Jump to content
<<ibo>>

2.0 i-vtec духа от щеката

Recommended Posts

Здр колеги пиша ви от Белгия,днеска бях на оглед на един акорд 2.0 и-втек който се оказа че духа от щеката,това според мен не е нормално,защото притежавам и сивик 1.4ис който не духа от щеката,моля ви кажете си и вие мнението си.  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стария ми Rover 20T2N2 турбо дизел духаше много яко от щеката, но не барваше масло и вървеше мноого добре. Сега Д16-ката ми също леко подухва, имахме Голф 5 на реални 40 000 който също подухваше. Според мен, не е проблем. Щом духа, значи е жива, притеснявай се като спре :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм разбирач, но когато аз търсех кола си спомням, че на доста места бях чел, че не трябва да духа от щеката за проверка на маслото - или поне не осезаемо. Спомням си, че това беше един от основните критерии при оглед на бензинова кола.  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен,не нормално Д14-ката ми не духа,не пипа изобщо масло.Преди имах една корса която гореше яко масло,духаше от щеката,пушеше хем от ауспуха хем от щеката,и мотора и не издържа много и са счупи :) чакам мнения и от други колеги.  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, моя D15 също не духа, това беше едно от първите неща, които проверих на огледа. Нямам проблеми с разход на масло или каквото и да е по мотора. :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги никой ли не кара такава кола че да си пробва и да ми каже,за да знам дали,всички акорди са така със бензинов мотор.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по-големите мотори духат повече в картера,проста физака е.Диаметъра е 86мм и хода му е 86мм,обема на изтласкване на въздуха е много по-голям от "пръдливата" Д14. Другото духане се получава,когато мотора губи компресия и сгъстяването в главата бяга долу в картера - това не съм чувал все още да се случва дори и на старите хонда мотора на по 20 години и 500 000 км.

Когато я избираш гледай купето,окачването и удърите  - мотор се прави за тази К серия ремонта с труда ти е до 600 лв с всичко,все пак гледай да работи както трябва.Обаче праснато и изметнато шаси къса тампони,ръждясва след 2 години и т.н.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щеката за нивото на маслото е в картера.Щом духа от там значи има голямо картерно налягане.Моето мнение е да си търсиш друга кола.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с К24 току що запалих мотора и извадих щеката духа осезаемо дори силно,за 5 месеца имам 7х.км. ,от които 4х.км със сменено масло Мотул 0w30 и не съм доливал масло.Извода ми е,че духането от щеката е нормално за К24 не вярвам при К20 да е различно.

Редактирано от georgicv
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги купих си мазда 3 седан 1.6 бензин,отказах се от хондата която гледах,не можах да намеря и друга,защото са рядкост бензинови акорди тука,случайно ми изпадна една мазда харесах я и взех :).Дано и тя да ми служи безпроблемно като сивик 1.4ис.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита количка! Макар и по-малки, са доста красиви тези Мазди.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с К24 току що запалих мотора и извадих щеката духа осезаемо дори силно,за 5 месеца имам 7х.км. ,от които 4х.км със сменено масло Мотул 0w30 и не съм доливал масло.Извода ми е,че духането от щеката е нормално за К24 не вярвам при К20 да е различно.

Подкрепям, колегата при мен също духа от щеката. До момента съм изминал над 6х.км. с 5w40 HONDA и не съм доливал, а маслото си е в нормите 2мм. под максимуна

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз днес се вкарах във филма. С Акорд 7 2.4 съм като развия капачката за маслото е като компредор, махам щеката и от там духа. Нормално ли е? Паля си алфата 156 2.0 отвиеам капачката същата работа, вадя щеката, едвам едвам почти няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що е то картерна вентилация и има ли почва в Хонда средите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, ако ти е удобно да обясниш и нормално ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат ,на празен ход от щеката подухва леко ,при подаване на газ ,духането трябва да спре .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при хондата направо си духа много. Трябва ми втори човек да оодава газ да видя дали спира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора без работа...

 

:biggrin: Внимавайте с тези експерименти, че при подаване на газ с отворена капачка, да не излезне буталото..  :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.12.2017 г. at 19:49, fenabg написа:

Що е то картерна вентилация и има ли почва в Хонда средите. 

Картерната вентилация е създадена да цапа въздушните пътища и филтъра.При първа възможност се извежда с маркуч от пералня някъде под двигателя и по цвета на газовете излизащи от нея се съди за състоянието на двигателя.

П.п. Сори за спама ама които схване,схване които не да пита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам Акорд 2,0. Преди време четох, че не трябва да духа от щеката за маслото. Но при мен духаше .... И като се загледах по оранжевата дръжка видях 2 реда (по спомен) гумени уплътнения. Явно има защо да има уплътнение и точно там и 2 реда. Японците явно са имали нещо в предвид. А колата много си дърпа. Ако има проблем няма да дърпа. Масло си гори колкото е нормално за двигателя и в зависимост колко я настъпвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо Фена не си довърши изречението,но виждам ,че има доста грешна представа ,за това ,кое е правилно и кое не.

Картерната вентилация е толкова просто нещо,че не знам как може да се тълкува по 15 начина.

Имате един чайник с вода.Нагрява се до 90 градуса. Водата се изпарява.Ако не се изпусне отнякъде налягането ,чайника ще се пръсне.

Същото е и с двигателя.С тая разлика ,че там има масло,гориво и антифриз,влага +сажди,гняс и други незнайни хим. елементи. Това всичкото нещо е отровно,канцерогенно,взривоопасно и трябва по някакъв начин да се обезопаси и използва за полезни неща.

Картерните газове се отвеждат извън мотора ,охлаждат се и се разделят на два потока .Единия /от блока и картера на двигателя/ поток отива за смазване на дросела и мотора за празен ход,след което се изгаря заедно с входящия въздух.Втория /от картера на главата/ поток през  капака на клапаните  се вкарва в кутията на въздушния филтър,след което се изгаря с входящия въздух.

Ако системата не е затворена - отворена капачка или извадена щека, картерната вентилация не работи.Това не е причина да има каквото и да е "духане" ,тъй като разширението по време на стопляне на маслото и изпаренията на летливите фракции са бавни процеси и не свързани голям поток на газове.

Естествено няма мотор с 100% уплътнение на сегментите и именно изпускането на тая компресия вие наричате "духане"

С две думи ,колкото повече "духа" толкова е по-зле със сегментите двигателя.

На 1.02.2015 г. at 21:41, Nile написа:

Колега по-големите мотори духат повече в картера,проста физака е.Диаметъра е 86мм и хода му е 86мм,обема на изтласкване на въздуха е много по-голям от "пръдливата" Д14. 

Това твърдение е абсолютно грешно! Дали двигателя е 1,4 или 2,4 на 4 цилиндъра няма никакво значение. Колкото бутала  нагнетяват,толкова засмукват.Има леко колебание на картерното налягане около горна мъртва точка,но то е минимално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И ако се доближи лист хартия до отворената капачка ще се види че всъщност не само духа ами и засмуква може би в различна пропорция в полза на духането.

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, въпросът не е само теоретичен (добре е да се знае), но преди всичко практичен и отговор за конкретен мотор може да даде само човек на който са му "духали" поне още няколко от същия модел, и е усещал достатъчна разлика, за да може да констатира дали конкретният е в лимита или вече се е "сдухал".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре казано.Като краен показател за батисан двигател е когато ,,духането,,можеш и да го видиш.....наи често със синкав цвят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...