Jump to content
Ников

Проблем с автоматична скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте, 

Аз съм нов собственик на Хонда Акорд. Имам проблем с автоматичната скоростна кутия, след като закупих автомобила карах около 200 км без проблем, спрях да пия кафе и след като потеглих наново ми отказа 5 скорост не иска да включи. На другия ден пробвах пак колата 5 скорост включи и за секунди пак изчезна.

Моля за съвет, благодаря !

Share this post


Link to post
Share on other sites

А нещо повече за автомобила, че не виждам друга информация, освен Акорд и автомат, например - година, модел...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Комби, 2003 г., Бензин,  2400 двигател 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото смени ли го на скоростите? Провери ли на щеката до къде е?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм го сменил.

Филтър трябва ли да се сменя ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

И филтър, в него все пак се събират боклуците.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това с маслото е първа задача. На ръчен режим как е? Дори и там 5-та може да вкл. над 60 км/ч, а като спадне скоростта си сваля на 4-та.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на ръчен не включва 5 - та. Ще направя диагностика в Хонда - сервиз!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Филтър в Хондова автоматична трансмисия се сменя само когато, кутията се свали за ремонт !!! Иначе само масло се сменя (и то с оригинално, хондово такова за конкретния тип автоматична трансмисия).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Филтър в Хондова автоматична трансмисия се сменя само когато, кутията се свали за ремонт !!!

Тук ме загуби?!! Искаш да повярваме, че трябва да изчакаме да се развали кутията за да се смени консуматив!?!?

Може да погледнеш в тази тема на пост №11 какво съдържа филтъра:

http://www.tsxclub.com/forums/1st-gen-car-care/36339-how-change-your-acura-tsx-automatic-transmission-fluid.html

Edited by h5rov

Share this post


Link to post
Share on other sites

За "обслужване" се сменя само маслото, филтъра не влиза в т.нар. "обслужване". Когато кутията има проблем и трябва да се сваля/ремонтира/прегрявана е (примерно), тогава се сменя и филтъра. Това, че някой е решил да си го смени... друг може да реши, че е най-добре цялата скор. кутия да смени... или направо цялата кола. Но това не е меродавно.

Edited by ADH-Honda
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всеки си решава какво, кога, и дали да сменя. Филтъра с доставката е около 70лв. Този филтър не е там за красота, и щом е филтър значи филтрира, а щом филтрира значи има какво да филтрира. След като автомобила е на над 100 000км., дали не е насъбрал гняс в този филтър, при положение че маслото на скоростите сменя голям диапазон на градусите, поради което си сменя и качеството. Явно е сметнато, че има отпадък който трябва да се филтрира, с цел по-дълъг живот на кутията.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Браво, че си се оправил. Ебати какви изобретателни са тия бе, когато е за беля. Много полезна имфорюация за колегите, ма които им предстои подобна покупка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Радвам се ,че си попаднал на Майстор и си решил проблема ,ама напиши имената на тези авто-цигани да се знае коя  автокъщата и да си имаме едно на ум!

Edited by POPAI
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това с имената ...

 

Доколкото знам в Република България все още вАжи "Всеки е невинен, до доказване на противното."

 

... Отговора на продавача на въпроса ми за винта е, че не знае кой го е сложил и защо. ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички автокъщи в България продават автомобили, като замаскирват дефектите. Все още сме далече от Европа за съжаление !

Share this post


Link to post
Share on other sites

За голяма жалост както сами виждате Европа вече не е това което беше. И лошото е, че и там правят нещата, които и тук. Всички араби, украинци, руснаци, поляци, румънци и тн.. може би само официалните представителства не си позволяват такива цигании.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хем си прав, хем не си ;)

 

Прав си

...че и там правят нещата, които и тук. ...

, и не само цветнокожите, правят ги и онези със синята кръв ... в добрата стара Англия.

 

Не си прав, че

... може би само официалните представителства не си позволяват такива цигании.

В момента съм в лееееек конфликт (заради две циганиики, които съм описал в темата за 9-ките в раздел Сивик) с Хонда Мейн Дилър в моето скромно югозападно градче ... в добрата стара Англия.

Ще видим в понеделник, какво ще измъдрят.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте фенове, искам да Ви се похваля, че моята Хонда е в отлично състояние. Благодаря на сервиз Хонда - Стара Загора за професионалната работа !

Безаварийно шофиране :whistle:  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Все да те радва и да си я ползваш със здраве. Доколкото виждам е комби -за велосипеди е доста удачна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги, от скоро съм собственик на хонда акорд 2.0 155к.с., колата е с автоматична скоростна кутия и имам проблем с 2 предавка. Като включа втора предавка буксува. Някакви идеи от какво може да е проблема? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Принципно автоматика е хидротрансформаторен тип и леко "боксува" на всички предавки. Така е устроен. Тоест - стрелката на оборотомера не се движи синхронно с тази на скоростомера. Твърда връзка има при високи обороти на мотора, или когато се движиш на 5-а и над 70км/ч.

Налага се да опиташ с по-подробно обяснение, а най-добре да откриеш някой сервиз в който поне да пробват колата и да преценят има ли нещо нередно.

Не вкарвам сегашното ти обяснение в графата "лаишки", защото наистина съществува вероятност от запушен или некоректно работещ соленоид и недостигът на маслено налягане води до доста намалено предаване на въртящ момент при въпросната предавка.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Radostilieva96 said:

Здравейте колеги, от скоро съм собственик на хонда акорд 2.0 155к.с., колата е с автоматична скоростна кутия и имам проблем с 2 предавка. Като включа втора предавка буксува. Някакви идеи от какво може да е проблема? 

Като за начало - проверка на нивото на маслото, дали е светло-червено на щеката и дали мирише на изгоряло, ако не е сменяно скоро или няма информация кога е сменено -  смяна на маслото и филтъра с оригинално масло и филтър. 


От къде намери тази тема, не знаех, че колегата @Ников има регистрация във форума и е имал проблеми с колата, която карам от 40 хил.км., за щастие без никакви проблеми :hondarulez:

Edited by gmarinov
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласен съм с предишните мнения, обаче ...

 

Това, за което говори Цецо си е заложено в принципа на работа на хидротрансформатора, както той каза.

Значи, хидротрансформаторът буксува (ако така можем да го наречем), но го прави на всички предавки.

Радост, обаче, казва, че има буксуване само на 2-ра предавка. Това ме навежда на мисълта, че буксуването идва от друго място. Предишното ми CR-V буксуваше на 3-та предавка. Най-ярко изразено беше при задействане на кикдауна от 4-та на 3-та при смачкване на газта. Кутията включва на 3-та, но се получава едно секундно буксуване, както буксува съединител на ръчна кутия. Причините може да са, както и двамата казаха, соленоид, старо масло, или най-тежкото - износени фрикционни дискове на многодисковия съединител. Аз смених цялото масло (4 смени по 3л) и нещата се подобриха временно. Не предприех други мерки и си я карах така следващите 3г.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еми, те стъпките са ясни.

Сменя се маслото.

Ако не се оправи - закача се на тестер и дано каже къде е проблема. Ако нищо не каже, се гледа соленоидът дали е чист и работи коректно.

Ако няма резултат - отваря се кутията и се сменя пакетът фрикциони, особено ако още при смяната на маслото върху пробката има много черни или метални налепи.

Колега от форума имаше подобен проблем с неговото Акорд купе. Карал съм го и колата риташе, а при вкл. на някои от предавките "мислеше" преди зацепване и мотора ревеше. Смяната на маслото не даде резултат, но то никога не бе сменяно в тая кола.

Накрая се стигна до отваряне и нови пакети фрикциони. Сега е като нова.

Момчето е от Козлодуй, автомата бе ремонтиран при Любо от Мартен (селце до Русе) и стоя там няколко месеца, понеже чакаха частите от щатите, а сумата вече не помня, но около хилядарка в левове.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, ceco_accord написа:

... а сумата вече не помня, но около хилядарка в левове.

Уточнение:

Колата буксуваше на всички предавки, най-слабо на последната (4-та). Соленоидите бяха добре.

Ремонта бе - нови пакети фрикциони, нови гарнитури, промиване и ново масло + труд = 1160лв.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 21 часа, Radostilieva96 написа:

Здравейте колеги, от скоро съм собственик на хонда акорд 2.0 155к.с., колата е с автоматична скоростна кутия и имам проблем с 2 предавка. Като включа втора предавка буксува. Някакви идеи от какво може да е проблема? 

Как включваш втора предавка на автомата?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Принципно се усеща кога той превключва от 1-ва на 2-ра, но има и М режим, където с + и - можеш да избереш определена скорост.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги. От година и половина имам едно бавно комби 2.4 автомат, по принцип няма проблеми със смяна на предавки или ритания от към кутията, но има шум и то осезаем когато колата е на място на Р N. Бях говорил с колега че шума идва от някакво лагерче в кутията, което се сменя само ако кутията бъде смъкната. https://youtu.be/kq-Dl1UIsZY във този клип около 5тата минута показват капак от корпуса на кутията в който има 2 лагера и мисълта ми е дали е възможно точно от там да идва и шума при мен и евентоално дали някой от вас знае дали може да бъде поръчана частта от някъде.

Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има писано по този проблем. Опасенията са, че със смяна на лагера може да не стане защото в много случаи лагера превърта в леглото на капака и от там идва шума. Може да се наложи нов капак.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ремонтираш стария капак, или сменяш с нов. Новият е около 400 лева и се сменя без да се сваля кутията.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Или си караш така и нямаш грижи, ако не те дразни лекото виене.

Edited by sashua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кутията не се сваля но се пускало магарето с 10 сантиметра надолу, освен това тези 400 лв. колко са сигурни? защото срещам писано от 180 до 560 лв. Това цената само на капака с лагера ли е или комплект с гарнитурата и О пръстените? ОЕМ цена ли е това?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 5 часа, CCord написа:

Кутията не се сваля но се пускало магарето с 10 сантиметра надолу, освен това тези 400 лв. колко са сигурни? защото срещам писано от 180 до 560 лв. Това цената само на капака с лагера ли е или комплект с гарнитурата и О пръстените? ОЕМ цена ли е това?

Да и аз това питам, дали някой е правил процедурата и евентоално от къде са пазарувани частите?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, jijane написа:

Ремонтираш стария капак, или сменяш с нов. Новият е около 400 лева и се сменя без да се сваля кутията.

Колега намерих темата където си описал процеса по смяната и номерата на частите, а помниш ли от къде ги закупи и след смяната до сега имаш ли някакъв проблем?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз лично използвам D&V Auto за доставка на оригинални части за Хонда. За 10-на дни ги доставят. Не знам от къде и как, но и не ме интересува. Проблеми за 50 000 километра, откакто съм го сменил капака, никакви. Тоя капак освен ОЕМ друг няма.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте момци,

Имам питанка относно капацитета на маслото на автоматична кутия на 2.4

Интересуваме суха кутия колко литра масло събира.

Благодаря предварително!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...