Jump to content
Sign in to follow this  
Markony

FAQ ЧЗВ касаещи газифицирането

Recommended Posts

Едно голямо БЛАГОДАРЯ за положения голям труд и старание. Определено ще е много полезно, особено за хора като мен които още се колебаят.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте уважаеми колеги! Искам да помогна на начинаещите шофьори,които тепърва ще се сблъскат с мистерията алтернативно гориво.

19.Какво да направя ако монтажника не може да ми отстрани проблема?

 

  • Ако е непукист пребийте го или намерете съответните хора за това.

Като начало, адмирации за положения безвъзмезден труд! Вероятно би било добре да се започне с кратка калкулация тип екселска таблица нужна ли ми е газ, за колко време ще я избия преди да продам колата и какви са рисковете с моя конкретен двигател. Но приемаме, че темата е тясно специализирана за тези които въз основа на определени вътрешни и външни фактори са постигнали вътрешната си убеденост и желание за поставяне на газова уредба. Горната цитирана точка е достойна за по-обстойно разглеждане и според мен по-скоро трябва да се наблегне на превенцията по влизането и в сила. Тоест какви подвеждащи въпроси водещи до автокомпрометиращи отговори следва да бъдат зададени на газаджията на първа среща тъй щото да се издаде, че е некадърен и да народът да избяга със 120км/ч в обратна посока. :argue:

Edited by HondaExplorer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте уважаеми колеги! Искам да помогна на начинаещите шофьори,които тепърва ще се сблъскат с мистерията алтернативно гориво.

НЕ-яснотата по някои детайли,относно преобразяването на горивната система може да ви доведе до параноя, истерия и грешни решения.

Надявам се с тези няколко въпроса и отговора да вдигна мъглата по въпроса.Не гарантирам за изчерпателност,но винаги имам възможността да допълня темата.

 

24.Иска ли специална настройка двигателя с витек?

  • Да!Витек режима иска много специално отношение.При основната настройка приемаме двигателя като механична константа.Газовото ЕКУ не разпознава витек режима и вместо увеличена мощнoст,получаваме тъпчене на място.Опитните монтажници знаят къде да бутнат,какво и в коя посока.

Тъй като скоро сложих ГИ, говорих с "монтажника" и крайният ефект е следният - във витек вкарваме 20% бензин и 80% газ :) Отделно предполагам, че си има още някакви настройки, тъй като не успявам да открия разлика във вървежа между газ и бензин :) Относно разхода - варира ми от 11.5 до 13.5 (нормално каране + настъпване)... но зареждам вече само от една и съща колонка на определена газстанция - ромпетрол.

 

Адмирации към колегата за дългият пост! Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стига сте писали ,че няма разлика в разхода и вървежа между газ и бенз, смешно е, невъзможно е....

Edited by bongo789
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стига сте писали ,че няма разлика в разхода и вървежа между газ и бенз, смешно е, невъзможно е....

Прав си... има коли, които на газ вървят даже повече :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стига сте писали ,че няма разлика в разхода и вървежа между газ и бенз, смешно е, невъзможно е....

Може и повече, ако ни броим разхода + 25% без добавен бензин при течна фаза!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добавих 28 точка.Разполагам с няколко документа на една велика фирма,Номер 1 и т.н.Първо твърдят ,че има нужда от смяна на топлинно число и разстояние.После твърдят ,че само техните "газови свещи" работят,накрая признават ,че няма нужда от промяна на свещите при би-горивни автомобили.

 

Основни твърдения на лидера в свещоизработката,дето са измислили запалителната свещ:

 

 

1.При използване на Пропан-бутан има по-голямо работно налягане изискващо по -голямо напрежение на искрата

  • Заблуда!!!-Искрата постъпва в режим сгъстяване няколко градуса преди ГМТ.След това започва процес работа-няма как налягането да изисква нещо.

2.Пропан бутана изисква по-голяма енергия на искрата за запалване...с около 2 кV.Това се постига с намаляване на разстоянието на зап.свещ!

  • Абсолютно невярно!Енергията на искрището се увеличава пропорционално на разстоянието между двата електрода.

3.Температурата на изгаряне на пропан-бутане е малко по-висока от тази на бензин и затова трябва да избираме свещи с по-ниско топлинно число.

  • И това е невярно.Важи само за чугунени глави и двигатели работещи над 100 градуса/Форд,Ауди,Фолксваген/.Тук влияние оказва и кой бензин и кой пропан бутан.Между 89 и 115 октана има Балкан разлика.

Тук говоря за една абсолютна търговска реклама с цел измама на потребителите и реализиране на печалби на базата неграмотността на клиентите!

 

Относно спецификата на горивото и запалването може да се говори много.Лично мое мнение е ,че в момента на пазара няма читав аванс регулатор(ТАП) и достъпно модифицирано запалване работещо добре с пропан-бутан.В бъдеще ако изскочи нещо достъпно с плазмено запалване ще Ви информирам...

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност по точка 2 разстоянието се намаля не за да се получи по мощна искра която е факт при голямо разстояние а за да има въобще искра тъй като според възприетото пробивното напрежение на LPG-въздушната е по високо като визирам не връзка с налягането по точка 1 а вероятно физикохимичната спецификата на сместа.

Edited by HondaExplorer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Логично,само че нашите запалителни системи са предвидени за големи напрежения включително, за да поддържат разстояния от 1.1 мм

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди години си поръчах от Щатите плазмени свещи от незнам как се казваше фирмата, и мога да кажа, че това беше голяма простотия, само ядове имах по запалването с тях. Естествено ги махнах, но трябваше да си сменя и бобината и кабелите след тази интервенция. След тех си сложих Денсо Иридиум, даже имам и един комплект резервен в багажника и сега нямам проблеми, нито със разстоянието м/у електрода, нито с ускорението на колата, нито с разхода, та моето мнение е да се ползват само свещи по спецификация н автомобила и да не се правят излишни експерименти.Няма да открием топлата вода.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

На много автомобили свещите трябва да са по спецификация за бензин,но има и такива на които задължително трябва да се сменят!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега ,във форума на Хонда за кои автомобили да говорим?Има разни которници...форд,ягуар,волво,алфа дето на бензин не работят като хората ние на газ чудеса ли да направим?

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги, ще си позволя да не съм съгласен с някои от написаните неща:

 

3. CNG (Compressed Natural Gas), а не SNG - правописна грешка.

 

4. Марката е от огромно значение, както е написал колегата - от гледна точка на качеството. Като съвет мога да дам, при избора на АГУ, поинтересувайте се откъде газовото ЕКУ ще "чете" обороти. Има нискобюджетни марки, които вземат тази информация от първи бензинов инжектор. Проблемът в два случая:

При режим cut-off (принудителен празен ход при обороти>1500 и положение на газта "празен ход") - тогава газовото ЕКУ губи представа за оборотите на двигателя и при последвало натискане на педала могат да се очакват аномалии (особено при автоматични трансмисии и мощни двигатели).

При рязко подаване на газ - Има бензинови ЕКУ-та, които подават допълнителна порция гориво при рязко подаване на газта от ниски обороти. Тогава газовото ЕКУ вижда обороти х2 и отива на грешно място на картата. На практика проблемът може да се "замаже", но това влияе зле на адаптации и разход.
За да не звучи като антиреклама само ще кажа, че има една българска фирма, която предлага такива продукти.

 

14. "Бавните" дюзи в много случаи не са за предпочитане. Повечето такива са бюджетните варианти на производителите т.е. за да се достигне ниска производствена стойност притежават кофти характеристики - голяма маса на подвижните елементи, по-голяма грешка при дозиране, не флоу-ват никак добре, имат кратък експлотационен срок. Масова практика при газаджиите е да слагат кофти механични компоненти, за да достигнат по-ниска цена на предлагания комплект - оттам почват ядовете. Отново - има начин положението да се "замаже", в повечето случаи клиентът не е управлявал автомобила си на газ и няма база за сравнение. Има двигатели, които могат да работят успешно и с най-евтините рейки, въпросът е газаджията да е запознат с работните параметри на конкретния.

 

16. Настройката в движение (или на дино стенд) е задължителна! Дори и при системите, поддържащи ОБД комуникация.

 

18. Качествените газови инжекционни системи имат самодиагностичен протокол с дата логър - което води до неимоверното съкращаване на времето за диагностициране и отстраняване на проблема на даден автомобил. Има и български такива!

21. Въпросът е доста спорен - "Маслото", което се добавя чрез въпросната система силно наподобява на добавка за двигатели, пригодени да работят с оловен бензин. Маркетингът пази информацията в тайна.

 

22. Това не е така. Ламбда сондата е химически източник на електроенергия - произвежда електричен ток при взаимодействието си с кислорода. Колкото повече се доближаваме до пълното горене - толкова по-малко остатъчен кислород ще имаме. Това няма отношение със стехиометричната стойност на даденото гориво и въздуха (при бензин - 14.7:1, при пропан-бутан - около 15.8:1).

 

26. Течната фаза е определено по-добро решение ако ще се търси мощност. Може да се очаква до 5% завишение на мощността, спрямо тази на бензин. Цената на такава уредба обаче е доста висока. Относно директното впръскване - в момента на пазара се предлагат газови инжекционни системи за двигатели с директно впръскване, като газта се подава предклапаново. Играта там е друга - трябва да се подава импулс и към бензиновите инжектори. Драмата е, че целевата порция се дели на няколко впръсквания - изисква се друг вид управление. Не вярвайте на газаджийте, че щяло да прецака всмукателния клапан (щото видиш ли, не бил предвиден да се подава гориво преди него).

 

28. Съгласен. Само да вметна - увеличавайки разстоянието м/у електродите вдигаме съпротивлението -> увеличаваме пробивното напрежение и намаляваме тока. Т.е. подаваме по-малко допълнителна енергия при по-високо напрежение!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Господин Велчев.Ако очаквате тука да стане спор,надеждите са ви празни.Не съм фен на конфронтация .Темата е пусната единствено с цел помощ на феновете на Хонда.За други марки бих писал други неща...Желая ви успешен бизнес!

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Господин Марков, не си търся безплатна реклама с опит за дискредитиране на член на форума, ако това се опитвате да кажете.

Знам, че от Ваша гледна точка, мптивите за моята публикация са точно такива. Аз също нямам интерес да влизаме в пререкания.

 

Ако не сте съгласен с нещо написано от мен, нека го обсъдим, а не да спорим! Мисля, че всичко, упоменато в текста по-горе е валидно за автпмобили Хонда.

 

Темата има за цел да информира желаещите да "газифицират" своите Хонди, нека им помогнем с избора! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Общо взето наистина не съм съгласен с поста ви.Хонда общността не е по различна от другите за вас,но за мен е!

Може би щеше да бъде по-добре да си пуснете рекламата като в форума на БМВ и Субару,естествено срещу съответното заплащане,пък нека клиентите преценят сами дали Фобос е лидер в България на автогазовите уредби.

Рекламата е трудно нещо и струва много пари,обикновенно с нея се занимават психолози.Почнеш ли сам да си правиш реклама обикновено свършваш със смяна на гуми на закъсали тирове.

 

Нека да се върнем на опорните ви точки:

 

3.Ок

4.Твърдя ,че марката няма значение.Вие също сте съгласен с мен щом монтирате Фобос..:).Хиляди пъти е по-важно монтажника да познава спецификите на Хонда и възможностите на газовата уредба.Като например да знаете ,че няма Хонда с довпръскване и че всяка Хонда си има датчик,който се ползва само за обороти на двигателя.

Режима за ППХ си работи перфектно на всички Хонди и едва ли някой се интересува от него..??

 

14.Както казах по-нагоре бързи или бавни... за Хонда няма значение..Избора на дюзи се определя от времето на впръскване на празен ход на отворен термостат.Дали са по-червени или по-умни или по-тежки се отразява на цената,съответно ако сменя 4 рейки Валтек за една Кейхин цената пак ще ми излезе....

 

16.Тук просто ме допълвате..

 

18.Абслоютно неизползваен плъгин.Имат го почти всички системи.Върши работа ако го гледа диагностик.Повечето газаджии си нямат идея защо реда на палене е такъв....камо ли да гледат осцилограми.

 

21.Преди време спорих с  маркетинга на Фобос,но той нещо се покри.Да кажем че хондаджиите са си направили изводите.

 

22.Твърдя,че няма нужда от ламбда емулатор...вие казавате ,че не така и обеснявате какво е ламбда сонда.Четете внимателно!

 

26.Малко несвързано...Газ се слага за икономия ,не за мощност.Ако се преместя във Варна ще си изхвърля газовата уредба :).Масовия потребител не го касае директното впръскване.Собствениците на нови автомобили пък нямат избор..

 

28.Допълване

 

Та в ретроспекция,г-н Велчев купете си една Хонда покарайте малко,научете и кътните зъби и ще забравите за всички други марки...пък за газовите уредби....българските домати и домашната ракия препоръчвам само !

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проведохме кореспонденция с колегата Markony. Стигнахме до заключението, че присъствието ми във форума е изглеждало по-провокативно, отколкото е всъщност.

 

Тъй че първата част от по-горния пост няма нужда от коментар.

 

Относно опорните точки:

 

4. Продължавам да твърдя, че евтините инжекционни системи с вход обороти от първи инжектор не са добро решение - аргументът от първия ми пост казва всичко. Не случайно колегата Markony също не работи с такъв тип инжекционни системи - и двамата сме на мнение, че не са препоръчителни. Колега, прав сте, че тук се отклонявам от марката, но съгласете се - някои от четящите могат да искат да получат информация, която да им помогне и за други марки (втори автомобил и.т.н.)

 

14. Случаят с бавните рейки е следният - подбират се по-малки дюзи (калиброваните щуцери) с цел поддържане на инжектора в работни параметри при празен ход (и условия на минимални бензинови времена). При голямо натоварване и високи обороти обаче, малките дюзи не успяват да проведат цялото количество газ, необходима за правилната работа на двигателя, защото времето с което разполагат (докато всмукателният клапан не се затвори) е прекалено малко. Оттам нямаме правилно дозиране, а както знаем, при рязко натискане на педала на газта и при много натисната газ, бензиновият компютър не се влияе от ламбда контрола за определен период от време (а при газта до ламарината - въобще), т.е. няма никаква обратна връзка дали е подадено правилното количество гориво.

 

18. При изникнал проблем, естествено, че ще се гледа от диагностик (би следвало да е човек който настройва газови инжекциони да може и да ги обслужва и ремонтира). Това че "повечето газаджии" са еди как си ни връща на Вашето твърдение (с което съм абсолютно съгласен), че е много важно да се подбере кадърен монтажист/екип/фирма, за краткост - газаджия.

 

22. ОК

 

26. Споменавам го, защото това е заглавието на Вашата точка, чисто информативно.

 

Поздрави! :)

Edited by Dynamic-art

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги,

 

Виждам, че в тази тема има някакъв елемент на полемика, което е добре, за всички желаещи по-детайлна техническа гледна точка.

Тъй като скоро обмислям да сложа газ на своята хонда и не успях да намеря по-конкретен отговор, на това което ще питам по-долу, според вас за по-долните параметри автомобил и ГИ може ли и дали ще се усети усезаема разлика(тук разбирам, че самото понятие е малко относително за всеки) във вървенето на газ спрямо на бензин? Мнението на газаджиите го знам: В ниските обороти 3-4 няма да се усети разлика, възможно е да има такава във по-високите(където вече знаем че навлизаме във VTec-a). Какви са вашите лични наблюдения и опит по този въпрос?

П.С. - Уточнявам, че имам доверие на газджиите, които смятам да монтират уредбата.

П.С. - за разхода ми е ясно до 15-20 % повишение спрямо бензина. 

 

Honda Accord 2.4 190 К.С. 7ма Генерация - Automatic

ГИ: BRC последно поколение seq 32 - с OBD

 

Благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

При правилна настройка и правилен монтаж няма разлика между газ и бензин.Настройката се прави с изключено ОБД.Тръбния път трябва да е къс или толкова дълъг,че да се изпревари впръскването с един такт.Естествено това важи за читава газ.Щом имаш доверие на майсторите ..те ще ти обеснят детайлите.Ако нещо не им е ясно в галерията ми има снимки на къстъм монтажи на Хонди..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за отговора Markony. Това отнася ли се и за вървежа на газ след отваряне на VTec-a, след 5200 оборота ако не се лъжа, защото там е силата и густото на Хонда така да го кажем? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

В точка 24 съм споменал витек и съм бил пределно ясен..При 2,4 мотора промяната в газоразпределението започва от 3500 оборота.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мойте свещи са направени на 0,9-0,8 ще има ли някакви негативи от това? Не ми е проблем да си ги върна на1,1мм. Ясно е че искрата е с по малка енергия така но пробивното напрежение е по голямо на газ а аз съм с 4 бобини и не искам искрата да прескача извън електродите на свеща?

За Ламбда емулатора на инжекционна би било направо непростима грешка ако правилно съм разбрал то на моноинжекция по скоро пречи, обърква но не видях къде е писал за емулатора.

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте!Инженерите на Хонда са преценили ,че разрядника трябва да бъде 1,1мм.Също така са преценили ,че с износване на електродите на свещите разстоянието ще нарасне до 1,2-1,3мм.В практиката си съм виждал свещи с 1,6мм.Не знам в кой вариант един ресърч инженер би предвидил,че разстоянието ще намалее с 30%?

 

Газовите инсталатори променят разстоянието на свещите,защото бъркат основни понятия в искрозапалването.С това се мъчат да прикрият неправилно изгаряне със бедни и богати смеси на празен ход.Защо ,чрез разстоянието на свещите...трябва да питате тях.Теоретично разликата в едната променлива от цялото уравнение въздух с бензин и въздух с пропан бутан на празен ход е не повече от 5%.При тая логика разстоянието би трябвало да се промени на 1,06....

Share this post


Link to post
Share on other sites

С две думи нормални свещи(1,1мм) и може би да се подменят малко по рано. Явно ще си върна старото разстояние тамън ще видя как са работили новите свещи

 

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте!Карам HONDA CRV 2  2004 г. на газ.Преди да сложа газовата смених свещите със същите с които беше карана преди:

NGK  ZFR6K-11.Минах вече 20 000 на газ без проблем.Та въпросът ми е с какви да ги заменя?

По каталог за газ дават:

BERU Z116 двуполюсни за газ с 0,8 разстояние

BOCH FR6LES  за газ с 0,7 разстояние

някакви други

или да си сложа пак същите които са 1,1 разстояние

Дайте съвет за което предварително благодаря!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... смених свещите със същите с които беше карана преди:

NGK  ZFR6K-11.Минах вече 20 000 на газ без проблем...

 

Защо ще ги сменяш на 20000 км тия свещи? Да не би да са износени? Нали няма проблем? Извини ме за многото въпроси, но не схващам причината за подмяната на годна част.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Казаха,че когато караш на газ, пробега на свещите е по малък-около 12 до 15хил. а при по-специални свещи до 2 хил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кой го каза това?Нормални свещи си карат 30000км иридиевите 90000 км

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Майсторите които поставят газови казват,че свещите трябва да се сменят по често.И аз не знам защо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да така е .Всеки некадърник,като се върнеш при него за рекламация се хваща за свещите или клапаните.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да така е .Всеки некадърник,като се върнеш при него за рекламация се хваща за свещите или клапаните.

 

Или кабели, делко(капачка, палец) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моите са стандартните за модела (от подписа). Вече са на повече от 55000 км на газ и при последната инспекция бяха горели много чисто, държаха си разстоянието и почти не бяха износени. Просто ги проверявай на всеки 20000 за износване и регулиране на искровата междина.

 

П.П. Причината да са в добро състояние, най-вероятно е добрата настройка на газ, която държи Long Term Trim около 0. (С безценната помощ на Бранимир).

Edited by tonywoolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кой го каза това?Нормални свещи си карат 30000км иридиевите 90000 км

 А Denso TT колко карат ? Аз може би съм изкарал 30-40к с тях но честно казано не помня кога съм ги сменял последно... Ще видя как са в събота и ще преценя дали да не набухам оригиналдъ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, Колеги!

Благодаря на Маркони за интересната тема!

Имам Акорд 1,6 2000год. От няколко години съм с газово Lovato Easy fast, без ОБД от този модел без датчика на рейката. Откакто ми го сложиха имам прословутия проблем с придърпването при рязко подаване на газ. Ако не греша беше в диапазона между 1700 до към 2500 об/мин. Особено много си личи при потегляне от място. 

Газаджията при който го слагах не можа да се справи с този проблем.

Направих си устройство за връзка с лаптоп, инсталирах му най-новия софтуер, който намерих, правих разни опити ( това беше отдавна) и досега си я карам така. На бензин работи прекрасно и много се кефя когато ми свърши газта :yes: .

Някакъв съвет?

Благодаря предварително!

Д

Edited by dimovdid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много ви благодаря!Ще ги проверя най-напред!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Кой го каза това?Нормални свещи си карат 30000км иридиевите 90000 км

 А Denso TT колко карат ? Аз може би съм изкарал 30-40к с тях но честно казано не помня кога съм ги сменял последно... Ще видя как са в събота и ще преценя дали да не набухам оригиналдъ. 

 

 

Нямам още опит .......още са на 50000 :).Откакто съм ги сложил не съм ги поглеждал.И аз ще отворя утре :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да споделя и аз... СМенил съм свещи преди 30К. Не изглеждаха много добре, особеено задните. Новите дойдоха от Щатите с обща поръчка - 8 NGK BKR6-11 нормални. Карани са 6-7К на бензин и от тогава на газ /около 23-4К/. И аз не съм ги поглеждал и засега нула проблеми. Газовото е БРЦ. А може би трябва да изкарам една предна и една задна и да замеря ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не се ли износват еднакво на твойта Джазка?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...