Jump to content
Emicha

Всичко за CR-V 2г. (2003г.-2006г.)

Recommended Posts

Нека тази тема е обща, за всякакви въпроси.

 

И така, понеже някой скоро беше повдигнал тема, за повдигането на СРВ-то отзад, се загледах и в моята. Установих, че нямам видимо увисване на задницата /гледайки я от страни на равно/.

Обаче като я загледах от зад, забелязах, че задните колела стоят леко разкрачени. Не много , но се вижда с просто око, но нямам проблем с износване на гумите.

Та това ме накара да се замисля и да задам няколко въпроса:

1. Това най-вероятно се дължи на омекнали пружини - или бъркам?

2. Мисля ,че и задните колела се регулират на стенд / не само предните/ и дали след реглаж ще се поизправи малко - или не се регулират?

3. Кажете някой сервиз, с добър стенд за реглаж?

4. Да пробвам ли първо с реглаж, или да мисля и аз за подложки ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж сега, според моите скромни наблюдения, голям брой, за да не кажа всички CRV-та 1-ва и 2-ра ген. са с леко отворени колела. Не знам, аз си мисля, че това е конструктивно заложено с цел по-добра стабилност на високото комби. Нямам представа oбаче, какъв трябва да е ъгъла на колелата на чисто ново CR-V. Естествено, че с натрупване на годинки, и според начина на експлоатация, това отваряне се увеличава.

 

Регулиране - нямам представа, дали задното окачване на 2-ра ген. е регулируемо, а навън вали и не ми се ще да се навирам за да проверя. Мисля, че няма начин да няма начин ;) Обаче, предвид конструкцията на окачването, няма как да е бързо и лесно в сравнение с 1-ва ген. с нейното мулти линк окачване.

 

Преди да си започнал да правиш, каквото и да е, закарай колата в някой сервиз, където ще могат да я повдигнат цялата, със свободни колела. Погледни, какъв е наклона на колелата, когато колата е на земята, и го сравни с наклона при вдигнат автомобил. Това упражнение ще ти даде някаква представа от къде да започнеш, и дали изобщо да започваш. На моите CRV-та 1-ва ген. разликата беше очевадна, меко казано. Сегашната ми 2-ра ген. също има отваряне, но е пренебрежимо малко, почти незабележимо, и не мисля да предприемам някакви действия.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е, то като я вдигна на подемник, при всички случаи ще събере колелата.

А иначе, така и така съм решил да я карам на реглаж и ще видя какво може да се регулира по задните колела.

Намерих този реглаж, но не знам до колко може да окаже влияние:

post-20738-0-12763400-1430591960_thumb.png

post-20738-0-87502200-1430591729_thumb.png

Edited by Еmicha1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги и при 3-та ген задните колела стоят леко отворени. Като се натовари се отваря още. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз ходих на реглаж на преден и заден мост и ми казаха, че задния мост е добре и малко ми регулираха предния. И въпреки това и моите задни колела стоят малко разкрачени и това е така, както каза колегата с цел стабилност на по-високото купе. И аз не съм забелязал неравномерно износване на гумите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък да питам  какво масло ползвате, по специално за бензиновите ЦРВ-та!? Трябва ли да ми светва чека на контакт? Моят не свети никога!

Share this post


Link to post
Share on other sites

За бензиновата ,нямам идея какво е маслото, някой колега, ще ти напише спецификацията предполагам.

Но за чека, , при даване на контакт, трябва да ти светне и след запалване да изгасне.

Или джамбазите, са махнали светлината при продажбата /за да не бие на очи/ или просто е изгоряла.

Хубаво е да провериш и да я смениш.

 

Иначе за отворените задни колела, това със стабилността, не е баш така според мен но другата седмица като я закарам на реглаж, ще видим какво ще покаже стенда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз пък да питам  какво масло ползвате, по специално за бензиновите ЦРВ-та!? Трябва ли да ми светва чека на контакт? Моят не свети никога!

Емича ти е отговорил за чека, а относно маслото за нашия климат- 5W30, но по-важното е да се сменя максимум на 8000 км., че иначе разпределителните валове заминават!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мислех да си търся 0W20 не е ли по-добре от 5W30? За чека...свалих таблото ,но се оказа че няма крушка :( Вероятно е диод на самата платка , но за да стигна до него трябваше да свалям стрелките.Отказах се за да не ми показват после грешно  уредите. Инaче имам грешка P1298 Еlectric Load Detector Circuit High Voltage ,която уж бях изчистил но пак се появи, без да има никакви видими проблеми с колата.Ще пробвам да сменя ELD  с това от сивика да видя пак ли ще ми излиза тази грешка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смени ELD и ще изчезне, тва си е стандартен, да не кажа фабричен фал при CRV-то :) Аз си го поръчах от общите поръчки от САЩ. Смених го и заспа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0W20  е правилното масло, но все пак климата тук е доста мек, така че проверено от личен опит и с 5W30  няма проблеми, стига да се сменя навреме и да се прави редовно реглаж на клапаните, особено ако се кара на газ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както споменах малко по-нагоре, другата седмица ще ходя на реглаж на преден и заден мост.

Обаче имам един разбит шарнирен болт на предния десен шенкел, ето този оградения с червеното:

post-20738-0-24066400-1431031349_thumb.jpg

 и искам да го сменя преди това.

Обаче нов, оригинално върви заедно с целия шенкел и е около 500лв., та мисля да избия само стария болт и да набия нов.

Сега въпроса е, на коя марка да заложа, при избора на този болт ?

Чувам добри отзиви за продуктите на -  "Ленфьордер" ,  "Фебест", и на трите "555".

Някой ако е сменявал, или има наблюдения да препоръчва, че до понеделник трябва да взема решение.

Edited by Еmicha1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ей, много здрави тези СРВ-та бе  :) !

Никой ли не е сменявал шарнирен болт, или някой накрайник, за да даде мнение за марка ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

До сега не съм сменял нищо по окачването на хонда :cool: Разгледах мануалите и гледам ,че си е заложено фабрично това "разкрачване" на задните колела, вероятно за по-голяма стабилност

Camber        Front  0°00' ± 45'

                     Rear  - 1°00' ± 45'

 

Caster          Front 1°45' ± 1°

 

Total Toe     Front 0±2 mm (0 ± 0.08 in.)

                     Rear IN 2+2-1 mm (0.08+0.08-0.04 in.)

                         

 

post-19843-0-23584400-1431356251_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Голяма клизма се оказа търсенето на този шарнирен болт !

По съвети на познати, търсих на марката "555", но се оказа , че в цяла България няма нито една бройка и трябва с доставка до 15 дни.

Започнах да търся на изпитаната "Ленфьордер" - уж го имат на склад на всякъде, ама като искам да го взема и там се оказва с доставка за 10-на дни.

Чак днес, уж намерих /ще ходя да го взимам и ще се разбере към 17,00ч./ и евентуално утре ще го сменявам, а реглажа остава за следващата седмица.

Иначе има евтини налични , на поне 4-5 марки,/ за по 20-25 лв./, но едните, само съм ги чувал но няма добри отзиви за тях, а другите са никому неизвестни.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това не може да е истина !

Отивам да взимам "Лемфьордера", гледам опаковката точна и по нея всички обозначения и номера си отговарят.

Отварям я, вътре болта във вакумирано пликче, със смазка и залепен каталожния номер като на кутията.

Викам си най-накрая! Взимам шублера и меря болта, еми точните размери, оглеждам го - доста добра изработка и точно да го платя, се заглеждам за щампата на "Лемфьордер" и какво да видя - щампа има, но на CTR и още една под нея- JK !

Гледам и не вярвам, момчетата и те не вярват, започват да звънят в склада, да не са объркали нещо и да докарат нов болт.Оказа се, че и останалите 3 налични бройки са такива.

Сега, преди "Лемфьордер" си бяха сериозна фирма, която произвеждаше, обаче да не е станала, само опаковъчна и да си поръчва на друг да произвежда частите за по-евтино? 

Иначе нямам нищо против, оригиналния Корейски CTR, защото има и менте. Този който гледах, беше доста добра изработка, нямаща нищо общо с тези от 20-25 лв. и още се чудя дали да го взема ?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Опции от чужбина?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Емич,нищо страшно не е станало.Шарнира който са ти дали си е оригинален Лемфьордер,но понеже те не го произвеждат и ползват CTR.Ползвал съм ги многократно и ти гарантирам,че няма да имаш ядове.Точно този е отговора който получих,на един семинар на ZF GROUP,след като и аз се запитах същото.......все пак са доста голямо име за да се излагат,не мислишю ли???

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIYAMOTO, и аз така си помислих, ама викам да питам де. 

Иначе е добра изработка на фона на другите и визуално и всякак, дори и маншона му беше доста по-добър от на другите.

Значи утре го взимам и го сменявам, /обадиха ми се допълнително/ и дадоха добра цена. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера сменихме гадното шарнирно болтче  :smile1: , и нещата заспаха.

Вече 30 км. се държи  :tooth:  :D  :thumbs1: .

За информация, оригиналния който избих, е без обозначение за марка на производител, но има щампа-  EV25E , каквото и да значи това.

Тази седмица отивам на реглаж, но още се чудя къде?

В "Бултрако" обявяват 80-100 лв. според зависи, което ми се вижда твърде скъпо за един реглаж, който на други места с последни модели стендове, върви по 30-40 лв.

То най-важното е човека който ще прави реглажа де, затова ще видя и преценя.

Между другото бях поръчал преди още един, на "555" и ще дойде след 10 дни, а продавача се кълне ,че ще бъде 100% Японски и, че ще се убедя като го сравня с другите които се предлагат на "555" тук на нашия пазар.

Ще го видя, като го взема и ще го кача тук за инфо и мнения.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

555 НИКОГА повече. На Сивика слагах шарнири такива , след година ги смених. На ЦРВ-то сложих кормилни накрайници Октомври и днес ги смених . Десният се беше разлопал преди повече от месец . Левият се държеше. Задни биалетки също смених с на CTR.  3-те Петици си имат даже щампа Произведено в Япония. Да бе да......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе, като дойде ще го видим  :).

 

Усмихвам се аз, ама днес не ми е до усмивки. 

Направих ,прословутия реглаж на предница и задница, в  много хвален сервиз за тази цел, с много добра техника.

Мога да пиша много, но се чудя от къде да почна и какво да споделя, но това ще стане най-вероятно след ден два, или след като посетя сервиза отново утре.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой има ли опит с електромагнитния парктроник ? Дали ще се смущава от резервната гума? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако си със фейслифт няма проблем да са 4 броя. Ако не си обикновено слагат 3 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм фейслифт и номера не ми е в средата. Имах предвид електраомагнитна лента която се лепи от вътрешната страна на бронята , че не ми  се дупчи. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

То и в пликче Хонда идва феродов диск VALEO :) Фирмата CTR както и 555 правят добри части като аз предпочитам направо CTR вместо Lemfiorder.Просто плащаш за марката а всъщност в кутийката е едно и също.За сведение на колегата който е разочарован от 555 , 2 долни шарнира 50 000км до момента.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обсъдихме окачването на црв-тата - то си е бетон, :). Аз имам въпрос отностно климатика -лято е може да е полезно , понеже имам приятел занимаващ се с климатици и онзи ден се видяхме реших да ми замери количеството  на фреона- оказа се 650 грама, той ми каза че по принцип трябва да е 750 и доляхме 100, поле спорихме и къде са  изчезнали тези  100 грама фреон,обясни ми че е затворена система и не трябвало да има абсолютно никакво изтичане на нова кола. Та въпроса ми е колко събира системата- дали не я препълнихме, защото не немерих данни, а му се доверих колко да долее. Също ще е полезно да се дадат и някой съвети за поддръжката на тази така важна система. Мисля че събираше 122 грама масло по каталог( само това намерих), но кога се сменя ..... По принцип знам  че не е хубаво да го вклчюваш докато двигателят е във високи обороти поне в началото, защото много рязко дига налягането.

Edited by bezupre4niq

Share this post


Link to post
Share on other sites
$LU&RQGLWLRQLQJ
,WHP 0HDVXUHPHQW 4XDOLILFDWLRQ 6WDQGDUGRU1HZ 6HUYLFH/LPLW
Refrigerant Type HFC-134 a (R-134 a)
Capacity of system 650 - 700 g (22.9 - 24.7 oz)
Refrigerant oil Type ND-OIL8
Capacity of components Condenser 50 mL (1 2/3 fl oz, 1.3 Imp oz)
Evaporator 40 mL (1 1/3 fl oz, 1.4 Imp oz)
Each line and hose 10 mL (1/3 fl oz, 0.4 lmp oz)
Compressor 160 - 175 mL (5 2/5 - 6 fl oz, 5.6 - 6.2 Imp oz)
Compressor Starter coil resistance at 60°C (20°F) 3.9 - 4.3 W
Pulley-to-pressure plate
clearance
0.35 - 0.6 mm (0.014 - 0.024 in.)
Намерих данните :).Сега въпроса ми е дали тия 50 грама ще се в повече 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Я кажете откъде купувате течност за скоростна кутия и задния диференциал

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само от Бултрако, оня ден новичкото ми црв бая свиреше при пълен десен и ляв, поръчах от Бултрако и ми дойде на 32 лв с доставката DPS F смених го и шума изчезна на секундата...За скоростите пак от там.Изводът е и да не сеплашите при шум от дифа, човекът от Бултрако ми обляви ,че в 90% изчезвал след смяна на масло...За автомата също е важно да е хондовско ATF-Z1 или още един вид, но пак препоръчван от хонда...

Edited by bongo789

Share this post


Link to post
Share on other sites

След смяната на външните кормилни накрайници /оригинални/, и реглаж на предница и задница в "Бултрако", се появи един странен проблем.

Карайки направо, когато задно дясно колело преминава през дупка, или потънали канални капаци на шахти, се усеща едно измятане и потреперване на задната час, на цялата кола.

Какво може да причинява това замятане на задницата, защото преди реглажа го нямаше?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изглежда никой не се сблъсквал с това явление?

Утре взимам конеца и ще проверя съосието  /много ме съмнява реглажа който направиха във "Бултрако"/, а в понеделник им се обаждам, да ги притеснявам, за да си оправят бакиите.

99,9% съм сигурен ,че реглажа е адски калпав!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... защото преди реглажа го нямаше?

...99,9% съм сигурен ,че реглажа е адски калпав!

Емич, ти си си отговорил сам.

Или са пипнали нещо, което не е било за пипане, или са затегнали някоя гайка на ръка.

Другият вариант е нЕкой тампон рЕзко да е сдал багажа ;)

 

п.п. Налягането в гумите как е?!

Edited by Krasi-mir
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да Краси, прав си  и в сряда съм в "Бултрако" да я проверят отново.

Иначе за някой тампон рязко да е сдал багажа се съмнявам. Обаче за някой заден амортисьор - по съм съгласен, макар че не усещам подобни признаци. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

След нов реглаж, нещата се оправиха.

Съпоставих двете разпечатки и имаше големи разлики в крайните резултати.

Също така имаше и голяма разлика, между данните на първата разпечатка за финални стойности / след приключване на реглажа/ и данните на втората разпечатка за начални стойности /преди започване на реглажа/.

Най-вероятно, нещо не са стегнали както трябва, или цялостно са объркали нещата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой, да е сменявал този оградения в червено тампон, или върви заедно с цялата тръба?

При първа генерация е сменяем, но тук става въпрос за втора. Цената е неприятна /400 лв./, ако трябва да се взима заедно с тръбата .

 

post-20738-0-31638600-1445352196_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги искам да ви питам дали има опция за автоматично затваряне на прозорците при заключване на колата. Става въпрос за ЦРВ 2ген фейслифт. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Би трябвало да стане, но с монтиране на допълнителна аларма, която има тази опция.

Поне така мисля аз, но питай някой алармаджия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, навсякъде по книжка ми дават 1,9 литра масло за скоростната кутия при смяна. Оставих им в сервиза 2 литра, наляха ги и твърдят, че нивото не стигало пробката ама хич... По тяхна преценка щяло да хване още полвин литър.

Възможно ли е и време ли е да сменям сервиза? :D

Ако нивото е действително 2 и кусур санта под това на пробката за какво да се "ослушвам"?

Edited by dindin

Share this post


Link to post
Share on other sites

По спомен, 1,9 литра събира ,5 степенната скоростна кутия, на бензиновото CR-V.

При нас, с дизеловия мотор и 6 степенната скоростна кутия , събира 2,2 литра.

Когато го сменявах, ми наляха и събра точно толкова.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×