rollin 463 #681 Отговорено 10 Януари, 2020 (Редактирано) Ако някой се интересува колко тежат оригиналните Бутало и Биела на K24A3 преди фейса ето малко инфо от мене. - Бутало без бутален болт и без сегменти - Бутало в комплект с бутален болт - Биела Редактирано 10 Януари, 2020 от rollin 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #682 Отговорено 25 Януари, 2020 Моля за съвет, който е сменял заден стабилизатор (sway bar) с по-дебел, от къде и от каква Хонда/Акура да търся като бюджетен вариант. Не рентабилен вариант преден 28мм и заден 20мм H&R 840лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #683 Отговорено 26 Януари, 2020 Чети по чуждите форуми, аз купих от Русия заден на 18мм но не знам от кой модел е точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #684 Отговорено 26 Януари, 2020 Поръчах 16мм като за начало от ebay за 30 паунда, надявам се да стане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #685 Отговорено 26 Януари, 2020 16mm е един вид заблуда на себе си, аз за около 100$ с доставката ако не се лъжа взех 18мм Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #686 Отговорено 1 Февруари, 2020 (Редактирано) Днеска с това хубаво време на вън нямаше как просто да не се помисли за Тунинг Премерихме моя акорд и наложихме графиката на друг такъв акорд обаче Автомат ! Явно автомата си има доооста загуби, вярно че имам някои екстри освен рефлаша който имат и двете коли като колектор и маслена помпа от К20 но разликите са явно особено от автомата. Редактирано 1 Февруари, 2020 от rollin 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #687 Отговорено 10 Март, 2020 Сложих 16 милиметровата щанга, пасна. Щангата е от Акорд 6 Type R CH1, според мен доста достъпен вариант ако не ви се чака да излезе нещо щатско или японско. Дали е заблуда или не ще се опитам да преценя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #688 Отговорено 10 Март, 2020 (Редактирано) Ще има ефект но под заблуда имах на предвид че си дал почти същите пари а ефекта няма да е кой знае какво, но все пак ще го има Редактирано 10 Март, 2020 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #689 Отговорено 26 Март, 2020 (Редактирано) Хубаво започнахме един готин проект, ама до къде ше стигнем с тея вируси и последващата криза не знам, дано не карам подкован мотор за много коне в атмосферен вариант ама кото доди , важното е да сме живи и здрави ! Буталата за 87.5мм на 10:1 степен Има и още доста интересни неща ама малко по малко за да е интересно пп... САМО ДА ВМЕТНА Понеже имам поне 4 глави, занесох няколко на хората дето правят главите за да изберат най читавата, едната е от моята кола която има 50К на ГАЗ, другите 2 не са имали НИКОГА ГАЗ, като едната беше на 110 000км само и познайте какво каза той след обстоен оглед. -Главите са почти в еднакво систояние, без никакви забележки ! Редактирано 26 Март, 2020 от rollin 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #690 Отговорено 29 Март, 2020 Тука още некви снимки намерих Дюзи 600cc на 3bar Кулер на 63мм Лентичка за още не направената генерация Турбо колектор Капак за клапаните с нова температуро устойчива боя Блоуоффф термо гарнитура за смукателния колектор ECU - K-Tuner и бензинова помпа DW По нататък още малко снимки 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #691 Отговорено 6 Април, 2020 Още малко снимки от процеса на сглобяването. 3 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #692 Отговорено 1 Май, 2020 (Редактирано) Днес беше поредният ден, в който опитах да си счупя колата. 😁Подробности по-късно, че нямам време сега. Редактирано 1 Май, 2020 от jijane 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #693 Отговорено 2 Май, 2020 (Редактирано) Малко по-подробно инфо за вчерашните заигравки. Преди време бях закупил малко карантии от Сивик Тайп Р(FN2): - двата вала комплект(макар да предвиждах да използвам само смукателния с неговото 50 градусово VTC) - пружините на клапаните - напълно оборудван колектор - макар дросела и инжекторите да са със същите параметри като на к24а3, използвах тези от FN2 - маслена помпа, ваерига и оптегачите - тях не ги използвах, но такъв беше комплекта Самата глава я нямаше, защото най-вероятно е пръцнал мотора и е на салата. Аз и не предвиждах да отварям мотора, така че не ми трябваше. Разликите между двете глави като цяло(с изключени на валовете и VTC-то), е че к20-ковата глава е с доста по-прецизна отливка и вхпдните портове все едно са полирани. Смукателят от сивик-а(RSP), както знаем обаче няма нищо общо с този от k24a3(RBB).RSP-то е с по голям диметър на портовете и с доста по-къси рънъри от на RBB-то. Слагането на RSP-то е свързано с много противоречива информация, че мотора умира в ниските, не става за ежедневка и т.н., та ако прочетете всичко до края ще разберете реалностите какви са. Да не разводнявам нещата излишно, та започвам със снимките на процесите с коментари под тях: Бях приготвил и нова верига да сменям, но винаги има едно но. Нагласих мотора на белези и се оказа, че някой в Швейцария предполагам, я е свършил тази работа вече. Веригата беше перфектна, оптегача беше излезнал на 1 зъб само, така че няма да сменям верига. Тук както се вижда съм махнал всичко вече. Веригата се опъва с високотехнологичен ластик за багаж, за да не се разкачи докато въртя мотора, а го въртя защото ще сменя и пружините на клапаните. Тук се вижда разликата в пружините и талерките при двата мотора. Пружините при к24а3 са еднакви като размери на смукателните и изпускателните клапани. Тайп-р пружините са различни за смукателни и изпускателни клапани. Смукателните са 1,5 мм по-дълги, а изпускателните 2,23 мм. Диаметъра забравих да го измеря, но е без значение. Смених ги разбира се, а с това и гумичките на клапаните, защото няма как да извадиш долната талерка на пружината без да махнеш гумичките. Главата готова с един бял и един жълт вал Едно уточнение за валовете - вала от тайп-р има 1 мм по-малко лифт на не-витековати гърбици и 1 мм повече лифт на в-тековата гърбица, от този на к24а3(стойностите не са особено точни, но карам по спомен). По-малкият лифт извън втек+късия колектор трябва да утрепят въртящия момент в ниските(така пише по форумите). Тука всичко е събрано във финалния му вид. Сините работи дават +5 коня веднага заради цвета. Сините работи са поради факта, че оригиналният въздуховод няма начин да стане със тоя колектор(RSP). Една седмица карах с оригинален въздуховод омотан със скотч(американското тиксо) и снаден със силиконови остатъци от разни други проекти. Използва се МАП сензора от к24а3, защото на FN2 е друга буксата. Като цяло колектора е болт он на колата с тази разлика, че трябва да монтирате един допълнителен щуцер за вакума за предния тампон на мотора, както и еднин гумен маркуч за подгрева на дросела се сменя, че идва къс. Другите маркучи се подрязват до необхпдимата дължина, че те пък идват дълги. Между другото мотора запали с новите карантии от четвърт. Адаптация на дросел не е правена, всичко си беше все едно със старите карантии. Щипките на зарядното се виждат на едната снимка, защото при писане на файл ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се включва на заряд, че ако пръцне нещо по време на писане и трябва да се отваря компа. Сега газаджиите ще скочат, че инжекторите не се монтират така, маркучите им не знам какво и т.н. Сега интересните работи. Мотора си беше рефлашнат и преди тези интервенции. Това е мерене без да е барано по софта допълнително. Просто събрана колата и качена на диното. Вижда се къде и колко е умряла. Колко пък да е умряла(на втората снимка е сравнението със съвсем стокова кола). След известни промени по софта, това е финалното мерене(поне така мисля, че ми е последната снимка в телефона). Мерено е на най-злобния стандарт на диното и има едни загуби дето няма как да се измерят(тези в торк конвертера).На DIN стандарт стойностите са по-високи. Рефлашването е бавен процес и самото писане по компа отнема повече време от самото мерене. Това е на газ. Нищо не е донастройвано по газовата, просто цъкаш копчето на газ и мериш. В последствие ще я барна евентуално. Равносметката: Дали си струва - определено да. В ниските и средните си е същата, но във високите тоя туч се развърта доста по-добре и е много приятен за каране. Автомата е най-голямата дупка на тая кола. От мотора назад колата си е напълно стокова, катализатора си е на място, генерацията, колектора. Ако се поработи в посока на смяна на изпускателен колектор, високопропусклив катализатор колата ще живне още повече, но за момента аз приключих с NA тунек-а. Тук е мястото да благодаря на момчетата от ФТ Моторспорт http://www.ftm-bg.com/, защото без тяхната подкрепа нямаше да се случат нещата. Спокойно можете да оставяте вашите хонди при тях, в добри ръце ще са. Редактирано 2 Май, 2020 от jijane 8 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
todorov365 8 #694 Отговорено 5 Юни, 2020 Някои може ли да ми даде кординати на Сергей.Бих искал да се свържа с него.Мерси предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #695 Отговорено 5 Юли, 2020 (Редактирано) Монтирах RSP всмукателен колектор + FN2 дросел(който е същия размер като този на Акорда, осезаемо колата умаля в ниски и средни обороти, реално може би е същата чак във втек - след 5к оборота, до преди това е по слаба, предполагам с поне 20 нютона и поне 10 коня(това на усет :D) Ако се пипнат настройките може би ще достигне предищните стойности и вероятно ще стане по силна в оборотите над 5к Редактирано 5 Юли, 2020 от rollin 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #696 Отговорено 5 Юли, 2020 Избърза с колектора, защото сега пак трябва да се сваля заради пружините. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #697 Отговорено 6 Юли, 2020 (Редактирано) Преди 7 часа, jijane написа: Избърза с колектора, защото сега пак трябва да се сваля заради пружините. Избързах защото щеше да иде цял ден с него, че му махнах водата и нареждах газовите дюзи и рейка отдолу. Редактирано 6 Юли, 2020 от rollin 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 116 #698 Отговорено 6 Юли, 2020 9 hours ago, rollin said: Избързах защото щеше да иде цял ден с него, че му махнах водата и нареждах газовите дюзи и рейка отдолу. Ще има работа да се сваля пак, като обслужваш рейката, даже не казвам ако, щото нищо вечно няма, но се е скрило добре. Евала за желанието. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #699 Отговорено 6 Юли, 2020 преди 3 минути, sashua написа: Ще има работа да се сваля пак, като обслужваш рейката, даже не казвам ако, щото нищо вечно няма, но се е скрило добре. Евала за желанието. Възможно е, макар че 6 години вече карам на газ и до сега не съм обслужвал нищо освен смяна на филтри на газовото. Но пък всичко е скрито и много ми допада, а и скоро ще има афтърмаркет горивна рейка с регулатор и манометър и щеше да стане много пренаселено там над всмукателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
omax 20 #700 Отговорено 23 Декември, 2020 (Редактирано) Добър ден на всички. Изчетох темата с интерес и правя опит да се свържа с Боби на посочения телефонен номер в началото. Напразно, отговор няма, дава само "свободно". Знаете ли дали все още се знимава с флашването и дали има нови, актуални контакти с него? Или друг в София, който може да извърши манипулцията? Благодаря ви и пожелавам светли и весели празници на всички. Редактирано 23 Декември, 2020 от omax Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #701 Отговорено 23 Декември, 2020 Това му е телефонът и още се занимава с рефлашване, да. Предполагам, че е лудница сега предпразнично при него и затова не вдига. С рефлашване на автомати работи по стария начин – с връзка с украинеца. Ръчните кутии ги флашва сам с по-ниска цена. Мисля, че 100тина лв по-малко от автомат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
omax 20 #702 Отговорено 23 Декември, 2020 Благодаря. С ръчна 6 степена съм. Ще проявя търпение тогава. Весели празници Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #703 Отговорено 23 Декември, 2020 При флаша, ако се пипа аванса, след това трябва да се кара с високооктанов бензин. Иначе може само да се настрои да отваря по-рано витека, което според мен е по-доброто решение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #704 Отговорено 23 Декември, 2020 (Редактирано) Това от разговор с Боби ли го знаеш и съответно специфично само за рефлаш на ръчна кутия ли е? Защото Украинецът прави промени по аванса и целият мап е правен така, че да се ползва с обикновен 95 бензин. Няма нужда и полза от по-висок октан. Също така промените не са само аванс и сваляне на витека. Има повече неща и почти нищо от тях не е опционално. Няма опция да не се променя аванса например. По желание е например на колко оборота ще е прекъсвача. Редактирано 23 Декември, 2020 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #705 Отговорено 23 Декември, 2020 (Редактирано) Не знам кой е Боби, но съм говорил с човек, който се занимава с това, тъй като и аз мислех да си мапвам моята и той ми обясни, че като се дърпа аванса и то толкова, че да има осезеаем резултат, след това трябва да се кара с качествено и стабилно гориво, което значи високооктаново, а нашия обикновен бензин 95 е пълна шитня. А принципно втек хондите доста си дърпат аванса в стоков вариант, така че смятай като мапера още повече увеличи ъгъла какво се случва, ако горивото е кофти и се възпламенява преди горна мъртва точка. Редактирано 23 Декември, 2020 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #706 Отговорено 23 Декември, 2020 Ок, значи не даваш добър съвет в конкретния случай защото не си запознат с конкретния мап. Както казах, украинецът, който е правил мапа, е съобразил и оптимизирал нещата за работа с обикновен 95 бензин. Явно не е променил достатъчно аванса, за да има нужда от по-високооктаново гориво. А за Боби се говори няколко поста над твоя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #707 Отговорено 23 Декември, 2020 (Редактирано) Да ама 95 в украйна и 95 в България, са ябълки и круши, а нали разбираш, че украинеца ако каже трябва да се кара със 100октана и колко хора ще си направят ремап на колата. Споделям неща, които ми е ги казал уважаван мапър и който ме е отказал от това да му дам едни не малко пари за 15мин работа с лаптопа. А и е хубаво да се има предвид, че тези двигатели са достатъчно надути и са на доста километри и всяка една подобна манипулация сериозно скъсява живота им, особено в комбинация с некачественото гориво. Така че според мен не давам лош съвет или поне вреден. Редактирано 23 Декември, 2020 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #708 Отговорено 24 Декември, 2020 И разликата при флашване на автомат и ръчка каква е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #709 Отговорено 24 Декември, 2020 (Редактирано) Зависи какво точно имаш предвид. Разлика между процеса на флашване на двете няма – мери се на дино, качва се мапа, мери се пак на дино. Като диното е по желание, разбира се. Ако имаш предвид като разлика преди спрямо след рефлаша, графиките напред в темата го показват. Ефектът е акумулативен с други подобрения по изпускателната система. Мапът е оптимизиран за стокова кола с изпускателен колектор и без катализатор. Съответно подобрението е по-голямо, ако има нещо правено по генерацията за намаляне на ограничението на потока. Редактирано 24 Декември, 2020 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #710 Отговорено 24 Декември, 2020 Да поясня - защо за автоматите ползва украинеца, а за ръчките ги прави сам, това ми беше въпроса? Щото нали, картите са си карти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #711 Отговорено 24 Декември, 2020 Ахаа, разбрах. Защото не може да се оправи с логиката на автомата и не превключва добре. Затова не рефлашва автомати. Като говорехме преди време мисля, че каза, че е правил експерименти, но все неуспешни и го е зарязал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #712 Отговорено 26 Декември, 2020 Мотора и автомата са в добра симбиоза и "озлобиш" ли първия, той спира да е приятел с втория. Все пак, част от управлението му се извършва с педала на газта, друга чрез регистрирания въртящия момент и става сложно, а вероятно капризно отново да се сприятелят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #713 Отговорено 28 Декември, 2020 Да споделя и аз мнение за един рефлашнат автомат ( не от Боби или украинеца, а с ктунер)...Ми няма промени в поведението на автомата след рефлаша. Сменя си предвките нормално както стокова. Като алгоритъма му на превключване си зависи само от положението на педала на газта, предавката и натовареността на мотора. Въртящия момент не е от значение според мен, предвид че след модификациите има достатъчно такъв в момента на превклюване, но въпреки това превключва и се минава на по-висока предавка . За съжаление не може да се бръкне в мозъка на автомата за да му се каже при WOT (газ до дупка) да превклюва примерно 300-400 оборота по-късно, като така не изпадам от втек и перформънса е по-добър (доказано в ръчен режим). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6015 #714 Отговорено 28 Декември, 2020 А как се понасят адаптивният му алгоритъм с по-високия въртящ момент спрямо оборотите на мотора в "Д" режима? При лежрно каране сменя ли под 2000 об/мин на горна предавка? А при динамична езда адаптира ли се към смяна по-късно? В нея принципно сменя предавка чак когато въртящия момент почне да спада, приближавайки се до максималните обороти на мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #715 Отговорено 28 Декември, 2020 Идентично е поведението на автомата преди и след рефлаша. Поне при рефлаша на Украинеца. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_pileto_ 44 #716 Отговорено 28 Декември, 2020 преди 7 минути, ceco_accord написа: А как се понасят адаптивният му алгоритъм с по-високия въртящ момент спрямо оборотите на мотора в "Д" режима? При лежрно каране сменя ли под 2000 об/мин на горна предавка? А при динамична езда адаптира ли се към смяна по-късно? В нея принципно сменя предавка чак когато въртящия момент почне да спада, приближавайки се до максималните обороти на мотора. Рефлаша "играе" основно във високите обороти и при газ. При лежерно каране горивните карти и настройки са като стоковите. Затова и след рефлаш няма повишен разход на гориво. Така че смяната на предавките е там някъде около 2000, както и стокова. А при динамична езда грам не се адаптира към повишените нютони, както по горе вече писах. Въртящия момент започва да пада доста преди максималната мощност, така че ттова не трябва да е предпоставка за смяна на предавка принципно. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ni.Ko 0 #717 Отговорено 19 Юли, 2021 Здравейте, С огромен интерес прочетох цялата тема и изгледах всички клипчета. Карам същата кола, със спомен, че при копуването и собственика ми каза, че тази била по различна и била 201 коня, а не от тези по 19*. Това така и не разбрах вярно ли е, тъй като никъде не намерих такъв мотор а тя е 2003 2.4 i-Vtec, мотора по вин го търсих и е К24А3. 201 коня ми дава да е новата 8ген. Както и да е не това ми е основното чудене, малко се запалих четяйки темата и смених въздушния филтър с K&N панелен. Имам тръгнала цялостна генерация за смяна. Тамън минах ГТП. Чудя се правейки си една custom Генерация там където и вие по горе във форума предлагате, тази права тръба, и без катализатор как колата минава ГТП? Това със софтуера малко ме притеснява, колата си е такова слънце, че чак и газ не искам да и слагам. Маслото си го сменям на под 10к и си ползвам 0w30, че така бях чел някъде. Та да основния въпрос ми е за генерацията и за катализатора, а ако ме посъветвате за маслото и двигателя възможно ли е да е 201 коня без намеси бих бил благодарен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #718 Отговорено 19 Юли, 2021 Не, K24A3 не е 201 коня, а 140 kw ≈ 190 коня. По въпросът ти за гтп без катализатор – минавало се е през пунктове където не мерят реално газовете. За днешно време не знам, сигурно пак така. За софтуера няма какво да те притеснява, стига да е от доказано място. Ако визираш рефлаша на украинеца, в цял свят карат с него, няма драми. Но тази тема е само за силов тунинг. Нека тук остане дискусия по темата, а не за гтп пунктове и съвети за масло. Ако не можеш да намериш отговор на въпросите ти във вече съществуващи теми, можеш да пуснеш нова такава. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svetlin_peshev1 0 #719 Отговорено 25 Юли, 2021 Здравейте колеги .Някой може ли да ме насочи къде мога да направя ремап на акорд 7 генерация 2.4 бензин . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #720 Отговорено 25 Юли, 2021 Най-коментираният тук вариант е Боби от HPP в София. Телефонът му също беше някъде из страниците. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове