Jump to content
Guest semionov

Минимален разход

Recommended Posts

Guest semionov

Здравейте,Чудил съм се как да си карам колата за да харчи по-малко. И предполагам, че разхода зависи както от това колко газ и се дава, така и от оборотите на двигателя, и от скоростта на колата.Не знам дали съм прав, но си мисля, че за всяка предавка трябва да има определени обороти, в които колата харчи най-малко гориво. И тези обороти са различни за различните предавки, понеже при по-високите предавки, при едни и същи обороти скоростта е по-висока, и въздушното въпротивление почва да оказва по-голямо влияние.Някой знае ли стойностите на тези обороти за д13б2. Или поне принципно от какво зависят - т.е. минималният разход дали е там, където въртящият момент е най-голям, или най-малък?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest enigma

пи4 и аз карам сас са6тият двигател, но нямам оборотомер.като движа градцко превклу4вам кам 2500-3000об. и така до пета предавка.има моменти при които се движа на 5 с 50км,разбира се по равен терен и колата несе тормози.много сам доволен от разхода 6.5-7, градско в софия. :D:thumbs1: твоита колко хар4и

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest semionov

7.5 - 8 през есента, но съм я "хващал" и 10 да прави. Зависи колко вися по задръствания.Нещо се обърквам.И аз сменям предавки на 2500-3000. Нещо такова казват и в тази статия:http://www.ecodrive.org/What-is-ecodriving.228.0.htmlТам пише, че за да харчи колата малко е хубаво да сменяш предавки колкото може по-рано (конкретно за дизелови казват на 2500).От друга страна, ето тук пък показват, че разхода е милимален там, където въртящият момент е максимален (което за д13б2 е 3500 об/мин), но това е при газ до дупка:http://www.mitsubishi-fuso.com/en/technolo...o/05_02.html?b5Също така е важно да се знае на какви обороти двигателя се износва най-малко. Дали е при възможно наи-ниски, или при максимума на върт. момент?Много ще е хубаво ако някой може да разясни какво се случва при различни обороти и какви са ефектите от това. Т.е. къде е минимален разхода и къде е минимално износването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest enigma

понеже си онлаин искам да те питам не6то ако няма6 ни6то против разбирасе :D ниамам си оборотомер и ме е много яд. каде ли не тарсих,но за 5г :thumbs1: няма.намерих за 6г,има6 ли инфо дали 6те стане пи4.благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Antony

Ще ви кажа аз какво правя. Тръгвам леко, на 1500-2000 RPM пускам втора. Само галя педала през цялото време. После трета пак на 1500-2000 RPM и така на татък. На пета и на равен път карам с около 60-70(това е в градски условия естествено). Гледам от далече да не ме хваща светофар и си се кандилкам на 5-та или 4-та без гас. :thumbs1::D Ако изключа от скорост ми се дига разхода естествено ! Това става предимно на лека и спокойна музика. Някое чиалтче или нещо такова, че на мен ми е малко тежък крака и като изкрейза ...... газ до дупка и стрелката в лютеницата.;) Това което правя може и да не е много полезно за двигателя, защото не се умаслява както хората, но и товара не му е чак толкова голям. Откакто почнах да карам така градско започна да се вижда доста голяма разлика в дебелината на портфейла. ;)

Редактирано от Antony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

вчера четох из руските сайтове че не е много икономично да се кара в ниски (1000-1800) обороти, понеже точно там сместа се обогатява от ЕЦУ-то и разхода се вдига, а на 2-3000 било по-исономично :thumbs1: сега си правя тези експерименти и след няколко дни ще знам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o


Първо Честита Нова Година на всички, много здраве и късмет
на всички за всичко останало "Хонда" ще се погрижи

Моето мнение е че освен в какви обороти се кара колата зависи и как се настъпва
десното педалче ако карате като мен газ-газ-газ и после кротко не ма да се видите
с нисък разход скоро

Оптималния и доста изнервен вариант е леко леко настъпване да няма настъпване
до някаде и после да я чакате колата да си оскорява трябва колкото се подаде
веднага да се изгори да не се тормози компа с връщане на излишното и други
ненужно затормозяващи го операции

Според мен оптималните обороти са 1500-2500 (3000) защо слагам 3000 в скоби
защото много зависи в какви икономични обороти да си карате колата и от Терена,
настилката, наклона, товара, колата не трябва да е затормозена тя трябва да е в
Добри обороти постоянно а те се познават лесно, като си карате и ако изведнъж
настъпите педала на гаста и тя не поеме значи тормозите (Аванса - като при жигулито)
+изключване от скорост, междинна газ, гумите (175/70/13 VS 205/45/16) и най-вече
отличното техническо състояние и т.н.

Един колега с 320 (150кс) веднъж ми разправяше колко малко 9-10 София град
му горела аз се спуках от смях но после като се позамислих че когато
съотношението между коне и килограми е добро човека може да си кара колата
само в ниските обороти кадето разхода е нисък а НМ висок!!!

Аз лично с предишната ми кола VW Passat 1.8 (90hp) бях станал толкова добър
че можеш да напиша дисертация на темата икономия с моята кола и постоянно
се чудех от какво още да спестя А-95

П.С. ЗАТОВА РЕШИХ ЧЕ НЕ СИ ЗАСЛУЖАВА ДА
СЕ ТОРМОЗЯ ЗА ГЛУПОСТИ И СИ КУПИХ
НАЙ-ДОБРАТА КОЛА ХОНДА - СИВИК 3 В 1 :
ИКОНОМИЧНА, СПОРТНА И ЯПОНСКИ ЗДРАВА :thumbs1:

(сега си карам както ми скимне и не мисля за икономия)

Редактирано от slus4o
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bobo21

Разхода е пропорционален на оборотите на двигателя.Единствения допълнителен фактор е колко е наситена гориво-въздушната смес (респ. колко е натиснат педала на газта или каква наститеност задава компютъра на инжекциона).Отговорът на въпроса е следният:Теоретично най-ниския въжможен разход се постига на най-високата предавка, на която можеш да се движиш с празните обороти на двигателя, но естествено никой не може да шофира с 3км/ч.Реално - максимална икономия (при разумна скорост) се постига с най-ниските обороти, при които можеш да караш на най-виоката предавка с минимално натиснат педал на газта.

Редактирано от bobo21

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

принципно трябва да е така...........но:както споменах в ниските обороти, при леко отворен тротъл сместа се обогатява допълнително от компа с цел да се преодолее лесно излизането от критични за двигателя обороти при усилието колата да отлепи от место. Това е между 1000 и 1500 или 1800 оборота и ме съмнява че при гонене на ГОЛЯМАТА ИКОНОМИЯ и каране в тези обороти резултата може и да е обратен на желания!!! Забелязал съм, че сивика както и да го карам - и икономично в споменатите обороти и спортно между 3000 и над 6000 оборота, то разхода ми е един и същ и все съм се чудел ЗАЩО :thumbs1: А ми май това ще излезне и обяснението......но не съм сигурен де, ако някой е пробвал различните режими с една и съща кола но съвсем целенасочено - да казва резултатите :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната
:thumbs1: нещо трудно се ориентирам в графиката, някой би ли дал обяснение? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

Най- долната графиа е часовия разход на гориво (или специфи4ен ли бе6е) в зависимост от оборотите. При постоянно натоварване, температури и т.н.

Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

....и излиза че при 3500 сме най-на далавера? Хммм аз точно това пробвам от сутринта , но при 2500-3000:dry:обаче при 3500 оборота на 5-та съм на 140км/ч а това пък не е най-икономичната скорост........аве нещо ми бяга пак :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

....и излиза че при 3500 сме най-на далавера? Хммм аз точно това пробвам от сутринта , но при 2500-3000:dry:обаче при 3500 оборота на 5-та съм на 140км/ч а това пък не е най-икономичната скорост........аве нещо ми бяга пак :thumbs1:

Все пак уточних при постоянно натоварване. При 100км и при 140 км натоварването е разли4но.Доста фактори влияят в/у разхода. Сх и съпр. на търк. и т.н зависят от скоростта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest element

Преди две години четох в едно немско списание,че се провеждат курсове по икономично каране,каквито смятат да въвеждат и тук.По обясненията и по снимките се разбираше,че предавките се сменят точно на 2000-2100 об. и с много плавно подаване на газта. От тогава карам така и мога да ви кажа,че май това е точното положение на стрелката - на 2-ката :thumbs1: бтв: със сивик Д14А4 съм,градско ми гори 6-6.5

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

невъзможно е обаче при всички коли да е еднакво - различни въртящи моменти имат, при различни обороти, различно тегло и ускорение...........разликите може да достигнат и 1000оборота при различни марки :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest element

Да бе,абсолютно,аз и за това съм уточнил,че става дума за като наш'те сивици... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ognyan

За много години, че от доста време не съм писал тука...

моята D15 съм забелязал, че няма разлика в разхода при една и съща скорост (извън града) при ръчкане в лютеницата и галене 1500-3000rpm. НО значително влияние играе скоростта, поради въздушното съпротивление вероятно - между 90км/ч и 140км/ч разликата е може би 2л/100км. Това на газ и не много точно, защото всяка газстанция има собствено мение за вместимостта на бутилката ми, но тенденцията е ясно изявена - по-голям разход при високи скорости.

Скоро търкалях 1000км една ксара пикасо дизел някакъв в Белгия и постоянно следях моментния разход - зависеше най-вече от ускорението. Ако държа постоянна скорост - 4.5-5.1 л/100км. Ако ускорявам много плавно - около 6. Ако карам както карам моята (чудно, в company car policy пишеше да карам колата както бих карал своята, тея като ме видят как карам ще си ревизират документите :) ) започваме цифроманията 12-14-15 л/100км...

 

Аз ве пак следя разхода когато друг ми плаща горивото. Когато аз си наливам бензина си правя кефа - аз ся карам ли хонда или смятам? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Моите наблюдения са ,че карането на ниски обороти /под 2000/ води единствено до затормозяване на двигателя и на шофьора. Ако искате нисък разход просто не натискайте педала силно , а оставяйте с малко подадена гас да си набира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

имам италианска книжка която вървеше с колата ... не говоря много италиански :) , но ето какво измъкнах от там ... превеждам:) до колкото мога ...за икономия на гориво , при плавно натискане на педала на газта се препоръчват следните скорости за смяна на предавка:1->2 24км/ч2->3 40км/ч3->4 64км/ч4->5 75км/чмаксималните скорости за смяна на предавката са :1->50км/ч2->85км/ч3->130км/ччервената ми зона започва от 6800 - прекъсвач на 7500и от тука си правя следния извод ........1->2 33002->3 32003->4 3400;) разбирасе това би означавало да не ползвам последните две предавки в града ;) ако на някой му се анализира още ... максималния ми момент е на 5200 според книжката а графиката според 1net прилича по форма на тази на д15б2 ... въпреки че това трябва да се провери понеже моята си е пълна инжекция и би трябвало малко да се различава ...............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Salamander

В на4алото като си купих винтиловото рено понеже много хар4е6е го карах на 1000-1500 което е прекалено малко,съ6то по инерция ;) и разхода пак си бе6е голям,но след като поразпитах и ме светнаха по4нах да го държа между 1500-2100-200 с плавно подаване на газ и без дълбоко натискане като гледам да достигна 90км/ч на 5-та и да ги поддържам така 6тото от инерцията и повторното доускорение мисля ,4е ce вдига разхода :) накрая го продадох и сега сабирам ке6овица за уникалната ма6ина наре4ена HONDA :);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest semionov

Защо ниските обороти да тормозят двигателя? Каква е логиката? Нали ниски обороти значи по-малко триене на чарковете (трият се един в друг по-бавно), и от там по-малко износване? Натоварването сигурно е по-голямо, защото трябва повече натискане на газта при ниски обороти, но не се износват сегменти и тн.И защо разхода се качва, ако се изключва от скорост в движение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

Защо ниските обороти да тормозят двигателя? Каква е логиката? Нали ниски обороти значи по-малко триене на чарковете (трият се един в друг по-бавно), и от там по-малко износване? Натоварването сигурно е по-голямо, защото трябва повече натискане на газта при ниски обороти, но не се износват сегменти и тн.И защо разхода се качва, ако се изключва от скорост в движение?

когато оборотите са ниски,двигателят впряга много малка мощност.когато натоварването е голямо,а мощността е малка можеш дори да строшиш двигателя.отделно в ниски обороти той самият нито се смазва добр,нито си охлажда както трябва.следователно къв ти е кяра ако прави по-малко обороти в минута,когато работи на "сухо"?аз предпочитам да си износя мотора с повече цикли,но да знам че си се маже и охлажда както трябва.най-добрите обороти за един двигател са в средата на работния диапазон.още една причина да не карате в прекалено ниски обороти е защото при тях буталото се движи с най-ниска скорост в цилидъра и от там създава предпоставки за по-лесно преминаване на масло в горивната камера,и на гориво-въздушна смес в картера:)покарайте си колата 2 седмици на 1200-1500 оборота и ще го забелейите този ефект по сивия дим през аспуха:)получават се нагари след този начин на каране,които се натрупват все поече и повече.нагарите са предпоставка за детонационно горене защото се "отчупват" когато си искат и го предизвикват.а детонационното горене е най-бързия начин да строшите един мотор.дори 50км пробег може да бъде фатален.всички знаете че когато с колата си поемете на по-дълъг път с по-висока скорост колата се отпушва и върви перфектно след това......на какво мислите че се дължи този ефект?именно на продухването на всякакви образувания в него в следствие на шибаното висене по задръствания на празен ход или каране с 1500 оборота в града,изчистване на свещите благодарение на прекрасните 3500-4000оборота........а сега си помислете дали си заслужава да пестите прекалено усърдно? аз лично за някакви 2лв/100км или там някъде не бих го правел......въпрос на лично мнение.стария мотор го карах на следния принцип-никога не го пусках да пада под 2000мин-1 освен ако не седях на светофар.все карах 2000-3500мин-1 и си беше супер.разходът ми бе 10л/100км за което не можех да се оплача.а го карах така,защото когато ми беше нова колата и свиквах с нея я карах на 1500мин-1 за да няма изненади,щото ми беше силничка в началото.отзад пропуши за няма 2 -3 седмици.......след това си взех поука и колата се роди повторно.п.п.между другото незнам дали сте наяно,но Хонда е невероятна кола.дори и да я карате на 1500мин-1 пак ще издържи този вид злоупотреба.разни други марки дето си мислят че правят коли никога не биха могли да поддържат устойчив ход на такива обороти както Хондите ни.и въпреки всичко щом колата го издържа не значи че трябва да го правим.както ви е ясно марката ни се е доказала с понасяне и на крайни натоварвания без проблеми,което значи да не се тревожите за уж по-голямото износване заради по-високи обороти.хората са го казали:Икономията е майка на мизерията!!! Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Карам D15B2, наистина не е малко модифициран, но съм много доволен от разхода си. В момента на това време зимата с чакането сутрин да загрява ми дава 7.5 на 100 в града. Наистина, че в последно време не срещам много задръстания, но въпреки това пак цифрите са си добри.

Аз карам колата след 2-ра скорост между 2000-3000 оборота и според мен това са най-икономичните обороти за автомобила. Включително и за извънградско на дълъг път. На по-ниските обороти автомобила има също достатъчно мощност, но харчи повече. Поне така е при моята Хонда, може някой да сподели и други впечатления с друг мотор и модел.

 

п.п. Първо постнах моето мнение, после прочетох поста колегата prelude. Исках да кажа, че 100% подкрепям мнението му по въпроса. С моя начин на каране (подобен на неговия), когато преди 6000 км. свалих главата за поредното подобрение по мотора, клапаните бяха керемидено червени. Свещите също и никъде нямаше грама нагар. По километраж мотора ми е на ~170000 км. от които 50000 от мен и не беше отварян никога. Колегата 1net също видя главата и може да го потвърди. Разберете, че Хонда не обича съвсем ниски обороти. Карайте с много хубави масла, за това пари не жалете и карайте както пише по-горе и тези коли ще ви надживеят!

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest OXYGEN

хората са го казали:Икономията е майка на мизерията!!!

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest iSpider

Не знам дали е вярно, но съм чувал че тормозенето на двигателя с ниски обороти води до избиване на гарнитурата на главата - това общо за всички двигатели (поне бензиновите де :) ).Вярно ли е това според по-запознатите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ikurtev

аз лично под 2000 не превключвам на по висока предавка, според мен карането на ниски обороти не е добре за мотора - товари се без да се маже ефективно. извън града даже упъвам до 3500 но равномерно без рязко подаване на газ. и никога по инерция, на скорост без газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

1. плавно ускорение2. Спиране на скорост3. избягване на ускорение от под 1500-2000об4. смяна на предавки около 3000об (2500-4000)това са най-важните неща според мен, подредени по важност. При плавно ускорение, няма особено значение дали ще смениш предавка на 3000 или 4000, но след като я смениш ако паднеш под 2000 - кофто щото трябва да я настъпиш повечко.Иначе между 1000-1500 оборота двигателя само се мъчи, особено на фабрична д15-ка или д13, д14...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

А защо спиране на скорост?знам че при затворе дросел горивото е савсем малко и също така знам че цикловата порция гориво на празен ход е относително голяма,но все пак спирането на скорост значи обороти.....а оборротите са си гориво.въпреки че сместа е сравнително богата на празен ход все си мисля че ще е по-икономично ако спираш по инерция.може и да греша тук,но от личен опит когато карам по-бързо сравнено сас същото бързо каране,но с добавяне на спиране на скорост-разнодът ми винаги се е качвал с 1-2литра.....пък и какъв е смисълът да спираш на скорост и да отпускаш оборотите плавно да спадат,след като така или иначе накрав пак ще си на празен ход или ще потегляш от минимални/ниски обороти?според мен точно във възможността да караш по инерция идва и разликата в разходът между еднакви коли с ръчна и автоматична трансмисия.всички знаете че старите(нормалните) автоматици са по-лакоми.вярно е че това е така от части и заради по-високите обороти които са нужни за да потегли по-енергично не едва ли е само това....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

защото ЕЦУ-то гаси инжекторите и ако 100м спирам на скорост от 4000 до 1500 оборота на 3-та примерно, за тия 100м двигателя ми не изгаря и 1грам гориво :) На около 1000-1500 оборота обаче, ЕЦУ-то отново пуска инжекторите и колата спира да намалява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Спирането на скорост ти осигурява по-бързо спиране на автомобила или понякога просто да убиеш малко скоростта, без да натискаш спирачки. Аз го правя само при висока скорост, ако ми се налага малко да намаля скоростта или да спра екстремно (тогава комбинирам със спирачката). Иначе не би трябвало при отпусната газ и използване с двигателната спирачка да влиза гориво в мотора, според мен не влиза. Нека някой по-запознат да внесе яснота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

е,виж сега колко еп олезно човек да ги разбира и тия неща с еку-тата;)мерси че ми го обясни.ще взема да го пробвам това;)ама няма накъде да свалям разхода:)с обеднената карта от цроме,той падна на 10 в тоя студ......представяш ли си да слезне оше?:)но всъщност ми е най-трудно да се сдържа-мнгоо ме кефи бензиновия вампир наречен Ви-Тек;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest semionov

Супер, мерси за отговорите, това ми трябваше :) Сега ще ходя да я поизръчкам в обороти, да й прочистя нагарите от пенсионерското ми каране, щом това я лекува :) Само не разбрах защо карането по инерция вдига разхода. Някой може ли да го обясни? На обогатяването на сместа от ЕКУ-то в ниски обороти ли се дължи? Аз съм с карбуратор, така че до колкото знам сместа не би трябвало да зависи от оборотите, а само от положението на педала, така че даже когато карам на скорост но без газ трябва да е по-богата сместа. А заради по-бързото движение на буталата се всмуква повече горивна смес, от колкото би се всмуквала ако изключа от скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

защото ЕЦУ-то гаси инжекторите и ако 100м спирам на скорост от 4000 до 1500 оборота на 3-та примерно, за тия 100м двигателя ми не изгаря и 1грам гориво ;) На около 1000-1500 оборота обаче, ЕЦУ-то отново пуска инжекторите и колата спира да намалява.

:) хора, сложете една тема с такива прости (за вас! :)) неща, да може и ние простосмъртните да ги научим ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest semionov

Само не разбрах защо карането по инерция вдига разхода. Някой може ли да го обясни? На обогатяването на сместа от ЕКУ-то в ниски обороти ли се дължи? Аз съм с карбуратор, така че до колкото знам сместа не би трябвало да зависи от оборотите, а само от положението на педала, така че даже когато карам на скорост но без газ трябва да е по-богата сместа. А заради по-бързото движение на буталата се всмуква повече горивна смес, от колкото би се всмуквала ако изключа от скорост.

Опа, извинявам се, че без да искам повторих въпроса на prelude. А и разбрах отговора, който даде 1net.За двигатели с карбуратор пак ли е по-икономично да се спира на скорост, или по инерция/спирачки? Редактирано от semionov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

е нали затова е форума ;) за да четат хората :) значи това с инжекторите много нагледно мога да ви го демонстрирам: първо, ако ЕЦУ-то не ги спре, колата почти няма да намалява на скорост. вкарайте една 2-ра с 3000 оборота и оставете колата да намалява.... до около 1000-1500 оборота колата ще си намалява стабилно, но щом падне под тези обороти ще усетите едно придърпване или липса на забавяне. придърпването е когато двигателя се мотае около прага при който ЕЦУ-то включва/изключва инжекторите. Идеята е че на много ниски обороти, ЕЦУ-то се опитва да потдържа минимални обороти и да не загасне двигателя, нищо че дросела е затворен.Ванка, спирането с двигател по НИКАКЪВ начин не скъсява спирачния път. Разтоварва леко спирачките и пречи на блокирането на колелата но в никакъв случай не кара колата да спре по-бързо. Спирачките имат предостатъчно спирачно усилие, помощ не им трябва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Stef

Скъсява го с това, че предотвратява блокирането ;) Със сигурност спирането на скорост не вдига разхода - на буталата не им е нужно гориво, за да се движат - нужно е просто някой да ги бута - нали са бутала :) в случаите, когато не ги бута възпламеняващата се смес ги бута инерцията на колата...с изключен двигател да не би да не може да се движи колата на скорост ? :) Пробвал съм на коли с бордови компютър - когато спираш на скорост - моментният разход не мърда - показва 0.0 L/100km, което показва и на празен ход...това не е съвсем коректно разбира се, ама беше някво пежо 607 май, не японска машина ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

Скъсява го с това, че предотвратява блокирането ;) Със сигурност спирането на скорост не вдига разхода - на буталата не им е нужно гориво, за да се движат - нужно е просто някой да ги бута - нали са бутала :) в случаите, когато не ги бута възпламеняващата се смес ги бута инерцията на колата...с изключен двигател да не би да не може да се движи колата на скорост ? :) Пробвал съм на коли с бордови компютър - когато спираш на скорост - моментният разход не мърда - показва 0.0 L/100km, което показва и на празен ход...това не е съвсем коректно разбира се, ама беше някво пежо 607 май, не японска машина ;)

да не е било и дизел случайно?тогава нищо чудно и така да е;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lookcho

Ванка, спирането с двигател по НИКАКЪВ начин не скъсява спирачния път. Разтоварва леко спирачките и пречи на блокирането на колелата но в никакъв случай не кара колата да спре по-бързо. Спирачките имат предостатъчно спирачно усилие, помощ не им трябва ;)

за това не мога да се съглася напълно :) спирачките на празен ход не винаги са достатъчно силни и вкарването на двигателя в обороти докато спираш пък било то и когато е изключен от скорост, дава по-голямо спирачно усилие ... план "Б" е да подготвиш железния крак и да огънеш педала на спирачката от натискане ... имам нагледен пример за това ,но не е хонда :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

...с обеднената карта от цроме,той падна на 10 в тоя студ......

Какво е това "обеднена карта от цроме" ? Звучи интересно. Редактирано от Ивайло Петков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...