Jump to content
Honda_Z

Най-любимата ми хонда досега

Recommended Posts

Тези дни станаха четири години, откакто се сдобих с най-любимата си хонда досега. Като казвам "най-любимата" имам предвид съотношението между това колко ти е струвала колата, колко ти коства поддръжката и това, което тя ти дава насреща като надеждност и усещане за кола.

Трябваше ни още една непретенциозна градска кола и се бях ориентирал към японски хеч шеста генерация фейслифт и задължително 1,5 втек. Трябва да се има предвид, че предлагането им беше (и все още е) доста оскъдно, така че, когато я видях трябваше да се действа бързо и да не се прекалява с претенциите. Беше нова обява от Дупница. Бърз разговор с продавача по телефона в петък вечер и в събота сутрин вече бях там.

Когато я видях, разбрах, че на снимките от изглеждаше значително по-добре, отколкото наяве, но някак си тази кола ме плени. Не усещах миризмата на лошо отвътре или изпеченият й италиански волан, а просто нещо ми говореше, че трябва да я имам. Капарирах я, снимах я и се разделихме до понеделник за КАТ в София. Ето ги първите снимки в автокъщата:

 

090720111425.jpg090720111427.jpg090720111424.jpg090720111428.jpg090720111431.jpg

 

Следва продължение...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.1.2. Тонколони. Акустиката в купето на 6-та хеч куца. Каквито и елипси да сложиш в задните кори, те просто не "свирят". Мислех си за суб, но багажникът ми трябва да е на разположение на 100%, да не говорим, че и без това е малък. Какво можеше да се направи... Видях, че под кората му има достатъчно място. И... Обърнах резервната гума да е с лицето надолу, така че да се оформи достатъчно голяма ниша, за да побере говорител. По формата на кората от шперплат изрязох същата, но вече от 18мм МДФ, като изрязох и дупка за 20' говорител точно над центъра на резервната гума. Купих си суб-че за отворен обем Pioneer, което монтирах в нея. Изрязох кичето отгоре, като го занесох на тапицер да го обшие по ръба, че стоеше грозно.

 

DSC_3513.jpgDSC_3512.jpgDSC_3511.jpg

 

Трябваше и усилвател. Купих един Made in Japan едноканален Alpine, който навсякъде хвалеха, че е Old School (какво по-подходящо за такава кола ), който беше достатъчно компактен, че да се побере под шофьорската седалка. Момчето, споменато по-горе извади от босе-то и чинчови изходи от предусилвател и remote жичка, с които да подам сигнал на усилвателя. Окабеляването до него си направих сам, след доста четене по форумите. Ето къде му намерих място:

 

DSC_3510.jpg

 

Не, че сега свири кой знае колко силно - дори на радио е малко по-тихо, но определено звукът стана доста по-хармоничен и наситен на бас. Точно колкото на мен ми трябва.

 

Нямаше как да минем и без пищялки от VTI. От онези, които се монтират в триъгълните кори при огледалата. Ето ги и тях:

 

DSC_3499.jpg

 

 

В края на 1.1. бих искал да отдам почит на момчето от Стара Загора, без което тази точка нямаше да може да стане факт. През Декември 2017 с огромно съжаление разбрах, че е починал преди няколко (тогава) дни по изключително нелеп начин. Казваше се Аврам от сервиза на Тодор Петров в Стара Загора (от снимката) и беше един от най-кадърните техничари, които някога съм срещал и много се кефех, че когато и колкото и откачено задание да съм му занесъл - винаги се е справял. Наясно съм, че това му е била професията и с този риск си е изкарвал хляба, но беше от хората, за които се радвах, че ги има. Благодаря отново и светла му памет!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за желанието! А относно "несвирещите" тонколони в задните кори, аз имах същия "проблем" със старата ми кола (двуврато Сузуки балено). Свалих му задните кори и до където можах да бръкна сложих вата (такава каквато се ползва за топло изолация), но по-тънка. Ефекта беше 😊😊😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луд си!☺️:worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко кила качи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е луд, онези където ги лъскат всяка седмица по 2 часа. Колегата е отделил време да направи нещо много съществено. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, policeman написа:

Луд си!☺️:worthy:

Никога не съм твърдял обратното. Пък и още не си видял всичко, дето се вика :D

 

Преди 9 часа, ceco_accord написа:

Колко кила качи?

Не помня. Сигурно отидоха 8-10 ролки битуселф. К-флекса е лек и не го броим.

 

В началото, когато я бях взел, като карах в дъжд имах чувството, че имам отворен прозорец. Особено откъм задните калници как шумеше... А след интервенцията сякаш започна да вози по-добре дори. По паветата е по-добре и от акорда, а звукът от отварянето на вратите стана много приятно плътен.

 

Преди 3 часа, vespa написа:

Колегата е отделил време да направи нещо много съществено. 

Ми това беше през 2013г. Отне една седмица от живота ми. От тогава се кара 7 години. Според мен такива големи подобрения си струват само, ако ще се кара дълго време след тях. Иначе, че никой няма да го оцени като я продаваш - то е ясно.

 

Оп - намерих и снимка на облепените отвътре кори с к-флекс:

280420131713.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само една забележка, неможа ли парчето кожа около термометъра да го изрежеш по добре 😀 Праговете може ли да кажеш от къде ги купи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам сериозна дилема от известно време. Имаме две коли в повече от хората в семейството. Дълга история как се стигна до тук. Едната, която ще пусна за продан е ясна. За другата, обаче изборът се свежда до HR-V 2019, Сивик 8 и този сивик - шестицата.

 

ХР-В-то е яко, но само като за себе си - не и като за това, което съм свикнал да получавам от една Хонда в последните повече от 20 години, откакто карам такива. 1.5 спорт с CVT. На 4500км е в момента. Втори път надали ще ми се отдаде възможност да карам толкова нова кола. В същото време е брутално бездушно. Макар да е фейслифт (т.е. японско, а не мексиканско) всичко по него лъха на евтиния. Има имитация на шефове на кожа по таблото, а ламарините му са безапелационно тънки и меки - несравнимо с която и да е друга хонда, която сме имали. Звукът от отваряне/затваряне на вратите е все едно риташ гюм. Чудя се каква "стара" кола ще бъде това един ден. Т.е. ако се държи в гараж както в момента и се кара все толкова малко, сигурно ще е ОК, но все пак... Отделно, каското на тази кола за година струва колкото повече от половината пари, които бих могъл да взема на сивик 6-цата.

 

Другата кола е сивик 8. 5-врат хеч екзекютив с всичко без навигация (то и без това недовършеното по него ми беше да му сложа само 2-дин). 1.8 бензин, на 145х км реални и я имаме от 10 години. Гаражна през цялото време. Все още мирише на нова вътре. Друса адски много и прави впечатление, че ще се разпадне всеки момент, но... не се е развалило нищо по нея до сега. Непрактично ниска и широка, което я прави доста неудобна за каране в града. Извън града е друго, но рядко се излиза с нея. Единствената кола, която, ако не изкарам под правилен ъгъл от гаражите, а право напред - опира отдолу. Също така и ги покрадват все още. Иначе е много красива и каквото е можело съм й сложил - фейсови мигачи, мрежеста решетка, прагове под вратите, аксесоарната топка за скоростите, калобрани и куп други.

 

И третата е тази...

 

IMG_20190807_191833_resized_20200623_103602839[95981].jpg

 

Жените в семейството най не се кефят на нея. Предполагам, защото в техните очи е "стара". А на мен ми е като терапия да я карам. Особено по разбитите софийски улици. Минава доста по-спокойно кърпежите и неравностите там, където с другите трябва да се внимава. Може би, защото има независимо задно окачване, какво горните две нямат. Може би, защото е правена във времена, когато слоганът на Хонда беше "First man, then machine" - когато никой не се интересуваше каква гаранция има една кола, защото тя трябваше да служи доста след изтичането й (когато се и купуваше). В същото време не искам да съм й последния собственик и един ден аз да трябва да я предам за вторични суровини. Вие какво бихте направили?

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти завиждам за дилемата. Аз махнах същия хеч 1.5 втек точно с помощта на жената, която не го харесваше и му вдигна мерника. Купихме бензинов Тигуан, който всеки момент чакам да му гръмне двигателя и да вложа два Сивика пари в оправянето му :) Ако ръждата не е погнала малкия хеч не се разделяй с него. Според мен такава кола след това трудно ще си намериш (особено с оглед на това колко сърце, време и мерак си вложил в нея). Моята я купих през 2011 година за 3500 лв и я продадох за 2900 преди 6 месеца. Между другото си виждал моя Сивик. Купих едни елипси от теб за задни колони и идвах с него до твоя блок (черен Сивик).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вложиш толкова сърце, време, душа и средства, да му знаеш и кътните зъбки и накрая да се разделиш с него......... аз не бих могъл. Особено ако и купето е здраво. А замисли се ако попадне в ръцете на някой душманин, и след някоя годинка я срещнеш някъде намачкана и очукана 😕

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дилемата ти е трудна само от прагматично социум гледна точка, но ако не робуваш на стереотипа - изборът е ясен.

Както съм казвал и преди - след новите коли ще останат само старите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, zlobar4e написа:

А замисли се ако попадне в ръцете на някой душманин, и след някоя годинка я срещнеш някъде намачкана и очукана 😕

Това за мен е много смешно, като да ревнуваш бившата си жена след като ти е сложила рогца. 

Пускай двете за продажба и която се продаде първа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, e4omir написа:

Не ти завиждам за дилемата. Аз махнах същия хеч 1.5 втек точно с помощта на жената, която не го харесваше и му вдигна мерника. Купихме бензинов Тигуан, който всеки момент чакам да му гръмне двигателя и да вложа два Сивика пари в оправянето му :) Ако ръждата не е погнала малкия хеч не се разделяй с него. Според мен такава кола след това трудно ще си намериш (особено с оглед на това колко сърце, време и мерак си вложил в нея). Моята я купих през 2011 година за 3500 лв и я продадох за 2900 преди 6 месеца. Между другото си виждал моя Сивик. Купих едни елипси от теб за задни колони и идвах с него до твоя блок (черен Сивик).

Аз бих се замислил да я взема, ако реши да я продава. Макар, че знам какво ще му е... Аз преди 7 години продадох най-доброто и запазено Рено 5 ГТТ в БГ, което  карах 8 години и още не мога да си го простя, въпреки добрите пари, които взех за него. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя беше пусната. Дойде един човек, за който като го видях, се молех да не я вземе. Дълга история защо, надали чете форуми, но все пак тази история съм я разказвал само лично. Не искам да го обидя, но още щом го видях си представих как половината ми подобрения отидоха на вятъра.

 

После щеше да идва един друг. Цяла нощ не спах, мятах се, жената ми даде валидол в 6ч сутринта и още някакво хапче. Дойде видя я, хареса я. Вика за цената да поговорим сега. Казах му, че на база на труда ми, вложен в колата, нито ще обеднея със 100, 200, 300лв, но настоявам на тази цена, защото я намирам за справедлива - 3500лв и така стоят нещата. Отделно, и тогава както сега все още не бях сигурен какво искам да правя. Гледа, гледа, вика "Хубаво, дай да отиваме да я прехвърляме"... Брех, да му се не види. Отидохме до нотариус и там единствено липсата им на връзка с централната система провали сделката на момента, на което донякъде си отдъхнах с облекчение. Разбрахме се да реша до четвъртък (миналия) какво ще правя, а междувременно да сваля обявата. Идеално - викам. Ама пак - вместо да се приключи, пак се започна цялото това мислене. И след пет дни ми звъни - вика "Не я карай, намерих ЦРХ VTI". Много хубаво, ама къде отиде мъжката дума в цялата работа. Тъкмо бях почнал да се решавам да режа и каквото - такова. "Ама аз не съм търсил, той един колега ми я предложи". И сега съм в изходно положение.

 

Сметнал съм и, че мога с лекота да сваля неща за около 1000лв от колата (и то по цени, на които ще ги продам) - вентилаторите с гумите, музиката, стрът бара, кората от предния капак, липовете, панелния филтър, поставката за чаши. И накрая за 2500 пак да продам прилична кола с добро оборудване. Но не ми е това целта. Всяко едно нещо ми е отнело време и усилия да го издиря и купя.

 

Преди 3 часа, e4omir написа:

Между другото си виждал моя Сивик. 

Да, помня. Щях да ти се обаждам за пробата на джанти за акорда, където питаше, но нещо много ми е тегаво да се организирам с времето. Работа от вкъщи, гледане на деца, гледане на сто коли и мотор... То затова и трябва да отрежа някоя от колите - за да си спестя част от занимавките.

 

Преди 1 час, ceco_accord написа:

от прагматично социум гледна точка, но ако не робуваш на стереотипа - изборът е ясен

Е точно в това е проблема на безсънната ми нощ. Че имам усещането, че правя нещо на база на това "какво ще кажат хората", не какво мисля аз. Защото много хора те преценяват на база на това каква кола караш. Не, че разни непознати хора не са се кефели при вида на сивика. Мога да си позволя и доста по-нова кола в момента, но при Хонда просто не я виждам градацията и смисъла да дам повече пари за нещо, което и ще гълта повече пари. Т.е. като изключим разни (почти излишни) глезотийки, с какво по-нов модел е по-добър от предшественика му. Няма го надграждането като да скочиш от Акорд 6 на Акорд 7, да кажем.

 

Преди 1 час, vespa написа:

Пускай двете за продажба и която се продаде първа. 

И това го мислих, но това е най-нежелания вариант - тук съвсем няма да имам усещане, че съм имал влияние върху развоя на събитията.

 

Преди 3 часа, e4omir написа:

Ако ръждата не е погнала малкия хеч

Има тръгнала ръжда по задните вежди и това е. Оправя се за по 2 години и после пак се пръскаме. Всичко друго е ОК. Да не говорим каква ръжда по къде по-скъпи някога мерцедеси и аудита виждам. Ходих тези дни с един приятел за оглед на една Фабия 2015. Ами имаше ръжда под кората на багажника вече. За какво говорим...

 

За момента освен, че съм пуснал обява, сигурно ще я прибера в един шоурум, където мога да го направя. Ако не я карам и изтече ГО юли месец, сигурно ще ме потърсят да я спирам от движение, съм чувал. Не ми е толкова за забитите пари - то, ако трябваше да съм прагматичен - и моторът ми струва повече, а него го карам още по-малко.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях ти обявата. Колата изглежда много добре.  Цената според мен трябва да я направиш поне 4к (лично мнение), това е кола само за хора, които ценят марката. Моята я дадох за 2900 далеч от визията и подобренията на твоята. Дойде млад фен на марката тъкмо звел книжка и си я закара към Хасково.

За гумите на акорда - ако успееш ще съм благодарен, но ще е по-нататък, за сега чакам зимата за да сложа правилните гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Златото казва много неща, ама не казва, че не ще да продава и другите две. :D

С душа без душа, опираща неопираща - нито Харвито му се продава, нито Сивика 8ма. :D

По простата причина, че и тях ги е оправял. 

А реално кола, която не се кара не ти трябва. 

Според мен сивикът от темата трябва да остане (щом и валидол е играл) и да си се покарва от време на време. Другите ако наистина са излишни ще им се намери собственик. :)

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, e4omir написа:

Цената според мен трябва да я направиш поне 4к (лично мнение)

Малко прекалено би било, според мен. То и не ми е целта да почна да избивам всички пари, които съм вложил в нея, защото и аз съм ги ползвал тези неща през времето. Гледам да съм реалист в цената. Иначе, поотделно и сега има в ОЛХ спойлер за 250лв и стелки за 100 :blink:

 

Преди 2 часа, dindin написа:

Златото казва много неща, ама не казва, че не ще да продава и другите две.

По простата причина, че и тях ги е оправял. 

Тях съм ги връщал от оня свят, а този 6-цата аз съм си я направил да е толкова по-удобна от просто сивик.

 

Преди 2 часа, dindin написа:

А реално кола, която не се кара не ти трябва.

Мда. Сещам се за един човек, който поддържа един сивик 2-ген във вегетативно състояние. @dindin , желаеш ли да запазиш анонимност, или да кажа на хората, че става дума за теб? :D

  • Хаха 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, vespa написа:

Това за мен е много смешно, като да ревнуваш бившата си жена след като ти е сложила рогца. 

Пускай двете за продажба и която се продаде първа. 

Да ама хондето никога няма да ти сложи рога....... 😉 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Zlatozator написа:

Мда. Сещам се за един човек, който поддържа един сивик 2-ген във вегетативно състояние.

 

Поддържа е много силно казано. :D Ако изключим нея в семейството има само 1 Хонда. :D

Случва се понякога да искам да си взема Прелюд 4-та, но се разколебавам сам. :D

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя дилемата наистина не е малка при теб но пък ти не казваш почти нищо за какво ги ползваш колите. Ако си на къща, не бих продал нищо. Има няколко причини и една от тях е, че ако сте 4 души в семейството и едната кола се нуждае от ремонт, как се оправяте с 1-та останала кола? Да не казвам голяма дума но на къща са си нужни 3 превозни средстава за 2ма възрастни а да не говорим ако децата са големи и шофират.
Ако сте в апартамент обаче е различно. Имате най-вероятно удобен транспорт и рядко карате колите. Тогава бих махнал Сивик 6-та ( харесвам го много НО ), ще се обоснова. Освен естетиката на жената, колата е на 100 години, не е комфортна, не е въобще сейфти и ако случайно някой състезател те удари, няма никакви системи за сигурност които да те предпазят, на краш тестовете се сгъва като вестник докато Сивик 8 е с 5 звезди.В крайна сметка най-важното нещо на този свят е да си здрав ти и всички около теб. Та, замисли се от какво точно имате нужда според начина на живот :) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - сигурността е единственото обективно предимство, което не може да се оспори. 4-те еърбега повече и VSA.

 

Не знам. Може би, казвам може би, има и нотка, че тази кола ме връща в 90-те. Едни от най-откачените, гадни и същевременно хубави и ярки години в живота ми.

 

Намерихме си (временен) подслон в крайна сметка. Сега съм по-спокоен, че поне не съм я оставил на улицата.

 

IMG_20200625_153523.jpg.d01cea019566baced84e7dd7a0a2a2e8.jpgIMG_20200625_153540.jpgIMG_20200625_153632.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че тя си е като нова на вид. Тоя шоурум добре и стои. Все едно снимките не са на няколко дни, а на десетилетия.

Така е със старите Сивици - връщат времето назад.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Замина си. И двете деца я прегръщаха за последно. Тъпа купчина желязо, предизвикваща парейдолия... Друго обяснение нямам.

 

Със следващите ще е по-лесно. Там такава химия няма.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го имам същия проблем, но ти си отговорил много точно в по горният пост: Връща те в онези...... години от живота ти. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поздравления за продажбата, макар че съм убеден, че ще ти липсва. Бях засичал колата в сайтовете за продажба и се радвам, че случайно видях темата и имах възможността да прочета за нея в детайли.

 

Имам 2 броя '00 Сивици, като не карам никой от тях, но за сметка та това наливам време и средства в тях. Колкото и пъти да са ми минавали идеи да ги продам и да си купя "нормална" кола, нужно ми е да се завъртя около тях и ми се изпаряват тези мисли. И макар че карам малко по-нова и голяма кола(отново японска), не носи същия дух и усещане.

 

Все пак смятам, че прогреса е неизбежен. Рано или късно, поради една или друга причина се налага да се разделим с тях. Важното е, че спомените си остават с теб и семейството ти!

 

П.П: Интересно съвпадение е, че съм закупил втория си Сивик от същия автокомплекс, от който и ти твоя. Аз я купих повече със сърце, от колкото с глава, но не съжалявам :)

Редактирано от JustforFun
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...