Jump to content

Recommended Posts

И аз май влязох във филма с горенето на масло.Почивните дни се разходихме с приятели насам-натам има няма 350-400км.Карах с около сто и на моменти 150-160 при изпреварване и намалям ,колата с 4 човека и климатик върви пушка.Днес проверявам щеката и от почти максимума е спаднала на малко над средата ,долях известно количество -не мога да определя точно грамажа за да стигне пак почти до максимума.В града като карам не мърда маслото ,независимо че я карам като на писта-ниски предавки на големи обороти .Та си мисля от сегменти ли е това ,или може би от тънкото масло Motul 0W30 ?Вие колеги какво мислите по въпроса ?Пипнах днес ауспуха и не можах да си изтрия пръстите от чернилката -явно гори маслото .Маслото е на 2-3 хиляди км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое точно 0/30 на мотул си сипал? Има разлика и то не малка м/у "еко клина" и "екс лайта". И в този ред на мисли, за теб се изисква 0/40; 5/30; 5/40. Каква беше идеята да си с 0/30?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Motul 8100 Eco clean е маслото.Като правихме общите поръчки за масло и това излезе най-доброто за този мотор според калкулатора на мотул за масла.Интересно ми е че и в града я ръчкам ,а не го пипа изобщо ,що така само извънградско ,то между другото това е втория път след извънградски преход когато забелязвам че намаля малко маслото ,но първия път мислех че съм се объркал нещо .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Е защо точно това? Интересен каталог сте гледали. Това е FUEL Economy масло с нисък HTHS фактор. За тоя мотор не съм виждал да се препоръчва такова масло. Мисля че там ти е проблема.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен има такава закономерност - в града не го пипа грам, а на дълги извънградски преходи се забелязва известен спад в нивото, но осезаемо по-малко от при теб. За 8000км досега и близо 1 година каране, съм долял около 400 гр.. Но пък и моето е по-гъсто масло - Castrol Magnatec 5W40 и още нещо - тече ми гарнитурата на капака на клапаните, та и оттам има все пак някаква загуба. Иначе в града карам спокойно - това не е спортна кола и колкото да я режа, няма да бъде такава. Затова поне се възползвам от икономичността й и карам разумно. Сега възнамерявам да мина на 5W30 Енеос Сустина или Редлайн, дано положението ако не се подобри, то поне не се влоши...

 

Но явно си горят масло тия д16-ки, и как няма да го горят, след като с тия МАЛОУМНИ предавателни числа с нормално каране по магистрала със 140км/ч. мотора е на почти 4500 об./мин. Аз по-високи скорости от това въобще и не вдигам, защото не ми е комфортно да карам с 5000+ об./мин. В същото време, моторът набира супер бързо на 5-та предавка, все едно е на 4-та... За чий ... не са сложили една 6-та скорост, незнам... Затова си карам 100-120км/ч по магистралата и се полюлявам от бързо преминаващи отляво Дачии, Опели, Great Wall и тем подобни талиги, които ако не друго, поне имат адекватни предавателни числа...

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но явно си горят масло тия д16-ки, и как няма да го горят, след като с тия МАЛОУМНИ предавателни числа с нормално каране по магистрала със 140км/ч. мотора е на почти 4500 об./мин. Аз по-високи скорости от това въобще и не вдигам, защото не ми е комфортно да карам с 5000+ об./мин. В същото време, моторът набира супер бързо на 5-та предавка, все едно е на 4-та... За чий ... не са сложили една 6-та скорост, незнам... Затова си карам 100-120км/ч по магистралата и се полюлявам от бързо преминаващи отляво Дачии, Опели, Great Wall и тем подобни талиги, които ако не друго, поне имат адекватни предавателни числа...

 

Това си му харесвам аз на икономика, 120 на 3000, 140 на 3500 и 160 на 4000, затова и го взех. Иначе и според мен тия мотори си искат поне 5wX. Не бих си правил такива експерименти.  Ако и 5w30/40 го гори пробваш с 10w40 докато не решиш да цепиш двигател. . 

Редактирано от boiskii
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извънградско някъде около 3000 оборота потдържам на 5-та.В града я режа до 6000  и нещо ,но не винаги ,то и Добрич колко е град-таман я настъпиш 1-2-3 и идва следващия светофар и спираш ,няма големи разтояния ,няма задръствания ,общо взето и все студена се кара -таман загрява до нормалното и вече си пристигнал ,после пак така .Сложих хубаво масло заради честите студени стартове ,пък и заради късите скорости му се струва на човек че е страшна резачка в града и като я караш във високите ,както беше казал някой колега -сякаш е 150коня .

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама тя градско не бута маслото .Аз повечето километри градско ги навъртам ,извънграда рядко карам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и една друга далавера, че маслото качва темп. доста по-бавно от водата. Ти гледаш, че е на 90гр. стрелката, но в същото време маслото може би е на 40-50. Това съм го установил на предната ми кола (Ланча Дедра), която имаше на таблото и прибор за темп. на маслото. За да достигне установен режим или около 90-100 градуса му трябва бая каране. Изградил съм си един навик и на колата и на мотора, да ги вкарвам в обороти, когато се налага, едва след като съм сигурен, че маслото е загряло добре или казано иначе след поне 30 мин каране.

Редактирано от boiskii
  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама тя градско не бута маслото .Аз повечето километри градско ги навъртам ,извънграда рядко карам.

А конденза за който ти каза "японеца"   :tongue1:

Демек сещай се че тя винаги си го хапва, ама на по-дълго каране изпарява конденза, а в града го трупа и ти на щеката виждаш все максимум (примерно)

И пак, това масло не е за теб. То течливо добре, ама се търси "златната среда" и най-вече какво е написало япончето в книжката.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди това бях сложил мотул 8100 5w40 и него май не го пипаше ,на следващата смяна пак такова ще сложа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега е друснал два минуса в темата ,от мене пък всички участници в темата имате по един плюс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко ?Ако почнем да ги броим ,ти имаш повече да ми връщаш ,ама нали не се заяждаме вече -ето ти още едно плюсче :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Са ако кажете че сте и приятелки у фейса?

  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смени марката моторен грейд ,не вискозитета. Това от ауспуха ти е кофти изгаряне на чудесния бензин в Бг.пък и не само и т.н.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги. Имам следния проблем .Отскоро съм собственник на Сивик 7 генерация , след първоначално обслужване на ремък , ролка , водна помпа , гарнитура на клапани и всички филтри - звяра яде маслото като за световно Препоръчаха ми ,Castrol 9000 5w/40 Гаранция че е френската разфасовка 5л, на 1500км - 1-1,2 литра ,чак ми светна чека.Откъде да знам че няма датчик в картера , а са два дето следели налягането.Въпроса ми е следния , дали да пробвам да направя промивка на мотора и да сипя според ваши препоръки 0-30 или 5-30 ,или да отварям двигателя и да видим кво ме чака??? Според Километража е на 230000 колата , ама едва ли :)А колата е нов внос .Мотора е 1,6 110 коня  бенз.D16v1  е модификацията.

Редактирано от madevil_82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

докато колата работи, отвори капачката на маслото, виж колко духа от там, ако подухва малко на импулси е ок, ако излиза пушек от капачката сигменти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата пуши ли?някой да я напъне до 4000 оборота и ти гледай отзад какво става?при тази разход какъвто пишеш какъвто и вискозитет да сипеш ефекта ще е един и същ-  СПОРЕД МЕН  СЪЩИЯ РАЗХОД НА МАСЛО. Да не тече от някъде?има ли под нея следи от масло?от къде е внос?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От капачката на маслото няма проблем - пробвано е .На 3000 - 3500 майстора я гледа отзад и каза ,че леко попушва.Течове няма никъде , гледали ли сме я на канал и на подемник.Значи комплекта сегменти е 115 лв на бутало , обаче ако са заминали само масленните , а другите са ок ?  Само комплект намираме , никъде поотделно.Ако някой е правил такъв ремонт,  да каже дали е шлайфал глава и колко струва с напасването после на клапани и вложки и тем подобни .

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, madevil_82 написа:

сегменти е 115 лв на бутало

 

Коооолкооо? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинални на хонда ужким:)124 лв комплект за бутало - 10% отстъпка .Само това намират във Варна от две различни места.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, а този разход къде го установяваш - градско каране или извънградско? Моята в града въобще не пипаше грам масло, на магистрално каране, ако исках да карам със 140 - пипаше го, но в норми... Много къси скорости има тази кола!

Редактирано от SkyWalker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чуството , че само на магистрала го гори , при 110-120 км.Оборотите са ясни 3200-3500.Ще ходя при тоя Дидо до Метро , да видим какво ще каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко много изчетох от форума.И за маслата и за двигателите и кво ли не.След препоръчан майстор от форума , днес се свързах с него за евентуален ремонт и кво ми чуха ушите!!! След ремонта слагай 5/40 квото си решиш???????? Уточнявам ремонта ще бъде смяна на сегменти , вложки и квото има там да се сменя !!! А тука всички твъдят макс 5/30 .Е нали след ремонта ще се уплътни двигателя ? Къв е смисъла да се слага 5/40??? Аз че неразбирам от коли е факт , ама знам че 2+2= 4.След такъв ремонт не би ли трябвало да се сложи поне 0/30 или 5/30??? Или да дам 1200 за ремонт и след 50000км пак да прееба двигателя с такива майстори??? Няма да упоменавам име , да не излезе лоша реклама  , ама да му ............уж тук търсим истината а какво става дефакто??? Обясних подробно на майстора какво е положението , не вярвам да не ме е разбрал!!! Сам каза сегменти , вложки и т.н. Казах му и за поръчките от форума за масла - качествени  той пак 5/40.Д16в1 е мотора.В книжката пише 0-20 ,0-30 , 5-30, 0-40 по памет, може да съм пропуснал някоя модификация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще определиш маслото по лагерите при положение че имаш допуски  и те не се компенсират с масло . Айде спрете с глупостите !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега като погледнах , май и лагери ще сменяме , от снимката с частите които ми е пратил моя майстор на Лапай.Само искам да знам с каква химия или добавка да измием двигателя ???

Редактирано от madevil_82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Меглио,водоструйка,топла вода ,подсушаване и омазняване веднага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, madevil_82 написа:

След ремонта слагай 5/40 квото си решиш???????? Уточнявам ремонта ще бъде смяна на сегменти , вложки и квото има там да се сменя !!! А тука всички твъдят макс 5/30 .

 

Преди 17 часа, madevil_82 написа:

Сега като погледнах , май и лагери ще сменяме ,

След ремонт съм чел, че двигателят се разработва с минерално масло, няколко стотин км, за по-евтино.

Имаше и указания някъде из форума, но нещо не ги намирам.

Markony също беше обяснявал някъде за разработването на двигателя след смяна на сегменти... Ако си намери мнението, моля да даде линк към него, че и аз съм забравил как беше методата. :rolleyes:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моя го "изтупах" по следната схема, но лятото, сега зимата в тия температури никога не бих се хванал да разработвам мотор.

Разработих с минерално 15-40 без значение марката:

1. Наливаш първото масло и караш 50-80км /препоръчително да се минат на един път/, редуване газ/моторна спирачка, макс обороти 2500-3000

2. Сменяш първото масло и наливаш пак 15-40, с това масло караш 500км, редуване газ/моторна спирачка, макс обороти 3500

3. Сменяш второто масло и пак 15-40, с това масло караш 2000км, редуване газ/моторна спирачка, макс обороти 4000-4500

4. Сменяш третото масло с това, което ти е предписал производителя - хубаво качествено масло и целата газ без да се притесняваш.

 

Така разработих аз и не ангажирам никого с тая схема, просто споделям опит.

Вече съм на 40 000км, редовно съм около червената зона на оборотите и още не се е разхвърчал мотора.

 

п.п. при първото палене на мотора след като е сглобен оставих мотора да работи на място без пипане на газта за около 30 мин. и след това тръгваш да въртиш първите 50-80км.

п.п.2 при всяка смяна на масло сменяш задължително и маслен филтър.

п.п.3 при редуване на газ/моторна спирачка не гази много газта, нормално ускорение, без натискане на педала до ламарината.

Редактирано от didich
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е правилно, но моного смени, много нещо ми се вижда...

А имаше инструкции някъде, ако не се лъжа разбира се, с 10W40 първите 100 - 200 км до 2000 об/мин., после ново 10W40 и нов филтър още 1000 км с макс. до 3000 об/мин. И накрая хубавото масло с нов филтър и газ както дойде.

Нещо такова беше, но не мога да намеря темата...

Иначе идеално за целта и евтинко е: https://www.ato24.de/en/ato24-motorenoel-semi-synth-10w-40.html

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

^ Друга тема имах предвид с едно подробно мнение от Markony, но карай да върви...

От линка на клежката vesivanova най-ми хареса мнението #38 на колегата didich, но методиката му в мнение #27, която е цитирал и тук, ми се струва малко преекспонирана. Не, че ще навреди на мотора. Просто повече играчка и разходи, които могат да бъдат малко съкратени.  :thumbs1:

Мое мнение.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос! Преди месец си купих Сивик 7 генерация 1.6 vtec. Смених маслото с Тотал 5w40 но забелязвам че за около 1000 км. от максимум на щеката , маслото вече е на средата м/у мин. и макс. т.е. около 500 мл. за 1000 км.!! Търся съвет дали да отварям мотора или да пробвам с друго масло ?? Също така забелязах , че след продължително каране (50-100 км.) когато спра и изчакам 1-2 мин. и подам газ , отзад синее!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със друго масло може и да го намалиш но няма да спре . За сегменти си .

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А някой знае ли долу-горе към момента колко струва един такъв ремонт ?

Редактирано от Gamanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи от мястото /сервиза/ и частите, които ще вложат! От 2800 лв, /преди време имах такава оферта/, та до 7-800лв! Но, по-скоро бих те посъветвал, да не се доверяваш на случайни и непознати майстори за този ремонт, изпитах го на гърба си! И непременно искай фактури за всичко, както и някаква гаранция за след ремонта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×