Jump to content
pikaso906

Кога колата харчи повече?

Recommended Posts

Здравейте колеги,до сега се развозвахме с едни приятели по София с любимата ми Хонда и един приятел ми вика,че като я пускам по инеркция на неутрална харчи повече отколкото ако съм на скорост и не натискам газта (пак по инерция,но на скорост).Аз мисля,че като е на неутрална харчи по-малко.Та кой от двама ни е прав?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАто си на скорост и без газ и ако си над оборотите на празен ход, се изключват бензиновите инжектори така че приятеля ти е прав.

Редактирано от mom4i74
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какво значи?"ако си над оборотите на празен ход" Ако съм над 900 по инерция на скорост при всички положения икономисва двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mom4i74 Е ПРАВ има доста написано по темата тук във форума (не мога да го намеря ,но съм чел темата )колегата ти го е обяснил просто и лесно защо

Редактирано от kembo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ 1 че на скорост е по-икономично. Нещо не можах да намеря старата тема с този класически въпрос, но в крайна сметка това беше отговорът :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не можах да я намеря за това пуснах нова мерси много.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 години,като взех книжка отидохме до софия с един приятел с неговата кола,ауди s4 от първите.супер резачка и страхотна ламя.на магистралата си направихме един експеримент.gas,gas 160 и пускам свободна.борд компа покажа моментен разход около 3 литра по спомен.после пак така,газ,газ 150-160 и пуснах педала на гaста. но вече без свободна,на скорост.моментен разход 0.бях доста озадачен.това е един прост пример,без да чета и да търса причината,го видях. за себе си се убедих,че е така.не се съмнявай,истина е :blink::huh::blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема съм я пропуснал, дано някой успее да я изрови, че ми стана интересно. :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста нерви, ама я намерих :)http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=22111 Обобщено много добре от mom4i74, но все пак ако на някой му се чете.

Редактирано от Трънчо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то няма кой знае какво повече да се каже по темата :) това е в общи линии.При мен на сивика инжекторите сритват на около 1500 оборота, т.е. всичко над това е моментен разход 0 (приблизително) при каране по инерция на скорост. Аз винаги спирам на 3-та до 1500 оборота преди да използвам спирачката като виждам че светофара е червен от далеч. Може да хвърлите едно око и на ТАЗИ тема, Има неща свързани с икономията.Мненията са противоречиви и всеки вярва на това което иска, въпрос на гледна точка. Но най-много гориво се хаби при потеглянето в градски условия. При каране в градски условия например, особено в позната среда където знам горе долу какви кръстовища ме чакат, най-добрия вариант е ако може да се стигне до светофара когато сменя на зелено в момент в които автомобила се движи леко - т.е. спирал е до момента на трета по инерция и от 1500 оборота да сваля на втора и да е продължа. Нещо като системата за запазване на кинетичната енергия на формула 1 в супер примитивен вариант, т.е минимизиране на загубите на такава ;)

Редактирано от Shadow^Dancer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като взимах книжка инструкторът ми беше забранил да се движа на свободна с повече от 5км/ч, защото губя моторната спирачка. 1-2-3-5 литра бензин няма да те направят по-богат, но 1 метър спирачен път може да ти коства живота.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако компа изключва инжекторите след определени обороти,не трябва ли да изгася двигателя като няма гориво и да се ползва двигателя само като моторна спирачка?Аз съм пробвал при такова спускане на скорост в което се предполага че не постъпва гориво в цилиндрите изведнъж да натисна съединителя и оборотите заковават пак на 900.При пускане и спиране на инжекторите не трябва ли да се усетят някакви преходни процеси по работата на двигателя?Аз мисля че подава някакво много минимално количество гориво колкото да потдържа мотора запален.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен инжекторите компа изключва и тока към свещите. Беше ми интересно дали и при печките е така. Наскоро с един приятел с пежо 307 печка направихме експеримента и на скорост надолнище борда показваше 0 разход. На неутрална показваше около 2.5 разход.ПП сега видях поста на Борко. Пусни колата на прав път на моторна спирачка, примерно на втора скорост. Ще усетиш леко побутване когато оборотите паднат до около 1500. Това е с цел да не изгасне двигатела, тогава компа отново включва инжекторите и свещите и моторната спирачка спира да действа. Но при спускане на баир не се стига до толкова ниски обороти.

Редактирано от honda symphony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тая моторна спирачка! Моторната спирачка е съвсем друго и го няма при леките коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен инжекторите компа изключва и тока към свещите.

 

Токовете не се изключват.

 

Аз мисля че подава някакво много минимално количество гориво колкото да потдържа мотора запален.

 

При принудителен празен ход инжекторите не работят, но...

 

На времето цитирах 1net сега ще си позволя да го цитирам пак защо при спиране на скорост колата не гори никакъв бензин (има си цяла тема по повода):

 

защото ЕЦУ-то гаси инжекторите и ако 100м спирам на скорост от 4000 до 1500 оборота на 3-та примерно, за тия 100м двигателя ми не изгаря и 1грам гориво На около 1000-1500 оборота обаче, ЕЦУ-то отново пуска инжекторите и колата спира да намалява.

значи това с инжекторите много нагледно мога да ви го демонстрирам: първо, ако ЕЦУ-то не ги спре, колата почти няма да намалява на скорост. вкарайте една 2-ра с 3000 оборота и оставете колата да намалява.... до около 1000-1500 оборота колата ще си намалява стабилно, но щом падне под тези обороти ще усетите едно придърпване или липса на забавяне. придърпването е когато двигателя се мотае около прага при който ЕЦУ-то включва/изключва инжекторите. Идеята е че на много ниски обороти, ЕЦУ-то се опитва да потдържа минимални обороти и да не загасне двигателя, нищо че дросела е затворен.

п.п. тази тема се е дискутирала поне стохилядимилиона пъти :punk:

 

От ТУК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1-когато е по надолнище и наскорост компютъра отчита обратен ход на двигателя и съответно спира подаването на бензин ;) Аз имам един друг въпрос.Когато караш на 1-ва или 2-ра без газ колата гори ли повече от нормалното на празен ход?Или айде малко повече(това на равен път),защото по борд комп(на друга кола не хонда)отчете 25 разход :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам въпрос: При карбураторните на скорост ли гори повече, понеже знам че там няма електроника, и няма какво да спре подаването на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карбораторът също има ППХ. Но май при АГУ на карбуратор няма какво да спре притока на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа: съгласен съм с вашите твърдения, че на скорост, автомобилът харчи по-малко, дори нищо, но има и друг момент - ако я пуснеш на свободна, ще изминеш по-дълго разстояние, без да подаваш газ, а на скорост, доста бързо ще се наложи да натиснеш пак. Всичко това е вярно за равно място. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото по борд комп(на друга кола не хонда)отчете 25 разход

Като се замислиш на свободен ход колата не се движи а гори бензин. С други думи разхода ти е безкраен на 100км.Така, че на 1-ва вече имаш реален пробег и би трябвало да даденякакви цифри. На втора би трябвало да падне разхода, на трета още повече и тн. Зависи колко сила има двигателя.Съвсем реално е отчитането.Иначе според мен трябва да харчи(гориво за време - не разстояние) еднакво на празен и на скорост без подаване на газ, ама не знам според инженерите как е.Мен пък ме интересува следното:Наскоро чух, че когато колата е студена харчи повече(тук няма изненада) и че бил направен експеримент.Та резултата бил, че по-икономично е да изчакаш да загрее на 1 място и после да потеглиш, отколкото да запалиш и тръгнеш. Според мен това са глупости. Някой може ли да потвърди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

можеш да си сигурен в това.винаги изчаквай да позагрее.отделно,че е много вредно за цялата карантия в мотора,когато потегляш на студен двигател.незнам как седи въпроса при новите автомобили,които са пълна синтетика.ако не ти се вярва,зимата наближава.направи си един ташак.тръгвай всеки ден на студен двигател една седмица.следващата седмица е оставяй да загрее 4-5 минути и тогава тръгвай. :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооооо колега за това можеш да си сигурен,че колата се чака да загрее преди да тръгнеш.Едно,че разхода е по-голям ами и износването на двигателя също.Ако толкова много бързаш можеш само да "подкараш" колата,т.е. без газ да караш на 1-ва 2-ра 3-та на равен път.Но поне една минута да е поработиа на място преди това.Още един въпрос.Колко гориво изгаря двигателя за едно запалване.Мисълта ми е по добре ли е да работи 1 мин на празен ход примерно или да го изгасиш и после пак да го палиш?Ако може компетенто мнение :)

Редактирано от Valio!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се това ще отговори на въпроса ти:

 

РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД

Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя - например спускане по наклон на предавка с пуснат педал на газта. В този случай се прекратява подаване на гориво към инжекторите. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа (или друг в зависимост от системата) подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко малка тема а що глупости се изписаха :lol: чак ме домързя да я изчета до краи. И сте прави, и не сте, за инерцията. Всичко зависи от ситуацията в която се намираме и това определя инерцията ли ще ми спести гориво или пускането на газта на скорст. При пуснат педал на скорост дюзите спират горивото НО колата убива много по бързо скорста. Имаме следната ситуация, карам по цариградско с 90 и скивам светофара на маината му че току се е сменил на червено и знам че скоро няма да светне зелен, имам два варианта: Ако пусна по инерция както съм се засилил с 80-90 ще стигна до светофара, да кажем до там са 400-500м които ще измина спокоино по инерция, през тва време мотора ще гори минимално на празен ход. Ако реша да ви послушам и да пусна газта мотора няма да гори нищо но 80км на 5 та с ами 2200/300 оборота, които ще се стопят до необходимия минимум от 1200 когато компа пак ще пусне дюзите, така че имам 100-200 метра да измина на 5 та без газ преди мотора да пусне дюзите, скорста ще е паднала на около 50 и ще тряя мина на 4 та и пак да пусна газта но тогава още по бързо ще умалее, и ко праим? не мога да стигна до кръстовището, тряя давам газ и къде е киро на керия? Същата ситуация с светофар но изникнал на 100-200 метра зад завоя, тогава вече на всички ни е ясно че наи доброто нещо е пускането на газта и икономията е чиста далавера. Но в първия случаи с по дълги разстояния никои не може да ме убеди че инерцията не е наи икономичния метод за стигане до кръстовището :)Така че добрата преценка за ситуацията и инерцията е много полезна при икономията на гориво, смело мога да кажа че в тая област съм цар, реша ли да го икономисвам :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос.Колко гориво изгаря двигателя за едно запалване.Мисълта ми е по добре ли е да работи 1 мин на празен ход примерно или да го изгасиш и после пак да го палиш?Ако може компетенто мнение :)

Някъде някои си беше изчислявал че време над 40 секунди ако тряя мотора да бачка на място е било по добре да се изгаси ако целим икономия разбира се. Аз обаче не бих правил такива изчисления, гася двигателя само ако ще седя на място повече от 3-4 мин, ако ли не го оставям да си трака кротко, и да изгори, колко мислите ще изгори за 1 мин? някои дори това беше засичал в един форум за разсхода на мотора напразен ход но възраста ми не позволява да помня цифрите да не ви излъжа ам ставеше дума маи за около литър и малко за час :lol: Иначе аз също практикувам паленето и работата на място преди да тръгна особено зимно време. Много се е спорило за това кое е правилно и кое не но аз за мен си съм определил това за правилно. Все едно вас да ви изритат от леглото в -15градуса и да ви юрнат да бягате в студа. Които е бил в казарма знае за ко стааа дума :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя двигател H22A5 гори на място без вкл климатик около 1,2л на час . Ако вкл. и климатика почва да гори 1,7л на час. Това са показания на инфоборда а той е доста точен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм със Слави CR-V. За мен това е и причината автоматика да харчи повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече може да харчат старите автоматици. Тогава те масово са били с по една, че и по две предавки по-малко, сравнено с ръчна, тъй като е било много по-скъпо. Съответно са превключвало предавки по-неоптимизирано и двигателят е работил повече време на по-високи обороти, от там и по-висок разход. Автомобил със съвременна скростна автоматична кутия и двоен съединител харчи по-малко отколкото с ръчна такава и ускорява по-добре. За да не съм голословен:http://www.youtube.com/watch?v=X4HpD5K6Qws

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е вярно, но всеки каращ автоматик знае как се превключва на около 2500-3000 оборота. Темата по въпроса е дълга и широка. Скоро едва ли ще имам възможност за автоматик с двоен съединител, но дай боже всеки му :rolleyes: Успявам да докарам разхода на прелюда (H23 автоматик) на около 12-12.5 в София, което според мен е задоволително за този мотор.С бившия Сивик съм си правил експеримент в празнични дни денем по софийските улици. Най-нисък разход (5.5/100 по бордовия) успях да направя като буквално при всяка възможност изключвах от скорост. Да не казвам, че така съм се движил сигурно около 30-40% от пробега (около 40км).

Редактирано от sCoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Все едно вас да ви изритат от леглото в -15градуса и да ви юрнат да бягате в студа...

Това исках да кажа :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е полезно да си оставиш колата да поработи на място една цигара време. За това време лятото е загряла, зимата почти. Даже зимата, колкото и да е студено не пускам парното докато я подгявам. А относто на скорост или на свободна- според ситуацията. Важното е да се предценява на време и да не се мачка газта до долу. Аз като карам я държа винаги м/у 1750-2500 об/мин когато има как и от разхода съм супер доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схващам аналогията с тичането на -15, но мисълта ми е, че двигателя така или иначе работи. Дали през това време ще се движи или не, не би трябвало да се отрази на мазането и температурата на маслото.Пък докато е в такъв режим на загряване обикновено ускорявам бавно и сменям на 1800 оборота. Което не е особено много от оборотите на празен ход в този момент.Иначе зимата ясно, никой не тръгва на прекъсвач веднага, пък и конденза от стъклата докато изчезне минава време.Та тези разсъждения ми пречат да повярвам относно икономията. Не съм икономичен шофьор, но ми е интересно въпреки това.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, можеш и да тръгнеш на 1 ва да я покараш 300-400 м до де излезеш от малките улици, но ако гаража ми води към булеварта предпочитам да си позагрее в гаража а не да се пречкам на другите :) Иначе сега където живея, зимата пале, докато я изкарам от гаража докато затворя вратите после улицата ми е към 150м и там карам на 1 ва с 1200-1500 и тя готова за подвизи след малко :) Интересно едно време имах един комшия бог да го прости много вещ и учен в всяка една насока човек беше. Тои имаше щкода и зимата кат я запали я караше на 1 ва около километър два с 2000-2500 оборота :) Аз не бих посмял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паля и тръгвам, никога не подгрявам на място - това ми е трети автомобил с общо изминати над 350 000 км и досега проблем с двг не съм имал. То сега дизела и да го оставя на място ефект няма, парното тръгва късничко :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та, кюмбетата, фурните и брикетите са извън темата...

d1ma, кво пишеш??? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде на хибридите :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах само едно.При колко оборота двигателя отново включва дюзите?Един казва 1500,друг минималните,които мисля,че са около900.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 1500 / +- 200 /, различно е, но са над 1200 със сигурност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сам можеш да усетиш кога ги включва, пускаш на 4 та педала на газта и гледаш оборотомера тя като ги пусне ще я усетиш как сама си дава газ, е там към 1200 някъде ги пуска пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...