Jump to content
ADH-Honda

За дизеловия двигател на Хонда

Recommended Posts

Всички знаем или поне сме чули, за болежките на N22А1/А2 моторите, как си има слабости след около 200 000км пробег - съединител, верига, неща които като цяло са консумативи.

 

Попаднах на една тема в която човек със Сивик 8 iCTDi е навъртял... 305 000 МИЛИ (около 490 000км) и човека никога не е сменял нито съединител, нито верига !!! Ето я ТЕМАТА в която човека споделя за колата си.

 

ОК, в темата се казва, че колата е карана главно на извънградски пътища на 6-а, предполагам, че човека от толкова път, е типаж който кара плавно, щадящо. Отделно няма смисъл да обсъждаме кога една кола се съсипва (като не се кара, като се кара градско или когато се кара извънградско), това е ясно. Но половин милион километра, с оригиналната верига...

 

Темата на англичанина ме кара да се замисля над два главни въпроса:

 

1 - дали пък няма един вид спекула относно интервала за смяна на ангренажната верига? Т.е. приказва се масово, че трябва да се смени на около 200 хил. км - за собственика на такава кола това е излизане от джобовете, но за хората които ще я сменят тази верига, това е едно... хубаво нещо (печелят пари за смяна на нещо, което може би няма нужда от смяна). Всички по пътеката ще спечелят - производителя на веригата, дистрибутора който я продава, сервиза който е сменява.

Нали тя бе консуматив, която желателно се сменяла на около 200 000км или като се разтрака. Някъде съм срещал тук (може би пост на "Веселия"), че смяната на верига на около 200 000км пробех е мит - разтракването и се дължи на неправилен подбор на двигателно масло, а не, че тя плаче за нова такава. Англичанина в темата си казва, че е карал колата винаги с Кастрол Едж 0W30.

 

2 - какви коптори се вкарват от Австрия, Германия, Италия и т.н. че масово хора закупили си втора ръка Сивик 8, Акорд 7, CRV 2/3, FR-V... с такъв мотор та хората почват да сменяват тези неща (главно за съединителя говоря) ? За какви пробези говорим ? Едва ли е само пробегът, ясно е, че е важно как и къде (в града или на магистрала), но все пак. Или човека с темата от Англия е просто късметлия :)

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно е да се провери в service manual за сервизните интервали специално за веригата а не да се вярва на написаното по форуми :) Някой път естествено има и интересна информация която липсва в книжките.Все пак спазването на вискозитета на маслото и навременната му смяна са все фактори да си запази човек двигателя като това не важи само за Хонда.Не съм чел темата но сигурно англето си е карал колата от 000004км а не като тук да е влязла на минимум 400 000 ( защото хората купуват дизел за да карат ) а на километража да пише 130 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички знаем или поне сме чули, за болежките на N22А1/А2 моторите, как си има слабости след около 200 000км пробег - съединител, верига, неща които като цяло са консумативи....................................

 

Темата и за мен е актуална, защото просто преди 2-3 дни, на мен ми се наложи да сменя съединителПубликувано изображение.

Щеше да е хубаво ,всички да изкарват по 500к, без смяна, като колегата от Англия /прочетох му темата/, обаче не е така и факторите са много /от нова ли я караш ти, навреме, правилно и с правилните консумативи ли я поддържаш, пробега на дълго ли е или градско-натоварено, предишния собственик как се е отнасял с нея, и т.н............/ и най-важното да не е сглобявана в петъкПубликувано изображение.

 

По повод веригата, информацията която имам /от Хонда сервизи и специалисти по Хонда/ е, че при първия двигател /N22А1/ го има проблема и той се появява някъде около 180-200к ,но не се дължи на разтегнатата верига, а на износения успокоител ,който нямал необходимия ход, за да обере луфта от неговото износване. Вече при двигателя /N22А2/ , това било решено и уж нямало проблеми.

Даже в единия сервиз ми казаха, че имат на поддръжка 3бр.Акорд с двигател/ N22А2 - съответно на по 350к , 360к , 380/ и не са им сменявани веригите.

Mkilla е много прав за километражаПубликувано изображение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята верига когато я смених ( за мое успокоение ) ми казаха от юби-ко , че веригата е била добре. Но плъзгачите имали текстолит по който се плъзга веригата и е започнал да се кърти. Последствия : веригата започва да се търка по мястото където няма вече текстолит и започва да се драска по желязо и някой ден може да се закачи или скъса фатално.Мен ме кефи дизела и лятото съм решил ако мога ЦРВ 3 пак дизел. :)Тази тема ме кефи защото доказва , че мотора е надежден което е важно за мен !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, интересно е какво е правилното решение в случая, след като сме си взели коли втора употреба, трябва ли да сменяваш веригата или да си караш и да си свиркаш. Лошото, е че докато си свиркаш може да стане мармалад!!! П.С. Аз не съм сменявал верига, моя мотор е N22A2, и се кръстя с двете ръце да не се наложи скоро, нали и уж било пооправено от предишния N22A1, но както казва колегата Mkilla, то времето за технологичната смята вече отдавна е изтекло след като тука километража показва 130-140 хил. значи е поне на още толкова, пък и като е дошла от Италия...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята верига когато я смених ( за мое успокоение ) ми казаха от юби-ко , че веригата е била добре. Но плъзгачите имали текстолит по който се плъзга веригата и е започнал да се кърти. Последствия : веригата започва да се търка по мястото където няма вече текстолит и започва да се драска по желязо и някой ден може да се закачи или скъса фатално.Мен ме кефи дизела и лятото съм решил ако мога ЦРВ 3 пак дизел. :)/>Тази тема ме кефи защото доказва , че мотора е надежден което е важно за мен !

Лятото като тръгнеш да продаваш акорда да ми се обадиш, ако да не е комби, само да не е с оранжев километраж, тъкмо се издаде че си му сменил веригата ще има да карам.... а демфера? :)обичам коли от проверени стопани :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,за пореден път искам да спомена, че N22A2 двигателя няма проблем с ангренажната верига. След като е установен "вроятен проблем" с ангренажната верига на N22A1 японските инженери променят "дизайна" на звената на веригата, плъзгача и обтегача. Същевременно обявяват 7 год. или 200к км. гаранция на веригата на N22A1 и при възникнал шум я сменят гаранционно и безплатно. Също така е важно да се отбележи, че същата не се сменя задължително на 200,000 к а само когато се налага. Най-вече след немарлив и ненавременна смяна на масло с неподходящо (5/30, 5/40. 10/40)Време е да се спре с паниката за N22A1. Използвайте само качествени масла 0W30 и ги сменяте редовно и няма да имате проблеми с веригата дори до 450-500к км.Колкото до съединителя и маховик, достатъчно е да палите и гасите мотора с натиснат педал за да удължите живота на демпфера. Отделно и цените им не са толкова стряскащи. Тук интересна особеност е, че Сивик 8г. износва за почти 2 пъти по-кратък пробег съединителя и демпферния маховик, в сравнение с Акорд 7 генерация дизел. Може би се дължи на факта, че мотора и трансмисията са "изчислени и направени" за Акорда и са присадени в Сивик.Поздрави и успех!

Редактирано от NikiG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е , че част от колите на по 7-8 години които влизат у нас са доста уморени.Дизелите ги скъсват от каране , поради икономията на гориво и безпроблемният пробег от 250-300 хиляди и/или докато падне гаранцията.Хонда не прави изключение :) Дизелите на Audi/VW са също безпроблеми до тези километри.Колите идват при нас в перфектен външен вид след намесана на някой бояджия но технически всъщност не е точно така.Доста хора се блазнят от готиният външен вид на новият модел но не се замислят какви са цените на ремонтите които в 80% от случаите ще ги има и цената е поне на 1/3 от тази на колата.Веригата според мен не е точно консуматив.Ако беше то в чужбина щяха да си правят смените на вериги и маховици но там е по-лесно да вземеш следващият модел кола а тази да дойде към Източна Европа а не да правиш ремонти при ставки от 50 евро на час за работа без части плюс , че живееш на 150км от сервиза а колата ти трябва постоянно.Отиваш и си купуваш следващата а тази пътува за "нов внос".Отделно може да спорите но няма двигателно масло което да се кара 25-30 000км а в чужбина масово карат с такива интервали за смяна поради скъпата поддръжка и липсата на време.На един нов двигател и 5-6 пъти да му смениш маслото до 300 000 км той ще работи но после ?! И основен ремонт не помага в част от случаите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Слави колата е на профила ми. Ама е с оранжево табло :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1389377050[/url]' post='1057380130']......Колкото до съединителя и маховик, достатъчно е да палите и гасите мотора с натиснат педал за да удължите живота на демпфера. Отделно и цените им не са толкова стряскащи. Тук интересна особеност е, че Сивик 8г. износва за почти 2 пъти по-кратък пробег съединителя и демпферния маховик, в сравнение с Акорд 7 генерация дизел. Може би се дължи на факта, че мотора и трансмисията са "изчислени и направени" за Акорда и са присадени в Сивик.

За мен, като не разбираща и неумела, темата е интересна.Това, което цитирах, истина ли е?Сивика ми е втора ръка, купен на около 18хил. км от северна Европа.До сега оправдава цената си. Добре, този двигател го имаме в Сивик, Акорд и ЦРВ. Но, простете лаишкия ми въпрос, механиката на ходовата част не е ли различна, според модела?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правиш ли разлика между ходова част и трансмисия?!?Рзлични са, иначе няма как нещо, сметнато за по-тежка кола да се скапва по-бързо при по-лека, особено задвижването! :)/>

Редактирано от d1ma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам термините и значенията им.Но все още не схващам логиката, нещо по-леко, да товари повече.Просто съм учила строителна механика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно - не е вярно! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стар дизел внесен от някъде си,поддържан не както трябва с кофти масла не сменяни на време.....какво очаквате???Последните две дизелови Хонди на които смених вериги са N22A2,ЦРВ-та 3-ки.Едното тракаше толкова много,че собсвеника не искаше да го кара на ход и дойде с пътна помощ :lol: Не мисля,че веригите им са проблем,проблема е в качеството и интервала за смяна на маслото.Имам клиенти с такива коли купувани от БГ които вече минаха 300х км. и още не са ги сменяли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си е до поддръжка момци, е и известна доза късмет, но които и от нас писал в тази тема ако си вземе нов дизел от магазина съм сигурен че веригата му няма да се скапе на 200 х.км :) Лошото е че не сме такива чорбаджии всички че да си го позволим и се натрисаме на "новия внос"офф. Генчо, че не е комби ще си затворя очите, че не е бензин ще го преглътна, но че е с оранжев километраж не мога брат :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелите на Audi/VW са също безпроблеми до тези километри.

Колега ти май не си чел статиите от немски издания със заглавия - Вечния пациент, Пациентът е мъртъв, Моят дом беше сервизът отнасящи се именно за дизелите на Фолксваген /Ауди, които при продължителните тестове се представят изключително зле и на 60-70000км имат сериозни проблеми с двигателите.:spam:/>Като бивш Ауди фен:boo:/> мога да ти кажа, че това не са измишльотини.Едва ли има по-лоши дизели от техните в момента.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да ги чета колега :) От нагледен пример по-добро няма.Едно е какво пише , друго е като ти е пред очите.Нов ли си го взел дизела на Audi/VW или е бил на 6-7 години с "доказан" произход ? Защото последната кола която видях купена от колежка беше на реални километри - Ауди А3 модел 2006г. на 1 година и 6 месеца 1.9TDI дойде на 163 000км с доказан произход 2007ма година.Този автомобил се кара до ден днешен без да му е отварян мотора освен за масло и течност за чистачки.И повярвай , хората особено в Германия навъртат 200 000 за по-малко от 2-3 години.Там работата им не е на 7км а на 70км от тях.На майстора при който ходя му бяха докарали BMW 5та серия с някакъв проблем за който така и не попитах , с наелоните по задните седалки на 2 години.Колата е била на 600 000км но се е ползвала за куриерска според думите му.На Ходна дизелите са здрави но има и други здрави модели/марки дизелови автомобили а това , че тук идват изпърдели коли е съвсем друга тема.Запазената кола струва пари и ако искаш да ти е на реални километри 2ра ръка си плащаш за това.Иначе хвърляш зарчето и се надяваш да не е на 1 милион.

 

P.S Навременната смяна на масло също е важна но новите long life масла убиват рибата.Маслото си губи качествата най-много след 10-12 хиляди км ако караш много извън града или не гасиш колата - за пример такситата.Да въртиш 25-30 хиляди с 1 масло според мен си е чиста пробва потенциален проблем след известно време.Такситата карат по много километри , защото са постоянно топли но и тези които ги правят по над 1 милион сменят маслото на 10 000.Имах съсед със Соната в Окей на 920 000 и ми стана лошо като видях таблото.

И да , знам за кои двигатели искаш да кажеш.Имаха проблем с веригата TSI моторите но после го отстраниха.Все пак да не забравяме , че и на Toyota им блокираше педала за газта и VVTI двигателите им имаха конструктивен проблем от завода та харчеха по 3 кила масло на 5000км.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравяме , че Хонда правят дизел сравнително от скоро и с нищо не изненадват останалите производители.Преди това ползваха на Rover и Isuzu :) Според мен доказал се дизел е HDI но това е друга тема.Ако ще е дизел втора ръка то той да е с доказан произход т.е примерно върнат от лизинг с доказан пробег или каран от приятел/познат който е бил първи собственик или нов.Темите за гръмнало турбо , запекли дюзи , гарнитури на глави , вериги , харч на масло и тн.. са много но поне при бензина тези ремонти са по-евтини.Иначе се почва ходене по мъките , смяна на марки масла до полуда понеже видиш ли нямало тука качествени масла , рециклирания на турбота , всякакви схеми за по-евтини маховици и тн.. но накрая изхода е читав механик и читави части а това е ремонт който не е евтин при съвременният дизел.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърнахте темата към вечния спор.Започна добре, но...нека да е без големи думи и недоказани мнения.А за Ауди, фен съм на дизела им, преди да карам Сивик.Все още ги следя. Ще продължа да го правя и да сравнявам.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9TDI е едно, 2.0TDi и 2,5V6TDI нещо съвсем различно.Аз тях визирам в поста си.Проблемите им са пословични и доказани.Тойотите, за които пишеш са серия със сегменти БОШ !Не съм съгласен, че дизела на HONDA не изненадва си нищо.Напротив, изненадва и то много.Това се касае както за 2.2 така и за новия 1.6.По-леки, по-еластични, по-мощни, по-икономични и по-надеждни от конкуренцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дада , добре :) Ако трябва да избирам дизел ще мина на Мазда с HDI мотор пред Хонда с i-ctdi.Всеки с вкусовете си де.Дизела на франсетата е доста доказан във времето за разлика от този на Хонда специално.Силата на Хонда е в бензиновите двигатели а не във въглищата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мазда вече си правят сами дизелите и за това са толкова добри

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва колежката - темата отиде в 11 коловоз... :D/> По-скоро всички говорим за едно и също - никога повече няма да се произведат коли като NSX, Skyline или Supra... Сигурно Honda може да направи верига, която да издържа и 1 000 000 км., но кой има полза от това... На фона на днешната икономика, такива фирми са обречени - или сваляш и ти нивото, или умираш... За жалост на потребителите, качеството, в която и да е област пада. Кръговрата трябва да не се прекъсва, дори да се завърта колкото може повече пъти в живота - покупка, използване, разваляне, ... нова покупка... и т.н. :lol:/> Разглезеното общество не лежи на стари лаври - да не говорим, колко разбира, нито е сантиментално като нас. На потребителя трябва да му се вземат парите сега. По какъвто и да е начин - да е евтино, с много гаранция, много реклама и т.н. Щяло да се развали - "ами те всички се развалят, ... нали е евтинко, ще купим друго... "Времето на "вечните" работи мина и никога няма да се върне.Затова, ..... носете си старите дънки, слушайте старата музика, пийте си старото уиски и не му мислете много, тук сме за малко...Наздраве на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...