Jump to content
catch83

Honda Jazz -Проблем с двигателя и смяна на масло

Recommended Posts

Здравейте, имам Хонда Джаз 2003, 1.2  от 6 месеца. Преди да я закупя поисках да ми сменят маслото-колата беше на 101 000 км. Сега колата е на 110 000 . Днес усетих леко потракване в лявата част на двигателя. Въпросът ми е възможно ли е да е от това че още не съм сменил маслото. Карам с 10w40. Редовно го следя. Цветът не е мн тъмен и количеството не се е променило до сега. Не харчи масло. Кога препоръчвате да сменя маслото и с какво? В момента колата ми трябва ежедневно поне още два месеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш ядове колега.Принципно интервала ти е 10 000 км или 1 година,но един два месеца или пък 1000,2000 км, не ти е проблем няма да навредиш с нищо на колата.Марката на маслото нека бъде доказана някоя която няма ментета на пазара примерно слагаш Motul или Yacoo  /5W40/  и летиш... :plane: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много. Ще потърся 5w40 . Живея в Германия и се надявам тук да няма много ментета. Понеже не разбирам много от автомобили и автомобилни масла, ще потърся същите марки които ми препорчваш. До сега съм много доволен от Хондата. Само забелязвам че когато карам на по трета скорост например с около 3 000 оборота и държа педала на гаста в едно и също състояние понякога все едно се включва нещо и намаля скороста и оборотите. Възможно е да е някаква система , не зная. При всички положения не съм карал кола която да ми харчи 5 литра на сто в извънградски условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моята е 2005 /същия двигател/ и съм стигал до 4.73 на дълго с трима на борда и то с БГ бензин ;) Така че имаш още възможности. Количката си е супер. Карам я вече само с Мотул Х Клийн 8100  - 5в40. Щом не ти гори масло, махай това 10в40. Учудвам се защо на 3-та с 3000 оборота ?!?! Това отдавна си е за 5-та. Това двигателче иска галене и се отплаща страхотно в разхода. Почти съм се разубедил да я газифицирам /предните ми коли бяха все на газ/.

Успех и много безаварийни !

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 усетих леко потракване в лявата част на двигателя.

 

все едно се включва нещо и намаля скороста и оборотите. Възможно е да е някаква система , не зная.

 

Климатикът.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моята е 2005 /същия двигател/ и съм стигал до 4.73 на дълго с трима на борда и то с БГ бензин ;) Така че имаш още възможности. Количката си е супер. Карам я вече само с Мотул Х Клийн 8100  - 5в40. Щом не ти гори масло, махай това 10в40. Учудвам се защо на 3-та с 3000 оборота ?!?! Това отдавна си е за 5-та. Това двигателче иска галене и се отплаща страхотно в разхода. Почти съм се разубедил да я газифицирам /предните ми коли бяха все на газ/.

Успех и много безаварийни !

Здр. Аз не я карам постоянно на трета с 3000 оборота, но разбира се понякога движението е динамично и се налага. Благодаря ти за мнението и поздравления за разхода който си постигнал. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 усетих леко потракване в лявата част на двигателя.

 

все едно се включва нещо и намаля скороста и оборотите. Възможно е да е някаква система , не зная.

 

Климатикът.

 

 Да имал съм кола с климатик и мога да кажа че все едно пускам климатика. Моята обаче е без климатик но се получава същия ефект 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таман щях  да кажа къв климатик в германия :) Колата с жило ли е за газта или с електронна клапа? щото ако е елкетрона  от нея може да е белята, или от потенциометъра на самия педал. Но това вече се доказва с диагностика.  Това само на трета ли се случва я пробваи на втора, ако и там го има ще е по осезателно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега съм го забелязал само на трета, обаче не е всеки ден, а карам колата ежеднедно 100 км на ден средно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Може ли да ми кажете колко масло събира jazz 1.4 2002г и дали 5w30 е подходящо масло за двигателя. В момента съм в Англия и такова ми препоръчват в сервиза. Колата я купих сервизирана , но вече е за смяна на масло, а това е първата ми хонда в живота и нямам никаква идея. Благодаря предварително. Много доволен от колата до сега- да не чуе дявол

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 литра, аз лично слагам 5w40 на Repsol

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, маслото е сменено. Колата работи като часовник

Повозих приятел с нея и много я хареса. Каза че му се струва , че 

скоросната кутия вие. Аз пробвах други две преди моята и звучеха по абсолютно 

същия начин. На зет ми хондата има същият звуи от скоростите , но кутията е перфектна. От него знам, че хондите си имат малко по-специфичен звук на скоростите.  Аз за всеки случай ще и погледна скоростите с колко масло са. То каква спецификация

е, колко масло ми трябва , за пъна смяна. Или само се долива? Има ли интервал за джаз при, който се сменя 

маслона изцяло. Боже нищо не знам за тия хонди. Винаги съм карал аудита и им знам

и кътните зъби, а тук с моето хонде все едно съм на 15г и никога не съм се докосвал до автомобил. Да не ви обеснявам в Англия колко

е трудно да правиш всичко сам, щото като идеш в сервиз, освен, че повечето са некадърни

те и дерат жив. Повечето пъти се опитват и нещо работещо да изкарат повредено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей На ръчна скоростна кутия слагаш единствено и само Honda MTF.Продава се на тубички по 1 литър.Принципно всички Хонди карат с Хонда МТФ в скоростите /без автоматика/.

А какво масло и  наля в двигателя колега?

 

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За скоростите на Jazz-а ти трябват 2 литра MTF3, сменя се на 60 000 км, продава се в тубички по 1л., на мен ми излезе 70лв. със смяната. Ако не знаеш преди теб кой какво и кога е правил по колата, смяната е задължителна, за да си спокоен на пътя!

Редактирано от vanax

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове започвам едно писмо от хонда дилър за трети път щото ми забива операта, но за общото благо ще пробвам пак през гугъл хром. Ако модераторите сметнат, че това е важно може да се свържат с мен на имейл и да им пратя снимка на писмото. Passenger Side Airbag May Fail to Deploy CorrectlyAs part of continuous quality monitoring activities, we have become aware that a safety defect may exist in 2001,2002, and 2003 year honda accord, accord tourer, civic,stream, jazz and cr-v vehicles.Due to a manufacturing process error, in some vehicles, the passengers' airbag inflator could produce excessive internal pressure if the airbag deploys in an impact. The increased internal pressure may cause the inflator to ruptore and fragments could pass into the passenger compartment, possibly causing injury to the vehicle occupants.To rectify this potential problem the repair method will be to replace the airbag inflator. We understand from our record that you are the current registered keeper of a vehicle with chassis number detailed above. If this is the case we would ask you to contact the Aftersales Department of your preferred authorised Honda Dealer today to arrange an appointment to have your vehicle inspected. The inspection should not take longer than 1 hour, however this will be subject to dealer scheduling so please allow sufficient time when booking in your vehicle.Of course the inspection and any related work will be free of charge.Останалото от писмото е къде да намеря дилър близо до мен и телефон за контакти на национално ниво. Надявам се да съм бил полезен. Ако някой от членовете на клуба има контакти с дилърите в България нека осъществи контакт с тях и попита за такава акция на местно ниво. Ако някой сметне това за важно нека го изведе като отделна тема, с цел привличане на вниманието на други водачи от посочените автомобили. Още веднъж мога да снимам писмото и да го пратя на имейл с жел достоверност като ще си скрия само номера на колата и пощенския код за всеки случай (надявам се ме разбирате, но имам некви съображения за сигурност)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото з маслото за скоростите. Маслото, което сипах на двигателчето е Granville Hapalube 5w30. Двигателя замърка. Преди имаше едно жубене, което отдавах на веригата, но явно е било клапан. Сега това го няма. Имам още впечатления да пиша за колата, но ще бъде по-натам, че утре ставам в 5ч за работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А скоростите елсно ли се сменят ? Защото аз след като смених маслото мога да си ги бутам с 1 пръстче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло за скорости
Motul MOTYLGEAR SAE 10W-40 Gearbox Oil Lubricant 

Колеги това масло става ли за скорости,тук от форума го предлага  един колега от Англия се внася,виждам , че обозначенията по горе в темата са други, затова се интересувам, мисля да го сменям и аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само Honda MTF доказано е че другите не са същите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой знае ли във Велико Търново къде може да се купи масло за скорости.MTF3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda MTF предполагам в представителството ви във Велико Търново трябва да има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda MTF предполагам в представителството ви във Велико Търново трябва да има.

Колега,за съжаление нямаме представителство на хонда в Търново,явно ще трябва да го поръчвам през интернет.Имаме два магазина ,които предлагат авточасти за корейски и японски автомобили,мешана работа .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влез в сайта на Бултрако, обади се по телефона и си поръчай 2литра, не мисля, че ще ти откажат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да му откажат да не би да му правят някаква услуга на човека.Бултрако изпращат по куриер нямаш ядове пиши им на пощата или им звънни.

Има и други онлайн магазини където го имат намери по добрата цена и от там става да поръчаш това е ,че в всички случай ще ти се оскъпи с 5,6 лв за доставка,но какво да се прави Хонда екзотичен автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета. Имам малко свободно време и реших да драсна няколко реда. Тъй като последният ми въпрос беше за скоростите ще кажа, че се включват много лесно. Ще поръчам скоро масло и ще го сменя. Някой сменял ли е сам, може ли да обясни има ли пробка за източване и къде е тя или трябва сонда за източване на старото? На трудно достъпно място ли е, трябва ли канал или може и с крик да се справим, какъв инструмент/и ни е необходим за операцията? Сега малко за моята кола. Колата е много хубава. На мен ми харесва много. Има си своите забележки, но за мен това не бе най-важното при избора. Колата я взех от частно лице, на 129 000 мили. С климатик, ел стъкла х 4, ел люк, ел огледала, подгрев на огледалата, ел регулиране на фаровете. Май това са и екстрите. Още при взимането видях водата в багажника, който е често срещан проблем при модела. Проблема го реших със силикон. Подигнах лайсните на покрива, почистих и намазах. Друт "проблем", който имах беше с матирали фарове. Тях си полирах и сега светят смайващо силно. Аз нося очила и ако са ми слаби фаровете не мога да карам продължително време защото започва да ме боли глава. Смених и предни накладки, не защото бяха свършили, а защото свиреха. По колата друго не е правено за 10 000 км, които и навъртях без да осетя. Дано и за напред да е така. Мисля да се прибирам до България с нея декември. Там ще и сменям свещите(8) , които ще си купя от тук. Мисля да и взимам рейки за покрива и да слагам кутия. За разхода няма какво да кажа. Повече от 6 не съм засичал. Зареждам всеки месец пълно/пълно. Колата когато ми трябва да върви се сръчква и ако трябва и втора се връща щото втора е доста дълга и колата дърпа доста добре на обороти. Обаче не съм засичал и по-нисък разход от 5.2л. Може би защото не съм и ходил на дълги преходи с нея. Това са разходи с ограниченията, т.е. ако ограничението е 50/60 или 95 се кара с него. Ни повече ни по-малко. Тук глобите за лоши. За багажното пространство няма какво да обеснявам. Побира седмично пазаруване за четири човека и остава място, а със свалени задни седалки превъзхожда доста комбита на пазара. Единственото нещо, което не ми допада е резервната ми гума, която е така наречената патерица. Лека вечер и продължавайте да споделяте впечатления от колата. Разбира се проблеми и техните решения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, пак съм аз. Ми понеже четох, че се препоръчва смяна на ангренажната верига на 200 000km , някой сменял ли е и ако да колко струва. Или дори да не сте има ли информация колко струва ангренажния комплект, но качествен, ако не оригинален. Имам приятел с голф 4 с V5 2.3 мотор и веригата за него е 75лв, а бананите за обтягане бяха още по-смешни пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, препоръчва се, но не е задължително! Доколкото съм запознат експлоатационният й период , даден от Хонда е 500 000км, ако през това време се разхлаби я натягаш и продължаваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taка и така се заговори за масла ...Колко литра спирачна течност побира системата?Тоя Хайнес дето го имам, нищо не са написали по тоя въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И разванение за скоростите и маслото, ако някой е сменял сам. Ако може

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

днес на таблото ми сетна MIL лампа и излезе грешка Cilynder 2 misfire,а свещите бяха добре.Направи ми впечатление ,че колата вървеше по-трудно и шумно на извънградско.Къде може да проблема ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как опередели че свещите са добре, пробва ли дали дават искра. Размени ги с тези на друг цилиндър и виж дали ще имаш записана грешка на другия цилиндър, ако грешката пак е на същия цилиндър, правиш същата процедура и с бобините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Смених си маслото на скоростите. САМ. Няма нищо трудно и невъзможно. Единствено подходящ инстумент- два четвърта, две прави отверки и крик. За достъп до скоростната кутия навийте волана на ляво. Повдигнете колата с крика и откачете пластмасовата кора под мотора. Тя се държи на пластмасови копчета. За тях ви трябват правите отверки. Аз я откачих само от лявата страна и едно в средата. Мушкате се до лявата гума и пробката за източване се пада доло в дясно. Тя е малък четвърт, но не знам къв размер. Използвах един от комплекта с гидорето. Слагате подходящ съд под кутията, но така, че да хване и малко от носача защото като отвиете струята полива носача и става мазало докато поместите съда. След иато отвиете и потече излизате и пускате от крика. Колата трябва да е нивелирана за да изтече напълно старото масло. За около минута всичко приключи. Затягате и е ред за наливане. Пробката за наливане се пада отгоре, но малко в ляво. Според мен си е в средата на кутията. За нея ви трябва голям четвърт. Моят е от същото гидоре, но за по-големите камъчета. Вдигате колата пак с крика. Колкото повече толкова по-добре. Дупката е голяма, но на около един сантиметър по-навътре има стеснение. Аз имах приготвен маркуч с фунийка накрая, предназначен за тези цели, но се оказа твърде голямо Ф-и. Хубавото беше, че всяко от шишетата си имаше вградено маркуче за наливане на самата капачка. Издърпах маркучетата и ги вкарах колкото можах по навътре от стеснението и започнах да наливам. Стисках и после отпусках. И така с двете шишета. След това стегнах прибката и пуснах колата от крика. Пуших една цигара и огледах пробката за източване и нямаше следи от теч. Вдигнах колата пак и си закачих кората. Свалих я пак и си превключих скоростите няколко пъти на място. После направих няколко осморки бавно на първа и после изредих предавките с по-голяма скорост. Скоростите се включват по същия начин- лесно. Начинанието отнема не повече от 45 минути. Обаче откак ми казаха, че имам виене не ми дава мира тая скоростна кутия. Ще се прибирам в България декември живот и здраве и ще я закарам да я чуят. Ще съм си там 10-тина дни и ако ми потвърдят шум ще се отваря за лагери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как опередели че свещите са добре, пробва ли дали дават искра. Размени ги с тези на друг цилиндър и виж дали ще имаш записана грешка на другия цилиндър, ако грешката пак е на същия цилиндър, правиш същата процедура и с бобините.

Точно това направихме и после не показа никаква грешка.Въпроса е дали някой се е сблъсквал с подобен проблем :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.07.2014 г. at 0:55, catch83 написа:

Здравейте, имам Хонда Джаз 2003, 1.2  от 6 месеца. Преди да я закупя поисках да ми сменят маслото-колата беше на 101 000 км. Сега колата е на 110 000 . Днес усетих леко потракване в лявата част на двигателя. Въпросът ми е възможно ли е да е от това че още не съм сменил маслото. Карам с 10w40. Редовно го следя. Цветът не е мн тъмен и количеството не се е променило до сега. Не харчи масло. Кога препоръчвате да сменя маслото и с какво? В момента колата ми трябва ежедневно поне още два месеца.

Моята е чисто  нова Джаз 1,2 и я карам с YACCO LUBE F 5W-30. Махай ги тия лайняни масла. Сменяш на 10000 км. Имат сервиз в Пловдив и дистрибутори на няколко места

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха, автора наѝ-вероятно е сменил колата вече! Да не би вие да сте дистрибутор на въпросното масо?

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги препоръчайте добър майстор за основен ремонт на honda jazz . За регион Пловдив щото много самозванци се нароиха

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти изпратя на лични номерата на двата сервиза, които работят само с Хонда 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега vespa! Ще съм ти благодарен 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...