Jump to content
vpop

K24A3 и ГИ

Recommended Posts

Разхода скача не от големината и диаметъра, а от съпротивлението и теглото на въртящия елемент. По-широка и голяма гума, повече контактна площ, повече сцепление и съпротивление на търкаляне, както и въздушно съпротивление, съответно се изисква по голямо усилие на двигателя за да постигне същите показатели при по тясна гума и съответно занижени изброените показатели. Същото е и при размера: по-голяма и тежка джанта, респективно по-голяма и тежка гума. От там натоварването при въртящите елементи по спомен беше (не съм 100% сигурен) беше около 1кг на въртящ елемент се равняваше на 4 при статичен. И пак стигаме до натоварване на мотора за задвижване на по-тежките елементи спрямо по-леките, като се добавят и вече споменатото завишено съпротивление и воала...

 

Колкото до разликата в теглото на стоманената и алуминиевата джанта, да за единица тегло алуминия е по-лек от стоманата, но е факт, че количеството материал за еднакъв по размер желязна и алуминиева джанта е различно. При така зададени променливи не е задължително желязната джанта да е по-лека, а като се прибави и по-широката/голя и тежка гума, каквито обикновено се слагат на летите джанти...

Аз съм с 15ки лети за летните гуми 195/50 и 15ки железни за зимните - 185/60 и железните са по-леки, с малко, но са по-леки.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, има ли някой който е наплавил 100к километра на газ с този двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с един пич от Пазарджик, който има бизнес и доста пътува. По негови думи е направил над 100х.км на газ с ГИ Романо и без мазалка, като според него не се наблюдават и усещат проблеми. Аз мога да се похваля засега с 40х.км...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на около 20 хиляди с ГИ AEB, с мазилка за клапани. Скоро ще трябва да правя реглаж на клапани, и ще видя как е положението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на около 20 хиляди с ГИ AEB, с мазилка за клапани. Скоро ще трябва да правя реглаж на клапани, и ще видя как е положението.

Даже закъсняваш вече с реглажа.При мен на 17к км  ЦРВ-то започна да не може да се кара,така ги беше натегнало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще рече че не може да се кара за 17 000 км - то явно има някакъв проблем или са оставени много малки хлабини ? 

 

Моите ги регулирах на 2 -3 години някъде или по скоро на 50 000 км като на бензин на всеки 5-6 к. км. изгарям един резервоар 95H или повечко  задължително, останалото на газ като не се е случвало да са натегнати толкова че да не работи колата или пък да затегнат толкова много че да  се набият леглата.

Естествено че изпускателните стават по стегнати.

То и реално няма как само на газ да се кара  :yes:  щото при студен двигател само аварйно може да запалиш на газ. :yes:

 

ПП мазалка за пълнене джоба на маслените продавачи не съм слагал и няма и да сложа щото никой не може да обясни аджеба как точно това масло застава точно на клапаните или на леглата им.

По скоро съм склонен да си пренастроя ГИ на 20 % да пуска бензин постоянно останалото газ - както се правят GDI двигателите с ГИ.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даваше ми грешки на два цилиндъра-прекъсване в захранването и отделно придърпваше както карам,за тягата да не говорим-нямаше я никаква.Бяха се натегнали яко изпускателните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даваше ми грешки на два цилиндъра-прекъсване в захранването и отделно придърпваше както карам,за тягата да не говорим-нямаше я никаква.Бяха се натегнали яко изпускателните.

В крайна сметка имаше ли някакви щети по валовете, леглата, такива неща?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре да речем ако се прецакат валове легла ... след 50к км, горе долу за какви разходи за ремонт става въпрос?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо пак някой не е разбрал за тези двигатели ?! 

Не се прецакват точно от пропан-бутана, а от ненавременен реглаж ! Дори и на бензин само да караш трябва да се проверяват хлабините и при нужда да се регулират защото тези клапани не са саморегулиращи се .

 

Оборудвана глава барабар с валовете върви някъде 500-600 лв - ама за да стигнеш до такъв ремонт трябва доста да си карал без масло и да не си регулирал клапаните или да си карал без антифриз  :yes:  :yes:  :yes: . Един пич преди време си беше проал двигателя от катастрофирал акорд оборудван за 2000 кинти ....така че цени всякакви - части има колкото си искаш.

 

Обаче ако обърнеш внимание масово се трошат дизеловите двигатели - особенно ако някой реши че веригата е вечна ....става на компот вътре :tongue1: , бензинови можеш да си купиш от много места трудно се чупят при правилна експлоатация.

 

policeman -Да не би да ти е прекъсвало от Витека, ако нямаш достатъчно налягане на маслото симптомите са същите или теч от клапана ....? Което е масов проблем на тези двигатели. Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,от натегнатите клапани правеше проблеми.Имам бегла техническа грамотност,а и съм сменил доста B,D и K-мотори,та знам за какво говоря :yes:  :) .Освен това съм чувал от небезизвестни рацери,а и в техните среди се говори,че ако няма достатъчно масло просто не включва  ВТЕК-а :zen: .Тук прекъсването го правеше на средни обороти,до ВТЕК въобще не стигам.

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може би не съм се изразил правилно ?

Е именно при изпускане на гарнитурата на витека се получава прекъсване на горивото и грешки в някой или във всички от цилиндрите.

Защото и при потегляне и при ниски обороти по някога се налага да сработва защитата за ниско налягане на маслото във витек клапана и компютъра сравнявайки скороста, налягане и т.н. прекъсва работата на двигателя и се получава едно прелашкване и забиване на муцуната и не може да държи средни обороти ....все едно ти свършва горивото като подадеш газ.

 

Та симптомите ти много наподобяват такъв случай.  Че е много странно от натегнати клапани да прекъсват чак цилиндрите.

И като прекъсват цилиндрите пък някаква грешка трябваше да даде ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то даде грешка на два от цилиндрите (написал съм по-горе) и то точно прекъсване в захранването.След реглажа всичко се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P0301 No. 1 Cylinder Misfire
P0302 No. 2 Cylinder Misfire

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От днес и аз съм с газ на Турера ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

поизчетах темата, но си принзавам от горе, от горе.

Искам да газифицирам Акорд 2.4 - 2007г. Автоматик. Незнам дали има значение кутията.

Като цяло съм се насочил към BRC със жълти инжектори и 1500 редуктор. Компютъра е с OBD, но не разбрах точно кой модел.

Предлагат ми поставяне на омазслител за клапаните. Трябва да имам такова нещо? Препоръчително ли е? Задължително ли е?

Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заеб*го тоя омаслител.Ако пък имаш пари за даване -давай,но спокойно можеш да караш и без тази "екстра". ;) Прочети хубаво темата и не пропускай реглажа на клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно - ако имаш излишни пари можеш да почерпиш  :yes: ....

 

Сега добре си се насочил за БРЦ ама търси качествен монтаж от офицялен  - в Пловдив имаш  читави газаджии да не кажа най-читавите, а не някой сбирщайн гаражен :tongue1: .

Също конкурентна на БРЦ като качество е Ланди Ренцо . Аз ако съм на твое место ще търся най-добър монтаж. Инжекторите трябва да се сложат най-близо до бензиновите т.е. трябва да се свали рейката с планката и да се монтират много прецизно. Ако ги мързи и не им се разглобява - бегай далеко.

ОБД - задължително. Това че е автоматик да не те притеснява хич - и ако си чул приказки некви от газаджиите им предай да имат много здраве и да си вършат работата!

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм пред същата АЛТЕРНАТИВА на същия двигател, избрах обаче Романо Антонио с ОБД, АКОРД 2005 2,4 Е КОЛАТА...Дилемата е следната,чувам мнения, че стария АЕБ компютър е по-добър от новия,който си е Романо,демек да сложа всичко романо но да сложа аеб комп?

Прогаз на сточна бива ли ги,насочил съм се към тях...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Романо не можеш да го сравняваш с Ланди Ренцо и БРЦ а на всичкото отгоре се продава и по скьпо ...но пък с 5 години гаранция .... Офицялние е друг на Романо. :) Както писах по горе разни сбирщайни гаражни аз лично не ги одобрявам и задължително само в Офицялен предтавител на марката ! Най малкото после имаш гаранция в цяла България - лично ми се наложи преди време да ползвам тази екстра ....

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зададох конкретно питане, от това, което чета и по чуждо Романо не отстъпва, а доста хора реват от Ланди, я дай цена за подобен кит на такава кола, че ми е интересно ланди и брц да са по тънки-Романото е между 1200-1300 с обд за 200 коня кола...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БРЦ с ОБД под 1600 лева с монтажа много трудно ще се намери, освен ако не е втора ръка.Ланди с МЕД инжектори и то гравитира около тази цена.Високите цени на тези системи са основно заради инжекторите, скъпи са, но пък са много качествени и издръжливи.  Дължината на маркучите не е толкова жизненоважна, колкото я описвате, до 20 сантиметра всичко е ок. Попадал съм на коли с монтирано БРЦ с по 30 санта маркучи и си работят без никакви драми. От друга страна тоя мотор може и да се направи и със един прост Sequent Fly SF дето е модел на 15 години и пак ще работи много добре при кадърна настройка. Така че става и с "тъп" Ги без ОБД и тримовете са в нормални граници +7 до -7%.

 

Доставните цени на китовете от тия марки не са особено високи, но всички са си плюли в устите и се бръсне здраво. Другото, с което ме дразнят Ланди, е че има доста настройки, които се отварят само с хардуерна тапа(за която няма емулатор) достъпна само за оторизираните сервизи.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе ...хе... къде това Романо с ОБД под 1400 лв да не е сбирщайн или от Китайските или вече са се поспрели с космическите цени и огромните печалби :yes:  ? Те искаха1550 -1700 .лва за ГИ без ОБД като слагах БРЦ -то.

 

За до 200 коня кола няма значение колко 100 или 110 или 160 к.с. имаш си комплект според колата слага се такива инжектори и такъв изпарител които да хранят колата - цената е една и съща ! Сега ако вече е 300 коня ти трябват два изпарителя там ще е по скъпичко.

 

БРЦ - http://www.www.brc.bg/PRICES

Преди време като бяха високи цените слагах БРЦ Секуент 24 - този който няма ОБД със зарядно във вратичката до бензина и тороидална събира 45-6 литра газ бутилка с фактура по ДДС 1450 лв. в офицялен на БРЦ и е направена да взема инфо от МАП сензора на колата. С ОБД  беше малко повече не се сещам точно ..200-300лв може би но К20 двигателите бачкат перфектно без ОБД и вече над 60 000 км проблеми няма с инжекторите или изпарителя  :yes:  :plane:

Само че БРЦ инжекторите и изпарителите са един път ! Не са като на Romano пластмаса ....и т.н.ефтинджоси. Да не говорим че Романо не правят и един нормален сайт в БГ.

И да те осветля още - печалбата от един монтаж на ГИ е минимум 500 лева за един  ден на човек !

Ако си купиш системата и си я сложиш сам ще ти излезе доста тънко ....

 

 

ПП 

То реването става от "кадърните" майстори и аз един път ревах но добре че бях купил поне качествена система  :yes: другото се оправя...

Така че търси качествен монтаж плюс качествена система и си ОК.

И нали правиш разлика между Ланди и Ланди Ренцо ?цената и качесвото са различни особенно както е написал колегата за МЕД инжекторите и не на последно место какви консумативи и части ти слагат в неофицялните гаражчета...

 

Да не говорим че ако отидеш в Гърция да ти направят монтажа сигурно ще ти кацне и по ниско и даже монтажа ще е на много високо ниво - за съжаление в БГ монтажите на малко места са читави .....но повечето колеги осъзнават това твърде късно.

 

ПП2 

БРЦ секуент 24 - 1399лв

БРЦ - Плуг енд Драйв С ОБД 1750 лв 

То е без пари направо....Ланди Ренцо и тя ще е в този диапазон и малко надолу

Тва в Офицялен сервиз и фактура по ДДС и гаранция нормална 2 години !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май малко наизуст си ги пишеш нещата,навсякъде Романо Антонио с обд,тороидална бутилка и зареждачка при бензина е 1300- 1350, даже съм ти дал жокер къде...Навсякъде където четох инжекторите на Романо ги дават страхотно надежди и сигурни,така, че аз вече съм решил да се" набутам"...Единствената ми дилема е дали да ползвам техния комп или стария на АЕБ..Прекрасно знам, че се изкарват 500 стотака ма по ред причини предпочитам да си платя...И как да няма значение кви коне е, навсякъде над 150 коня ти искат 100 кинта за по-мощен редуктор...В този ред на мисли на к24 има ли нужда от ОБД или не, тва са си още 200-250 кинта...

Имам и втора кола с бюджетен някъв STAG-3  ли 4 ли нещо такова, ми за 800 кинта е и 60 хил. км проблеми нула...така,че не робувам на марки и официални дилъри...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E явно цените са са ги свалили на Romano ако е така вземай по тънкото....ама пак ти казвам има значение дали е при офицялен, щото другите могат да ти сложан не знам си кви турски сонди , китайски маркучи и т.н. и от там цената пада ! За инжектори аз лично не го вярвам...гледал съм ги много....

Само че преди време имаше също и мнения че Romano с ОБД е читаво, а другото не .....после се появиха разни техни други модели орязани и т.н. та хубаво проучи как е въпроса с Romano  и за какво точно ще платиш !

 

Ланди Ренцо също слагат с пластмасови инжектори като на Romano и там цената е доста по ниска и може би в момента се доближава до това на Romano.

 

ОБД не ти е нужен - при читав монтаж и читави настройки.

Е защо ще ти искат повече пари - на мен не са ми искали при положение че и тогава от Romano искаха да сложат най-мощния изпарител.

 

ПП

Скъпите инжектори като на BRC или MED изкарват над 100 -150 000 км и нагоре.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хептем се омотах...със без ОБД, стар нов комп...Романо стартират от 1050 лв...А мястото, въпросния сервиз е направил доста к 20 и к 24, затова им се доверявам, но твърдят ,че ОБД  е задължително...Романо инжекторите мярнах някъде 150 хил.За мен е важно да не загубя динамиката на автомобила, а колега каращ с Романо ми го доказа и с факти...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прати им много здраве за ОБД :yes: - и много колеги имат такива коли без ОБД са ....при ОБД има една екстра - автоматично триене на грешки и това се изполва масово и некоректно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е така отивам на 1000 лева почти, но нима триенето на грешки е единственото предимство на обд при к-серията..Тва означава ли,че реално няма комуникация и автоматичната самонастройка е мит...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тази седмица ще разпитам на още 1-2 места в Пловдив за BRC и закачам един такъв ГИ.

Ще махна капак и ще искам да сложат инжекторите с максимално къси къркучи. Ще се загуби стетиката, но няма нищо.

Има ли значение от къде ще хвнат вода за изпарителя и съответно къде е най-добре да се монтира той?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е за комуникацията и ползата от ОБД да се изкажат по компетентните ...

Но е факт че при некачествено настроена ГИ почва да ти светва чек лампата за бедна или богата смес - а при наличието на ОБД екстра и постоянно включена изтривалка няма да видиш светещ чек  :yes: , което обаче не е гаранция че колата работи оптимално. При тези двигатели има няколко ламбда сонди и искат прецизен монтаж и качествена настройка. 

 

Пак ти напомням че варианта на Романо без ОБД не е най-качествен ! Та може би по добре да се изръсиш за модела с ОБД - това беше преди 2-3 години...сега като станаха повече моделите не ги знам....

 

h5rov

Само не е най-важно маркучите да са къси , ами също е важно къде ще ти набучат разпръсквачите на газ - близо до бензиновите инжектори или във въздушния филтър или в колекторните тръби с 2 см. маркучлета  ..... :yes:. Изпарителя трябва да е под нивото на най-високата точка на водата...взема се преди парното за купето водата - опасно е да вземат от водата, която облива термостата....затова Ви требе читав майстор....

 

Да се произнесат колегите ...аз не съм майстор....а само ползвател  :plane:

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Романо Антонио ОБД винаги е струвало около 1350 лв с ДДС.При монтаж на ГИ при този мотор винаги се сваля бенз.рейка.А по повод дали да се ползва електрониката на АЕБ или на Романо, мога да Ви кажа,че винаги бих предпочел собствената им електроника .Ако колегата,който все още не е решил къде да монтира ГИ ,нека ми пише на лични,ако е избрал Романо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде имаш и оферта вече от офицялния вносител на Romano....няма да се оплакваш за скъпи системи с ОБД

:yes: скачай за читава система.

Сега друг е въпроса дали ти е нужно това ОБД и до колко ще е ефективно за този двигател.  :argue:

 

 

Обаче като монтираш ГИ да се похвалиш тука какво е дереджето !  :stupid:

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Действай - внимателно.

 

А пък като не ти се вярва за качеството на БРЦ и Ланди Ренцо провери колко им струват дюзите и колко струват на Romano.

Щото и ти караш Хонда, а не си си купил жигули - принципно жигулата ще ти върши същата работа на много по ниска цена  :yes:  :yes:  :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтажа бе перфектен,разход и вървеж чудни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е кога свари и разход да засечеш ? :)Ако не е тайна, какъв е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сипах за 10 лева газ,точно 12 литра, колата работи на газ поне 20 мин за настройка...Тръгнах минах 15-20 км. градско София и на магистралата 140-180...угасна за газ на 101 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е с тая скорост :)  Моето кубче един път даде 13,5 със 150 и климатик. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...