Jump to content
HELL_FIRE_

Вече с включени светлини през цялата година.

Доволни ли сте от взетата мярка?  

204 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

нямаш си и идея защо но си твърдо против...предполагам че недоумяваш защо по закон трябва да пускаш и пешеходците на пешеходна пътека ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oт кога влиза в сила или вече съм в нарушение? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми казаха от днес че влизало. Обаче много хора си карат без фарове и не ги спират :dry: Както и да е. За ДЛР-ките получавам различни отговори от приятели и полицай/в.ч. случайни/ и май ще се монтира модул да пуска късите 10-15сек след палене на колата и да ги гаси моментално. На там вървят нещата... А дали на фарове или не- то като само са ти взели парите за книжка и не ти се отдава- тогава и сирени да искат да имаме-пак няма да помогне. :D Дано поне с парите от повечето гориво да ни оправят пътищата...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямаш си и идея защо но си твърдо против...предполагам че недоумяваш защо по закон трябва да пускаш и пешеходците на пешеходна пътека ...

Мисля си,че не съм малоумен и никой не говори за пешеходци в тази тема а за СВЕТЛИНИ!!!Мнението ми,ако не си го разбрал! Пак ще го повторя: ЗА МЕН задължителните светлини трябва да са за извънградско,а в градски условия ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

несъм писал колко си умен или не но веднага се засягаш... форавете през деня неса ти да виждаш а тебе да те виждат дори и ПЕШЕХОДЦИТЕ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колкото и да спорим "за" и "против" ли сме, закона вече е факт а глобичката 50 лв. Пускайте си фаровете за да не давате излищни пари на държавата и полицаите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да карам на фарове през деня в София, ако ще да ме глобяват всеки ден. Излизам сравнително рано ( около 7 без нещо сутрин) и вече ми е супер гадно като се разминавам с трафика по околовръстното. Някой още спи и кара на дълги, друг си пуснал фарчетата миличките, ама само едничкия му свети, трети си внесъл таратайката от англия и той ми блести срещу мене с обратните си фарове, четвърти пък тарикат пуснал само габарити ама обаче фаровете за мъгла отдолу му светят...На фарове само извън града и по магистрала, другото е гавра с народа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също подкрепям колегите за светлини САМО извън града,където се кара по-бързо!Цял свят се бори против глобалното затопляне,а всяка една крушка повече,работи срещу каузата.Аз не съм глобалист,но господата депутати трябва да помислят.Да не говорим,че в градски условия разходът на всеки автомобил с включени светлини нараства с до половин литър на 100 км.По-голям разход,повече вредни емисии.

А моето лично мнение е,че по този начин правим КАТаджиите по-богати!Публикувано изображение

Редактирано от longfinmako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

несъм писал колко си умен или не но веднага се засягаш... форавете през деня неса ти да виждаш а тебе да те виждат дори и ПЕШЕХОДЦИТЕ...

edikoisi Публикувана Днес, 18:23нямаш си и идея защо но си твърдо против...предполагам че недоумяваш защо по закон трябва да пускаш и пешеходците на пешеходна пътека ...Момче поне си следи мислътъ кат се напиняш толкоз.Знам че не обичаш да четеш само пишеш но все пак ;) В реалността светлините през деня не спасяват хора, а убиват: В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени. В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им. В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%. В България след 2006 година убитите са 8.7% повече; В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%. В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че "светлините нямат статистически значима полза". Редактирано от krasimir_01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евалата Краси за статистиката, и според мен светлините пречат повече отколкото помагат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По магистралата е също тъпо според мен да се кара на светлини,щото всички сме в една посока.Освен ако не караш бързо, но тогава си в нарушение и не би трябвало да го правиш:)В нормален еднопосочен трафик, където никой няма да те блъсне челно щото не те е видял от шарената сянка в планинския път примерно, просто няма смисъл да се кара със светлини.Да започнат да гонят хората с китайските ксенони и на место да проверяват дали са им регулирани правилно фаровете, това е 100 пъти по-важно от това дали на 40 градуса лятото карам на фарове или не.А и уредът за преглед на правилно регулираните светлини е елементарен и е с големината на ръчен багаж за самолет.Барем да свършат нещо полезно,не само да кибичат в засада за непуснати светлини.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те горките линейк като светят като коледни елхи и пищят от 5 километра - някой да им прави път или всички тарикати със светнати фаааровее се гъзарят и спят и не пускат линейката - ама утре те или техни близки като са в линейката ше ги питам.

 

Не не съм просто против, а съм против защо това е тъпо - говоря за градски условия и звън града може да си с фарова. Особенно зимата е много хубаво тръгнеш спреш фаровете харчат и те и за капак ще трябва всеки месец да си свалям акумулатора да го зареждам щото умните глави в парламента обслужват търговски интереси Публикувано изображение!

 

Ти като не виждаш колата без фарове през деня въобще си хвърли книжката и не се качвай да трепеш хората ! ;)

То и в България има пешеходни пътеки ама кой спира- я излез в в германия да видиш как се спира на пешеходна пътека .....

аман от умници

Еле пък по магистралата нека ми обясни някой що тряя се кара на фарове ?

 

И защо разни гъзета със криви фарове - ксенони менони и тем подобни пръдни трябва да ми блестят в очите и през деня ???

Пък онези Великотърновските полицаи като те гепат със светнати халогени през деня - естествено те преценяват кое е халоген и как свети и като ти треснат един акт 150 лева за неправилно използване на фаровете ше те питам как ше мигаш !:D

Погледнете горе статистиката и ще видите че повечето са против тази безумица с фаровете.

 

Що трябва да плащам гражданска на трите си коли след като само аз и жената си ги караме - щото имало закон да те оберат официално, ами в белите държави всеки шофер си има застраховка и ако е собственик на 100 коли не плаща за всяка ..... ама тука мутрите дойдоха на власт и сега им сърбаме бозата ....и трябва да им спазваме пък и глупостите...аман...и като ме жулне некой бакшиш без гражданска кво прайм - чакаме на автокаското ....ако имаме такова...и ти пишат акта на клиента,който се вози с таксито и после можеш да го съдиш ако искаш 5 години ;)

Всички офци да си светнат ЛАМБИТЕ и да мълчат - каза Боко.....

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ei sega mi stana qsno proizvoditelite na avtomobili globalno sa reshili da ni izbiqt zatova vsichki dnes montirat dnevni svetlini ...iizvinqvamse za shliokovicata ama ot 4 kompa samo na edin mi raboti kirilizatora ...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ei sega mi stana qsno proizvoditelite na avtomobili globalno sa reshili da ni izbiqt zatova vsichki dnes montirat dnevni svetlini ...iizvinqvamse za shliokovicata ama ot 4 kompa samo na edin mi raboti kirilizatora ...

ами като не си светнал фаровете ще пишеш на шльокавица !Има си правила във форума и трябва да се спазват ! Защо пишеш на шльокавица след като е забрарено ! Пък ще ме поучава за фаровете ......:o :o :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с производителите е чиста проба лизане на задници.Едните на другите,и после вторите им връщат жеста.Доказано е че няма положителен ефект от тия фарове,някой държави(евала на които) се отказаха от тая тъпотия след като я пробваха.Други държави нямат избор,щото светлата част на денонощието им е 3 часа примерно:)И трети държави го правят, за да лижат задници както казахме.Ние сещаш ли се от кои сме?:)Особено като имаш часовник на ръката и следиш колко часа ни е идеално светло през деня.Признал съм старите шофьори аз, от тия новите нищо не става.Ама щото школата е кенефа,а си мислят че само със строги мерки ще ни регулират.А не става и това ясно се вижда.Вижда се когато на някой тиквеник му загасне колата и вместо да излезне и да я избута най-вдясно или през кръстовището да не пречи,той удря аварийните и си мисли че това е напълно достатъчно.Също може да видиш кретен спрял в средна лента на магистралата,за да навика някой за нещо си дето се е случило километри по-рано и е отбил в аварийната лента,а ние останалите отзад си идваме с по 140км/ч.Тъпанара беше и след завой,та какво да ви кажа-цялата схема е порочна и вместо да се почне с нещо полезно и лесно,те се хващат за поредната тъпотия само за да могат да лизнат задниците на ЕС.Тъпо е когато се съгласяваш с нещо безмислено,само и само да си в кюпа.Но проблема е по-дълбок.Тия дето са на власт са некадърници и мислят че ще закърпят положението , като ни бръснат за още глупости. Никой нищо не прави да се развива някакво производство, да се раждат деца от нормален български произход......пък ние се чудим че същите предатели на България лижат чужди задници.....

Редактирано от prelude
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude , извън града е добре да караш на фарове!

В градовете е друга бира, ма не пречи. На магистралата пенсията като е заспал в лявата лента... с приближаването ползваш ли светкавицата - ако си на къси, примерно, може и да те види!

Не четох всички мнения, но аз си карам на фарове извън града винаги и в повечето случаи помага, никога не пречи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое му е добре Sebulba ? Точно пенсионера с 10ти диоптър ли ще те види ? И прожектора на Батман да имаш на тавана пак няма да забележи.Стига , това са поредните недомислици.През деня , като си на пешеходна пътека и погледнеш кола с фарове и след това насочиш погледа си в друг предмет/място какво виждаш? Както каза Иво , като някой трябва да сваля предната броня за да сменя крушка за 300 български левове ще запее друга песен.Става доста банална темата но съм готов след всеки пост да пиша , че не са виновни светлините за катастрофите а "уменията" на шофьора , "качеството" на курсовете за водач на МПС и "перфектното" състояние на 20 годишните автомобили с 4 различни гуми през зимата от които 2 летни , дискове/накладки на по 10 години и тн..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude , извън града е добре да караш на фарове!

В градовете е друга бира, ма не пречи. На магистралата пенсията като е заспал в лявата лента... с приближаването ползваш ли светкавицата - ако си на къси, примерно, може и да те види!

Не четох всички мнения, но аз си карам на фарове извън града винаги и в повечето случаи помага, никога не пречи!

 

По магистралата няма смисъл,щото дядката няма да кара в лявата лента.

А ако реши да изпревари някого ще погледне без значение дали си на светлини или не.Или пак ще излезне без да гледа,без значение дали светиш или не:)

Винаги можеш да му присветнеш, не забравяй че коли се карат от 150 години,а тая простотия с целогодишните светлини чак сега я прокарват.Явно живота е вървял и без тях.

Да не говорим че на магистралата точно, разликите в скоростта са малки.

Ти караш с 110,а аз с 130.

Караме в една посока,имаме време да играем и морски шах докато се разминаваме - няма изненади.

Няма смисъл от тия фарове с изключение на двупосочните пътища на които се кара сравнително бързо за видимостта и където условията са променливи.Вършат работа и в тунели,но това а си го пише в закона от време оно.

Тъпото в нашата държава е че само се говори и нищо не се върши до край.

Да карат едно по едно ама до край и ще видим каква ще е статистиката без да стигаме дори до тия отчаяни мерки със светлините.

Който иска да кара на светлини,но не да ми ги правят задължителни за всички.

Какво толкова трудно има да се санкционират шепата кретени дето пестят от крушки в сумрака,тунела или вечер?

Глобяваш го като го хванеш в издънка и сам ще се превъзпита кога трябва да ги ползва.

А те го карат на схемата - няма човек,няма проблем.

Всички под ножа,това с фаровете ще е закон че да им е за урок на шепата путьовци дето са си платили книжките и хал-хабер си нямат за какво става дума.

Ей това ме дразни май-много.Един вид ни казват че сме малоумни и за наше добро,те като наши майки ще ни накарат да правим нещо.

Аз да не съм на 5 години бе? Вас ако не ви дразни такова отношение,мен ме вбесява.

Живял съм досега някак, ще се оправя и занапред без тяхна помощ.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям със всичка сила колегите -

prelude и

 

Mkilla Публикувано изображение

Много добре сте го казали ! Евала , ама дали на овците ще им влезе малко в залинелия мозък не знам ....

 

Те и АЕЦ искат да го спрат защото била нерентабилна - дрън дрън, по света как са рентабилни а в БГ не , просто пак подлизурстват на търговците с вятърните мелници и слънчевите батерии !

 

 

 

 

Между другото може да се поинтересувате колко притежава Боко от вятърните мелници и слънчевите батерии ! Също така КПД-то е мах 8 процента на слънчевата батерия - сравнено с АЕЦ -95 процента.

 

Овчи народ , овча държава - от това се вбесявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фарове постоянно - от днес задължително:http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5037671дайте да правим един протест срещу това.ма много ми е чудно как Испания, Франция, Германия и т.н. не са го приели този закон, като са по-напред от нас..??

Редактирано от NesTea

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще нарастне потреблението на гориво, на крушки, на акумулатори, ще замърсяваме повече, част от енергията, която стъпва на пътя ще отива за едно безхаберно светене, за сметка на една условна сигурност, която така или иначе няма да се подобри. Поредната простотия на овце имащи власт, с която могат да стимулират сигурност по много по-разумен начин, но явно целта е друга...

 

Думата "сигурност" явно е много меко казано "нов сигурен начин да стържем хората"....

Редактирано от pamo
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки 2-ри дизел пуши черно и замърсява десеторно!

Доказано е, че това черното от дизелите е по-малко вредно от невидимите изгорели бензинови пари!Иначе и аз съм против, особено лятото когато пече да карам на фарове. Не сме като в Норвегия примерно половин година ден, половин година нощ. Най-много искам да забранят ксенона, монтиран афтърмаркет при старите коли(не говорим за фабричен, щото тй няма нищо общо) да се извършват проверки и да се пишат актове наред. Не да слагат крушките, минават си прегледа и после пак си връщат ксенона на 300 метра от пункта ;)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя закон аз лично няма да го спазвам (когато мога, при всеки удобен случай). 36 градуса навън ние ще караме на фарове. Пълна простотия.

Редактирано от archer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги !

Има ли възможност някой от вас точно да цитира промените в ЗДП(за светлините през деня)!

Интересува ме, защото преди пишеше " задължително да се движиат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини"(от 01.11 - 01.03.)

 

 

Иначе МОЕТО мнение за тази промяна е -> недомислица, срещу която в този си вид съм 100% против !

 

І-во, защото никъде по никакъв начин не е доказано, че карането на светлини е допринесло за по-малко произшествия. Или пък че карането БЕЗ светлини е по-опасно...

ІІ-ро - безсмислено е в градски условия(по закон до 50 км/ч) да караш на светлини. Както и да се душиш с колани, ама тва е друга тема.

ІІІ-то и главно - защото това е само поредния трик да ме третират като кой знае какъв престъпник и да джугат кинти от мен.

 

Баси, законът е приет и докато не се обединим и не внесем подписка за отмяна ще е такъв и нямам намерение да не го спазвам, ама(особено в градски у-вия) спреш, гасиш фарове, тръгваш...понякога се забравя, само тва ли ти е на главата....и хоп, спира те ГОСПОДИН МИЛИЦИОНЕР и почва да поучва/порицава/НАКАЗВА: "Законите са за да ги спазваш."

 

Уж този закон е за да се подобри безопасността по пътищата, 'ма вервайте ми, като ме тръснат 50 кинта, като ми затрият половин час, като ме изнервят заради това - ставам далеч по-опасен и за себе си и за другите. Т.е. не мога да имам същата концентрация и внимание.

Редактирано от rusco

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, след като спорихме с колегите тук и след други дискусии, които водих с хора извън форума, мога да се съглася, че фаровете наистина не трябва да са задължителни в града през деня. На дълъг път обаче определено ще са от полза.А аз се замислям за едни DRL LED модули, които да си монтирам сам и да приключа въпроса :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, след като спорихме с колегите тук и след други дискусии, които водих с хора извън форума, мога да се съглася, че фаровете наистина не трябва да са задължителни в града през деня. На дълъг път обаче определено ще са от полза.А аз се замислям за едни DRL LED модули, които да си монтирам сам и да приключа въпроса :)

Вече звучиш по разумно!Уважавам мъжките момчета ,които могат да променят мнението си /макар и частично/, но все пак е някакво начало!Иначе за тези дневни светлини, погледни на Филипс- хубави са ,но са и скъпи! Елементарен монтаж,сами се включват,икономични.......! Има ги с 4,6 и 8 диода и започват от 212лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам против да имам някакви готино направени диоди от завода, но ме е яд че трябва да си ги правя сам.Ако не ги направя ще си скапя колата от адската консумация,ще ми горят крушки в таблото,пистите между крушките ще си ебат майката и всичко отива по дяволите.Та сигурно затова държави като Германия не роптаят, щото карат нови коли а те всичките от завода си излизат с няколко диода и проблема е решен елегантно.При нас обаче елегантен начин няма,щото автопарка ни е уморен и дърт.Аз мисля да сложа LED крушки с няколко диода и да светят при даване на контакт.Да не са вързани към габарити или табло,т.е. да светят винаги когато съм дал на втора позиция ключа.Ще харчат малко,ще минават за пред тъпите ни управници и ще се опитам максимално елегантно да го направя.Успех на всички останали.Относно протеста.....не знам какво да кажа-хем не трябва да се отказваме,хем виж какво стана с горивата.....а и на тия жеги,смятай колко човека ще протестират.Май отново ще провокират адаптацията ни като черта от характера,закалена с десетилетия.Ебал съм им майката, Господ да ги убие че се занимават с глупости а не с нещо наистина полезно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм да протестираме, казвайте къде и кога и съм там.п.п. казвате че закона важал от днес, а защо тогава една патрулка с двама фурашкаджий в нея, си караха по околовръстното без никакви светлини в 17 часа?

Редактирано от nicki

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече звучиш по разумно!Уважавам мъжките момчета ,които могат да променят мнението си /макар и частично/, но все пак е някакво начало!

Както казах, като човек, който кара постоянно и кола и мотор, виждам голяма полза от карането на фарове и като цяло го правя навсякъде целогодишно. Но да кажем има хора, чиято работа из града е такава, че постоянно спират някъде, слизат, след няколко минути продължават да карат - постоянното пускане/спиране на фарове е досадно (и вредно за фаровете или ако ги оставяш включени - вредно за акумулатора), могат да се забравят, това да предизвика глоби и прочее. Така че DRL модули, които имат консумация едва 10W и струват по 50-60лв с доставката от ebay изглежда доста по-разумно решение. Варианти хиляди - тия ленти примерно могат да се вкарат в самите фарове, да се резнат:http://www.ebay.co.uk/itm/20-Audi-A5-Style-LED-Running-DRL-Light-Lamps-Acura-TSX-/170431490449?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27ae822991Шефа ми, който е от щатите каза, че в някои щати там за лятото е задължително карането на фарове от 18 до 6 часа + ако метерологичните условия изискват да си пуснеш чистачките, трябва да си пуснеш и фаровете. Това за карането на фарове от 18 до 6 от една страна е неприятно, че вечер ако е светло през лятото и забравиш да ги пуснеш, може да дойде неприятна глоба. От друга страна твърдо дефинира кога трябва да караш на фарове и кога можеш да не караш на фарове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама това с лентите е ташак малко, щото е много важно как ще ги ориентираш или по-точно наклониш.Един познат днес ми разправяше че карал с такива, но от слънцето пожълтяли и въобще били пълна скръб след известно време.....А и пак се връщаме на 'направи си сам', което е тъпата част.Цяла Европа ще ни се подиграва на 'тунинга' , както ние се подиграваме на перничаните образно казано:)Докато депутатчетата ни ще се возят в новите си лимузини със заводски DRL-та и дори няма да се излагат.Сън да не ги хване, да еба - докараха ме да кълна като циганка на пазара от безсилие :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо съм против с "на фарове през деня", присъединявам се към всички доводи, които колегите изложиха по-горе, а и още нещо - грешната преценка за разстоянието, която включените светлини придават. Но нали все пак трябва да имаш нещо под шапката, за да се сетиш за всички негативни странични действия.

Тия нашите там в парламента са от най-безмозъчните мекотели през последните 15-20г. и не са никакви представители на този измъчен народ, щом народа е против всичките им малоумици през последно време /а става въпрос вече за години/. Това са само Депутати-Слагачи, на които даже опитите за мислене са забранени от Боко "Тиквата" Борисов.

 

Протести до дупка е истината! Разберете го!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де!За тези ЛЕД дневни светлини,куките няма ли да квичат.Да се монтират във фаровете е трудно и ще пречат на фаровете през нощта.Ако се сложат на бронята,то все едно са фарове за мъгла(имам в предвид,че са ниско)и куките пак ще квичат.Иначе има качествени и аз обмислям да сложа на моята,но нямам идея къде да ги монтирам.

И пак,продължавам да си държа на мнението,че с този закон правим куките ПО-БОГАТИ!Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЛЕД светлините са дневни светлини, няма как да ти правят проблем, че не си на къси, просто си знай правата, инак могат да ти правят проблем за каквото си измислят... :)Между другото и аз мисля, да си сложа LED, да не си хабя късите и акумулатора. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чел цялата тема, защото участвах вече в няколко други такива по други форуми, радвам се че тук в Хонда форума нещата клонят към против, защото цялото нещо е една огромна глупост. Накратко, мнението ми е, че карането на фарове първо не е изобщо равно на DRL, и лично за мен минусите се състоят в това, че окото започва да следи само светлините на пътя и така го отнасят несветещите - пешеходците например. Другата страна на нещата е унищожаване на фаровете - рефлекторите стават на юфка и когато нощем ни трябват фарове - отпред свети като свещ, да не говорим за разход, крушки, претоварване на ел. схемата на колата и т.н. и т.н. Моят въпрос е следният - при Прелюдите (мисля че при всичките генерации) габаритите са извън фара. Не може ли тази малка бяла лампичка да мине за DRL пред експертите от КАТ? Ако трябва с подмяна на крушката с диод? По принцип навремето са ме учили че не се кара на габарити (това е знак за спряло МПС), но едно че вече гледам няма такова правило в ЗДП и второ, сега с това ново правило за каране на фарове, това не е ли елегантен начин за справяне с него? Освен това, гледам сега в Уикипедия, има даден пример и за Low Beam DRL, което изглежда така (снимката вдясно): Low Beam DRLЕ, каква е разликата с фар в режим "на габарити", при моделите в които габарита е вграден във фара. Изобщо, кашата става доста голяма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Ще те накарат да пуснеш габарити,за да видят дали тези светлини които представяш за дневни са наистина такива, и тогава ще изгориш.А и идеята за елегантно решение според мен е, да пуснеш дневни светлини които няма да имат нищо общо с ключа за светлини.По този начин няма да свети нищо друго освен тях, т.е. няма да ти се скапва осветлението в таблото и да храниш габаритните крушки отзад които не ти трябват реално.А и няма да има начин да ги забравяш,щото ако ги вържеш на габаритите това значи ти ръчно да ги пускаш и спираш всеки път - което е предпоставка за грешка.Интересното за мен е,че никъде не се конкретизира че дневните светлини трябва да са две и то разположени симетрично.Борбата е да имаме светлини на определено разстояние ама ако е само една няма ли да върши работа? Според мен ще върши,защото ще те забележат по същия начин по който ще те забележат ако имаш две.Така или иначе дневните светлини не са разположени в края на МПС-то, т.е. не са габарити, т.е. защо трябва да са две?Иначе на Прелюд 3-ката , идеята ти не е лоша. Мястото е добро та може и да стане. Иначе е вариант за лента или две между предната броня и предния капак.Тогава ще си точно като Night Rider ако си го гледал сериала:)Между другото,изискването за поставяне на дневни светлини като височина беше да е между 250мм и 1400мм от земята ако не се лъжа, което за Прелюд 3-ка значи че може и да са ти на таблото:)Пускаш като нощни лампички две диодни крушки достатъчно силни , където хората обикновено слагат пищялки и газ:)

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да коментирам разумността на факта. Нямам избор - колата ми е датска и светлините винаги са включени. За 4 години съм сменила 2 комплекта къси и 1 крушка на дълги - все куча марка. Разход на гориво - няма как да споря. Но...на работа съм от доста рано сутрин и част от трасето е по еднопосочни, залесени и плътно застроени улици. Смея да твърдя, че включените светлини са от значение, помагат ми дори през лятото; при тези гъсто паркирани возила, контейнери за смет в кръстовища и заспали пешеходци. Мое мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude :thumbs1: Между другото не е казано че DRL задължитено трябва да са диоди. Това улеснява нещата

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да коментирам разумността на факта. Нямам избор - колата ми е датска и светлините винаги са включени. За 4 години съм сменила 2 комплекта къси и 1 крушка на дълги - все куча марка. Разход на гориво - няма как да споря. Но...на работа съм от доста рано сутрин и част от трасето е по еднопосочни, залесени и плътно застроени улици. Смея да твърдя, че включените светлини са от значение, помагат ми дори през лятото; при тези гъсто паркирани возила, контейнери за смет в кръстовища и заспали пешеходци. Мое мнение.

 

Като запалиш автоматично ли се включват фаровете и кои по-точно къси или дълги с намалена мощност. Имаш ли сензор за светлините. Така я купи фабрично ли?

Търся и аз някакво решение за моята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Ще те накарат да пуснеш габарити,за да видят дали тези светлини които представяш за дневни са наистина такива, и тогава ще изгориш.А и идеята за елегантно решение според мен е, да пуснеш дневни светлини които няма да имат нищо общо с ключа за светлини.По този начин няма да свети нищо друго освен тях, т.е. няма да ти се скапва осветлението в таблото и да храниш габаритните крушки отзад които не ти трябват реално.А и няма да има начин да ги забравяш,щото ако ги вържеш на габаритите това значи ти ръчно да ги пускаш и спираш всеки път - което е предпоставка за грешка.Интересното за мен е,че никъде не се конкретизира че дневните светлини трябва да са две и то разположени симетрично.Борбата е да имаме светлини на определено разстояние ама ако е само една няма ли да върши работа? Според мен ще върши,защото ще те забележат по същия начин по който ще те забележат ако имаш две.Така или иначе дневните светлини не са разположени в края на МПС-то, т.е. не са габарити, т.е. защо трябва да са две?Иначе на Прелюд 3-ката , идеята ти не е лоша. Мястото е добро та може и да стане. Иначе е вариант за лента или две между предната броня и предния капак.Тогава ще си точно като Night Rider ако си го гледал сериала:)Между другото,изискването за поставяне на дневни светлини като височина беше да е между 250мм и 1400мм от земята ако не се лъжа, което за Прелюд 3-ка значи че може и да са ти на таблото:)Пускаш като нощни лампички две диодни крушки достатъчно силни , където хората обикновено слагат пищялки и газ:)

DRL LED които се монтират допълнително трябва да са сертифицирани съгласно съответната директива на ЕС и да отговарят на определени изисквания. Това е отбелязано на тях със съответните знаци. За мястото за монтажа им съм пуснал линк по-напред в тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude :thumbs1: Между другото не е казано че DRL задължитено трябва да са диоди. Това улеснява нещата

Публикувано изображение

 

Но нали се борим да са диоди,точно за да спасим природата.

Консумацията им е ниска, няма да товарят ел.инсталацията и генератора/алтернатора,акумулатора.....

Пък и диодите живеят доста повече от крушките,ако ще работят нон стоп според мен те са разумното решение.

Аз затова гледам диоди със захват като обикновени крушки,а не просто крушки.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...