Jump to content
paRADOx

Парадоксален въпрос

Recommended Posts

В тая ситуация по- наглия има предимство на практика. На теория локалното е под главния път. Идеята не му е да режеш от там колоните, а да влизаш в него, защото трябва да стигнеш до адрес там или пряка, а по булеварда се източва трафика. Това кръстовище е малко по- ъпсурдно от пл. "Руски паметник" . Голяма неразбория е, но по подразбиране тоя в локалното трябва да изчака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Малко офтопик

 

Хахахаха. Емо, тъкмо щех да те помоля да обърнеш и да ми кажеш от коя година е правилника, който четеш, защото това, което си написал е отменено (ДВ, бр. 22 от 1996 г.) Публикувано изображение и видях, че си се поправил сам. А аз чета ли чета за някакви велосипедисти и звукови сигнали и се чудя - бе аз ли не мога да се оправя със закона, числата ли съм спрял да познавам Публикувано изображение и правилника препрочетох заради теб и закона Публикувано изображение/>. И за да отговоря на въпроса ти: да, сигурен съм, че не съм си купил книжката, и да препрочитам всяка година Закона за движение по пътищата, за да съм в крак с времето все пак Публикувано изображение/>Публикувано изображение/>. И имам още едно правило, което сам съм си написал: по добре да запазя живота, задравето и водената от мен машина, отколкото да докажа на някой, че познавам закона по-добре от него, за това ежедневно правя изключения от ЗДП, прилагайки го на пъдя Публикувано изображение.

 

Сега след като се разбрахме, че няма да си дърпаме ушите, да дойда за по една бира все пак Публикувано изображение и да приключим спора смеейки се заедно Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахаха. Емо,........... и правилника препрочетох заради теб и закона Публикувано изображение........-БРАВО има полза , ама и аз си сверих часовника за някои неща...... да, сигурен съм, че не съм си купил книжката, и да препрочитам всяка година Закона за движение по пътищата, за да съм в крак с времето все пак Публикувано изображениеПубликувано изображение.........-не съм имал предвид конкретно теб, а по принцип ......... И имам още едно правило, което сам съм си написал: по добре да запазя живота, задравето и водената от мен машина, отколкото да докажа на някой, че познавам закона по-добре от него, за това ежедневно правя изключения от ЗДП, прилагайки го на пъТя Публикувано изображение. .......-Много хубаво правило и добре , че го правиш, аз също постоянно правя по 4-5 изключения на ден, защото..........

 

Сега след като се разбрахме, че няма да си дърпаме ушите, да дойда за по една бира все пак Публикувано изображение и да приключим спора смеейки се заедно Публикувано изображение.......- то дърпането на ушите е за друго, не си ме разбрал........

 

Да, бедата е, че има много недомислици в закона и безброй тъпи неща, които имат двойствено тълкуване, постоянните промени /които според мен, всеки път са по-лоши /, да не говорим за пътищата, светофарите, знаците, маркировките и ..........но по-голямата беда е , липсата на Култура в движението по пътя, при 90% от водачите на МПС , а и на пешеходците!

п.п. Еми хайде де, минете на по бира , ще се радвам,Публикувано изображение че откакто застудя- никакви ви нямаПубликувано изображение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, днес направих тези снимкиpost-5626-0-07098900-1391443676.jpgpost-5626-0-12392900-1391443683.jpgВижда се ясно, че на въпросното кръстовище, за което е писал колегата, светофарът в локалното свети червено, докато този на основния булевард е зелен.Не така стоят нещата обаче, на следващото кръстовище по посока към Красно село, както е видно от втората снимка.Точно там за мен има конфликт, кой каквото и да ми разправя за правила. Ако трябва този, който идва от булеварда да изчаква тези от локалното, както писах и по-горе, има риск да се задръсти главния булевард, както и се налага да се спира на продължението през кръстовището на велосипедната алея, по която се движат и жени с колички с бебета.Тъй че тези от Нова телевизия да не ми обясняват, че не знаем правилата, а да сезират когото трябва за да се оправи този абсурд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да се задръсти минаването по централното платно на Борис. Лентите са две. Освен ако пропуснете пристрояването.Друг е въпроса, че в пиков час се налага изчакване - за колите в локала или пешеходци. На това кръстовище левия завой от Борис не е разрешен. Имам питане. Ако идвате от Мъглен, позволен ли е ляв завой по Борис?Ако не е, добавяне на допълнителен цикъл при два близки светофари, в пиков час още повече ще задръсти.Мисля, че на Борис не е позволена маневра преминаване от централно в успоредно локално платно в кръстовище.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че на Борис не е позволена маневра преминаване от централно в успоредно локално платно в кръстовище.

Тук явно е имало намеса на модератор. Както и да е, днес мислих пак по въпроса, и мога да кажа следното - дори да е забранено преминаването от централния булевард в локалното, то десния завой е напълно разрешен и законен. Ситуацията е пак същата - и на локалното и на централния булевард свети зелено, и завиващия надясно трябва или да премине, като бъде изчакан от идващите по локалното, или да пропусне идващите от локалното. Кое обаче от двете е правилното?Ако приемем, че са две независими кръстовища, просто много близо разположени едно до друго, то тогава би следвало да има секция на светофара, както и знаци, показващи предимството за тези, които вече са направили десния завой. Но такива няма. Последния видим знак и за двамата е "път с предимство пред всички останали пътища".Излиза, че на две коли, които имат пресичане на траекториите им се дава едновременно път от светофара, което си е конфликт и потенциална причина за произшествие.Един ще каже, че е естествено тези в локалното да нямат предимство, друг ще каже, че са път с предимство и имат зелена светлина от светофара. И ще действат по съответния начин.И да, в Младост стават кошмарни задръствания, но там не се сещам за такива конфликтни кръстовища. Може да има, но аз не ги знам или не се сещам за тях. И задръстванията в Младост няма как да са оправдание за причиняване на задръствания и по други булеварди, в други части на града.Тук някой спомена за сезиране на компетентните органи, за съобщаване на майор Костов, и други подобни. Някой направи ли нещо? Съобщено ли е? Редактирано от мишо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос -ако са две много близки кръстовища на какъв адрес се води локалното ?Май-на друг адрес няма толкова близки кръстовища .Ако имаше една стара снимка на кръстовището щяхте да разберете .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Младост стават уникални задръствания, защото хората се бутат по остатъка от Ал. Малинов. Хубав булевард беше, мир на праха му. Светофарите пречеха, но сега е истински ад. Както и да е. Като направят 2050г метрото ще се поотпуши малко. Та за Борис- сезирайте направо със снимки общината. Има ефект. При нас, в Перник, изкопаха между блоковете да запълнят дупките и не си изгребаха боклуците. Изчаках ги 10тина дни и пуснах едно писмо. Отговорено ми бе в началото на следващия работен ден, че са взети мерки и до края му няма да ги има- така и стана. Няма просто как да знаят общинарите за всяка недосмислица. Казвайте им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако някой има време и възможност, нека сезира регионалните служби, кмета, общината или там който трябва.Това локално платно на бул. Цар Борис III не е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако някой има време и възможност, ...

От началото на темата - 5 дни, от които 3 работни, 4 страници, и 50 поста ... ... на това аз му викам "Време и възможност" ;) Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Тази тема определено развълнува шофьорите в София. :DПисах мейл до bTV, но не вярвам да го отразят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допреди няколко месеца на кръстовището на "Мъглен" и "Борис III", за движещите се в "локалното" в южна посока имаше знак "Пропусни движещите се по път с предимство". Отскоро този знак е заменен със знак "Път с предимство" (линк). Такъв има поставен и на двупосочния "главен" път.

 

Знакът "Път с предимство" на "главния" двупосочен път (платното на "Борис III") би трябвало важи за и да спира идващите откъм Софийски герой или правещите ляв завой към "Мъглен", идващи от юг по "Борис III", когато светофарите не работят. Но няма как да важи за движещите се в "локалното" платно на "Борис III", защото съгласно поставените знаци, те също се движат по път с предимство. Няма как знакът за път с предимство да отменя действието на знак за път с предимство, стоящ след него. По-скоро е обратното. Следвателно превещите десен завой от двупосочния път на "Борис III" към "Мъглен" или към "локалното" следва да спрат и да пропуснат движещите се направо по своя път с предимство автомобили от "локалното" платно.            

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям "stan_li" ! И според мен, тези от Борис, които правят десен завой, трябва да пропуснат пешеходците, велосипедистите, локалното и чак тогава да завият - то на практика и така се получава. Това че имат път с предимство е за случая, когато имат предимство спрямо идващите от Мъглен, ако не работи светофара. То затова и са сложили и път с предимство и на локалното - то отново е за предимство пред тези от Мъглен. В останалите случаи си важи правилото на предимство на дясностоящия - в случая локалното. Убеден съм, че ако се тряснат две МПС-та от КАТ именно това ще кажат. Но там при тази маневра с десния завой се кара бавно, защото винаги съществува опасност да не ти връхлети някой велосипедист на скорост.

Редактирано от vazmuten
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук се прилага:

ПРАВИЛНИК 
за прилагане на Закона за движението по пътищата 
(Обн., ДВ, бр. 9 от 1974 г.; изм., бр. 73 от 1976 г.; изм. и доп., бр. 26 от 1982 г.; доп., бр. 40 от 1986 г.; изм., бр. 73 от 1987 г., бр. 68 от 1988 г. и бр. 71 от 1991 г.) 
(Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г.)

 

...

 

Глава четвърта 
ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ

Раздел I 
РЕГУЛИРАНО КРЪСТОВИЩЕ

...

 

Чл. 80. (1) На кръстовище на път с три или повече платна нерелсовите пътни превозни средства, които се движат в средното двупосочно платно, имат предимство пред движещите се по еднопосочните платна.
(2) Правилото на предходната алинея важи и за нерегулирани кръстовища.
Редактирано от vladoniki

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде я издири тая тема, колега?

Специално за нея ли се регистрира? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде я издири тая тема, колега?

Специално за нея ли се регистрира? :)

 

Да, всеки ден минавам през въпросното кръстовище и се сблъскам с невежеството на доста шофьори. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, одобрявам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е доста странна ситуация, досега не ми беше правило впечатление, че свети зелено едновременно на главния път и на локалното. Излиза, че имам знак, че съм с предимство, свети ми зелено, но трябва да пропусна другите. Благодаря на колегата, който вдигна темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Къде я издири тая тема, колега?

Специално за нея ли се регистрира? :)

 

Да, всеки ден минавам през въпросното кръстовище и се сблъскам с невежеството на доста шофьори. :)

 

 

Колега, направи ли си труда да прочетеш цялата тема, за да разбереш къде бъркаш ?

И аз така като теб смятах и не бях отчел някои промени но ги разбрах.

 

п.п. Ако те мързи да четеш, прочети пост # 31 и може да ти се изяснят нещата, преди да е станало късно.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

Къде я издири тая тема, колега?

Специално за нея ли се регистрира? :)

Да, всеки ден минавам през въпросното кръстовище и се сблъскам с невежеството на доста шофьори. :)

Колега, направи ли си труда да прочетеш цялата тема, за да разбереш къде бъркаш ?

И аз така като теб смятах и не бях отчел някои промени но ги разбрах.

 

п.п. Ако те мързи да четеш, прочети пост # 31 и може да ти се изяснят нещата, преди да е станало късно.

Точно защото я прочетох и видях, че никой не се е базирал на закона, който в случая е меродавен, си позволих да публикувам точно члена от правилника, който касае точно тази ситуация. Предимството е на колата, която се движи по Борис, а колата в локално трябва да изчака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той закона е такъв, ма знаците на тва кръстовище друго казват .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той закона е такъв, ма знаците на тва кръстовище друго казват .

 

Затова пише "Регулирано кръстовище". А алинея 2 допълва, че същото важи и при "нерегулирани кръстовища"

Ситуацията със знаците и светофара са "регулираното" и недвусмислено се прилага в случая. Знаците и светофарите не отменят закона... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, това което ти твърдиш свързано с  чл. 80  съм го написал още в пост # 26 , ама това е от стария закон, затова и аз се бях объркал. 

Разбираш ли, или.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно ли , не определят ли знаците това ,кое регулирано кръстовище (абстрахираме се от светофара)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определят, когато няма светофар. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Тук се прилага:

ПРАВИЛНИК 

за прилагане на Закона за движението по пътищата 

(Обн., ДВ, бр. 9 от 1974 г.; изм., бр. 73 от 1976 г.; изм. и доп., бр. 26 от 1982 г.; доп., бр. 40 от 1986 г.; изм., бр. 73 от 1987 г., бр. 68 от 1988 г. и бр. 71 от 1991 г.) 

(Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г.)

 

...

Колега, преди да коментираш невежеството на другите е добре да се загледаш в себе си. Това което си постнал изрично си пише "Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г". Настоящият правилник е обнародван 1996 и това което споменаваш там го няма! Ето за всеки който смята, че е полезно да познава правилника за движение по пътищата: http://www.lex.bg/laws/ldoc/-13618687

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето отговора на СДВР, за конкретното място в една ФБ група: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=617882875060150&id=119723918209384

Редактирано от joropet

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...