Jump to content
jorkata dinev

Двигателно масло "Елф 10w40"

Recommended Posts

Колеги, прави ми следното впечатление на моята хонда: Карам с масло "Елф 10w40", на което му дават пробег 15 000 км.  Карам 10-11 хил. и маслото на пръчката почти не ми пада, но след това 500-600 км. забелязвам рязък спад на маслото и то стига почти до минимум. 

Много странна работа, предполагам, че за тези десетина хиляди километра маслото си губи свойствата :confused: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ако става въпрос за ЦРВ-то, ти препоръчвам да смениш вискозитета. Пробвано по добре работи с 5w40.

Ако е RD1, забрави да го караш по 15к, максимума си е 10к като при натоварен цикъл HONDA препоръчва 5к или 6 месеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нормално е.Просто ресурса на маслото е свършил :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ако става въпрос за ЦРВ-то, ти препоръчвам да смениш вискозитета. Пробвано по добре работи с 5w40.

Ако е RD1, забрави да го караш по 15к, максимума си е 10к като при натоварен цикъл HONDA препоръчва 5к или 6 месеца.

Да, за ЦРВ -то става въпрос. По книжка мисля, че го дават 10w40, затова и карам с такова. Но има резон наистина да роботи по-добре с 5w40, но се страхувам  да не е много тънко и да го яде мотора. Що се отнася инициалите "RD1", нищо не ми говорят, за какво се отнасят? 

Какво масло ще ми препоръчате??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво Црв става въпрос? На мен за RD8 (втора генерация) ми дават по книжка 0w20 но двигателят е вече на километри и ми препоръчаха 5w30, което по книжка пак е ок :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Що се отнася инициалите "RD1", нищо не ми говорят, за какво се отнасят? ...

 Това са 4-ти, 5-ти и 6-ти символ от номера на шасито и показват мoдела на колата.

В случая RD1 означава CR-V, 1-ва генерация, 4WheelDrive.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ахаа .... хаха.. разбрах, за първа генерация говорим - ЦРВ - 147 к.с.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз преди имах първа генерация 147 к.с., която карах с Кастрол 10w40. Сменях го на10 000 км и всеки път нивото на маслото беше различно. Веднъж губеше повече, друг път по-малко, но установих, че когато я карам с повече газ и във по-високите обороти, тогава маслото намаляваше. Пробвал съм и с доста спокойно каране и тогава нивото се държеше на едно и също положение с месеци

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!Имам като твоята хонда то 128 к. с. и я карам с масло "Кутенколер" 10W40 наливно от варел. Основното гориво е метан, но винаги пали на бензин. Аз съм направил пробег 30 000 км. тоест 3 смени на по 10 000 км. Маслото не се губи и си стои светло - не потъмнява. Цената му за 3, 5 л. за 30 лв. с 3-те филтъра и смяната ми стъпва на 60 лв. При каране на метан препоръчват да го сменям на 8 000 км. но досега не ми дава сърце и последния път дори минах 11 500 км. без да губи и да потъмнява. Не ги слушай какво ти пишат по форумите тази кола след 100 000 км. се кара с 10/40 масло за да не го губи. Успех с избора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Тия дето пишат по форумите (визираш нас) дават съвет от опит. Съобразявай се с етикетите които лепваш на хора с толкова опит (като не визирам себе си).

И само да ти вметна нещо за размисъл. Това че караш на газ не означава че маслото не се окислява и цапа, просто процеса е по-бавен (обикновено към 2к започва да потъмнява), при бензина трябва да започне доста по-рано. Замисли се защо на 11к маслото ти все още е светло. Не ми отговаряй, за твои размишления съм го написал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее той виж,че кара на метан не на газ.Разлика има голяма.Виж и кво масло слага.Пак разлика голяма ;) Ма ходи обяснявай на някой дето си е взел колата да кара ефтино и да "пести" от всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Тия дето пишат по форумите (визираш нас) дават съвет от опит. Съобразявай се с етикетите които лепваш на хора с толкова опит (като не визирам себе си).

И само да ти вметна нещо за размисъл. Това че караш на газ не означава че маслото не се окислява и цапа, просто процеса е по-бавен (обикновено към 2к започва да потъмнява), при бензина трябва да започне доста по-рано. Замисли се защо на 11к маслото ти все още е светло. Не ми отговаряй, за твои размишления съм го написал.

Извинявам се ако съм засегнал някои, но може би трябваше да спомена, че съм дипломиран магистър-инженер по двигатели с вътрешно горене. В моя линк не съм обидил никой, просто съм написал, че в чата има наистина много смешни и глупави публикации. Ако искаш ще изровя няколко, пък ти ги коментираи. Още един път сори за грешното разбиране на написаното от мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , щом си технически подготвен трябва да знаеш , че не случайно Хонда ( а и не само ) препоръчват в градски условия да мяташ маслото на 5к или 6 месеца.Може да ти стои бистро и до 20 000 като това не значи , че е добре за мотора.Отделно едно от качествата на приличното масло е да измива боклуците.Бистро масло след 10 000 не ми говори добре.Къде пише , че след 100 000 се кара с 10/40 , извади инфо ? Има разни Хонди на по 300 000 каращи с 0/30 , 5/30 , 5/40 и мотора пее та ще е интересно да споделиш къде го прочете това за след 100-те хиляди че трябва точно 10/40 да слагаш ?Ако става въпрос има пълна синтетика масло 10/40 но то няма общо с това от варела което слагаш като цена и качество най-вече.По темата за маслото Елф , да добро е както 90% от маслата на пазара.Ако колата е технически добре няма да намериш разлика с Елф , Тотал , Кастрол и тн..Пробвал съм 10 вида марки масла на автомобила си и единствено с 10/60 намирам разлика т.е по-дебело е и все едно возя още 2ма души в колата докато не е загряла.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , щом си технически подготвен трябва да знаеш , че не случайно Хонда ( а и не само ) препоръчват в градски условия да мяташ маслото на 5к или 6 месеца.Може да ти стои бистро и до 20 000 като това не значи , че е добре за мотора.Отделно едно от качествата на приличното масло е да измива боклуците.Бистро масло след 10 000 не ми говори добре.Къде пише , че след 100 000 се кара с 10/40 , извади инфо ? Има разни Хонди на по 300 000 каращи с 0/30 , 5/30 , 5/40 и мотора пее та ще е интересно да споделиш къде го прочете това за след 100-те хиляди че трябва точно 10/40 да слагаш ?Ако става въпрос има пълна синтетика масло 10/40 но то няма общо с това от варела което слагаш като цена и качество най-вече.По темата за маслото Елф , да добро е както 90% от маслата на пазара.Ако колата е технически добре няма да намериш разлика с Елф , Тотал , Кастрол и тн..Пробвал съм 10 вида марки масла на автомобила си и единствено с 10/60 намирам разлика т.е по-дебело е и все едно возя още 2ма души в колата докато не е загряла.

Здрасти колега! Ще ти обясня само те моля да не се обиждаш, защото не ме е такава целта. При експлоатация на ДВГ производителя не прави разлика дали се експлоатира автомобила в градски или извънградски условия, за него е важно при какъв въртящ момент ще се експлоатира ДВГ или казано по простичко какви ще бъдат оборотите в по - голямата част от работата на двигателя. Няма разработено масло за градски и извънграски условия на ДВГ, има масло което е за експлоатила при висока или много висока температура, тоест неговите технически характеристики са устоичивост на по малко износван при по продължителна работа. Като пример можеш за попиташ таксиметровите шофьори, които карат по 20 к. само в градски условия, тъй като те слагам висок клас масло, но не развивт големи обороти на ДВГ и затова сменят масло на 20 к., а някои и на 30 к./като и почти всички италианци/, и ДВГ издържат до 500 к. Никой производител не препоръчва да сменяш масло на 5 или 6 к., защото ДВГ няма да е финансово изгоден. Целта на ДВГ маслото не е да измива боклуците в двитагеля. Двигателя не е боклуджийско кошче и в него няма боклуци още повече двигателя няма сифон през които да изтичат мърсотиите. :). Единствената цел на маслото е да смазва системите и възлите в ДВГ и да им осигури дълъг живот на работа. Що се касае това дали маслото е бистро или тъмно, това не влияе на неговото качество. При дизеловите МПС маслото потъмнява при първите 500 км., но това не означава, че няма качество и трябва да се смени след 5 - 6 к. Потъмняването се получава вследствие изгарянета на гориво /нафта или бензин/, които отделят сажди и други елементи, отлагащи се в маслото на двигателя. При работа на ДВГ с природен газ маслото остава светло и често по съвсем други причини, които не коментирам, но това че е чисто не означава че е притеснително и че маслото няма качества след 5 или 6 к. Във всяка една книжка за експлоатация на МПС е зададено до какъв пробег с какво масло се кара МПС. При моята книжка за Хонда CR-V 1-ва ген. е на 274 страница и там е посочено с какъв показател да е маслото, при каква температура може да се използва, колко километра можеж да го използваш и за какъв период от време да стои в двигателя дори и да не си изминал препоръчания пробег. Ако потърсиш в нета ще намериш информация и въпросните таблици за тех. показатели и изминати км. на маслото в двигателя.  Да наистина има разни Хонди на по 300 000 к. но мотора пее друга песен, песен за ремонт:). Изброените от теб масла с показател 30 са предназначени за работа на нови мотори, които не са достигнали още съответното износване на сегменти, бутала и клапани. Тези масла са синтетични с висок коефицент на смазване и целта им е да осигурят малко износване, лека и безшумна работа на ДВГ, до момента в които не се износят изброените елементи и мотора започне да изгаря или изхвърля маслото. Затова до 100 к. производителите дават по-дълга експлоатация с тези масло и смяната им на 15 к., а в някои случаи и на 20 к. И нещо от практиката - По отношение на 10/40 пълна синтетика и това от варела, мога да ти докажа, че разликата е единствено в цената им, а не в показателите им. Предната ми кола Ауди 80 -В-4 го карах на метан с варелното масло 110 000 к. без да го губи и без да отварям ДВГ и без да сменям гумички или клапани и всякакви др. детайли от мотора. В момента аудито го карат на газ пропан-бутан със същото масло и все още мотора не е правен. За елф масото ще ти изпратя техническите протоколи от сервиза на Рено намиращ се на бул. "Хр. Ботев" да видиш как "Рено Синбул" /дизел/, което пазех като очите си и за кото пращах 350 лв. за смяна на масло и филтри и му се слагаше само "Елф, блокира мотора на 40 к., тоест след 3-та смяна, заради качествено масло на "Елф" и чисто гориво от бензиностанции "Ш". На БГ пазара качествени масла няма има само търговия. Същия е прооблема и с горивота и др. необходими течности за обслужване на ДВГ. Затова варелните наливни течности стига да ги взимаш от "приятел" са не по различни от бутилираните продукти, които са същите като наливните само че с етикет и в туба, бутилирани в някое мазе. Ако да искаш да пазиш мотора и да возиш с него внуци, взимай масло директно от Германия или САЩ от сигурни доставчици. Извинявам се за дългото обяснене, нищо лично  Желая здраве и касмет.        

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега , напротив , няма какво да се засягам.Един такъв спор е полезен а и ако е подкрепен с факти още по-добре :) 

Нека започна от интервалите за смяна като ти копирам от сервизното ръководство за Прелюд : 
Публикувано изображение
Както виждаш пише в тежки условия на работа - 3750 мили ( 6000км ) и/или  6 месеца , което настъпи първо.В моята книжка за автомобила пише даже 5000км но както и да е.Едно е да караш на дълги разстояния по магистралата 8000-10000км а съвсем друго тръгни - спри в града.Наистина , няма разработено масло за града и извън него и затова интервалите за смяна са различни.Може да поразгледаш един доста интересен сайт за хора които карат с различна марка масло с различни интервали на смяна на нови и стари автомобили.Ето линк : 

http://url.itbg.eu/429733

Обърни внимание на новите двигатели със смяна на двигателно масло 20000км и нагоре.Ще допълня по-късно поста си :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" Никой производител не препоръчва да сменяш масло на 5 или 6 к., защото ДВГ няма да е финансово изгоден. Целта на ДВГ маслото не е да измива боклуците в двитагеля. Двигателя не е боклуджийско кошче и в него няма боклуци още повече двигателя няма сифон през които да изтичат мърсотиите.  :). Единствената цел на маслото е да смазва системите и възлите в ДВГ и да им осигури дълъг живот на работа. Що се касае това дали маслото е бистро или тъмно, това не влияе на неговото качество. "

 

Колега, не знам какъв инжинерин си, ама това в кавичките, написано от теб ми стига... Не знам какви учебници сте чели в университета, но ако наистина вярваш в това - а то явно е така, щом го пишеш,... работата е сериозна...  :punk: 

 

п.п. Нищо лично, но живота и опита е най - големия учител...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам малко и ще бъда кратък за да не товаря излишно темата.Ако колега hariboy си погледнал тези неща по-горе мисля , че ще си на 1 мнение с мен.Надявам се не го мислиш сериозно това за маслото от варела и примерно Torco или Amsoil маслата ? Както сам написа , има доста информация в нета та вземи и прочети :) Нали се досещаш , че този двигател с масло което е сменяно на 30 хиляди , след точно 300 000 на какво ще прилича ? Има снимки горе и можеш сам да видиш но после този автомобил идва в мен , теб или някой друг и се почва ходене по мъките.За газовата уредба и маслото сигурно си прав , че маслото потъмнява по-бавно но се поинтересувай какви са качествата на двигателните масла , защото едно от тях е точно да измива гняста от предното което е карано "N" брой километри.Италианските коли са екстра , само да не вземеш такава с масло сменяно на 50 000 , че и такива има.Не може да го източиш от картера и ремонта ти е в кърпа вързан.Всяка кола харчи масло особено новите модели и това не значи , че и има нещо.Неща от сорта - колкото сипя , толкова точа особено ако е имало дълги преходи с влизане в обороти са ми били винаги малко фантастични.

Реното което си имал надали ти се е счупило точно от маслото ЕЛФ , което според мен е прилично масло.Казваш , че е същото и с другите течности но не съм чувал някой да се оплаква от антифриз , спирачна течност или хидравлична ако е купена на някой от големите фирми производители а да не говорим за Хонда.Друг е въпрос , че заради "огромните" доходи които взимаме се слагат всевъзможно евтини заместители.Аз си взимам масло от тук и нямам грижи с него но знам , че Ханс или Джовани не са ми навъртяли 500 000 та да се чудя от къде да започна ремонта по колата си :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Няма какво да напиша по темата повече, той "търсещият" го е написал преди мен.

Само кажи моля те колега, къде точно си завършил и къде ги преподават тези неща които си написал?

И не мога да се сдържа просто. Конструктивно даден ДВГ е събран на Х хлабини и е мислен да работи с XwXX масло, в момента в който допуските се прескочат, мотора се прави, а не се минава на по "дебело" масло. И това последното далеч не е измислено от такива като мен.

Късмет на автора на темата и лично му се извинявам че така я омазах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ако мотора ми е чист какво ще мие тва масло :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Нагара и окисите от горивото основно  :zen:

Предполагам, че ти е риторичен въпроса, така и така омазахме темата на колегата. Ама сега като се замисля, то се разискваха достатъчно неща от които "jorkata dinev" може да си извади заключения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора свети, но като точа маслото не мога да кажа че си е чисто, не е и катран черно, на щеката не седи черно седи си леко кехлебарено. Източеното масло има тъмен цвят като шипков мармалад :) Иначе на ланчата мотора ми беше ужасно, ама ужасно мръсен, след две смени с кастрол трябва да ви кажа че кастрола бая си е отмил от мръсотията, щото мотора сега вътре е бая по чистичък :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ми той за това ти свети мотора бе, щот маслото (консуматива) си е свършило една от функциите :yes:

така и трябва да бъде

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора свети, но като точа маслото не мога да кажа че си е чисто, не е и катран черно, на щеката не седи черно седи си леко кехлебарено. Източеното масло има тъмен цвят като шипков мармалад :) Иначе на ланчата мотора ми беше ужасно, ама ужасно мръсен, след две смени с кастрол трябва да ви кажа че кастрола бая си е отмил от мръсотията, щото мотора сега вътре е бая по чистичък :)

Успокои ме :D Начи след 2 смени и моя ще е чист :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кастрола гарантирам, но ти не знам с кво си. На племеницата сивика мотора вътре беше с бая жълт цвят, след две смени сега е доста по изсветлял. Иначе още по миещ ефект има пълната синтетика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от многото свойства на хубавото масло е да задържа в себе си  - а не да се отлагат, всички мизерии, които се образуват в мотора - нагари, окиси, кондензи и друго, каквото се сетите...

Нивото на щеката може да е едно и също, но с течение на времето и километрите, съотношението масло - мизерии се измества към второто.

Затова постепенно тази смес губи свойства - една от причините и накрая се сменя, въпреки, че " Двигателя не е боклуджийско кошче и в него няма боклуци още повече двигателя няма сифон през които да изтичат мърсотиите. "

 

Аз имам пробка, за вашите не знам - без " сифон " какво ще правите...  :lol:

 

п.п. Винаги остава едно масло - около 10 % грубо по системата,  което не може да се източи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е с кастрол от общите поръчки съм.Вътре съм ти обяснил какво е положението,дано се пооправи :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа забравил съм, за 20 -тина х.км, ще видиш сам разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" Никой производител не препоръчва да сменяш масло на 5 или 6 к., защото ДВГ няма да е финансово изгоден. Целта на ДВГ маслото не е да измива боклуците в двитагеля. Двигателя не е боклуджийско кошче и в него няма боклуци още повече двигателя няма сифон през които да изтичат мърсотиите.  :). Единствената цел на маслото е да смазва системите и възлите в ДВГ и да им осигури дълъг живот на работа. Що се касае това дали маслото е бистро или тъмно, това не влияе на неговото качество. "

 

Колега, не знам какъв инжинерин си, ама това в кавичките, написано от теб ми стига... Не знам какви учебници сте чели в университета, но ако наистина вярваш в това - а то явно е така, щом го пишеш,... работата е сериозна...  :punk: 

 

п.п. Нищо лично, но живота и опита е най - големия учител...

Здрасти колега!Първо искам да ти кажа, че не се сърдя за реакцията ти. Тя напълно отговаря на човек които е завършил някои технически техникум и никога не се е интересувал от предназначението и свойствата на двигателното масло. Не виждам нещо невярно в моя пост поради което трябва да си скъсам дипломата и не мисля че е нужно да го доказвам, защото има достатъчно доказателства в подкрепа на казаното от мен, но само ще ти уточня с молба да не пишем повече, че стареенето на маслото /или така нареченото негово износване/ е в резултат от химически промени, които се дължат вследствие на високите температури при работа на двигателя, попадането на гориво и вода в маслото, смесването на маслото с отработените газове, сажди, серни съединения както съм обяснил по темата и това се учи в първите два семестъра в дисциплината "Двигатели с вътрешно горене І-ва част", защото има още 4-ри части на ДВГ, а не както ти си написал  - "да се отлагат, всички мизерии, които се образуват в мотора - нагари, окиси, кондензи и друго, каквото се сетите..." защото аз се сещам например още за ръжда, въздух, газове, течности и др. мизерии :). Освен това маслото не задържа всичко описано от теб, защото тогава ще стане много "дебело" :) и няма нужда да бъде сменявано, а единственото правилно което си посочил е, че маслото губи свойствата си. И накрая искрено се радвам, че имаш прообка за източване на "всичкии мизерии" :), защото ние които сме без "сифон", си източваме маслото през щеката за проверка на нивото на масло в картела на двигателя, след което правим промивка на ДВГ със съответното масло и след тази промивка остава между 1 и 2 % масло :). Искрено се надявам, че бях полезен, а на колегите които карат със скъпи масла, за да са им чисти двигатерите им пожелавам успех и редовна смяна за още по чист двигател.:).       

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали да плача или да се смея...

Че си полезен - полезен си.

Показа на колегите, какво значи правопис - имаш колкото се сетиш грешки, от всякакъв характер. Това първо.

Второ - човек може да има и основно образование, по - важно е какво има между ушите.

Трето - много се радвам, че не виждаш нищо невярно в поста си. Това е като вица да си умрял, нали знаеш...

Четвърто - евала ти правя, че си точиш маслото през щеката - това само факирите го могат..., после една промивчица и си екстра. 

 

п.п. Само не разбрах, ... що блокира т'ва пусто Рено, щом си такъФ спец... А наздраве, колега...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

......Четвърто - евала ти правя, че си точиш маслото през щеката - това само факирите го могат..., после една промивчица и си екстра....

 

Не искам да взимам страна в спора ви /всеки си разбира нещата така както му харесва и знае/, но за това горе за "факирите" малко не съм съгласен, защото след източването на маслото от пробката, в картера остава още масло и с машината за източване през тръбата  за проверка на нивото на маслото , се изсмукват още от 200 до 500 грама /зависи от релефа на картера/.

Ако не си пробвал - пробвай и ще се убедиш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "магистър-инжинер", по двигателите с вътрешно горене. Виждам, че сте компетентен, та ми се иска, да ви задам няколко въпроса, ако не ви притеснявам.Вие наистина ли вярвате в това:" при какъв въртящ момент ще се експлоатира ДВГ или казано по простичко какви ще бъдат оборотите"?Защото последния път, като проверих, въртящият момент нямаше нищо общо с оборотите. Или "по-простичко казано", въртящият момент е = на сила(тази с която мотовилката натиска) по рамо(рамото на к.вал) - няма обороти. Или в мерни единици сила(N) по рамо(m) - Nm. Ако се чудиш къде го пише, провери страница N1 на "Двигатели с вътрешно горене І-ва част".

 

После - "Никой производител не препоръчва да сменяш масло на 5 или 6 к., защото ДВГ няма да е финансово изгоден" - извинете, че няма да се съглася, но няма менюъл, който да се интересува от това, колко пари си налял за поддръжка - всичко което се препоръчва, в менюъла е с една цел - мотора да работи безотказно, без значение колко $ струва."Целта на ДВГ маслото не е да измива боклуците в двитагеля. Единствената цел на маслото е да смазва системите и възлите в ДВГ" - Не знам защо, но явно съм останал с много погрешно впечатление. Аз все съм си мислел, че освен за смазване, маслото служи и за локално охлаждане, отмиване на налепи/нагари/лакови отлагания/метални частици и за киселинна неутрализация(серни съединения(от горивото) + вода = на?)"Има ли смисъл да продължавам? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам що говорите за едно и също нещо пък не може да се разберете :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста се избяга от темата на темата, но и това е присъщо на регионалния манталитет, като споренето с еднакви доводи и както е казал поетът - "Съдбъ, брътчед. Съдбъ!".

Та, по темата на темата, която е със същия характер, като на "Кой предложи Пеевски?" - лаф да става, докато някой си продава скапаните полусинтетики от миналия век и пуска партенки за стари мотори, и тънки масла! Безценно, но за всичко друго има поне 5/30 или 5/40. Все пак, годината е 2014!

 

П.П. Вече има доксан-докуз теми "10/40 или 5/30-40?". Както и работеща търсачка!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какво основание твърдите, че говорим за едно и също? Човекът с дипломата заявява, че обороти и въртящ момент са едно и също нещо. Заявява, че маслото е с една единствена функция - да маже.  Четете малко, моля ви!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата на jorkata отиде малко настрани, за което му се извинявам от името на всички. 

 

Колега, ... 15 му са мнооожко на това масло - ти сам си го констатирал.

Нормално е около 10 да му пуснеш кранчето на двигателя и да го смениш. Зависи и от режима на каране.

Може да пробваш и друго масло - всеки сам си решава. 

 

Emich, с това за " факирите " исках да кажа - колко хора си точат маслото през щеката...

А колко си промиват двигателите...

Нека вдигнат ръка - така си и мислех... 

 

Някой може и да си го разглобява мотора, да си го чисти до основа, да го сглобява и тогава да налива новото масло - въпроса е, ... докъде това е изгодно икономически и дали е оправдано.

 

Не мисля...  :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбрах че на това масло му идват много 15 хил. км... Смених го с Mobil Super 2000, просто за проба. Един колега от форума го похвали, маслара също и реших да го пробвам. Като съм малко по-добре финансово ще се възползвам от предложението на assfull.

Не посмях да сложа 5w40, защото колата не е на 50хил. а е на 220 хил. и мисля, че може да го подхарчва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предната ми кола имаше уред за налягане на маслото. Елфа се скапваше при пробег под 6000км., Тотала издържаше около 8000км, а Мотула го сменях на около 12000км и не е мръднал. Така че нямам добри впечатления от Елф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До автора на темата...

Направо настръхнах - масло Elf.....само ако знаеш от какво го правят и къде го правят лошо ще ти стане ....Тотала е същата Румънска боза ...

Не проумявам как може да си налеете масло за 40 лв и то на магазина и да очаквате то да е качествено ? Тоя Елф сигурно е максимум 2-ра група...Щото Eneos Sustina което е истинско е 3+ група и е истинско качествено.

 

Изведнъж изчезва маслото ако колата се кара редовно градско и след време като я изпънеш София - Бургас отива на минимум щото горивото което се е събирало в маслото не е могло да се изпарява в градски условия....

Затова ако се кара само градско и колата не загрява нормално маслото се сменя на 5-6 к. максимум.

Нищо ти няма на колата но защо караш с ...w40 ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да те питам колега , от личен опит ли го казваш ? :) Ела до работа и го обясни на един от шофьорите който кара и такси с пробег по 15 000 на месец с Елф ( колата работи на 2 смени ).Смисъл то има и Мотул за 40 лева и Кастрол за 45 и тн..Съгласен съм , че тези масла не са най-доброто което можеш да сложиш но в никакъв случай не са и "боза".

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит - имам приятел доставчик на едро на Елф и Тотал. Офицялен доставчик  Не ти говоря от знайни и незнайни магазини...

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...