Смених му маслата и газ, ни клапани съм гледал, ни валове ни нищо. Тука такива апокалиптични картини се описват, че едва ли не с платформа трябва да я караш в сервиза.
-
5 точкиКолега, честита придобивка и добре дошъл. Не се впрягай на коментарите, колата ти си я избра и ти ще си я караш и поддържаш. Послушай колегата над мен, обслужи си колата с правилните течности, карай колата и не го мисли - ако е писано нещо да и има , ще си покаже. Относно клапаните - всеки грамотен монтьор може да ти ги регулира. Ако е грамотен, ще знае и стойностите на които се регулират, ако не знае питай тук (въпреки че е писано многократно ) и му ги кажи . А за въпросните валове - по снимката която си качил, не се разбира нищо, като по-вероятно е да са добре. След като свалите капака на клапаните за реглаж, тогава може да се каже най-точно, какво е състоянието. Обърнете внимание на кобилиците на 3-ти и 4-ти цилиндър, (през капачката те не се виждат) защото ако има проблем ,обикновено те са проблемните (най-вече ако е карана на газ). Та така - обслужи и газ.
-
5 точкиПонавъртях километри и автомата започна да работи съвсем адекватно. Тия дни се хванах да сменям свещи, да регулирам клапаните и покрай тях и мерене на цилиндрова утечка, ей така от любипитство. Старите свещи производство Франция: Новите са Japan: Поглед под капака: Имаше малко кир тук-таме ама ако цяло не видях нещо напрапчиво като износване по гърбиците. Утечка цил. 1 Цил.2 Цил.3 Цил.4 Резултатите са ок според уреда. На всички цилиндри се чува съскане, което идва от картера. Понеже тръбата около щеката беше омаслена реших да тества PCV клапана. Промих го и го тествах с компресора. Уж отваря под налягане. Забърсах тръбата и ще следя.
-
5 точкиРазбирам че не си наясно с този бизнес. То никой не е бил, преди да смени няколко коли в живота си. Най-читава е сделката да купиш кола от комшията, когото си наблюдавал как си я е поддържал и от какво се е оплаквал няколко години. Ако не - минаваш на търговците. Там е "пари - стока - пари прим". Те харесват нещо на вид, гледат за повърхностна корозия отдолу, проверяват документално, слушат как работи на място и в движение, а познавайки пазара, преценяват дали да си затворят известната сума пари за неизвестен период, та да изкарат 10-на % за себе си. Те не купуват кола за теб - дори не подозират че съществуваш на планетата, преди да влезеш в контакт. Те не разглобяват колите и не проверяват подробно всеки възел. Мият/почистват и оправят някоя дреболия, па пускат колата в нета. Тези дето внасят "скрап" си имат доверени майстори, които правят нужното за да е прилична на вид, но там също общата инвестиция е почти като на добра кола без нужда от ремонти. Реалното техническо състояние няма как да се знае в детайли. Ако са я докарали на ход, могат да споделят впечатления, както и ако са я взели от представителство на марката, а там колата обикновено е проверена обстойно и обслужена, защото също е на пазара - местният. На ход, от дилърство и обслужена е рядка комбинация - това е "бяла лястовица", но си струва. И пак - Кола на старо е котка в чувал. Като нямаме пари за нова, "бъркаме в чувала" и се молим да не сме сбъркали. Секънд хенд-а е с остатъчен ресурс, а новите пък са с умишлено ограничен, та клиента винаги може да се окаже прееб@н. Всичко зависи от това човек как гледа на нещата от живота. Ако се чувства обиден от него - и тази сделка ще е такава. Ако е позитивен реалист - ще е доволен. Нищо не е вечно - ние също. Уж се чувстваме добре и хоп - некое вирусче или нещо по-сериозно. Не обвиняваме живота или родителите си. Носим си кръста и се лекуваме. Е, с колата е същото - вземаме, караме, каквото излезе - правим. Важното е какви ползи и радости ни носи, а не какви средства отнема! Успех с намирането и късмет с притежанието!
-
5 точкиВ работата си през два дена се занимавам със секви ора ,тай че такиви подмятания са ми през каскета .Влизам по технически форуми ,за да общувам с интелигентни и грамотни люде .Да споделяме знания и опит за колите си ,гледам да не се напрягам защото навсякъде има хора ,които не приемат чуждото мнение или се държат все едно си им на гости у тях .Принципно дар слово имам даже в излишък и дефакто мога да опонирам доста тролски .Ама тва не е продуктивно 🙂,все пак сме възрастни хора ,а не детска градина .
-
5 точки
-
5 точкиОгледът преди зимата показа че пробоината в корпуса (над предния калобран) на лодката леко се е увеличила, та бяха взети мерки. От дясно също бе обработено, че и там е тръгнало. Така и не ги оправих преди 2 години, с покупката на колата, та викам си - 2 зими им стигат на тез ръстита.
-
5 точкиДа. Сами по себе си, маслата PAO (или 4-та група) са с много слабо полярни молекули. Това ще рече, че не прилепват към металните повърхности и са с много слабо изразени разтварящи способности. Тоест не образуват траен маслен филм върху повърхостите и не могат да разтворят, в себе си, противоизносните присадки. Пак да подчертая: "сами". Ето защо PAO никога не се използват като единствен базов компонент в маслата. Но! Притежават изключителна здравина и устойчивост на т.н. "сили на срязване". Висока температурна стабилност. Ниска изпаряемост при високи температури. Много добра течливост при ниски температури. За да могат да се използват в едно масло обаче, задължително трябва да бъдат в смес. От друга страна, лубрикантите от 5-та група ( естери, алкилирани нафталини) са и най-добрите разтворители. Те притежават високо полярни молекули, прилепват плътно към повърхостите и образуват по-траен маслен филм, в сравнение с останалите масла. Също като PAO имат висока температурна стабилност, много добра течливост при ниски температури, изключителна здравина и устойчивост на "сили на срязване". Естерите имат свойството да възобновяват еластичността на семерингите и по-този начин да предотвратяват течове. Именно за това естерите и AN се използват като добавка към PAO. Те разтварят противоизносните присадки в себе си и след това техните полярни молекули се прилепят към молекулите на PAO. По този начин образуват една хомогенна суспензия. Към тази смес се добавя и хидрокрекингова база, понеже естерите не бива да превишават 10 -15 % от общата смес, защото почват да правят вреди, вместо да помагат. Този разтвор вече представлява готовия продукт. При това, маслото е най-добро, когато всички съставки трябва са правилно дозирани и работят едновременно и в симбиоза! При повечето големи производители, с голям пазарен дял, ТОП-серията им не превишава 50% съдържание на PAO. Към тези проценти добавят 4 - 10% естери, може и AN, а останалото е хидрокрек. Все пак трябва и цената да е конкурентна на пазара. При някои се наблюдава дори и 5-10% минерална база. Не съм привърженик да си правя смеси от различни масла, именно, за да не разваля "симбиозата" на компонентите им. Макар, че съм го правил веднъж - дваж, чисто експериментално. Но не го препоръчвам.
-
5 точкиКоличеството изразходвано гориво се увеличава според обема на картера,има коли с 8-9 литра масло в ДВГ .Има и такива с 2,7-3 литра.Всичко зависи от конкретния двигател -коли убийци на масло с малоформации от родилното още .Анализи от подобни двигатели показват сработило масло на 150 моточаса или 4 хил км ,без значение от обема на картера и произход на базата( минерално или синтетично).И не се взирайте толкова в алкалното число на маслата,практиката показва че low saps ACEA C1/C4 карат и имат ресурс и след 300 моточаса .В тия масла TBN е 5-6.По принцип на пазара в момента най-издържливите масла са ACEA C3 VW 504/507 ,BMW LL-04,MB 229,52 -официално сертифицирани от API,ACEA и автопроизводителите .Т.н. long life ,при които интервала за смяна може да е 20-30 хил км ,в Азия и САЩ няма такива сервизни обслужвания. Дори самите дилъри там за конкретни автомобили препоръчват смяна на масло 5-7 мили в зависимост дали колата се ползва в тежка или лека среда .В Европа при тези редки сервизни интервали към маслата има високи изисквания за издържливост ,добавят се сукцинимиди,фенолни ,аминни антиокислители .Съвременния автопарк от последните 15-20 години стана много сложен от към периферия ,олекотяване на карантията в ДВГ .След всяко покачване на евро стандарта се добавят нови и нови екологични възли ,които имат нужда от все по-добри ГСМ продукти. Ако един собственик на автомобил иска да го поддържа дълготрайно доста трябва да преди да го купи и в последствие специфики на интервали за обслужване. Идеалното масло е свежото и наличието му в картера ,останалите фактори са подробности от пейзажа .
-
4 точкиНе се впрягай толкова за тая кола. До вчера тоя надценен навес е наливан с най-евтиното от варела 5-30/40, а тука ще почиваме с промивки, възкресения, гледане на капки и приказки от тетките пред блока. Смени маслата по кутии, диференциали с такива хондовски, на мотора едно 5/20 или 30 и газ. Антифризи, термостати, промивки, оригинален антифриз, термостати, филтъра на скоростите само в корекома го има. Покрай я малко да видиш джамбаза какво е послъгал, пък после ако искаш и оригинални маншончета на водачите на спирачките си смени.
-
4 точкиЗдравейте, продавам Хондата описана по-долу: Дата на производство - Юли 2019 Двигател - Бензинов Мощност - 193 к.с. Евростандарт - Евро 6 Кубатура [куб.см] - 1500 см3 Скоростна кутия - Ръчна Категория - Седан Пробег [км] - 152200 км Цвят - Бял VIN номер - 1HGCV1E32KA806184 БЕЗОПАСНОСТ Автоматичен контрол на стабилността Адаптивни предни светлини Антиблокираща система Въздушни възглавници - Задни Въздушни възглавници - Предни Въздушни възглавници - Странични Електронна програма за стабилизиране Контрол на налягането на гумите Система ISOFIX Система за контрол на дистанцията ДРУГИ Напълно обслужен Нов внос Сервизна книжка ЕКСТЕРИОР 4(5) Врати LED фарове Лети джанти Металик Халогенни фарове Шибедах ЗАЩИТА Аларма Каско Централно заключване ИНТЕРИОР Кожен салон КОМФОРТ Bluetooth \ handsfree система USB, audio\video, IN\AUX изводи Безключово палене Бордкомпютър Датчик за светлина Ел. Огледала Ел. Стъкла Ел. регулиране на седалките Ел. усилвател на волана Климатроник Мултифункционален волан Подгряване на предното стъкло Подгряване на седалките Регулиране на волана Система за контрол на скоростта (автопилот) Стерео уредба Допълнителна информация Автомобилът е Нов Внос от Канада, на доказуеми километри със сервизна история(Carfax). Два броя ключове. Рядко срещан вариант с ръчна 6-степенна кутия вместо CVT. Много пъргав и същевременно икономичен автомобил. Много красив бял перлен металик. Отлично техническо състояние, сменени масло и филтри. Кара се всеки ден, вече има над 1500км безпроблемна експоатация в България. Версия на оборудване " Sport" с богато стандартно оборудване, като някои от екстрите са: - Безключов достъп и палене - Android auto/Apple carplay свързаност - полукожен салон. - активна сигурност - ACC, LKAS и CMBS - следи маркировката, сама завива за да държи центъра на лентата, сама ускорява или забавя според автомобила пред себе си - спира сама аварийно. - LED фарове - подгряване на седалките. - Автоматични дълги светлини - подгряване на предното стъкло и др. Черен таван и алуминиеви педали, присъщи само за " Sport" версията. Чисто нови гуми Michelin DOT2023. Валидно пълно каско до 01. 2025г Гражданска отговорност до 01. 2025г Разполага с валидни транзитни номера, може да се тества и заведе в сервиз за преглед. Платени мито и ддс, преминат технотест - готова за регистрация в КАТ. Собствеността се прехвърля с фактура и договор, съответно няма нотариални такси свързани с придобиването. Цена: 36 400лв Намира се в София. тел./viber - O885 9O9 1O1
-
4 точкиИ да приключа тоя случай - "преобух се". Измих колата (та да сейфна летния сет чист) и изчаках слънцето да мине пред гаража. Уж свети, ама не грее - косо стрЕя тая гад. Облякох се тематично кат Бибендум и извадих нужното, па с ентусиазъм отпочнах. Наложи се малко високотемпературна боица да мацна по задните барабани и претпазните ламарини зад дисковете, че леко ръждица, а с чисти жанти ще ме дразни. Сложих първата иии - греда! Хромираните гайки развалят фацата. Гледам на комшийката Аудито на 18-ка и се чудя как изглеждат по-големи. Хитреци са тея шваби. Малка капачка, а гайките 17мм и с вътрешен шестограм + че са тъмни като джантите, а на туй отгоре 5х108. Моите светят в черното и са 22мм, а и 5х120. Всичко в тоя живот е баланс и пропорции, кат се почне от разликата в жените, сградите и всякакви други предмети. Наложи се да търся решение - днес. Направих си инструментче и им почерних главите. Шестостенът и без това отразява черното около себе си в отвора. Ся, 18-ки няма да станат, но до 17,5 цола ги докарах на вид. Цъкнах и 1 снимка с моите 17" стокови vs опшънъл 18" - за сравнение. Не съм и мислел да карам с нещо различно. По здраво от хондова джанта не съм срещал. Тежички са, но и "косатката" не е лека, а визуално ги олекотих и модернизирах. Заиграх си се, та приключих по здрач, но съм доволен, кат хлапак със свеж тунинг по колата си, ама новият луук ми стъпи на десетки, а не стотици левове. Имам и чесън, но с него ще "вчеша" малко екстериора, ама по-натам.
-
4 точкиСух тест за компресия, с извадени всички свещи, разкачени букси на дюзите и кабели на дистрибутора. Въртене на стартер 5-6сек. 1ви: 2ри: 3ти: 4ти:
-
4 точкиЗдравейте, да се включа и аз. Между другото, в първия пост на колегата mpetrov , който е на път да си купи Хонда (и няма да сбърка) е изброил три Хонди, които заглежда. Последната е моята, която продавам аз. Няма да го рекламирам, но всичко което съм написал си е точно така. Но не е това въпроса. Тя ще си намери късметлията. Понеже сега имам и Хонда 2.4 бензин и мога да сравня бензина и дизела. Също така преди да закупя 2.4 бензина съм обиколил много Хонди и съм ги тествал и мога да кажа следното: Дизела е уникален за каране. Много меко, много плавно, голям въртящ момент. По шумен е, но само при ниските обороти. На дълъг път е чудесен. 130км/ч при 2400 оборота. Икономичен, надежден и достатъчно мощен, за да те издърпа напред. Пробвах бензинови(2000 кубика по 150 коня). Не е същото... Мотора бръмчи, а автомобила не върви... Мисля, че са й малко тези коне... Значително по-висок разход от дизела. Ако се газифицира - разхода се доближава до този на дизела... Най-накрая се спрях на 2.4 бензин. Огромен разход! Невероятен вървеж! Автомат. Сега карам това. Сипеш бензин за 50лв (20 литра, защото трябва да е 100-ца) и караш няколко дена. Ама с кеф... Сигурно ще я газифицирам, ама не сега. Няколко извода: Дизел - ДА! Определено е за предпочитане, ако имаш чести извънградски пътувания. 2000 кубика бензин - да! Ако го газифицираш и караш спокойно, без особени претенции.. 2.4 кубика бензин - ДА! Но имай едно наум - голям разход... При всички случаи е по-евтино от такси! Но аз съм карал CR-V 2000 кубиковия бензин и този 2.4 литров... И сега със сигурностне бих си взел 2,4-литровия бензин. Но това си е лично мое мнение. Когато си търсих автомобил имах тест-драйв на един такъв 2-литров автомат. Ами буквално ще споделя това, което усетих - натискаш педала на газта до край... А резултата не е това, което очакваш... Набира скорост, но... пак си последен... Двигателя реве, а скоростта едвам-едвам нараства... Супер кратък извод: Бих си взел или дизелов двигател, или 2.4 литровия бензин (185 коня).
-
4 точкиСпокойно! Няма никаква основателна причина за притеснения. Маслото се вмирисва на бензин при всички двигатели с гориво бензин. Още повече, когато се кара на къси разстояния. Чести студени стартове, чести топли стартове, работа на празен ход. Всички са свързани с вкарване на т.н. "blow-bay" газове в картера, а те съдържат и неизгорял бензин. Ако гореше теменужки, маслото щеще да мирише на теменужки, но гориш бензин. Няма как да не мирише. Дори и последващи магистрални преходи ще изпарят бензина от маслото, но част от него вече се е свързала с маслото в различни съединения, които няма да се изпарят. А миризмата си остава. Бензени, толуоли и др. отрови. Не се филмирай излишно. Карай си колата с кеф и безаварийни километри от мен! П.П. И да допълня, че на къси разстояния и градско, маслото трябва да се сменя по-често поради тези причини.
-
4 точкиКакво е интелигентността все пак? Когато бях войник, изкарах 160 точки на един тест за пригодност, вместо обичайните 100. Никой в базата не беше виждал подобен резултат и за около два часа около мен се вдигна голям шум. В общ план не настъпиха никакви промени – на другия ден си бях общ работник в кухнята, най-високата длъжност, до която се издигнах в армията. През целия си живот съм отбелязвал подобни резултати, поради което се имам за високо интелелигентен, а очаквам и другите да ме смятат за такъв. Макар че всъщност, не означават ли тези постижения, че просто ме бива да отговарям на въпросите на хората, които измислят тестовете и чиито интелектуални наклоности са близки до моите? Имам например един автомонтьор, който според мен не може да е изкарал повече от 80 точки. Винаги съм смятал за разбиращо се от само себе си, че от нас двамата по-интелигентният съм аз. Само че като се повреди нещо по колата ми, търча при него – гледам го трепетно как ѝ разглежда вътрешностите и чакам да се произнесе, сякаш е свещен оракул. И той винаги ми поправя колата. Ами да си представим, че моят монтьор състави въпросите на тест за интелигентност. Или пък ги състави някой дърводелец, или фермер – който и да е извън университетските среди. Всеки от тези тестове би ме охарактеризирал като пълен идиот. И то съвсем основателно. В един свят, където не бих могъл да използвам моята академична подготовка и уменията да си служа с езика, а се налага да правя нещо сложно и трудно с ръцете си, аз бих се провалил. Моята интелигентност следователно не е абсолютна, а е функция на обществото, в което живея, както и на факта, че една малка група от това общество си е присвоила правото да се произнася по въпросите за интелигентността. Да вземем пак моя автомонтьор. Той винаги се шегува като се видим. Веднъж си измъкна главата изпод колата и каза: „Докторе, един глухоням влязъл в една железария да си поиска гвоздеи. Сложил си двата пръста на тезгяха и показал с другата ръка, сякаш чука върху тях. Продавачът му донесъл чук. Той поклатил глава и посочил пръстите си. Продавачът донесъл пирони. Човекът ги взел и си отишъл. Следващият обаче, който влязъл в магазина, бил сляп. И искал да си купи ножица. Как мислиш ти, докторе, че си я поискал?“ Аз най-простодушно вдигнах дясната си ръка и изобразих с два пръста рязане на ножица. На което моят автомонтьор се изсмя язвително и каза: „Ех, ти, лапнишаран. Ами той просто му казал какво иска“. После прибави снизходително: „Цял ден пробвам клиентите с тая история“. „И хвана ли много?“ – попитах аз. „Само няколко. Ама знаех, че ти ще се хванеш.“ „Че защо?“ „Ами, защото, докторе, си дяволски образован. Знаех, че не може да си много умен.“ Имам неприятното чувство, че думите му не са лишени от основание. Айзък Азимов
-
4 точкиИнформацията е важна, след като се оправи даден проблем. Реглажа...реглажа е бил проблемен. Върнах се на същото място, където ми правиха реглаж, като беше явно другата смяна. Отказа ми да приеме колата ( цъкаше си на телефона без да има работа ) с предтекста, че трябвало колегата му, който е правил реглажа да приеме автомобила. Естествено, не се върнах повече и няма и да се върна. Отидох на друго място, оказа се, че има разлика на дясното колело и от там и се бърка самата рейка. След 2-рият реглаж, всичко вече е в норма.
-
4 точкиТакааа ъпдейт пореден,но и важен да не се блъскате главата като мен с тая навигация. След като не тръгна с новия диск взех ново двд навигация за 250лв втора употреба. Дойде с диск за западна Европа но мен картата не ме интересува а да мога да си сверя часовника. Да обаче сменявам го ръчно и пак не ще да се свери. Също така бутона Audio спря да работи. Иначе си има музика свири си. Извадих диска и сложих новия и получавам надписа DVD Eror. Приятел ми дава неговия диск същата работа. После се сещам че трябва да се инсталира за да тръгне. Инсталира се като се влезе е скрито меню MENU+MAP+ CANSEL за 7-8сек. Оттам Version Download и се сваля съдържанието на диска и трябва да тръгне. И тръгна наистина диска карти на Бг всичко точно но пак не работи бутона AUDIO и часовника не се сверява по никакъв начин,как ли не го въртях и не ще. Тука вече ми идваше да хвърля всичко по дяволите. Сложих старото ми двд обратно инсталирам диска и по средата на свалянето забива и трябва да гасиш и палиш двигателя та да тръгне пак навито. Свалям пак старото и слагам новото,новия диск,инсталация тръгва си всичко но пак същите проблеми. Тук някъде ми присветва нещо в главата че станаха много инсталирания на дискове и може да се е напълнила паметта. И воала...намирам в менюто как се чисти паметта инсталирам новия диск и нещата заспаха веднага. Всичко си работи перфектно, часовника сверих,аудио бутона си работи и отивам да пия бира от радост. А чакайте щях забравя да кажа как става процедурата. Влизате в скритото меню оттам Unit Check оттам Navi.ECU системата започва да сканира и се появява бутона Mem Clear натискате,триете паметта.После инсталирате диска и сте готови.Работа за 5 мин,три дена си блъскам главата и на БТ звънях и те нищо не знаят и те така. Ай наздраве:) ПС. Междувременно спирам да заредя газ и радиото е останало включено,качвам се паля и няма ток.Акумулатора уж се беше заредил,няма бате мъртвец. Та и нов акумулатор взех Варта тоя път.
-
4 точки
-
4 точкиДа кажем така. Има основно два типа естери, използвани в маслата. Диестери и полиол-естери. Като цяло имат сходни работни х-ки, но разликата е в това, че полиол-естерите са значително по-устойчиви на обратната реакция с вода при високи температури. Тоест трудно се разлагат обратно на киселини и алкохол. Диестерите са евтини, а полиол-естерите са скъпи. Преди години, между 2016 - 2018 ако не се лъжа, гледах в руския форум, отработки на Амсойл Сигничър Серии 5W-30 (мали, колко добре го написах на кирилица ) Та тогава ми направи впечатление колко бързо му се срива TBN-а на това масло. При начален TBN=12,5 имаше доста отработки с TBN около 5 - 6, само след 5000км пробег. С доволен % градско, но не си спомням колко. Питам сега, какви ли естери са използвали Амсойл в техните "топ" масла? Та им даваха периоди на смяна, на по 12 000 - 20 000 мили, и/или една година? И Ravenol не знам какви слагат. Но при Ravenol не се сещам да съм попадал на подобен срив, на TBN-a. Искам да кажа,че няма как да знаем какви естери съдържа дадено масло, тъй като и производителят не ги съобщава в msds-а. Но иначе биват рекламирани със съдържание на базови масла V-та група, естери, и т.н., и т.н. О.к. добре, но може да е кон, а може да е магаре... Пак ще тегли каруцата, но конят е по-издържлив. Няма лошо, освен цената. Няма да разядат двигателя. Само всеки трябва да си има едно на ум, все пак, дали не плаща за кон, пък получава магаре. ... щото магарето трябва да се разпрегне по-рано...
-
4 точкиПреди да купя CR-V-то, се бях мераклисал точно за C-HR. Отидох да огледам една и се разочаровах от тясното пространство за пътниците на задните седалки. Отвън изглежда повдигната, височка, а като седнах на шофьорската седалка, колкото и да я регулирах, все едно си седях в civic-a - на ниско. Тези фактори моментално надделяха. Като сложим и високата цена - отказах се веднага. Отидох да си взема старо, високо и здраво, но на половината цена на C-HR-a. E, разходът за бензин, на CR-V-то е доста по-висок, но ще го избия от разликата в покупната цена. Пък и комфортът е несравнимо по-голям.
-
3 точки"Една вечер той се появи на вратата ми - мокър, кльощав, пребит, уплашен до смърт, бял, без опашка и кривоглед котарак. Пуснах го вътре и го нахраних. И той остана. Научи се да ми се доверява. Но един ден един приятел, когато ми дойде на гости го прегази в двора. Веднага занесох при ветеринаря това, което беше останало от него. Ветеринарят каза: "Шансовете са малки, ето ви тези таблетки, които трябва да му давате, гръбнакът му е счупен, но той е бил чупен и преди, и незнайно как е зараснал. Погледнете снимките, по него са стреляли, има останали сачми в тялото, някой му е отрязал опашката. Ако оживее, никога няма да може да ходи." Прибрах котарака вкъщи. Беше едно много горещо лято. Сложих го на пода в банята. Дадох му вода и храна с таблетка в нея, но той не докосна нито храната, нито водата. Тогава намокрих с пръст устните му и започнах да му говоря. Не се отделях от него и му говорех непрекъснато, галех го нежно, а той в отговор ме гледаше със светлосините си кривогледи очи. Минаха дни. И изведнъж той помръдна от мястото си. Пропълзя с предните си лапи (задните му отказваха). Добра се до леглото си и се изтегна на него. В ушите си чух фанфари, които известяваха тук, в тази баня, а и на целия град, за една възможна победа. Беше ми мъчно за котарака - аз също бях наранен от живота, не толкова много, колкото той е бил наранен, но все пак немалко. Една сутрин той се изправи и на четирите си лапи, веднага падна и ме погледна въпросително. Казах му: "Можеш". Той се опита отново и отново, ставайки и падайки няколко пъти, и накрая, можа да направи няколко крачки. Залиташе като пиян, задните му крачета не искаха да се движат, но той падаше, почиваше си малко и отново се надигаше. Останалото го знаете: сега той е добре. Пак си е кривоглед и вече почти без зъби, но котешката му ловкост се върна, а и особения му поглед, който притежаваше, не се изгуби. Когато давам интервю, обикновено ме питат за живота, за книгите ми, а аз се навеждам, вдигам моя кривоглед, безопашат, прострелян и прегазен котарак и казвам: "Ето, погледнете". Но те не разбират и питат отново: "Казвате, че сте повлиян от прозата на някого?", "Не!" -казвам аз и показвам котарака - "На мен ми влияе това, което се случва около нас! Например това! Или това! Или това!" Разтърсвам котарака и го вдигам високо, почти да тавана, но той е спокоен, той ме разбира. И с това интервюто приключва. Но понякога аз се чувствам горд, когато виждам снимки в списанията: ето това съм аз, а това е моята котка, на снимка, на която сме двамата заедно. Котаракът знае, че това са глупости, но все пак от това ни става по-леко и на двамата." Чарлз Буковски "Историята на един упорит кучи син"
-
3 точкиАко през студените месеци намерите "мъртъв" таралеж, не го погребвайте, не го изхвърляйте в кофа за боклук. Никой не иска да види мъртво животно в двора си или на пътя, но това може да е таралеж, който спи зимен сън в продължение от ноември до март. Обикновено копаят дупки, за да останат в безопасност, но имаме все по-малко зелени площи, храсти или гори и става все по-трудно да намерят безопасно място, където да прекарат зимата в сън. Някои могат да влязат в дворовете ви, търсейки безопасност и топлина, за да заспят зимен сън, някои са толкова изтощени от търсенето, че в крайна сметка заспиват на различни странни места като крайпътни улици или тротоари. Когато са в хибернация, сърдечната им честота и общото функциониране на тялото се забавят доста, като начин за пестене на енергия, което може да обърка човек че таралежът е умрял. Във всеки случай, ако видите неподвижен таралеж, уверете се, че е на безопасно и топло място и че може да издържи 5 месеца. Ако намерите таралеж в двора си или някъде на улицата, направете дупка в картонена кутия и на сухо, безопасно и тихо място, за да може да прекара студените месеци там. Таралежите са застрашен вид, напълно безобидни са и много важни в нашата екосистема. Ядат бръмбари, охлюви, жаби, гущери, змии, включително отровни. Също така унищожават миши гнезда. Не се страхуват нито от пчели, нито от оси. Таралежът може лесно да унищожи гнездото на стършели и да изяде обитателите му, игнорирайки ухапванията им. Учените отдавна са забелязали имунитета на таралежите към силни отрови, включително ухапвания от усойници. Този феномен на антидот все още не е известен на учените. Бъдете наясно, когато видите таралеж през студените месеци. Не ви коства нищо да помогнете на толкова крехко животно. Нека бъдем добри с животните!
-
3 точкиОглед в добър, но не специализиран сервиз би показал предстоящи за смяна неща - основно по окачване и купе. Мотор и трансмисия са трудни за прогнозиране. Общо взето - трупаш впечатления с огледи и тест драйв и все нещо ще ти "легне на сърце". Вземаш, а в последствие, каквото излезе - правиш. Нищо не е вечно, та човек не бива да живее в страх че ще се (или някой го) е прецакал. 3-та ген. е вече масова и предложения много.
-
3 точкиЗдравейте и благодаря на всички отзовали се ! Вкрайна сметка проблема се оказа в запушен инжектор на втори цилиндър и кофти гориво. След два пълни резервоара с гориво 100 октана от Лукойл и два флакона добавка за почистване на бензинова система на Motul нещата се оправиха. Колата в момента върви страхотно, разхода ми падна и вече го няма това придърпване и насичане дори и с климатик Проверихме отново инжекотра след това както и другите 3, всички работят и имат еднаква струя на пръскане. В Шел повече 95 гориво няма да сипя докато съм жив! С лукойлския безнин тази кола все едно не е същата, дори и с 95 бензина.
-
3 точки@dandilov Може да допълниш данните в табличката (която си качил по-горе) от тук - КЛИК MSDS-сите на двете Honda Genuine масла може да се видят тук - КЛИК. В тях също има някои полезни данни.
-
3 точки@Honda_Z Не се доверявай сляпо на Oil finder-a, на Равенол. И не се вторачвай единствено в 0W-20. Има масла от други вискозитетни класове, които имат х-ки като на 0W-20, а пък предоставят по-добри други х-ки. За твоето изискване да позваш едно масло за всичките ти автомобили, по-добро от OEM, тези, които ти препоръчах PAO + естери бих избрал за себе си, ако бях на твое място. Всички Равеноли имат 20л. кутия. Не само EFS 0W-20. Направих една сравнителна таблица, специално за твоите автомобили. Виж и сравни характеристиките на маслата, и прецени дали да ми се довериш в избора. RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 би бил също много подходящ избор, ако имаше малко по-висок HTHS. Щото с неговия 2,64 mPa*s не бих рискувал при значителен процент градско. Затова и не го препоръчах. За съжаление на двете ОЕМ-ски нямам данни за NOACK, HTHS, Flashpoint, Pourpoint, които също са важни да се знаят. А и да се сравнят с другите, разбира се.
-
3 точкиЗа информация. Акумулатор Topla, според щампата на него, произведен 2018г. Дойде с Jazz-а, нов внос от Словения, през 2021г. Значи е изкарал общо 6г. и се спомина. Е, аз си го поддържах, де... По един пълен заряд всяка есен и всяка пролет + режим за десулфатизация с пернишкото чудо "Екотоник". Днес купих нов акумулатор 40Ah, ССА 320А, 90лв. Няма да споменавам марката, но е такава, която ползвах на сивик-а от пролетта на 2019г. и съм много доволен! Какво се оказа. Чисто нов показва напрежение на покой 12,48V. Тоест 70% - 75% заряд. Не се знае колко е стоял по складовете. Не мога да преценя и по щампата. Не намирам в интернет за тази марка. Е, задължително на зарядното. Ще му направя пълен заряд със последващ за десулфатизация, пък ще видим колко ще изкара. Та да си знаете. Нов акумулатор - задължително на заряд, преди да го сложите в автомобила.
-
3 точкиТо като цяло не изглеждат като иридиеви свещи на 86к. Ако ти е голяма тръпка какво се е случвало в този цилиндър, ходи да ти го прегледат с ендоскоп.
-
3 точки
-
3 точкиДобре дошъл и честити радости + нови впечатления! Разлика в звука на мотора заради някое от 2-те горива няма, или е 99% незабележима, та бих те насочил към тази тема: Може да ти е полезна, както и преглеждането на целият технически раздел https://forums.hondabg.com/forum/164-legend-since-1985/ Като за начало виж какво си си купил.
-
3 точкиСузуки е всичко с изключение на дизеловия мотор. То добре, че е на Фиат дизела, че иначе си представям каква трагедия щеше да е. Проучвах ги преди време за нашия, но в крайна сметка бих ги избягвал.
-
3 точкиСлед няколко неуспешни опита на моя майстор да открие дадени проблеми, реших най-накрая да пробвам прехваления Мотобокс и Слави. Истината е, че всеки лев си заслужаваше. Да, повече е от гаражните майстори или такива с малки сервизи, но качеството, отношението и подхода към клиента са несравними. Записване на час, на място - от 18 септември за 30 октомври. На предишния ден я оставих, заради реглаж на клапани и Слави ме посрещна - поговорихме си и му разказах какво искам да прегледа, отдели ми време и въобще не ме претупа, а ме изслуша много внимателно. Днес ми звънна в ранния следобед, за да ми каже какво е намерил и дали да го правим, отново ми обясни внимателно и ми остави избор. Отидох да си взема колата, и тъй като имах доста въпроси, човекът стоически ми отговори на всичко и ме посъветва за куп други неща по колата. За мен Слави е коректен, обяснява внимателно, не претупва, и най-важното - няма да смени или направи нещо по-колата, което не е за смяна. Човек и майстор на място, който в днешно време със свещ трябва да го търсиш. Слагам и цените, за да имате представа, ако нещо от това ви се наложи: - реглаж клапани - 120 лв. - рециклиране на хидравлична помпа - 250 лв. - преглед ходова част - 40 лв. - работа при смяна на тампони стабилизираща щанга - 60 лв. Попитах и за други цени, за последващи ремонти: - труд при рециклиране на спирачни апарати - 50 лв. на апарат (ремонтния комплект е още 30-40 лв.) - смяна на 1 бр. амортисьор - 80 лв. - смяна накладки - 60 лв. Та, ако имате нервите и възможността да изчакате месец и половина за час, няма да съжалявате.
-
3 точки@Rakeem Човекът, за който говориш, е TomNJ - Клик Изключителен професионалист и много земен човек. Имах възможността лично да общувам с него в един друг форум.
-
3 точкиСлагаш на неутрална преди да правиш каквото и да е, и си дърпаш ръчната. Подпри колата с нещо да не тръгне. Изключваш акумулатора да не светне нещо . Вдигаш колата и от страната на шофьора отстрани има капак върху скоростите. Махаш капака и отвиваш стария датчик, на два болта се държи. Преди да вкараш новия трябва да го центрираш с един луфтомер, така че резките да си пасват. Гледай луфтомерът плътно да влиза в процепите за да е всичко точно. После в обратен ред сглабяш и си готов.
-
3 точкиИма и EXLINE (бившо EXTREME AMG) VRS различни вискозитети със състав както си му е редът. Май са правени по насоки и според желанието на участниците от форума oil-club.ru от Bonker. В завода в Лодз в Полшa на VENOL (което си поражда едни смътни съмнения - AVENO, VENOL, RaVENOL и пр. изобретателност на бай Игор Шевчук) и са 70% ПАО и 10% естери. Не е много ясно как във връзка със СВО става бизнесът, но на сайта им https://shop.exline.group си се продават ( с известни прекъсвания за някои продукти ). Цената на прилично хондовско масло 5 л е около 125 лв. (там)
-
3 точкиАз ходя при едно момче, което има сервиз зад лидъла на рогошко шосе. Там са на клетки, неговата мисля беше 26-та. За реглаж ми взима 50лв, отделно доста неща по ходовата част съм сменял при него и всеки път съм доволен. При мен се случи потъването на няколко изпусквателни клапана и сега му я оставих за основен ремонт. Оставям телефон за връзка с него: +359896880254 . Тодор се казва
-
3 точки
-
3 точкиЕдно уточнение. По метода за изразходван бензин се смятат 150л. бензин / 1л. налято масло, при масло с TBN>10.0 mg KOH/g. Или максимум 250м.ч. При по-нисък TBN на маслото, сметките слизат надолу! Например за TBN=8.0 mg KOH/g, пропорционално отнесено, се получава 100л.бензин/1л. налято масло. Или максимум 166 м.ч.
-
3 точкиТочно така се смятат, когато няма часовник. Но ти имаш @AzSum Да, до 100 моточаса е само, но аз на километраж B го нулирам на всеки 100 и така вече си ги знам много точно. Сега съм на 5200 изминати километри и точно 240 моточаса Поръчал съм маслото. Тък ондокато дойде ще станат 250, което ми е горната граница.
-
3 точкиМетодиката за средна скорост е лесна. Записваш си колко км си минал и за колко време при всяко извънградско. Делиш км на часовете и имаш средната скорост за пътуването. И така с постоянство натрупваш данни. Градското е по-ангажиращо, но ако минеш 10 пъти ежедневният си маршрут, може по същият начин да си сметнеш мото часовете и го приемаш за средна градска скорост и време. После от общият пробег вадиш извънградските км и имаш градските. Градската е в пъти по-ниска, за това е важна - трафик и маршрут са определящи особено за нея! Гледаш времето от паленето, до гасенето след пристигане и минатите мижави километри в големия град и се ужасяваш. И вече като имаш 5000 км извънградска с около 70 км/ч (това са ти 71,43 мото часа) + 2000 км градска, с около 15 км/ч (което са 133,34 мото часа) - ето ти ги 205 мото часа на маслото за 7000 км. За това ресурсът на маслото зависи от мото часовете и магистралното изкарва 20 000 км, а градското 3000 км. Това са еднакви 200 мото часа за всеки от 2-та типоместа за шофиране. 200 мото часа са приемливи за хубаво масло, а километрите са мнОого относителни!
-
3 точкиПрез 2020г. DXG беше с малко по-различни х-ки и по-нисък работен вискозитет - около 10,4mm²/s, ако не се лъжа. Сега вече е с новите спецификации: API SP (RC), ILSAC GF-6A и одобрение GM dexos1™ Gen 3. Работният му вискозитет вече е 11,1mm²/s. Но както и да е. Пак е едно от най-добрите масла на Равенол. Намалили са му TBN-а от 8,8 на 7,8. Което пък налага по-честа смяна. Особено ако градското е повече. Намали периодите на смяна до 7000 км максимум! Ако ти се експериментира, подходящи масла са: RAVENOL SSV Fuel Economy SAE 0W-30 RAVENOL FDS SAE 5W-30 Тези са с висок TBN = 12,5 mg KOH/g. Ще имат диспергиращи свойства със сигурност до 8000км. За повече не знам. RAVENOL Super Fuel Economy SFE SAE 5W-20 RAVENOL DFE SAE 0W-20 Тези са с TBN като на DXG. При повече градско (къси преходи, често стартиране) рискуваш и да ги разредиш с бензин. Затова смяна на 5 хил. км. Не трябва да е така. При мен започва да потъмнява чак след 5 - 6 хил. км., но не и да става черно.
-
3 точкиКой е огромният кораб на снимката? Това е най-големият плавателен съд, строен някога в България – прочутият танкер „Хан Аспарух”. Със своя тонаж от 100 000 тона, дължина от 244,5 м и ширина от 39 м, той действително е бил нещо впечатляващо. Казвам „бил”, защото него отдавна го няма, но да караме подред. В периода на Израело-арабските войни от 1967 г. и 1973 г., Суецкият канал е затворен за 8 години – от 1967 г. до 1975 г. Това повишава рязко търсенето на огромни танкери за петрол в целия свят. Стимулирани от тази ситуация, тогавашните ръководства на България и Полша решават да си сътрудничат и да строят във Варна гигантски танкери. Към онзи исторически момент Полша има богати традиции в корабостроенето и произвежда много добри двигатели, а България вече е придобила инженерен, технически и кадров потенциал да проектира и строи големи кораби във Варненския кораборемонтен завод. Планира се българите да изградят голям брой големи съдове, но през 1975 година Суецкият канал е отворен и търсенето на подобни гиганти пада. Полша преразглежда споразумението, отказва се от танкерите и бъдещият „Хан Аспарух” е достроен за нуждите на нашия търговски флот. Важна подробност е, че „Хан Аспарух” е създаден по българския проект „606” на Института по корабостроене във Варна с главен конструктор инж. Т. Попов. Пуснат е на вода на 24 март 1976 г., а държавният флаг е издигнат на 3 ноември 1977 г. Както често става при нас българите, оценките за създаването на този кораб са раздвоени. За едни експерти той е „звездният миг на българското корабостроене”, за други е символ за „безумните строежи и грандоманщината на тоталитарната власт”. „Хан Аспарух” има тъжна участ. През 2001 г. на кораба избухва пожар, а през 2003 г. е продаден за скрап в Индия, тъй като не отговарял на новите изисквания танкерите да имат двойно дъно. И все пак ако излезем извън полето на вечните пререкания, не можем да не отдадем дължимото на българските работници и инженери, успели да проектират и построят такова грандиозно плавателно средство. Едно от доказателствата, че България може поне да се опитва да стане истинска морска държава, стига да иска. Защото морските държави не се броят по броя на шезлонгите и коктейлите на плажа, а по това доколко технологично и организационно могат да се възползват реално от морските простори. Нашето море може да е много повече от туризъм за два месеца и половина. Елементарна истина, която вероятно сме забравили.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00