Jump to content
Executor

Хонда загрява

Recommended Posts

Здравейте,

карам англичанка 1.4 75 коня 99. С газова инжекция съм.

От месец насам, забелязах че от време на време стрелката за температурата отива над средата. За 4 години каране на тази кола съм забелязал че стрелката стои, като закована малко под половината. Напоследък, когато карам по нагорнище (баир ;) )и стрелката отива над средата. Започнах да си правя разни експерименти. Оказа се че стрелката се вдига на средата когато:

 - карам на климатик над 120

 - без климатик над 140, странното е че не винаги. Но миналото лято  при 35 градуса навън съм карал София-Бургас с климатик и почти през цялото време 140-160 стрелката не е мърдала. 

Преди 1 седмица смених маслото, понеже му беше дошло времето. Имах надежда от това да окаже някакво влияние - НЕ. Преди 2 дни разкачих цялата система и я промих. Съвсем малко кафява вода излезе около 1 чаша, останалия антифриз си беше идеално чист. Все пак го смених с нов - голям филм беше докато изкарам въздуха. И двата маркуча към радиатора стават топли, което според мен значи, че термостата отваря.

Вчера я запалих и я оставих на едно място да работи и с климатик и без климатик 20-30 мин . НЕ загрява, стрелката стои закована на нормалното си положение.

Друго, което забелязах е че когато загрее и пусна парното на топло и вентилатора на 4 температурата пада много бързо до нормално положение. Нормално е когато пусна парното да падне температурата, но такъв голям ефект не съм очаквал. Но лятото на топло не мога да карам.

Тия дни доста четох в един форум на VW (богопомазаната марка) пишеше, че може газовия инжекцион да бърка смесите и да карам на бедна смес. Опитах на бензин - същия........

 

Питах един "майстор" в един сервиз - пипа, бара, стиска маркучите :D . Според него или термостата е блокирал в някакво полуотворено положение или водната помпа вече не прави необходимия дебит поради износване на лопатките. Като той предлага да сменя първо водната помпа. Преди 4 години като я купих не я смених при смяната на ремъка.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен правеше същия номер,оказа се че термостата ми отваря само 3мм.,а не 8мм.,както трябва да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немисля,че не е водната помпа защото ако е тя ще го прави всеки път ако са изтъркани лопадките.Провери си термостата.провери също датчика за температурата който комндва перката.

Редактирано от bmw killer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам на проблем с термостата. Ако проблемът е във водната помпа, стрелката за температурата постоянно ще бъде над средата, клоняща към червения сектор! Освен това колегата кара с антифриз и няма какво да се случи с лопатките на помпата (въпреки, че кафеникавата фракция в антифриза ме озадъчава).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало смени термостата. След като загрее маркучите втвърдяват ли се повече от преди? Пълни ли повече от преди разширителния съд при загрял двигател и мени ли се нивото при студен?

Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 на 100 е термостата ,моята англичанка преди време точно така правеше и беше от термостата ,теста с котлона и горещата вода за проба не е показателен със сигурност дали работи термостата .Вземи си марка TAMA за да не ги сменяш скоро пак.Гуменото уплътнение ако ти е добре и е еластично и не е напукано може да не го сменяш че и за него искат 3 лв отделно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучите не стават по-твърди. Може би предполагаш проблем с главата но не мисля, че е това.

Утре ще сменя термостата.

 

http://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82-honda-civic-6-aerodeck-mbmc-1.4-16v-mb8-d7254c44.html

 

Мисля да взема тоя HERTH+BUSS. Най-скъп е, надявам се и най-качествен. 

Ще кажа какъв е резултата. 

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз имам подобен проблем ще си позволя да използвам темата за да споделя за какво става въпрос.Забелязах че температурата се вдига до средата когато колата работи на място.На другата сутрин проверих антифриза в радиатора и се наложи да долея 200 грама,но в разширителния съд имаше до средата.Реших че е капачка,но пък забелязах че нивото се променя при студен и топъл двигател.Сега се колебая дали не е гарнитура на главата или водна помпа,но вече клоня към водна помпа защото наскоро се засилих към Копривщица...и нагоре нямаше проблеми.Пристигнах и започнах да катеря едни каманяци на 1ва предавка на ниски обороти и след малко какво да видя...бам почти в червеното :-D..може би защото не се охлажда достатъчно добре. Гарнитурата също ме съмнява защото пробвах номера с мъркучите...форсирам и се усеща леко надуване на маркуча,но пък ми казаха че е нормално,защото водната помпа създавала малко налягане.Няма бял дим от ауспуха,няма и антифриз в масълцето...та ще сменям водна помпа и капачка пък да видим.Какво мислите,разсъждавам ли правилно :-)

Редактирано от New-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,и двата маркуча ли са топли,и перката на радиатора работи ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако питаш мен,да и двата маркуча загряват...първо горния и после долния.Перката и тя се включва,но нещо много странно...спира да се върти макар че стрелката на температурата все още си беше близо до червеното.След като пуснах парното тогава се нормализира :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги :)

Днес смених термостата. LАМЕR от нашия форум ме посъветва да си купя GATES. Струва 21 лева. Дойде с опаковка запечатана с холограмна лепенка. Целия е метален (най-вероятно месингов) без гумени части по него.Пише че е произведено в Белгия. Сега вече всичко е наред. Пробвах с климатик, без климатик, включено парно, изключено, няма никакви проблеми.

На стария уплътнението беше, като ново. Самия термостат беше блокирал в едно междинно положение - нито отворен, нито затворен.

 

Мерси ;)

Редактирано от Executor
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой знае ли на англичанката на колко градуса се включва и изключва перката на радиатора.термошалтера би трябвало да управлява тези процеси който е на термостата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Надявам се да ти свърши работа.

 

post-22361-0-06976700-1430814768_thumb.png

post-22361-0-76880200-1430814783_thumb.png

Редактирано от bobchoo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

95 включва 91 изключва .... от показанията 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези проби с котлона не ги правете бе хора!Системата работи под налягане и термостата и да не е добре в работно положение се държи по друг начин от пробата с котлона-за 30 лв ремонт на мотор ли ще рискувате?Като стане проблем с температурата първо термостата сменяте и ако продължи после ще видим .Първо че е консуматив и второ не е толкова скъп.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тоя майстор голям Андрешко бил, Дай да ти смениме водната помпа, а не термостата, че е по евтина и по лесно се сваля. Само един ангренажен ремък и куп други неща докато свалиш самия ремък. Перфектен е тоз мастор.  Винаги се започва от простото и тогава се върви към сложното. New-1  провери си датчика за таблото какви стойности дава, някъде по форума ги бях гледал колко трябва да е при различните градуси. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя термостат смени ли го колега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами смених водната помпа макар че нямаше нужда защото си беше хубава.Смених капачката и уж проблема изчезна.Все още не съм я ръгал много в зъбите за да видя дали ще изхвърли пак водата в казанчето,но поне като работи на място няма проблеми.Теорията ти за датчика мисля че не е вярна,защото колата си загрява и изхвърля антифриза.Ще я помъча малко тези дни да видим дали ще изкочи проблем.Ако изкочи,вече клоня към гарнитура на глава. :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И що не смени първо термостата ами скачаш на помпата !Сменяй го тоз термостат и събирай пари за гарнитура на главата.То не пуши отзад щото в антифриза влизат газове от някой цилиндър ,не гориш антифриз.Датчика на перката е на големия кръг и понеже термостата не отваря винаги и отива в червеното -парното е в малкия и като го пуснеш и затова пада стрелката.Налягането в маркучите трябва да е еднакво и при форсаш понеже капачката трябва да го регулира.Сутрин като палиш изпушва ли отзад от евентуално протекал антифриз в някой цилиндър?Смени термостата и появили се след време проблема ,отвори капачката и обезвъздуши ,изчезне ли загряването пак за същото време от смяната на капачката -гарнитура сменяш!

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 моя грешка, не съм дочел че изхвърля, значи колегата борко добре ти го е обяснил.  ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей бърза да обвиняваш гарнитурата на главата ако не ти изхвърля антифриза през ауспуха :) А иначе капачката на радиатора ти на колко бара е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И на колко бара трябва да е за да е гарнитурата?dindin Ти прочете ли кво съм му писъл за тест.Ако е гарнитурата постепенно ще почне да събира въздух в системата и пак ще почнат спонтанните загрявания ,като обезвъздуши от капачката ще спре пак проблема за известно време и после пак.

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Откъдето и да чезне антифриза ще има въздух в системата. При мене даже се чуваше и едно бълбукане, като шуртене и доливах доста за малко разстояние преди да се наложи да сменя гарнитурата :) Затова казах и аз за изпушване през ауспуха, прочетох единствено, че изхвърля вода и то в разширителното казанче, ако е имал предвид през ауспуха начи си е за гарнитура.

За капачката питах във връзка с изхвърлянето в казанчето, а и обезвъздушаването явно може да го направи и от нея ако няма болт за обезвъздушаване  :)

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да смени той първо термостата -пък и ако стрелката е влязла в червения сектор е добре да почне да си събира парички за гарнитура,ако не е направила пробойна сега ,много вероятно е скоро да стане .Прягряването значи е голям бич за мотора - главата се криви и сегменти се отпускат и изобщоооо

Редактирано от borko 30
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, моята така я бяха прегрявали и не ми казват и лека полека - към гарнитура и шлайф :) Добре, че имах още една глава - и тя деформирана! :D

Че и проверка за пукнатини си направих за всеки случай. А втори и трети цилиндър пък бяха така измити, направо лъскаха ...

Аз мислех, че го е сменил колегата тоя термостат, тва е най-лесното пък не е направено ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не изпушва сутрин като я запаля,термостата съм го сменял преди 4 месеца и мисля че си работи защото първо загрява горния и след това долния кръг.Не мисля че е от него защото само когато я настъпвах имаше проблем.Ако е термостат през тези две седмици от който съм със нова капачка щеше да загрее поне веднъж ако е така както казваш ти,че не отваря понякога.Капачката ми е на 1.1 бар.Пробвах и на други две хонди при форсаж дали има промяна в налягането на маркуча...ами има.Сега бях при колата и нямаше вода разширителното казанче.Долях 100 грама и в радиатора.От казанчето ми лъха на масло и на бензин :-D .Ся поне е ясно че капачката работи вече...преди в радиатора нямаше а в казанчето имаше антифриз.Ся или тече от някъде или нз..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще правиш глава,няма разминаване.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ем другата седмица ще отварям :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо трябва да е на макс течноста в разширителния съд сутрин-би ли обяснил !Може би щото като загрее мотора трябва разширителния съд да гръмне!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" трябва да е на макс. или м/у мин. и макс. " -  не бе Боре, виж к' во е писал човека... Всичко може...

 

Също може да е под минимума, над максимума, ... абе, ... изобщо трябва ли да има някой там...

 

Да се отбележи също - разширителния съд = казанче... Това да не се забравя.

 

И... докато не смените гарнитурите, бре момци - вече спрете тези коли, моля ви се... 

 

Въпреки, че - " Според мен е водната помпа и майсторът добре ти е казал. "

 

fever - чо, обърках се бре човек.

 

Колата ли да сменяме, помпата ли, гарнитурата ли, кебапчетата ли...

 

" Колега, не че е от значение вече, " - пич, просто иди си хвърли колата... Няма значение, вече... Край!

 

" но по принцип да знаеш, че при студен двигател (сутрин) "  - това също да се запише с главни букви.

 

Мотора е студен само сутрин, ... ни по - късно, ни по - рано...

 

п.п. Имам един сериозен въпрос - може ли да пусна тема " Презокеански бисери "...  :punk: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Hunter цепиш мрака човек :punk::tooth: :tooth: Точно и ясно си го написал-едвам пиша от смях :tooth: !Той Japaneseto си направи ташака с целия форум с темата си за лагера-изпокарахме се тука зарад него дето му се вързахме-тъпкано ще ти го върнем момченце Хамериканче ,нали знаеш! :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth:Пък за темата за презокеанските бисери -може бе ,разрешавам я :)

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. Ся момчето пуснало темата да не остане с чуденката, за презокеанските ни преатели, а и да спрете да се джафкате пускам следните неща:

 

http://www.carparts.com/honda/civic/radiator-overflow-tank

The overflow tanks of your Honda Civic will have a level indicator in it showing the recommended minimum and maximum level of the coolant. Be sure you fill the coolant up to any point between both of those levels.

 

Казанчето оптимално се пълни по средата между MIN и MAX. Тея маркери са дадени с цел - да няма по-малко течност от минимума, за да не остане системата с по-малко течност при свиването ѝ при охлаждане, също не повече от максимума, за да не избуши отнякъде при разширяване на течността при загряване! Което ще рече че ако е между двата маркера е ОК. Над MAX-а има още мегдан, но да не се разчита на това.

 

И да - проверява се на "студен двигател" в 0:00 на пълна луна... Ама не казахте и на равно място :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моята диагноза е заклет Хондаджия-нема нужда да разпитваш психолози!Обаче тебе ще те тровим с колегите  до край заради темата с лагера-сам ще поискаш бан :bye:Ние ракията си я пием редовно -ти накрая ще пиеш студена вода за :bye:Hunter дал съм ти картбланш за темата ти -дерзай!Чакаме с нетърпение развитието на темата за Презокеанските бисери ,имаш страшен талант ,развивай го в темата която поиска и не само в нея :yes:

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

къде е този приливник

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......Сега бях при колата и нямаше вода разширителното казанче.Долях 100 грама и в радиатора.....

 

А допълни ли течност, в разширителното казанче до белезите - защото така написаното от теб, е двусмислено.

 

Също:

 

 

 

ем другата седмица ще отварям :-)

 

Щом бързаш, отваряй!  

От бързане, смени водна помпа /без нужда/, вместо да смениш един термостат и да изкараш въздуха от системата, защото и това написаното от теб обяснение е неясно:

 

 

 

....термостата съм го сменял преди 4 месеца и мисля че си работи защото първо загрява горния и след това долния кръг.Не мисля че е от него защото само когато я настъпвах имаше проблем.....

 

Което е признак, за не докрай отворен термостат.

Отделен е въпроса, кога ти загрява единия кръг и кога другия кръг, защото пак от твоите  оскъдни обяснения, не може да се разбере точно .

 

п.п. И тази тема се превръща, в един голям спам, благодарение на 2-3 ма колеги, които в стремежа си, да докажат кой е, "по-по-най", ръсят бисер след бисер и се заяждат за дребни и незначителни неща.

п.п.п. Хайде "цвъкльовци" ваш ред е - дерзайте.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се уточня тогава...да долях вода в разширителното казанче за да стигне между двата маркера.След като колата стигне до работна температура се минават поне 2 минути докато започне да се стопля и долния маркуч.Добре ще сменя и термостата защото намирам малка логика в думите ти.Благодаря! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да те питам още:

Преди достигане на нормална работна температура / още преди да отвори термостата/ какво е състоянието на маркуча след него, много ли е топъл, радиатора също как е ? Също и след предполагаемото отваряне на термостата, радиатора навсякъде ли е еднакво топъл ?

Следи си течността в разширителното казанче няколко дни и доливай само там течност, без да пипаш капачката на радиатора. Спре ли да се губи течност - добре, обаче ако продължи да се губи, тогава търси къде изчезва, първо виж за течове по съединенията, спукан радиатор,  и чак накрая гарнитурата.

Не казвам че не е от нея, обаче първо опитай с елементарните и евтини решения . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм пипал радиатора за да проверя дали навсякъде е топъл преди и след отваряне на термостата,но първо загрява малкия кръг(не намирам разлика в топлината на маркуча преди и след отваряне на термостата...пари си :-) ) тук говоря за маркуча от главата.След горе доло 2 мин от както горния маркуч се е загрял и не може да се държи с ръка, почва да се стопля и долния маркуч,но за радиатора нищо не мога да кажа.Утре ще проверя какво става и с него :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги при мен се оказа температурен датчик който показва темпа на таблото не даваше коректни данни 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен проблема е подобен.Вдигна много високи градуси обаче перките не се включиха. Беше върнало в казанчето антифриз и беше почти в червеното. Като отворих капачката да видя в радиатора какво става имаше липса от поне 500мл. Долях в казанчето и радиатора и сега връща и си взима.Ще сменя термостата, но още се чудя защо перките не се включват, а като пусна климатика работят. Поздрави :)

п.п. Колата е Хонда цр-в 1ва ген 147 коня

Редактирано от Honda_123

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...