Jump to content
Emicha

Спиране и паркиране на зелените площи

Recommended Posts

Здравейте колеги, искам да ви споделя, че откакто се затопли,инспектори от столична община започнаха,усилено да обикалят не само центъра,а и крайните райони и да пишат констативни протоколи и актове на колите спряли на така наречените зелени площи! Може и грам тревица да няма там /може да е кал, или пръс/ пак ви пишат и ви оставят протокола на предното стъкло. В 3- дневен срок трябва да се явите в общината и да си платите глобата, иначе ви пишат акт който е от 50 до 500 лв. и няма отърване. На 06.04.2012г. ни суравакаха 10-на автомобила пред блока в който живея, така че го имайте в предвид. Дано информацията ви е полезна и се разминете поне вия ,с излишни глоби!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата е не само за София,но и за Пловдив,вероятно и за другите по-големи населени места.Лично съм виждал как инспекторите пишат акта,ако не си на място ти лепят на стъклото здраво лепенката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Петък 7 паяка вдигаха колите зад блоковете м/у Симеон и Пиротска. Където минава кален път м/у блоковете и трева не е имало НИКОГА!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно щом има кал, то върху нея евентуално може да поникне нещо и вие спирате развитието на софийската флора. :DСъбират приходи хората!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събират, ама спорадично - ей така, сетили се и айде да минем днес оттук.Мен така ми залепиха една бележка, щото бях паркирал на тротоар и нямаше 2 м. за пешеходци да минават. Не споря - пише го в правилника на Столична община, така да е. Само че след тази еднодневна офанзива положението си е пак същото на въпросния тротоар. Така че аз правилника си го спазвам оттогава насам и се радвам, че не съм нещастен общински събирач. А на същия тротоар има едно хубаво зелено купе пета генерация и колегата редовно се набутва между предпазните колчета, които са сложени точно, за да не се паркира там. Култура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми вдигнаха колата от Сливница преди няколко дни. Последствията: 30лв - за цитирам "евакуиране" на автомобила + 2 лв за 20 мин престой на паркинга им, и сега чакам акт от общината за неправилно паркиране на "тревни площи" в размер на около 50лв...Няма да обяснявам че бях паркирал на място, където никога няма да поникне трева, и със сигурност не пречех нито на движението, нито на пешеходците!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На един колега искаха да му пишат акт че паркирал в тревните площи, а то върху асфалта попаднала почва и поникнали някакви бурени...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че във всички светли Европейски, и не само столици има огромни паркинги подземни и наземни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Пешо , ще ме извиняваш но не съм съгласен с теб :) Не може "куцо" и "сакато" да притежава автомобил.Не може в 4тири членно семейство да има 3 автомобила - 2 за родителите и една за децата да се учели да карат на нея.Не става да искаме да си спираме пред входа колкото и да ни се иска.Дори и само една жилищтна кооперация от 4 етажа да има на цялата улица и пак ако всеки има кола няма да може да си спреш пред вкъщи точно.Не може да идваш в центъра на София и да спираш където си пожелаеш безплатно.Еми има градски транспорт , метро , таксита.Ние всъщност сме доста богати щом всеки е излязал с автомобила си а после сипва яко хранилка , че бензина бил с висока цена.Ето затова не ходя на протест , защото "уж" цената е висока а повечето ходят с кола да протестират.Протестирай без автомобил , покажи че цената е висока.Доста са обърнати нещата като начин на мислене и няма закон на света който да промерни това което е в самите нас за жалост още дълги години.И искам да ти кажа , че според мен глобите са доста ниски.Ако спреш на тротоара и те глобят 100 евро първи път и 200 евро 2ри път ще се замислиш дали няма да търсиш позволено място.Пак повтарям , че говоря за София а не за другите градове.Колите са прекалено много и колкото и паркинг места да направят , пак ще са малко.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не говори за безплатно спиране в центъра.Нека си е платено, но не като сега хем да си плащаш, хем да няма къде да спреш. Оставяш 2 лв и се чудиш след колко пресечки ще намериш синя преспа ... зона.Освен това, точно на мен не ми изскачай с такива доводи, винаги когато ходя в центъра без да ми е наложително да е с кола си ходя с градския.На работа, която ми е относително близо си ходя всеки ден по 20-тина мин. пеш.Не е всяко семейство с 4 коли, ако твоето е такова имаш право да ги продадеш.Пак не си разбрал, не казвам да има място за по 2 коли на глава на населението, но по 1 кола на семейство да има подсигурено място за паркиране.При мен случая е следния: кооперацията има 30 апартамента, 5 гаража и 10 места за коли в двора. Съседните кооперации са близнак без подземни паркинги, само с по 10-тина гаража ...Познай къде стоят на съседите колите - на тротоара пред коята кооперация, че да не мога да минавам по него пеш.А кажи ми какво са виновни хората, че е позволено да се построят така кооперации за 100 семейства с 30-40 паркоместа ?Имам идея какви пари прибират архитектите на районите от строителните фирми и си затварят очите точно за такива неща като зелени площи и паркинги.Как може по комунизма между панелките да има толкова много място, а сега на ясяко зелено място да изниква кооперация.Еми оставени са тези площи точно с такава цел, да има зелени площи и големи паркинги.По твоята логика , дай да забраним да се продават стари коли, да забраним със стари коли да се ходи в центъра, да забраним направо на обикновените хора да карат коли бе.Нека само избрани мутри да карат скъпи коли и да си ходят където си искат, а обикновения човек да не може да си позволи кола и да мре в кофите.Да въвеждат западните правила, когато имат западните условия, то не може избирателно.Не ме разбирай погрешно и аз искам да не се паркира в зелените площи, да се разнася калта навсякъде и градът да не прилича на нищо, но не става само с глоби, иска се и акъл.Ама е най-лесно да измислят поредното нещо за което да глобяват вместо да помислят как реално да се реши проблемът.Като вкарат закон всяка нова жилищна сграда да има място за всяко семейство за поне една кола за да се пусне в експлоатация, когато на всяка бизнес сграда има изискване да има подземен паркинг за някакъв предвиден брой коли на служители, тогава могат да забраняват да се паркира по тротоари и улици.

  • Нагоре 4
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато вкарат закон , че няма да се продават автомобили под евро 4 тогава автомобилите ще станат доста малко.В Македония които са един хотел хора имат закон за под Евро 3 т.е 97-98г.коли не могат да се вкарват.Ако имаш стара не можеш да я продадеш и си я караш докато си издъхне.

Колега, ти даваш македонците за пример, или просто се надяваш да въведат този закон? Ако не можеш да си позволиш Прелюд 5, значи не може да имаш кола? Просто градовете ни не са мислени навремето, а последните години развитие нулево.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , не знам къде си отраснал но аз съм роден тук и макар да не съм на 50 години имам бегли спомени как е изглеждал града когато бях дете и как е сега.Не ти говоря на "бе" защото мисля , че във форумен приятелски спор възниква истината но като си почнал няма проблеми.Ти къде точно живееш и имаш ли си малка идея старите кооперации в централните части на София колко гаража имат? Ако не си наясно ще ти отговоря а именно 0 ( нула ).И ще те цитирам "Как може по комунизма между панелките да има толкова много място, а сега на всяко зелено място да изниква кооперация.Еми оставени са тези площи точно с такава цел, да има зелени площи и големи паркинги" Като гледам си си отговорил и сам а ме питаш мен..Защо е имало място при комунизма и защо имало места за паркиране?Да имало е и едното и другото защото София не е била 2.5 милиона души и от тук идва и застрояването и е имало 70% по-малко автомобили.Нали се сещаш , че блока в който живееш не е на 50 години предполагам и е строен доста по-късно и е проектиран да има гаражи които отделно се продават а не са "твои" защото видиш ли , имаш апартамент в блока.И искам да ти кажа , че доста от тези новопостроени кооперации ги е нямало защото е имало място за всички тогава а сега просто няма място за живеене а камо ли за коли.Да , трябва да се забрани да се влиза в центъра на всичко без градски транспорт и колела/мотопеди/мотори и много бързо ще се оправят нещата със зверските задръствания в момента.Ти друг начин намерил ли си за изход от цялата ситуация ? Ако си много ще се радвам най-накрая някой да направи нещо по-въпроса.Аз лично виждам смисъл в този който съм написал а той е забрана на автомобили в централните райони в работно време като изключваме живущите в тези райони и големи такси за паркиране в центъра -- > с пъти по-малък трафик и спокойно придвижване до работа.Аз съм съгласен да не шофирам 9 месеца в годината стига да имам нормален начин да се придвижвам до работното си място.Ти явно не искаш да разбереш , че колите като глава от населението са в пъти повече от колкото трябва да бъдат.Ти колко автомобила имаш и колко процента от времето се возиш сам в тях/него ? А относно Макетата , дадох закона им за пример и искам да ти кажа , че градовете са мислени доста добре навремето но не са мислени за толкова многобройно население на едно място и май не четеш какво се пише още от по-горните коментари колега Трънчо :)

Редактирано от Mkilla
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, нека се забрани на хората да живеят, вместо да се осигури начин за нормален такъв.А ти замислял ли си се къде точно са построени тези панелки, ако не знаеш ще ти кажа - в покрайнините на тогавашния град, в ливадите, нивите и блатата.Защо трябва сега всяка нова кооперация да изниква между тях, вместо да се разраства града навън ?Не знам за колко коли е мислен града, но пред панелките са оставени достатъчно места и в момента макар и трудно се събират повечето коли, но това няма как да остане така докато м/у тях никват още сгради.Аз имам 2 лични коли и нито една от тях не се паркира в зелените площи, на улицата или тротоара. Не аз имам акт за паркиране там.Пак четеш където ти харесва само, всеки ден ходя пеш, в центъра с кола не ходя освен ако не е наложително.Ако ми преместят офиса в другия край на града няма да се бутам в центъра с колата, споко, метрото ми е по-удобно.На 2-те коли ще им махна задните седалки, ще си возя гъза сам, защото няма как при инцидентните ми излизания с тях да събирам хора от улицата да ги возя.Мислете му вие, които ми говорите за автобуси, а си ходите всеки ден с колите на работа.А ти защо караш тогава прелюд, който е с 2 използваеми места? Такива коли по твоята логика трябва да се забранят със закон, че и 5 метра дълъг, охооо.Трябва да се продават само електрически 20 коня смартове и да сме роботи. Много ли ще си щастлив тогава, че ти е по-леко движението?ПС: Не съм от София, дошъл съм от едно много по-красиво и чисто място, чиято икономика беше убита от демокрацията и сега няма от какво да се прживява там.И все пак аз съм дошъл от планината и съм си подсигурил начин да не спирам в зелените площи и да ходя на работа пеш.Колите били много, ами продавай и хващай автобуса като нямаш къде да паркираш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешиш. Прочел съм всичко а ти така и не ми отговори конкретно. Знам, че им даваш закона за пример, но те ли са представата ти за идеал? И подкрепяш ли такъв закон? Така ли искаш да се реши проблема с паркирането? С ограничаване на и без това доста ограничения българин или с търсене на конструктивно решение? Типично по български гледаме да решаваме проблемите като правим стъпка назад вместо напред. Да ти кажа, подвизавам се в малка кооперацийка на 3 етажа и въпреки това няма нито 1 местенце. Нито едно! Izanagi е адски прав за голямата "недомислица" (реално за други неща става въпрос, той ясно ги е описал) с по-новите блокове. Значи неможе ти да построиш сграда с 10 апартамента и да изпляскаш точно 3 гаража на партера. То като се замисля тия 3 гаража парират точно 5 евентуални паркоместа. Но строителя и отговорните органи тях това не ги интересува. Пък и нали после ще минат да натряскат актовете. Няма ядове. Още една тънкост ще ти споделя - знаеш ли каква част от апартаментите се водят "ателие" и "таванско помещение"? Обяснението - съвсем легално да се избегне създаване на паркоместа, защото за помещения със такива статути законово не се изискват тези "екстри"! Лондон, Берлин, Париж - да не са станали многомилионни градове от раз? Или като са видели на къде отиват нещата да кажат "Който има стара кола да я вазира че пречи. Не може то всеки да има кола!" ? Просто там се развиват хората - дали под/надземни паркинзи, дали допълнителни площи за паркинг и т.н. А тук никой не го е еня.

П.П.: Не съм съгласен, че градовете са мислени навремето. Някой може би, но други твърдо не. Направени са колкото да покрият текущите нужди. Пример - Велико Търново. Ами там каквото и да се направи, винаги ще има проблем с трафика и паркирането. Лошото е, че не се търси развитие - поне малко облекчение, а се застроява и застроява...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли виждам , че разговора отива не към това къде е по-правилно да се паркира , как да се прави и защо спираме неправилно а това кой от къде е , което за мен няма значение дори и да не ти се вярва и ако си се засегнал по някакъв начин се извинявам.Аз лично ако имах финансовата възможност , бих се изнесал някаде в къща и да пътувам до метро с автомобил , да си оставям колата на паркинг там и после обратно но за жалост доходите ми не го позволяват.Не мисля , че трябва точно на теб да ти обяснявам защо съм седнал в прелюд , но 1/2 от карането на люда е с още някой вътре.Да , стремя се да ходя с автобус но не винаги става.Доста често ми се налага да се върна от спирката и да си взема автомобила защото рейса идва след 35-40 мин а по разписание трябва да е след 10 мин. и при мен не важи закъснение.След второто такова мога да си потърся друга работа.Не злобей на хората , които имат различно от твоето мислене.Лека вечер и дано има по-малко глоби , повече места за всички и по-съвестни колеги :)

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми вдигнаха колата от Сливница преди няколко дни. Последствията: 30лв - за цитирам "евакуиране" на автомобила + 2 лв за 20 мин престой на паркинга им, и сега чакам акт от общината за неправилно паркиране на "тревни площи" в размер на около 50лв...Няма да обяснявам че бях паркирал на място, където никога няма да поникне трева, и със сигурност не пречех нито на движението, нито на пешеходците!

Точно там където си спрял ги вдигаха паяците.А там трева не е имало НИКОГА!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Ще се разберем накрая ;)

Ето, сам виждаш къде е проблемът, автобусът закъснява, няма места за паркиране пред блока ...

Оставя ли ти това избор да оставиш колата и да ходиш на работа с автобус, сам каза, че не.

Оставя ли ти това избор къде да паркираш, мислиш ли че някой иска да паркира в калта вместо на чист асфалт?

За да искат от нас да сме съвестни трябва да ни създадат условия за това.

 

С 2 думи: аз съм за това да се глобява за неправилно паркиране, но да се създадат условия на хората да не им се налага да го правят.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да опонирам на който и да е от заформилия се "спор", искам да вметна, че съвестта идва отвътре, не трябва някой да ти създава условия за това... Съгласен съм, че като няма условия за паркиране, за нормално придвижване без кола, е трудно човек да спазва принципите си и понякога е принуден да нарушава правило, писано или неписано. Може би съм облагодетелстван, че живея на 20 мин. пеш от работа, но дори и да не беше така, не бих използвал колата, за да ходя на работа всеки ден - ми то тормоз да я паркираш около офиса, тормоз да й намериш място вечер пред блока и т.н. Преди съм нямал кола и пак съм ходил навреме (да, ядосвал съм се на тъпканицата в автобуса и неспазване на разписанието, но нямаш избор). А относно паркирането - ако трябва ще обиколя 2-3 пъти, за да си намеря място, но няма да спра, така че да ме глобят или някой ядосан съсед да ми надере колата, щото съм го запушил или нещо такова. Поне да знам, че съм направил каквото е необходимо, за да не преча и да не нарушавам нещо си там.И така се чувствам по-добре. Но в никакъв случай прецакан от системата. И аз идвам от планината, а там съм се научил да не се изнервям на глупости и да действам така, че да не си навличам беди после, които зависят изцяло от мене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На един приятел му написаха глоба в яворов онзи ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не спорете, елате си на село, тук подобни проблеми нямаме :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По твоята логика , дай да забраним да се продават стари коли, да забраним със стари коли да се ходи в центъра, да забраним направо на обикновените хора да карат коли бе.Нека само избрани мутри да карат скъпи коли и да си ходят където си искат, а обикновения човек да не може да си позволи кола и да мре в кофите.Да въвеждат западните правила, когато имат западните условия, то не може избирателно.

Абсолютно съм съгласен с всичко написано от колегата Mkilla и точно тази логика бих следвал. Това е поредната тема, в която ще кажа, че колата е ЛУКС и не е за всеки. Не може всеки 18-19 годишен абитюрент дето е сглобил 2000лв покрай бала да се качва на някаква западна кочина, изхвърлена от италиянеца преди години, после да се регистрира в BMW/VW/Honda/etc форума и да плюе колко скъпо е горивото, колко скапана е държавата. На запад хубаво иамт наземни/подземни паркинзи и какви ли не условия, но на запад и манталитета е много различен - кола си взимаш или ако мама и тати са достатъчно богати да ти купят сравнително нов автомобил (в европа обикновено е евро 3 - евро 4 към днешна дата) или се возиш на рейса, учиш и като станеш на 25-30 и започнеш квалифицирана работа, си взимаш въпросния автомобил. Познавам хора в западна европа (по-точно Германия и Франция), които изкарват адски много пари по всеки наш стандарт, но казват "колата ми е скъпо - ако ми трябва кола, ще си взема под наем, иначе рейса". Тук обаче колата явно не е нужда, колата е социален статус, колкото по-затъмнени са стъклата и опушени са фаровете й, толкова по-високо и в обществото се намира собственика й. В София нямало добро метро, рейсовете закъснявали - еми закъсняват, като падне 3 капки дъжд айде всички в колите, по един във всяка, движението става абсурдно. Паркирането става също абсурдно, защото у нас е съвсем нормално да притежаваш кола, която караш веднъж в месеца, нищо че вместо да даваш пари за застраховки, за ремонти, за данък, ще ти излиза доста по-евтино да се возиш на такси. Или накратко - да, трябва да забраним вноса и препродажбата на коли под 10год, за да са по-чисти градовете ни, за да започне да се оправя манталитета на хората и да спрем да изглеждаме като паляци пред европейците. Нека само избрани мутри да карат коли. Така ще се реши проблема с паркирането в дългосрочен план. Аз например днес (както и почти всеки слънчев ден с температура над 0-та) съм с колелото. И ще ходя на протест, че си искам вело-алеи, но липсата им няма да ми даде повод да мрънкам, че имам 12км от нас до работа, почти изцяло по асфалта на булевардите. И нищо не може да ме накара да говоря, че колата ми е "крайна необходимост" и без нея "не мога" и "на пук ще я карам докато не ми направят пракинзи, гаражи, европейски улици и тн" :plane: Както също така обичам да казвам - добре дошли сте да ми цъкате минусчето, аз пък ще си сложа плюсче. :newbie: Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време като имаше Софийско жителство нямаше такива проблеми .Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гадно ли ти е, че вече не си привилегирован ?Тази тема май ще иде в кошчето скоро ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имали сме много коли на глава от населението :D С кого сравнявате ? С ескимосите ли? Аз пък мога да ви кажа, че съм пътувал в Европа не малко пъти и смея да твърдя, че почти всеки има личен автомобил, включително и 95 годишните бабички. Много по-евтино излиза да се кача на автомобила, да кажем от Утрехт до Амстердам( горе долу 50км), а не да вземам влака до там. Влакът в двете посоки е 40 евро = 30 литра гориво. Тези 30л нека ги сложим на 100км + 10 евро за паркинг.В София проблемът не е в автомобилите, защото са много, а в инфраструктурата на града, защото не е за толкова жители.

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имали сме много коли на глава от населението :D С кого сравнявате ? С ескимосите ли? Аз пък мога да ви кажа, че съм пътувал в Европа не малко пъти и смея да твърдя, че почти всеки има личен автомобил, включително и 95 годишните бабички. Много по-евтино излиза да се кача на автомобила, да кажем от Утрехт до Амстердам( горе долу 50км), а не да вземам влака до там. Влакът в двете посоки е 40 евро = 30 литра гориво. Тези 30л нека ги сложим на 100км + 10 евро за паркинг.

Сериозно? Тоест в цената от точка А до точка Б разходите с автомобил са само горивото + паркинга? А цената на автомобила? Застраховките му (които са пъти повече от нашите), разходите по поддръжка? Можеш да видиш от линка в сигнатурата ми за 2 години колко пари съм дал за колата (покупната й цена) + гориво + други разходи (от които много не съм въвел - паркинзи, гаражи, магистрални и винетни такси в чужбина, автомивки, разни по-малки ежедневни покупки и глезотии...Ако караш много и имаш необходимост да го правиш и можеш да си позволиш сравнително нов, екологичен, изправен автомобил, определено с кола е по-удобно и евтино. Ако отпаднат голяма част от старите кошове, които се карат веднъж в месеца или не са мърдали от есента, тогава ще стане по-лесно и за предвижване и за паркиране. И проблема с паркирането върху зелените площи ще отпадне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веселия, ние ако ще изпадаме в подробности. За една година цената с влака ще ти излезе еднаква с тази с колата със всичките и работи. А ако си взема кола 1.3 и данъка и падне, че хич да не ме бърка ??? А ако си взема една ЖИГУЛА от 72ра, която ще се води антика и няма да плащам всичките данъци ??? Айде да не издребняваме ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако влизаме в детайли ще си взема карта за влака :) Аз от това се оплаквам, че като карам по-нова, по-екологична кола, плащам много пъти повече данъци от някой, на който ковчега му прави димна завеса зад него на студен двигател. Във въпросната Холандия данъка няма да ти падне на стар 1.3 автомобил, данъка ще ти е епичен за 15 годишна кола. Пак казвам - не твърдя, че с кола няма да ти излиза по-евтино, но само ако караш често. Не съм против хората с поддържани автомобили (дори да са стари), против съм вноса на коли над 10 години и препродажбата на такива - ако ще взимаш кола, трябва да го правиш със съзнанието, че това е луксозна покупка, която трябва да направиш само ако можеш да си позволиш всички задължителни данъци, разходи по поддръжка, да си осигуриш парко-място и тн. Тогава дори колата да стане на над 10год - ползвай си я щом ти служи вярно и се грижиш добре за нея. Но не да вземеш кола за 1500лв, която е на 15+ години, която два крета и не можеш да поддържаш, да не плащаш данъка и застраховките, да я караш 2 пъти в месеца като сипеш по 4л за по 10лв. Тогава ти излиза по-скъпо. И тогава тази кола заема паркомясто пред блока, вместо нейния собственик рационално да прецени за 2та пъти в месеца когато му трябва МПС за специфичен превоз от точка А до точка Б, ако си викне такси, ще спести пари и няма да пречи на останалите да паркират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт, е че в големите европейски столици не живеят хора на центъра. Ако живеят такива то те са много богати. Не виждам какво ви пречат старите автомобили, че са паркирали на място, в което си плащат, за да престоят. Автомобилите на глава от населението са много повече в Холандия,Германия,Франция и т.н. Да, те нямат проблеми с паркирането, защото имат изградена инфраструктура за това с много паркоместа под и над земята. Да, те нямат задръствания като нашите, защото са си направили много кръгови движения за облекчение на движението. Мисля, че усещате на къде бия, на никой не му пречи, че Драган си е взел книжка онзи ден и си е купил Хонда Сивик за 2000 лева. Държавата е тая, която трябва да подпомага инвестициите в случая - една кола също е инвестиция, с която държавата печели ( чрез такси,данъци и други непървични способи, като например след ремонт да ти дадат касовия бон )

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината. Строи се без парк-места както е и в нашата и околните кооперации от там идват всекидневните проблеми с комшии, караници скандали. Има ли подземни гаражи проблемите ще се разрешат на 50%, а относно това, че има много коли по 2 дори и 3 на семейство е така. Пред блоковете стоят с месеци не се карат и само заемат места( за мен е като автопарк) Задължителни граждански отговорности и данъци за да има някаква оправия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Незнам кой, къде и как паркира, но явно само при мен има това явнение, където и да си спра колата вместо глоба да някой да се е правил на художник с ключ или незнам си какво по колата Публикувано изображение Винаги паркирам на места, където да не съм близо до други коли, да не запушвам някой и винаги се случва, когато си огледам колата, някой да си е направил кефа Публикувано изображение Как ми се иска само един път да видя някой как я дере... Относно спирането по зелени площи, никога не съм си оставял колата на такива места. Една от причиние е, че точно на тези места има прекалено много влага, която от почвата, а на японските коли след време тази влага се оказва госта голям враг. И все пак бъдете внимателни...хорицата със сините якенца не спят и много обичат да си изписват мастилото на химикалките Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иихууу, с удоволствие прочетох спора! :) Евала на Петър, той малко се е поразпалил и всеки е приел спора лично :)Колеги - София не се развива с оглед на хората да им е гот, а с оглед да се перат пари, да се прецаква народа и да се дои..Имаше идея да се построят подземни паркинги под училищните игрища...ко стана, не разбрах..В големите столици има паркинги на по нам колко си етажа...тука има молове, които са толкова пълни с хора, че паркингите им отесняват...Нинам накъде отиват нещата, но предвидените площи за паркиране на лични автомобили са крайно недостатъчни и всички го знаете, не се карайте за глупости. Може и мен някой да ме оплюе после, ама честно казано, съм против държавата - тя е толкова ограбена вече, че няма грам ресурс, който да инвестира в облагородяване на инфраструктурата, всичко се прави с цел печалба и лична облага...И да спорите, и да не спорите...все тая, ще си карат мерцедесите, ние ще се гърчим и това е :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Veseliq просто за пореден път ме провокираш и този път няма да пасувам. Във всяка тема забелязвам 2 неща - лафа с абитурентите, черните стъкла, затъмнените стопове и т.н. и това с минусчетата накрая. Ти ли си определящият фактор дали на колите може да им се затъмняват стъклата? Твоят вкус ли е приет за закон? За второто - Предполагам знаеш лафа за тоя дето най-много приказва колко му е голям. Същото е и с твоите минусчета за които не ти пука. :) Интересно ми е ако нямаше парички за Акорд дали щеше да говориш по същия начин и дали ще искаш да има подобен закон, ограничаващ масовия българин. Сега от горе много е лесно да кажеш на 70% от хората във форума със "стари" коли(които само ти пречат да паркираш), че не трябва да карат. Моля те гледай малко по-човешки на нещата и не бъди егоист. Какво против старите коли имате толкова идея си нямам. Това са най-истинските автомобили. Искате само акорди за по 12++ бона да караме и да сме вечни кръводарители на Бултрако? Не е проблема в съотношението кола на глава на населението, проумейте го! А разделението на нови и стари е просто смешно - всеки има право да кара каквото му харесва. Аз лично на Хонда по-нова от 95-та не желая да скоча. Зашо всеки проблем трябва да се решава с лишение вместо с акъл? Малко офтопик се получи, съжалявам за което, но съм лееекинко афектиран. П.П: И да, докато не се направят условия за предвижване с велосипед не мисля да си рискувам живота по булевардите. Да не говорим, че работата на някои хора не им позволява да се явят обляни и благоуханни. Просто няма условия за нищо пичове. Както разбрах от темата - нито да имаш кола, нито да разчиташ на градски транспорт, нито да хванеш такси което да ти вземе 20 лв за едно возене, нито имаш условия да въртиш педалите безопасно. Ами какво правим в крайна сметка? Да се лишим и от въздух и готово... :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,споменах за тези проверки за да не изгорите и Вия,а иначе колкото хора са се изказали, толкова мнения ще има-естествено! Не се оправдавам и след като съм нарушител, естествено ще си платя глобата, наложена ми на основание: чл.28 , ал.1 , т.7 , от наредбата за организация на движението, на територията на Столична община, /де факто съм паркирал ,на терен който е част от "зелената система" на Столична община/ . Но тук вече идва проблема, че така наречената "зелена система" е само пръст и кал и то не от това,че там паркират коли, а просто мястото е много сенчесто и усойно от многото огромни дървета с височина на 7 ет. блок в които живея от 48 години. Терена е прилежаща площ на блока и ние живущите в него редовно се грижим да е в добър вид, лично аз най-малко 10 пъти съм се опитвал да засея някаква трева,райграс, детелина и всякакъв друг бурен ако щете, обаче никакви шансове! Отделен е въпроса ,че паркирам там по принуда и тя не е ,че в квартала /"Гоце Делчев"/ където живея има ново строителство, а просто се пренасели от коли поради недомислици на общината по организаця на движението и паркирането ,в съседния кв."Стрелбище" /тотално презастроен/ и на самия бул."Гоце Делчев"! Наслагаха знаци навсякъде, че е забранено спирането и паркирането и сега всички живеещи в блоковете на първа линия на въпросния булевард, си изместиха колите в тесните вътрешни улички,по третуарите ,зелените площи,та и по детските площадки! Интересно, че на колите които бяха паркирали на детската площадка пред блока /между катерушки и люлки/ и по тротуарите, нямаше нито един санкциониран!Стана някакъв ад, няма минаване камо ли разминаване! Обаче като се замисля сега , общината подходи много хитро и то, не да реши проблема с движението и паркирането ,а просто с "един куршум два заека" както е приказката. Какво имам в предвид: хем си плащаме данъци на апартаменти и коли, хем носиме отговорност за прилежащите площи около блоковете, хем се гъчкаме по тесните улички и тротуари ,хем така общината няма да ги чисти от боклуци и сняг , хем няма да ги изкърпва, защото няма как да се мине отам, а отгоре на това ще ни и глобява , да си взимат по някоя и друга премия за "добре свършена" работа -както впрочем е по всички държавни и общински /бюджетни/ службички!!! Не може нищо да не се прави по въпроса за паркирането, а само да се налагат, забрани ограничения и глоби , не може само да се увеличават ,сини, зелени и всякакви зони и да се събират само пари и такси,и нищо смислено, ама нищо да не се прави по този въпрос!!! Не може общината да си затваря очите като се строи безразборно, по тревни площи , градинки и паркове /Уж реституирани/ ,а да не обръща внимание, в същото време на заобикалящата ни инфраструктора и неините проблеми!!! За жалост ,в случая съм песимист и не виждам светлина в тунела, "кучетата си лаят,а кервана си върви" и след 10-15г. пак ще си говорим за тези проблеми и пак ще си плащаме глоби, а някои ще си прибира премийки за ,"добре свършена работа и реализирани глупави проекти"!!!Действителност в BG!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям Пешо. Какво става сега, още малко ще ми кажете, че трябва да съм милионер и да живея в собствен палат извън града за да имам правото да карам кола? Цитирате други държави, добре, няма лошо. Ходили ли сте там, возили ли сте се с градския? Само да ви кажа на скоро бях в Англия, за 20 мин път с влак цената на двупосочен билет е 20 паунда. Сами си смятайте колко литра гориво е това. Не може само с вдигане на глобите, измисляне на нарушения, санкциониране, данъци, акцизи и т.н. Помислете как да направим нещата по-полезни и достъпни, отколкото скъпи, безполезни и недостъпни. Всеки трябва да има право на автомобил, като нямам 200 бона за С класа АМГ, ми ще си карам Сивичето, и хайде големия проблем, че съм заел паркомястото на чичака с Х5?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е интересна и могат доста мнения по нея да се напишат и може би повечето ще сме прави.Аз също съм съгласен с Veseliq , защото той иска да каже под стари автомобили тези които стоят с години на улиците и се местят по няколко пъти в годината да не е без хич , състоянието им е под всякаква критика и са опасни да здвижението.Ще питам нещо и Трънчо :) Колега , как би приел съседа ти да има 4 автомобила , 2 от които ги ползва да пазят места ? Отговори какво мислиш , защото за мен това е ненормална работа.Ако въведат закона , че за всеки 2ри автомобил ще се плаща двойно аз съм определено за него.Не може да "превземеш" една част от улицата само за теб и да няма никой какво да ти каже.Не ме е яд ако иска и 10 коли да има но да видим като трябва да се плаща за тях , колко ще останат.Защото идва момент , че като трябва да платиш за трета кола 300-400 лв на година за паркиране по местоживеене , ще се замислиш дали да ги дадеш за 20 годишната баба Яга която използваш единствено да ти пази мястото на новичката и лъскава кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla, не мисля че този закон Евро 3 или 4 (вече му изгубих спатиите) се отнася за колите гниещи пред блоковете. Никой не си взема кола само и само да направи мръсно на съседа и да му я тръшне на паркомястото - слава Богу не сме чак толкова долно племе да играем чак толкова на контра. От друга страна това, че колата е нова, значи че се кара много ли? Както една ЗАЗ-ка може да седи векове, така и един Кашкай може да кибичи с месеци. За тези коли-паметници мисля че имаше акция миналата година и от тогава поне лично на мен не ми е направило впечателение да го има този проблем. Нека не извъртаме нещата - този закон по други причини го искате и сами си казахте защо - колата била лукс. Иначе разбира се че има хора с повече от една кола, но до сега не бяха ли под прицел тези, които имат дори една? :) Както и да е. Ще ти отговоря и на това - ДА, има такива случаи, но са рядкост. Аз лично не познавам човек с 2 коли, да не говорим за 4. А и все пак тези чак толкова платежоспособни хора няма да ги намериш на места с проблемно паркиране. ;)П.П: Мръсно племе сме естествено - спор няма. Просто казах, че не сме стигнали чак до там. За чужденците сме и ще бъдем пълен лайк така или иначе :)

Редактирано от Трънчо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не вярваш , идваш с едно шише уиски ако не друго то да пийнем и ти го показвам лично сутрин и вечер какви маневри са от години насам.И повярвай , местата са голям проблем :) А за долното племе съм вече много раздвоен.Чудно защо никой не ни обича като нация никаде и всички асоциации с българи са свързани с отрицателни неща.Както сподели мой колега , който беше на стаж в Белгия след разходка в местен квартал : - Тишина , спокойствие и изведнъж се чуват крясъци и викове.Заслушах се и установих как мъж и жена на чист български език се карат така , че целият квартал да ги чуе.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да напиша нещо.Проблема с паркирането си е жива драма,ако всички коли кацнали по тревните площи се преместят незнам къде ще отидат,щото си няма място за всички по асфалта(и все пак съм строго против паркирането във тревата-дето вече я няма ами всичко е изровено като от слепи кучета) по добре си паркирай колата по далеч от дома но така че да не пречи ,да не е на тротоара и да не е в градинката ,че ми се иска като погледна от балкона да виждам тревичка а не на някой кътевината изс...на в нищото.И другото което е нека всички недорасли пишлемета си сложат нормални ауспуси и не ми реват под прозореца със изгнилите си кочини.Последно,във град Варна най-безотговорните тиквеници в последно време карат Хонда -такива са ми наблюденията,най-големите гъзари,най-мощните коли,най-думкащите и най-бързите-за пример давам колегата със червен Сивик-6-та 1.4и дето се чува и в гробищата и си прави гонки по тъмно не го знам кой е и не искам ама вече ме дразни.В последно време даже и гъзетата с БМВ се държат по -прилично.Тъй че не се облепяите с лепенки фен клуб и прочее ами си използвайте тиквите за да мислите като шофирате паркирате и квото,ще и да правите,не тука да ми пишета кое било и кое не било наред и как трябвало да бъде а на другата сутрин да се дървите с някакви разпльокани бегачки във натоварения трафик.Моля горните ми думи да не се четат от културните и възпитани водачи на МПС марка Хонда не се отнася за тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...